Ojetá auta lákají čím dál více i podnikatele, ukazují data AAA Auto

Autocentrum AAA Auto. Foto: AAA AutoAutocentrum AAA Auto. Foto: AAA Auto

V prosinci prodeje firmám dosáhly již 15 % všech transakcí.

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce zaznamenala výrazný nárůst poptávky po ojetých vozech i mezi firemní klientelou, podnikateli a živnostníky.

V prosinci už tvořily prodeje byznysovým zákazníkům 15 % celkového objemu prodaných aut. „Stále složitější ekonomická situace nemá vliv jen na běžné občany, ale ovlivňuje i B2B sektor. Mezi našimi zákazníky jsou stále častěji firmy, podnikatelé a živnostníci, kteří do svých flotil zařazují i zánovní a ojeté automobily. To je s ohledem na rostoucí náklady podnikatelských subjektů zcela logický krok, jak ušetřit bez negativních dopadů na jejich podnikání. Největší podíl má tato skupina zákazníků na Slovensku, kde tvoří téměř 19 %. V Česku je to pak bezmála 13 %, v Polsku necelých 10 %,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Podle něj meziročně počet prodaných vozů v segmentu B2B vzrostl jen v Česku o šest procent, v Polsku o osm procent a na Slovensku, kde je podíl nejvyšší, o jedno procento. Mírně vzrostlo i procento těch, kteří si auto pořizují na úvěr.

Firemní zákazníci, podnikatelé a živnostníci si v českých autocentrech AAA AUTO a Mototechna pořizují z 25 % kombíky, z 25 % SUV, dále hatchbacky (16 %). Velkou skupinu tvoří užitkové vozy (13 %), u nichž prodeje meziročně rostly o 23 %. Další zajímavou skupinou, která získává na popularitě, jsou vícemístné dodávky, u nichž prodeje narostly o 42 %

Tagy AAA Auto Aures Holdings prodeje ojetých aut
13 komentářů