Okolí stanice metra Nádraží Holešovice se změní. DPP poprvé spojuje síly s developery
Stanice metra Nádraží Holešovice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=756197
Záměrem je zmodernizovat severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice a přeměnit okolí v moderní městskou čtvrť.
Pravděpodobně to dopadne jako vždycky.
Nevýhodná smlouva už od začátku.
DPP bude mít jenom 25 %. Vložené pozemky.
Vstupem dalšího hráče, vzniknou dva protihráči, kteří přehlasují navýšení jmění, které DPP nebude dorovnávat.
Takže z 25% zůstane DPP cca 5% a to ještě před výstavbou nebo v průběhu výstavby.
Po dokončení se celý objekt prodá.
Na první dobrou to nevypadá špatně. Na druhou jsem zvědav, jak zrovna s Vítkem ta symbióza/spolupráce bude vypadat. Ale akc smlouvu jsem nečetl a prostě počkáme a uvidíme.
Tam je to beztak hnusný a jiný nebude, takže v nejhorším to nebude taková škoda:-))).
Je trochu ironií, že na fotografii je jižní vestibul. Severní vestibul je ten přilehlý k vlakovému nádraží.
Trochu me mrzi, ze nevznikla spojka trati Kladno-Holesovice,… umoznila by lepsi vedeni vlaku z letiste na Wilsonovo nadr.
Nejake vizualizace jsem videl a nebylo to tak spatne, tak uvidime…
A to s tématem článku souvisí jak?
Souvisi, videl jsem vizualizace uprav Nadr. Holesovice, i kdyz jen studentske a nepady to nebyly spatne, a ta spojka souvisi take, ovlivnilo by to okoli metra…
Nerekl bych, ze tema mmodernizace vestibulu, byt severniho, nesouvisi s tematem modernizace okoli nadrazi holesovice…
Nějak mi není úplně jasné, kudy byste ji vedl. Nicméně, nikdo s ní nepočítá, tedy fabulovat tady coby kdyby je zcela zbytečné.
Ano je zbytecne o tom mluvit, nebot se s ni nikdy nepocitalo, https://en.mapy.cz/s/cejapolemo
navic v dane oblasti jsou jine plany zastavby, ktera se jiz i realizuje…
Bylo by to ale rychle spojeni i pro okruzni/polookruzni zel. linku, i pro dopravu z Wilsonova nadr. na Letiste a Kladno…
No, čára v mapě jistě hezká, akorát naráží na pár nepodstatnejch podružností, jako jou majetkové vztahy, územní plán, zásady územního rozvoje a tak dál. Tohle by tam šlo postavit tak někdy na přelomu 19. a 20. století (pokud by tedy již tehdy existovalo nádraží Holešovice a trať na maost).
Kudy byste jí ráčil trasovat ?
Z Letiště Ruzyně se lze na HLN dostat novou tratí na Zličín a zadrátovaným Semmeringem přes Smíchov ..
Gratulujme si. Vypadá to, že korupce v Česku již není a naprosto zmizela. Nemůžu se dočkat aktuální zprávy stavu korupce v ČR. Z přečtených zpráv za poslední rok mám pocit, že u nás musí být lépe než ne Finsku, svět padne na kolena až uvidí, že v ČR je korupce vymýcena.
Vše je zalité sluncem – hlavně pokud jde vše z veřejných rozpočtů měst a obcí neznámo kam.
Co jste se tím pokusil říct? Že je tahle zakázka zkorumpovaná?
Nějaké jiné, korupčně naprosto osolné, řešení, jak s těmi pozemky naložit?
No jasně. Něco na někoho řvát.
Třeba prodat napřímo jako u Národní třídy. Tam se prodal pozemek s vestibulem za 425 milionů (+87 mil. zaplatil za jeho demolici), DPP ale dal 275 mil. za zkrácení eskalátorů a nový vestibul, 233 mil. za rekonstrukci stanice a 185 mil. za výtah. Takže na tom celém DPP prodělal „jen“ 180 milionů (a to se vyplatí, že).
něco mi říká, že výtah, výměna eskalátorů a rekonstrukce stanice by se dělala dříve nebo později také, podobně jako jiné stanice.
Takže DP měl zlejm kapitalistům ukázat vztyčený prostřeníček a hrdě tam nechat ten severní Kavkaz, co je tam teď?
Severní Kavkaz, to mne pobavilo 🙂
Bude-li mít dost vlivu na ty kýžené přestupní vazby a budou-li se „vývojníci“ držet určitých mezí pro vytvoření příjemného městského prostředí, jen dobře.
No řekl bych, že právě proto do toho MHD šel.
Jiné řešení vás nenapadá?
Mne ano, ale možná vám ušlo, že reaguji na konkrétní mozkový pochod p. Pražského cyklisty.
Na severním Kavkaze je krásná příroda.
Tak na tu jsem zrovna nenarážel.
Geniální komentář, tak dlouhý odstavec který neobsahuje ani jedinou myšlenku.
Za mne palec nahoru, takových míst, která mají obchodní potenciál a zároveň potřebují zvelebit, je v síti víc. Napadá mne třeba Kačerov, ale ten se rekonstruovat bez náhradní dopravy moc nedá.
Kačerov se také ve střednědobém horizontu připravuje. Jsou tam již první vlaštovky, třebas ten objekt s pizzerkou je dle mého velmi povedený.
Zrekonstruovat jistě ano. Ale už bych byl opatrnější se stavbou výškových budov v už tak dost vytížených místech. Zatíží to dopravu ještě více.
Výšková stavba stojící přímo nad stanicí metra je asi ta nejlepší výšková stavba…
Na Kačerově už ovšem není moc kde stavět, aniž by se to místo zároveň nezničilo. Stačí přeplácané Budějovické náměstí, dnes už zase spíše nenáměstí se zaslepenou a dále snad až příliš zúženou Jihlavskou (pravda, případnou tramvaj už plánují okolo předimenzovaného kancelářského ghetta u někdejší Brumlovky).
Budějovické náměstí má být co? Ten plac nad stanicí Budějovická? To ale náměstí nikdy nebylo…. Stejně tak by mě zajímalo, co je principielně špatně na zaslepení Jihlavské, která je obslužnou komunikací rezidenční oblasti a v případě napojení z bou stran by se z ní stala vyhledávaná objízdná trasa, což by si nebyllo v té lokalitě úplně žádoucí…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Budějovické_náměstí
Tak jistě, jmenovalo se to tak. Ale obávám se, že ten prostor nikdy nenaplňoval představy o tom, jak vypadá náměstí.
Ze starych fotek tam opravdu jakesi namesti bylo, ale zastavba jej nerespektovala, … bohuzel…
Ano, byla tam taková silně heterogenní (od paneláku po dřevěné boudy) a neuzavřená zástavba kolem tramvajové smyčky 🙂
Nahlédl jsem do plánu Prahy z roku 1948, tam je patrná tramvajová křižovatka, nápis Budějovické náměstí – a to je vše. V té době tam už stál známý dům „Na Lísku“, jako sám voják v širém poli.
Ano… 🙂
Díky. Takže něco, co už 40 let neexistuje.
jj, Jihlavska mohla byt obnovena pro tramvaj smer Kacerov a nem. Krc… takhle je to zazdene a neni uz kudy, jen pres Brumlovku na Sporilov… teoreticky by to slo i Budejovickou ulici pres Lisek, ale tam by to schytalo par stromu a sileny odpor mistnich….
A proč by měla tramvaj jezdit Jihlavskou, když gró jejich uživatelů bude úplně jinde?
Jestli myslite Brumlovku, tak s tim souhlasim, ale podel magistraly by byla trat lespi nez objizdeni celou Vyskocilkou… Ona te Jihlavske dnes brani prave zastavba,… trat nebyla v planu a dnes neni kudy. Uvahy vedli vzdy kolem magistraly, https://en.mapy.cz/s/kadazusefe
No, otázkou je, co se rozumí pod takovým pojmem „objíždění celou Vyskočilkou“, když zrovna tam je evidentně nejvíce potenciálních pasantů. Smyslem tý trati by asi nemělo být, aby byla mezi Budějárnou a Kačerovem co nejkratší i za cenu, že mine to hlavní, co má v té oblasti smysl obsluhovat.
Hruby nakres vede kolem tech administracek, v dochazkovy vzdalenosti, byt by se musela podejit magistrala, smyslem nebylo co nejkratsi vedeni, ale nezuzovat prilis Vyskocilku a Michelskou…
Dnesni plan je Vyskocilka cela az k pekarnam a dolu podel trati propojeni se sporilovskou trati…
Jenže doba se změnila, IAD už není tím nedotknutelným bohem, takže se holt tramvaj bude trasovat tak, aby obsloužila, co je třeba, a ne tak, aby co nejméně vadila autům. Jinak to o té docházkové vzdálenosti z BB Centra na hypotetickou zastávku kdesi v Jihlavské je haluz – ať už kvůli reálné vzdálenosti (ty kancelářský mordory jsou stavěný tak, že výlezy jsou z 90 % na Vyskočilku), tak i kvůli tomu podlejzání magistrály, tedy nutností projít nějakým odlehlým sevřeným tunýlkem pod dálnicí, což je prostě pro dost lidí, zejména žen, mentální bariéra.
Proboha proc z jihlavske??? videl jste ten muj odkaz?
Trat je jen na druhe strane magistraly primo naproti Alfe a Gamme…
Kačerov pouze opravit a zapsat jako památku. Je to asi jediná zbylá stanice z první etapy metra s venkovním vestibulem a navíc poměrně zdařilým architektonicky i funkčně.