Ojedinělý počin: Opravna Ryko zprovoznila novou nákladní vlečku za miliony
Nová vlečka firmy Ryko v Děčíně. Pramen: Ryko
Opravna nákladních železničních vozů, děčínská společnost Ryko, vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v
Je samozřejmě fajn, že se Ryku daří a že investuje, ale je třeba dávat článku tak bulvární titulek? Nová nákladní (jaká jiná?) vlečka to není, je to „jen“ rozšíření stávající. K tomu roku založení opravny vagonů 1871 – tehdy v této lokalitě byly založeny dílny Duchcovsko-podmokelské dráhy, které původně, jak tehdy bylo zvykem, zajišťovaly opravy všech vozidel své společnosti – lokomotiv, osobních i nákladních vozů. Postupem let se měnilo organizační začlenění, názvy a majitelé, po válce dílny fungovaly jako součást struktury ŽOS (v různých dobách buď samostatný podnik, nebo závod spadající pod ŽOS Louny nebo Česká Lípa). Rozsah opravovaných vozidel… Číst vice »
Za ŽESNAD.CZ můžu říct, že jsme samozřejmě rádi! 👍😉
dvě nové koleje; každá má délku 400 metrů
Na každou z nových kolejí se vejde 60 vagonů
Vychází mi průměrná délka vagonu 6,6 metru… 😀
Zprávička od „NÁS Z VYSOČINY“ stará téměř 16 let : ŽAPÁNCI ZACHRÁNILI HUMPOLAČKU a také s ní související vlečku :
http://www.sukno.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=1793
A mimohodem v těchto místech – vlečky byla plánovaná trať z 1. republiky, kterou propagoval také můj děda, který byl šéf odboru dopravy v okrese Humpolec / Plzeň – Brno : Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1930 : http://www.psp.cz/eknih/1929ns/ps/tisky/t0117_00.htm /
Jo, proč si nehrát s kolejištěm 1:1, když to zaplatí daňový poplatník… 🙂
To je fakt, proc si nehrát v divadle když to platí daňový poplatník. Proč nedělat filmový festival ve Varech když to platí taky.
No jo, někdo si hraje s autíčky, někdo s vláčky. Daně platí oba i spousta dalších. Přijmout tezi, že pouze silnice mají sloužit dopravě, zatímco to ostatní může být leda tak na hraní, je dost nesmyslné, byť se to děje.
no velká škoda že se to nepovedlo, Plzeň – Brno. i po 90 letech se skoro nic nezměnilo, jak píší :
Truchlivý obraz poskytují kraje středních Čech ve své jižní částí a Českomoravská Vysočina. Jest to oblast Podtřemšínsko, Příbramsko, Sedlčansko, Podblanicko, Humpolecko, Polensko
No, ono by to ovšem ve skutečnosti bylo teď už jen „chutné sousto“ pro různé „Soupravy“, „VRTy“ apod.: v podstatě jen dost kopcovitá lokálka typu „staré tišnovky“ nebo „posázavského pacifiku“ s NTR = cca 60 km/h a mnohými jejími omezeními – víc než třeba něco jako trať Pardubice – Havlíčkův Brod nebo Týniště nad Orlicí – Hanušovice by z toho asi nikdo „vytřískat“ nedokázal …
Tak černě bych to neviděl; ta hypotetická trať by se stavěla ve 30.-40. letech a charakterem (dáno dobou výstavby a terénem) by se nejspíš blížila trati Prešov – Strážske – takže poměrně velkorysé trasování a 100 km/h.
Kdo ví – ale je pravda, že tehdy i Baťa vydal svůj spisek „Budujeme stát pro 40 000 000 lidí“ (nějak tak se jmenoval) a předpokládal tam dálnici i železniční magistrálu z Chebu do Jasiny (středem Čech mimo Prahu) …
Pokud jsem o tom kdysi něco četl, ty parametry navrhovaných tratí nebyly zase tak špatné. Většinou snad kolem 80km/h a v řadě úseků i více. Dnes by se to snadno upravovalo.
Těch nerealizovaných tratí je škoda. I dnes by byly potřeba a konečně by se dalo také potom uvažovat o výrazném omezení silniční dopravy
Ojedinělým počinem by bylo, kdyby se postavila vlečka třeba do nějakého logistického centra, které je obsluhováno výhradně kamiony. U firmy zabývající se opravou vozů se to tak nějak předpokládá. 😉
Ano. Ale ještě předtím můžu vyprávět hodiny, proč tomu tak (zatím) není. Můžu začít úvodem třeba o POZE….(koleje platí, asfalt nikoli)
Máte nějaký hrubý odhad, kolik % by dokázala železniční doprava přetáhnout silniční nákladní dopravy při stejně nastavené daňové politice při růstu železniční kapacity?
Ono by pro začátek stačilo vozit kontejnery z přístavů vlakem do ČR. A na posledních pár kilometrů to přeložit. Jenže místní jsou zásadně proti existenci jakéhokoliv zbytečné překaldiště, má to jet vlakem až do cíle. Ano, do Motolské nemocnice.
Kontajner z pristavu. A vies povedat, kolko tomu kontajneru bude trvat cesta a kedy pride. Sefova prva a posledna skusenost s kombinovanou dopravou. Potreboval dostat kamion tovaru z Turecke na Slovensko. Spediter navrhol kombinovanu dopravu. Mam dojem ze vysla dokonca lacnejsie, ako priamo kamionom. Z Turecka mal ist kamion po vlastnych do Slovinska. Tam naves na vlak. Vlakom do Ostravy a odtial zase po ceste na Slovensko. Toto malo trvat tyzden. Po tyzdny kamion s tovarom nikde. Tak sa zacalo patrat, kde je kamion. Posledne zname info bolo ze v Slovinsku v planovanom case ho dali na vagon. Odvtedy sa… Číst vice »
Eh, a takové ty dlouhé barevné vlaky křižující Evropou, to nejsou kontrejnery z přístavů do vitrozemí?
Ne, to jsou modely z Lega 🙂
Ale ony jezdí. Vozí je mimo jiné náš člen, METRANS Rail
Ale ne na (neexistující) vlečky logistických center,ale jen do těch několika málo překladišť v ČR, na jejichž spočítání stačí prsty obou rukou – a dál přes půl republiky to už zase jezdí po silnici. Nebo Vy snad víte o nějakém logistickém centru vybudovaném v posledních dvou desetiletích, které by bylo zavlečkované a jeho vlečka by také byla skutečně využívána?
Terminály VKD jsou rozmístěny tak, aby dojezd po silnici nebyl delší jak 100 km. V rámci ČR to je nesplněné pouze oblasti Českobudějovicka, kde pro odpor všech není možno ani obnovit stávající terminál v Nemanicích, ani postavit jinde nový. A tak logistika se koná z terminálů Nýřany, Uhřiněves, Linz a Krems.
Úplně těsně se tomu blíží Karlovarský kraj, ale je zde bohužel příliš málo zátěže…
Nebo Vy snad víte o nějakém logistickém centru vybudovaném v posledních dvou desetiletích, které by bylo zavlečkované a jeho vlečka by také byla skutečně využívána?
Vím, denně okolo něj jezdím do práce i z práce. A sám se divím, že trvají na obsluze vlakem, protože je to musí stát majlant…
Super, ktoré to je? Nedá sa tam dostať na nejakú exkurziu?