Ojetin na českém trhu loni ubylo, nejvíce v kategorii zánovních aut
Autobazar. Foto: AAA Auto
Výrazně klesla nabídka vozidel na CNG, přibývá ojetých elektromobilů.
Výrazně klesla nabídka vozidel na CNG, přibývá ojetých elektromobilů.
Vyrábějí zgarby (když zrovna mají díly) a diví se, že je nikdo nekupuje…
A protože je nikdo nechce, jsou nová auta vyprodaná rok dopředu.
Vyprodaná rok dopředu opravdu nejsou. Tak by to bylo, kdyby tovarny jely na sto procent. Cekam se proto, ze jim vazne vyroba.
V posledním odstavci je zásadní sdělení, informace, která by mohla vést minimálně k zamyšlení. Průměrné stáří aut v Česku roste, na těžko uvěřitelných skoro 16 let. Zmíněné zrychlení trendu by mělo být už alarmující. Přitom ideologičtí bojovníci dělají všechno pro to (diktát a nalajnované termíny jak od propagačního referenta Nádeníčka, namísto přirozeného technického vývoje, kde klíčový je „vynález“ skladování elektřiny), aby toto číslo bylo v ČR ještě strašidelnější, z hlediska ekologie i bezpečnosti. Krizi přirozené obměny za nové, ekologičtější (záměrně nepíšu ekologické) bohužel posilují i další faktory (inflace, dodavatelské problémy…). Co vidí zájemce o přechod na novější model? Ambiciózní cenovou… Číst vice »
Dovozci kalí vodu předsedo, je to jejich džob a mají na stárnutí vozového parku svůj podíl (bez nich by to nezestárlo). A to ještě řada jejich členů auta omlazuje stáčením kilometrů a výplachem /očistou interiérů a motorů….
K zamyšlení je to, že by se mělo jezdit na kole, používat veřejnou dopravu a především používat nohy!
Kdo prodá téměř nové auto (elektromobil) s nájezdem 6 tis. km? Aby tratil desetitisíce? Jedině ten, kdo je tím autem naprosto zklamán.
Predvadecky … a pak kategorie vracenych leasingu, kdy si treba objednate auto, dorazi za rok, rok a pul a vy pak treba z firmy odejdete. Co pak s tim managerskym vozem?
EU chce udělat z Evropy druhou Kubu, kdy budou lidi opečovávat stará spalovací auta. Někdo si koupí elektromobil, ale jen část lidí má možnost dobíjet doma. Ostatní si elektroauto nepořídí, protože trávit hodiny měsíčně na takové nabíječce nikoho nebaví, nehledě na vysokou cenu dobíjení.
Kuba nebude (ne minimalne ve smyslu aut, mozna ve smyslu zbozi). Lidem „zakazou“ spalovaci auta od nejake stari. A bude jen moznost elektrickeho silenstvi. Nemas na to penize (90 % lidi na to mit nebude) nebudes jezdit. Muzes treba „komunitne sdilet“ nebo jezdit hromadnou popravou.
Ze to je nerealne a neni jak to udelat / vynutit? A co treba pod zaminkou “ ze narizeni EU“ (klasicka ceska vymluva) zprisneni STK takovym zpusobem, ze uz auto neprojde ani pomoci uplatku … A problem s nutnosti vystavby silnic a dalnic je poresen …
původně jsem vám dal plus, protože takový svět by se mi líbil. Lepší než smrdící auta na každém rohu jako dnes.
Ale bohužel to u nás nehrozí.
Máte pravdu v tom, že veškeré nové předpisy EU český úředník vylepší a opo politici rozhlašují, že to ta zlá EU……
Fajn PR clanek. Temer nikdo neni nucen nove/ojete auto kupovat, takze se svet nezborti.
Lidi ve mestech mozna ne, ale lidi na dedinach moc jinych moznosti jaksi nemaji.
Prosim Vas, co poradite obyvatelom 4 dedin, kde zije tak 3000 obyvatelov a z okresneho mesta im chodi cez vikend spoj 4 razy za den.
Co poradite sestre v okresnej nemocnici, byvajucej na dedine, ktorej smena v sobotu konci o 22:00 vecer, ako sa ma dostat v domov, ked jej posledny spoj odchadza o 20:20.
Stěhování?
Když nemáte na chleba jezte koláče……..
Takže když se někdo narodí na vesnici, kde není práce, tak tam má umřít hlady?
No, když nebudou všichni jezdit autem, tak ty peníze mohou utratit za VHD a těch spojů bude logicky víc při větší poptávce. Kolik spojů tam měli v 80. letech? Právě když si všichni začali kupovat auta a MHD/VHD získala stigma socky, počet spojů začal klesat. ODS si takhle vyrobila budoucí voliče, kteří budou chtít další beton do dálnic a silnic a díky poklesu počtu spojů bylo možné i držet nízkou cenu těch zbývajících.
A proč by neměli? VHD není o moc levnější než vlastní ojetina. Internet uvádí cenu za kilometr autobusu 25-50 kč. I kdyby v tom byla organizace dopravy, odpisy za autobus a řidič, tak při kapacitě 50 míst a obsazenosti z říše snů 80% to je 0,6 – 1,3 Kč/km. Z vlastních záznamů vím, že se dá jezdit za 1,8 kč/km – veškeré skutečné náklady/ujeté km. To opravdu není rozdíl, pro který má smysl ztrácet čas v autobuse, který bude vždy pomalejší.
Ten řidič busu tam není zaplacený, skutečné náklady jsou vyšší. Buďto dojde k placení tržních mezd řidičům nebo VHD čeká výrazná redukce. Postavit ji ekonomicky na okrádání řidičů, jak to udělali kraje, nemůže dlouhodobě fungovat. Viz třeba Pardubicko.
Si pletete Kraj a vedení dopravní společnosti, které nabídlo v tendrech podnákladové ceny tím, že ostrouhalo/nekalkulovalo navýšení mzdy řidičů, aby nebrali míň než v technických službách u lopaty.
Podívejte se, čím začala diskuse, řeč je o situaci, kdy se nebudou auta obnovovat nebo kdy si tu další smrdící ojetinu už nekoupíte tak lacino.