Ohrožení pro trať na letiště: Další skupině místních se projekt nelíbí a chtějí ho blokovat
Vizualizace modernizace trati v úseku Praha-Veleslavín - Praha-Ruzyně přes Liboc. Zdroj: SŽ
Spolek obyvatel Liboce navrhl vedení trasy v zahloubené variantě. Podle ministra je však již na změny pozdě.
Na zázraky začnu věřit ve chvíli, kdy se u nás objeví jakákoli státní stavba proti které nikdo nic nenamítne a nespustí se proti ní žádný odpor. Antivůle a arogance našich státních orgánů jednat s občany a nekonečná chuť našich občanů protestovat proti všemu bez ohledu na důležitost a prospěšnost stavby tvoří smrtící koktejl pro povolování čehokoli.
A proč tam prostě neprotáhneme metro? To by bylo ideální. Cestou by mohli obsloužit i sídliště Řepy.
To je pořád dokola….. Vlak na letiště musí, metro může, proč stavět oboje. EU prostě požaduje vlak. A metro nedojede do Kladna. Navíc na letiště by nejela každá souprava metra, ale fixní náklady by byly stejné. Vlak na letiště bude sdílet většinu trati s vlaky do Kladna, Rakovníku, případně až do Kralup přes Kladno. Metro na letiště by možná dávalo smysl, kdyby byl rozplet na Veleslavíně, tato možnost je zalita betonem. Řepy dávají smysl pro prodloužení na sídliště s následnou redukcí tramvají a autobusů k nemocnici Motol. I tak je metro z Motola mnohem delší varianta, než odbočka z kladenské… Číst vice »
Metro se dá postavit i do Kladna a klidně i do Plzně a proč ne až do Německa ne? Všechno jde když se chce. Na druhou stranu bychom měli světový primát: největší síť metra na světě. Když spojíme metrem i Brno a Ostravu s Prahou, to by byla bomba ne? Proti VRTkám se všude strhává odpor, třeba by proti metru takový nebyl.
Protože tohle je primárně trať Praha-Kladno-Chomutov, „letiště“ je spíš jen vedlejší produkt.
nemám rád všechny protestující proti všemu, ale zde je jedna výjimka.
Za mě má být celá trať na letiště v tunelu, zejména kvůli spolehlivosti – sebevrazi, stromy, lomy kolejnic, sníh a mráz, velké teplo, to vše v Praze ničí spolehlivost železnice a trať v tunelu by většině zamezila. Stačí se podívat na spolehlivost metra – vs. železnice.
V tunelu z hlaváku, ale i pro dálkovou dopravu. Z letiste mohla dale byt VRT smer Ústí, plus trat na Kladno. Toto je řeseni v mnoha mestech Evropy.
Určitě by to byl dobrý nápad, Masaryčka je úplně naprd stejně, to už mohli udělat rovnou metro.
Ano. Nejlepší napojení letiště by bylo bývalo metrem linky A, která by vedla z Dejvické pořád pod Evropskou ulicí až k letišti.
Petřiny a Motol mohly být obsluhované buď okružní linkou O, a nebo, když už ten tunel je, tak ob vlak, jednou do Motola, jednou na letiště…
S Masaryčkou nesouhlasím, konečná pro linky s4, s1 a další je ulehčení pro hlavas a je v centru. Škoda, že ji nejde zprůjezdnit, jak se to kdysi podařilo s hlavasem a Smíchovem.
Ano, i já jsem zastáncem varianty VRT přes letiště místo kupkových Líbeznic. Jen ale s tím zásadním rozdílem, že tu VRT do Drážďan odbočit trianglem v tunelu mezi Prahou a Berounem někde pod Rudnou, aby se ušetřil jeden výjezd z Prahy pro VRT. Stačily by tak dva místo dnešních plánovaných tří. Výrazně by se ušetřilo a to prodloužení jízdních dob díky delší trase by bylo při rychlosti na VRT jen o pár minut plus zastavení na letišti. Praha by to tak měla stejně jako třeba Frankfurt: VRT by letištěm projíždělo a navíc by na letiště mohly zajíždět i přímé vlaky… Číst vice »
Betonová protihluková zeď asi není to na co bych se chtěl denně dívat z okna.
No vida a takhle je to se vším 🙂má cenu něco vymejslet?
No když už něco vymejšlet, tak s ohledem na obyvatele. Pokud se to těm lidem nelíbí, tak buď to přepracovat, nebo odkoupit domy a obyvatele přestěhovat.
Většinou tyhle protesty vnímám jen jako sobectví vůči společnosti. Ale v tomhle případě musím uznat, že je to příšernost. Takové dopravní inženýrství dle norem bez nějaké architektury a urbanismu. Jen splnit normy. Jako laik mě napadá, nešlo by třeba tam mít zatravněný kolejový svršek? U tramvají pocitově to dost pomáhá k odhlučnění. Doplněný jen nějakým nízkým zeleným valem a ze strany kolejiště doplněným odrazovým materiálem? To území má své kouzlo a rozdělit ho zdi jako ve věznici mi přijde tristní.
….souhlasím, zrovna tam by se odvedeni trate do tunelu hodilo. Jen nehody na prejezdu Libocka o tom mluvi jasne.
A to jsem zaryty nepodporovatel vsech spolu s Nymby programem
Přejezd je v projektu nahrazen mimoúrovňovým křížením
Po celé ČR je zásobník infrastrukturních staveb na desítky let dopředu. Pokud vyčerpáme prostředky neúměrným prodražováním staveb, tak velmi rychle nebude z čeho stavět. Budeme a možná už jsme společnost hlupáků, kteří neumějí hospodařit. (A nebo jsou významné stavby jen v hlavním městě a to ostatní jsou nesmysly?) Mimochodem i údržba všeho nás bude zatěžovat významně nemalými náklady. (a že to není legrace viz Janov a Drážďany a jejich mosty) PPP projekty v jistém smyslu připomínají nakup dárků na spotřebitelský úvěr aneb v budoucnosti to značně pocítíme. Lobbing Západní časti Prahy (Praha 6, Suchodol,…) je něco s čím je nutné… Číst vice »
Ten úsek (cca 500 m) se předně vůbec nedá srovnávat se Střešovicemi, které jsou daleko kompaktnějším a větším/delším (několik km) územím. Polovina toho úseku v Liboci s novou výstavbou už ochranné zdi má a nemá je pouze stará zástavba kolem trati, která má zřejmě nějakou výjimku (takže by tam měl být už nyní a vlastně s novou výstavbou nesouvisí). Takže nová trať zlepší akustiku, prostupnost i ovzduší. Ochranné zdi, pokud se nechají porůst břečťanem nebudou vůbec vidět. Ale ok, zahloubení je určitě lepší a na současné trati cyklostezku – jenom to bude stát o 20 miliard více.
Když uvážíme, že kolem Libockého rybníka vede trať po cca 4 metry vysokém náspu, po kterém překonává mj. Litovický potok, a v okolí Naardenské a Libocké by jí chtěli mít v zářezu, který by mělo být možné překonat po mostě či lávce v úrovni ulice, takže zářez asi 7 metrů hluboký, nějak mi nedochází, kde by ten zářez musel začínat, aby stihnul ten vlak sjet o 11 metrů níž? Nemluvě o tom, že sami říkají, že podjezd v Libocké je v zátopovém území a vlaky by měly jezdit o nějakých 6 metrů níže.
Za rybníkem směrem na Kladno stávající trať výrazně stoupá. U rybníka na úrovni stoleté vody, tedy níž než doposud, ale stále výrazně nad hladinou rybníka a pak pozvolna zahloubit, technicky proveditelné to je, což je potvrzeno.
I když bude trať u rybníka o 2 metry níž, tak při sklonu 20 promile bude pod úrovní terénu asi po 500 metrech, takže až na křížení s Libockou, na nějakou lávku v úrovni terénu mezi Krajní a Za Vokovickou vozovnou to nemůže vycházet, natož na zářez kolem Naardenské. Technicky proveditelných je plno věcí, jen některé technicky proveditelné věci nejsou dobré pro následný každodenní provoz.
Je potřeba konečně začít vyvlastňovat a nastavit to tak že projekt celonárodního zájmu je nad osobní vlastnictví, maj to tak i v nejkapitalističtějších zemích jako USA nebo UK, dokonce i v Japonsku a Koreji….bez toho se prostě nikam nepohneme, je to možná drsný to takhle říct ale jinak to prostě nejde, to je jasný že nějaká parta autíčkářů se tyhle projekty vždycky pokusů zablokovat.
v USA nefunguje hromadná doprava a doprava celkově. Tenhle stát není a nikdy nebude nejlepší příklad
Nechali jste se de facto bezdůvodně zviklat ve Střešovicích (protože tam bydlí „lepší lidi“)? No,. tak se proboha aspoň nedivte.
Problém začal ve chvíli, když se té trati začalo říkat rychlodráha – to spoustu lidí vyděsilo. Kdyby se to tak nenazývalo a mluvilo se o tom jenom jako o normální pří/městské trati (což taky bude) odpor by byl menší.
Přitom rychlovlak dělá menší rámus něž nějaká lokálka, ale vysvětlujte to autířčkářům co ani nevěděj jak ve vlaku otevřít dveře.
Nějaký zdroj vaší teorie by byl?
Jako ze rychlovlak jedouci 250-300 dela mensi hluk nez primestska elektricka jednotka jedouci 120-160?
Mate nejaky relevantni odkaz?
To je ale úkaz obecný. Téměř u každého déletrvajícího problému si politici či diskutéři vytvoří nějaké klišé, kterým pak vyvatují své (polo)prázdné proslovy, aby vypadali, že se orientují. Po několikerém použití je pak mechanismus podobný známému slintání psů na zazvonění. Tak nám vznikly „slintací“ vazby „železnice na letiště – rychlodráha“, „sucho v krajině – remízky“, „jaderná energetika – modulární reaktory“, „signalizace na křižovatce – oranžová“ (co na tom, že zákon popisuje signalizaci s červenou, žlutou a zelenou barvou). Trochu váhám, jestli do této kategorie patří i vazba „přejezd – nechráněný“, protože kdysi dávno silniční vyhláška skutečně nechráněný přejezd znala… Ale… Číst vice »
A co koňka?
lepsi tunel
Ach tahle pražská pseudosmetánka. A to rozhodně nemám nic proti Praze.
To je vidět 😂
Pseudosmetánka? V Liboci? Ale no tak…
Přesně. Třeba dodnes nemá podstatná část Liboce kanalizaci.
spíš autíčkáři co si myslej že budoucnost je jenom osobní doprava, že svět brzo zkolabuje kvůli kolonám je nezajímá
A co metro B od Zličína? Vedlo by se podél Pražského okruhu a před letištěm šlo pod zem.
a do kladna taky metro B?
Ne, tam by vedla stávající trať. Samozřejmě modernizovaná a elektrifikovaná.
Takže železnici ušetříme ten jediný relativně bezproblémový úsek?
teď jsem nějak mimo- jaký úsek ušetříme?
A co si myslíte, že se právě staví?
Od Ruzyně na západ s tím obtíže nejsou.
A ten usek zminovany v clanku je co?
Napoveda: Odbocka ze stavajici trati na letiste je z hlediska namitek bezproblemova.
A jak vyřešíte požadavek EU na napojení letiště na železnici? Buď tam pojede vlak a nebo tam pojede vlak i metro? 😀
Myslíte, že by se tam ty davy s kuframa vešly spolu s lidmi z levobřežních sídlišť?
Těžko říci. Ale záložní souprava na letišti může stát. Fíra už asi nebude potřeba, počítám, že okolo roku 2030 bude pražské metro plně automatizované, takže půjde jen o kliknutí dispečera (nebo umělé inteligence) do kompu. Obrat by mohl být na Florenci, kde je obratová kolej, protože tam kdysi metro končilo.
Výhodou tohoto prodloužení by mohlo být vedení po povrchu vedle Pražského okruhu- tam je už ochranná hluková zóna, kde se nebude nikdy stavět- a tudíž značně levnější cena.
Kolem roku 2030 bude automatizované tak možná C. D otevře v nejlepším případě 2031. Na B se přesunou M1 a na A budou dál 81-71M.
Je jasné že nevejdou. Nemá vůbec smysl o tom uvažovat. Až bude Béčko plně automatické (a to rozhodně nebude 2030, spíš 2035-40), dokáže tak leda absorbovat davy přistěhovalců, co se tam za tu dobu objeví. S žádnou rezervou nepočítejte. I kdyby, tak centrální trojúhelník davy z letiště prostě nepojme.
rok 2030 je za 5 let, neblázněte 🙂
Vešly. Do Céčka v centru možná ne, ale B
éčko na kraji Prahy zatím ještě na hraně kapacity tak moc není. Metro odveze 20 tisíc cestujících za hodinu. Letiště vygeneruje tak 50 tisíc lidí za den.
To zní jako vyhozené desítky miliard, protože to nijak neřeší Kladno a než jet na letiště hodinu metrem, tak si asi většina lidí raději zaplatí ubera.
Jakékoli podstatné prodlužování by znamenalo podstatný pokles kvality. Protože konec servisního okna v noci, takže časté servisní výluky o víkendech. Nikdo soudný to nemůže chtít.
Kudy ho na Zličíně vytáhnete nad zem? V cestě stojí několik sídlišť. A DO vede ve velké míře na estakádě.
To je nějakých 5 km jen na Správu letišť… Bylo by to delší a pomalejší. Jaký přínos by to mělo mít?
Takže abyste dosáhl o polovinu delší jízdní doby, chcete vyměnit soupravy na Béčku za jiné, které místo velmi účinné ventilace budou mít střechu uzavřenější, aby tam nepršelo a nesněžilo, a budou vybavené klimatizací a topením. O kolik snížíte v centru kapacitu, aby se vám tam tolik lidí najednou nezačalo dusit?
To by Vám cestující z letiště jistě poděkovali, pokud by místo rychlé cesty do centra dostali výletní jízdu po pražských periferiích.
A mimochodem, nemuselo by být tak složité přivést vlaky na letiště také od stanice metra B na Zličíně. Pokud bude postaveno všechno to, co se plánuje, stačilo by využít trasu vlečky do depa metra na Zličíně a mohly by jezdit vlaky z letiště přes Hostivici a Řepy až přímo k metru. Využití by to mělo jako propojení významných dopravních uzlů na západě Prahy.
Nemocnice Motol, příští stanice Sídliště Řepy –> Sídliště Dědina –> Dlouhá Míle s busterminálem a P+R –> Letiště Václava Havla, konečná stanice, prosíme vystupte. Tohle už mohlo fungovat. Místo toho máte h***o a ještě dlouho mít budete…
Je to tak, cena by byla stejná a za půl hodiny by byl z letiště v centru….. jedná se o cca deset kilometrů tunelu.
A Kladno co?
Busy na Dlouhou mili…
Takže zase řešení na nic.
Takové spojení by nebylo zrovna atraktivní pro cestující. Pro kladenské by přibyl jeden přestup navíc a všechna ostatní egativa by zůstala.
Až na vás budou padat kufry ve 81-71M šrotech tak budete mít názor jiný. Proč v Moskvě funguje metro na letiště, proč funguje v New Yorku? New York má vlastní linku a Moskva má klidně 7 vozové soupravy. Nemáme pro to místo, ale méně inteligentní lidé stále metro prosazovat budou
V New Yorku na žádné letiště nejede metro. Jezdí na dvě stanice poblíž JFK a na nich se přestupuje na Airtran. Takže už vůbec letiště nemá svoji vlastní linku.
S Moskvou úplně pravdu nemáte. V Moskvě jsou celkem 3 letiště a metro jezdí jen na jedno z nich – Domodědovo. Na Šeremetěvo i Vnukovo jezdí vlak. Nejdůležitějším letištěm je přitom právě Šeremetěvo, kam se létalo i z Prahy.
Cesta příjemně utíkala a rychle jsme byli v centru. Rozhodně to bylo pro turistu mnohem příjemnější než následná cesta metrem, které není vůbec vybavené na turistu s kuframa a na každé stanici se přes nás tlačil dav dovnitř a ven.
Lehce přes rok už jezdí i na VKO.
Evidentně chcete za každou cenu prosazovat metro, aniž byste si nastudoval, co už kolem toho bylo provedeno. V minulosti proběhla i studie proveditelnosti, která ukázala nevýhodnost metra zejména kvůli dvěma důvodům: – Letiště nevyprodukuje tolik cestujících, aby uživilo metro, tam projde 50 tisíc cestujících za den, metro odveze každou hodinu 20 tisíc cestujících. V provozu by se pak buď vozil vzduch, nebo by tam jezdila jen každá 4.souprava. – Technologicky nezbytná každodenní noční odstávka metra, zatímco letiště je v provozu, byť menším, i v noci. Komfort turisty je pak ve vlaku úplně jinde, zkuste si cestovat s velkými zavazadly MHD.… Číst vice »
Vidím, že nejdostupnějším českým letištěm bude ještě dlouho Vídeň.
Pro určité části ČR budou vždycky dostupnější Vídeň a Katowice. Na tom žádná trať na letiště VH nic moc nezmění.
Lukáš psal českým, což je smutné. Pro Moravu a Slezko je to jasné.
Český znamená pro občany České republiky.
Zatímco krom pár moravských trolů snad každý chápe rozdíl mezi Česko a Čechy, tak u „český“ se není moc čeho chytit.
Bohužel ho mnoho čecháčků naopak nechápe.
OSR uz ma pravidelne zeleznicni spojeni, s jednim prestupem ve Varsave se odtamdut da dostat do celkem dost zajimavych destinaci
Katowice a Krakow už mají koleje taky
Mají pravdu, na cca 900 m od Libockého rybníka po šraňky v ulici Litovická jim udělejme hloubený tunel.
Zkuste oslovit filantropy z řad miliardářů. Až spadne Výtoňský most, bude volná hotovost pro hloubení tunelu v Liboci.
Kolik myslíte, že nás bude stát tolik propíraná smlouva o smlouvě budoucí podepsaná SŽ na pozemky v Dejvicích? Více nebo méně než zahloubení v Liboci?
Off topic: Nevíte někdo, jestli se v dohledné době plánuje něco s tratí mezi Bubny a Podbabou (trať na Kralupy)? Ulici Železničářů by to chtělo dát do podjezdu a zároveň zvýšit podjezd na Partyzánské/U Výstaviště.
V rámci modernizace Bubny–Výstaviště by se měl rekonstruovat i úsek Bubny–odb. Stromovka, včetně zrušení zastávky Praha-Holešovice zast. To je ale prozatím celé.
Takže ty parametry zůstanou stejné? Ta výška podjezdu je prakticky stejná jako pod Výtoňským mostem, což byl mimo jiné jeden z argumentů i DPP pro novostavbu.
Nivelita kolejí je nově od Negrelliho viaduktu přes novou stanici výš, takže následně je možno zvednout i most přes Partyzánskou. Ale nezapomínejte, že trať tam má nad sebou pořád ten silniční nadjezd. Až se nahradí nadjezd něčím jiným…
Jsem se bál, že „už brzy“. 😀
Stačí někde vytáhnout z muzea starou velkou parní lokomotivu nebo dieselového sergeje, připřáhnout k nim 500 1000 tunový nákladní vlak s uhlím nebo kamením a nechat je párkrát projet od Dejvic do Ruzyně přísahám, že už si nikdo na nic stěžovat nebude. To dunění a smrad z obého donutí rychle všechny zavřít v okolí tratí okna. A takhle to tam fungovalo před 50 – 70 léty. A to to nikomu nevadilo, nebo se bál uranových dolů?
Žabaři 😀 pořádný vlak má nejméně 2500 tun. Jen nevím co by na to tahle trať řekla.
Já bych to nemodernizoval, stykové kolejnice a zokruhovat přes Semmering. Pochopitelně na letiště přes Dejvice. Protože celý problém je modernizace a zdvoukolejnění dle nových norem.
Já bych ty vlaky na letiště na stávající trati provozoval rovnou, případně samozřejmě prostou drátizaci…
https://www.youtube.com/watch?v=EOyOjvArRT8
Ty betonový koryta jsou naprosto příšerný. Kvůli normální trati. V situaci, kdy mnohem horší, soustavný hluk produkují auta ve všech hlavních ulicích měst bez jakýchkoliv protihlukových opatření, je absurdnost těchhle ohyzdných a drahých bariér do očí bijící.
Argument, že železnice rozdělí území byl úspěšně použit už v úseku Dejvice – Veleslavín. Tak proč to nezkusit zase? A zase. Co na tom, že železnice dnes už existuje a množství míst pro její překonání se díky modernizaci naopak zvýší.
Nezvýší, naopak, přejezdy, přechody se ruší bez náhrady, velká oblast má být nově závislá pouze na jedné ulici starou zástavbou.
Tak to si pan odpůrce stavby asi ty podchody vymyslel.
Nevymyslel. Podchod ve zmiňované oblasti jeden, místo dvou přejezdů a přechodů. Doporučuji se seznámit s lokalitou a návrhem. Počet míst pro překonání trati se nezvýší, naopak.
Zvláštní. Před chvílí jste napsal, že se ruší bez náhrady, nyní píšete, že je nahradí jeden podchod.
O kterou konkrétní oblast se prosím jedná a které konkrétní přechody a přejezdy budou zrušeny?
Ano, dva přejezdy bez náhrady. Jak podrobně popisuji v diskuzi níže, jedná se o oblast jižně od trati mezi Libockým rybníkem a ulicí Libocká na západě, ta má být nově přístupná pouze ulicí U Stanice a jedním podchodem. Vaše tvrzení, že množství míst pro překonání železnice se zvýší je mylné.
To je poněkud zavádějící. Pokud jde o Vámi vybraný úsek, současný úrovňový přechod u Krajní ulice bude nahrazen podchodem. O 280 m západně se nachází prakticky v jednom místě přejezd + přechod na úzké obslužné komunikaci U Stanice, dále jednosměrný (na sever) úzký podjezd Libocká, který má navíc omezenou výšku na 3,2 m a jednosměrný (na jih) přejezd Litovická. Vše bude nahrazeno jedním obousměrným širokým podjezdem s chodníky se zvýšenou výškou. 150 metrů na západ vznikne stanice Liboc, kde bude nový podchod. Obecně lze říci, že podjezdy a podchody budou umístěny právě v místech, kde existuje další návaznost do území.… Číst vice »
Takže se množství míst pro překonání nezvýší 😉 Ten přechod Vámi zmiňovaný jako první je přejezd pro IZS, bez náhrady kupř. Vše popisuji již níže. Nikdo s tím nepřišel teď, jak tvrdíte, doložitelné zmínky jsou od roku 2008, ostatní ve stejném duchu.
Vůbec nechápu že někdo může uvažovat o povrchové variantě přes Liboc , hluk totální dopravní odříznutí zástavby od klidné čtvrti a znehodnocení kvality bydlení místních obyvatel !!!
Ta trať tam už vede.
Dneska je odborník na dopravu každý, kdo má do zadnice díru.
No jasne a soucasne dieselove vlaky na soucasne stare trati jsou uplne v pohode… nejlede na to, ze v ulicich je sileny kraval uz od ostatni dopravy…
Opravena modernizovana a alektrifikovana trat je vyrazne tissi, navic v tom korytu… ani bych tam nedaval ty steny, jsou ohyzdne,… stacil by plot… I tak by hluk z trati byl nizsi dnes…
Zrovna dneska jsem tam byl. Kouzelné je, když se v ulici U Kolejí (!) rozezní oba přejezdy a pak projede motorák hned vedle hřiště, tak je to opravdu efektní 🙂 A to toho v sobotu nejezdí tolik, a hlavně nejezdí R45 s brejlovci.
Já mám spíš podezření, že „odříznutí“ je kódové označení pro „nebude možné přebíhat kdekoli“, protože možností podejít trať bude stejně, a navíc tam má vzniknout zastávka S5/S55, která nabídne interval 10 minut do centra a ke všem linkám metra.
Spíše to tipuji na optické rozdělení. Ono koukat do vysoké dlouhé stěny s fádními výklenky pro sloupy není nic moc. Přecházení bych tipoval spíše na druhořadé, většinou buď není kam anebo je to přes vysoký násep. Možná v místě zastávky Liboc, ale tam bude snad překonání možné i tak…
Nejlepší řešení je protáhnout tramvaj z Dědiny. Tramvaj je levnější, na velikost a provoz ruzyňského letiště dostatečně kapacitní, a jako bonus by dovezla cestující na Hlavní nádraží. A nejen tam.
Pomalá a nedostatečně kapacitní tramvaj by nebyla schopná splnit účel. Z letiště a Evropské by moc aut neubylo.
Kapacita tramvaje pro toto regionální letiště stačí. Pomalá by taky nebyla, jízdní doba AE je 44 minut, tramvaj by pomalejší nebyla, a ještě by obsloužila mnohem víc zastávek (z Dědiny to dává za 36). Pro vlaky Praha – Kladno je letiště zbytečný závlek a matení cestujících, kam který vlak vlastně jede.
Navíc je letiště na území Prahy, a spojení letiště s centrem města by si měla zajistit (dostatečně kapacitní MHD, což je v případě letiště tramvaj) a zaplatit Praha. Nevidím důvod, proč by to měl platit stát.
Pro začátek je stát majitel toho letiště.
Ale je to P6.
Dobré ráno, vlak je v Praze plnohodnotnou součástí MHD už skoro dvacet let a je tomu tak i v celé řadě jiných měst.
Letiště je potřeba napojit na železniční síť, to požaduje EU. Metro nebo tramvaj je tak už jen duplicita a náklady navíc. Napojení letiště je 5 km odbočka z trati Praha-Kladno, tedy ta první část bez zaokruhování.
Vlak je také schopný jet i jinam v případě potřeby. Třeba při několikadenním zastavení leteckého provozu, což jsme tu už taky zažili. S využitím už existujících tratí je možný i dojezd dálkových vlaků až na letiště. To metro ani tramvaj nemůže splnit.
Je vidět, že Ústečané netuší kolik lidí z kladenské aglomerace dělá na letišti
Pomalá by samozřejmě byla, komu by se chtělo lemrovat tramvají, když vlakem bude letiště – Masaryčka do 25 minut, nácestné stanice metra samozřejmě podstatně dřív.
Tramvaj bude fajn pro zaměstnance, co budou bydlet poblíž.
Prazaci a turiste autem na letiste nejezdi.
Leda byste všechny ty taxíky a skorotaxíky přeřadil do kategorie Helikoptéra.
Otázkou je, zda něco ubude, když zůstane kapacita. Zatím vše orientujeme na neustálý růst všeho, bohužel.
Tady jde i o propojení s Kladnem , tam kapacita tramvaje opravdu nestačí !!!
A co Kladno? Taky tramvají?
Tramvaj z Dědiny až do Kladna?
Měl jsem na mysli letiště, Kladno samozřejmě řešit vlakem, ale i tam by stačila na území Prahy prostá elektrizace. Jediný problém by byl s tunelem ve Stromovce, kam se trolej nevejde, ale to by se dalo řešit stahovačkou.
Takže trať do Kladna zakonzervovat v současném stavu a na letiště hodinový výlet tramvají?
To se na tu tramvaj můžeme vykašlat a tu železniční trať zrušit – dopravně to vyjde podobně a ušetří se obrovské peníze.
Od Ruzyně současný stav nebude tak jako tak. A průchod Prahou po povrchu je ve stávající stopě, v níž se dá přinejmenším zlepšit svršek a snad i natáhnout trolej.
Prostá elektrizace by nestačila.
Ono zase kdo chtěl víc, nemá nic. Čemu by nestačila mezi Ruzyní a Dejvicemi?
Máte k tomu nějaké seriózní podklady, že jednokolejná trať stačí?
Doporučoval bych Vám nejprve nastudovat, jak velké Kladno je a jak velký podíl pracujících z něj denně dojíždí do Prahy. Pak pochopíte, že ta trať nemůže zůstat jednokolejná v žádném úseku, pokud se má vlak stát hlavním dopravním prostředkem pro dojíždění a autobusy a auta uvolnit vjezdy do Prahy od D6 a D7.
Možnosti byly dvě, protáhnout metro B že Zličína, později A z Motola. A trasu na Kladno jen elektrifikovat.
Špatné nedostatečné řešení.
Z Ruzyně do Kladna problém není. Metro vedené klikaticí přes Řepy je nesmysl, spíše by měli doplnit plnohodnotné vestibuly k dejvickému nádraží a do sídliště Červený Vrch.
Za ně souhlas, podobně funguje tramvaj v Edinburghu. Má 7 minutový takt. Nebo rozbočit metro u nádraží Veleslavín. Hlavně tarif z letiště a na letiště bude určitě za tučný turistický příplatek, jak je to běžné v ostatních metropolích. Zde určitě nebude platit standardní tarif PID.
Omyl, v celém projektu vždy bylo a je uvažováno se standardním tarifem PID.
Nedokazu si představit, jak by to bylo cenově rozděleno při zaokruhování, kdy vybrané osobní vlaky pokračují z letiště až na Kladno.
Vy ano?
Tak prostě bych tam přidal 2 pásma navíc, netřeba tucnych příplatku.
Každý politik, který chce být znovu zvolen, by se měl snažit zanechat za s sebou nějaký výsledek, nějaké to dílo. Takže čtyřmetrový betonový neprostupný koridor, každodenní dopravní zácpy na Evropské, Libocké a Ruzyňské si navždy do svých úspěchů zapíšou politici na Praze 6, a ministr Kupka. Tu hrůzu už nikdo nikdy neodstraní. Bude děsit mnoho dalších generací po nás. A proč, když to jde udělat lépe a moderně?!
Nad Mas.n.má být jakási promenáda.Nebylo by lepší udělat tam letiště?S přímým vstupem do metra.Tím by se vše vyřešilo.Z tratě by mohla být cyklostezka a Ruzyňské letiště by mohlo sloužit pro vojenské účely.🤔
A jako záloha nebo kolmá runway by sloužil Václavák. Super….
Ale s tím by zase nesouhlasil sv.Václav a jeho kůň.A s umístěním na Staromáku by nesouhlasili apoštolové.
Apoštolům by to bylo fuk, ti jsou v baráku. Ale od Husa bych čekal potíže. 😀
Tak možná pro vrtulníky. Nebo nějaké jiné letouny s kolmým startem i přistáním, co možná ještě přijdou…
Američani už mají ty křížence letedlo/vrtulník.Raptor nebo jak se to jmenuje.Je jen otázkou času kdy taková budou i civilní letadla.
jmenuje se to Osprey a stále má poněkud kontroverzní pověst…
https://apnews.com/article/osprey-crashes-safety-problems-military-takeaways-0fad201081f34d9030c7c6ff88ed03d0
Kolportéry pro taxi dopravu vyvíjí hodně firem po celém světě. I v ČR. S přistávací plochou by měli počítat i projekty Masaryk. nádraží i přestavba Hlav.nadrazi.
To nebyl F-22 Raptor, ale F-35 Lightning II, konkrétně varianta B nahrazující i AV-8B Harrier II a F/A-18 Hornet.
A Kladno s Rakovníkem na autech a autobusech? To snad úplně ne, i když autostrádu tím směrem už – na rozdíl od lepších kolejí – stavíme.
Příklad např. pro podobu podchodů, i v Praze to dnes jde https://zdopravy.cz/motyli-brouci-dzungle-praha-zkrasluje-nejosklivejsi-terminal-ve-meste-221166/
Takové fotky bývají obvykle pořízeny krátce po realizaci. Ale bohužel i tyto plochy se stanou terčem vandalů. Prakticky se to nedá vyčistit, takže to dopadá jako třeba podchod na Kačerově.
Tak nepochybně by část té trati, kde má protnout homogenní zástavbu tj. někde u Divoké Šárky měla být pod zemí. Tipnul bych, že je to asi tak 300 metrů, kde jsou okolo nahusto baráky. Takže tam se místním nedivím.
Všude jinde to myslím běží přes nějaké zahrádkářské kolonie a bariéru to dělá už tak sto let. Možná tam přidat více průchodů, nic víc asi není třeba.
Viděl jste někdy území Prahy o kterém je zde řeč ?! Dost pochybuji , jinak by jste nemohl tvrdit takové nesmysly !!!
Uff. Ještě, že u Toho tunelu pozdě nebylo. A už někoho napadlo, že libočtí by měli mít pak zákaz létat z Prahy? 🤡
Ne, ale mozna by melo byt cele letiste zahloubeno pod zem…
Ale no tak….někdo se toho vážně ještě chytne 🤡
Stačilo by ho zastřešit a nahoře vydevelopovat celou novou čtvrť.
Tím by bohužel vznikl problém s narušením krajinného rázu stoupající trolejí pro letadla.
Tak kdyz už se bude letiště Václava Havla v Ruzyni zahlubovat ,tak by stálo za to zvážit jestli by nebylo dobré ho zahloubit ve dvou patrech.Jedno patro pro odlety a druhé pro přílety.
To zni dobre. Paralelni runwaye by nebyly vedle sebe, ale pod sebou.
S podzemním Již brzy vlakem na letiště by pak mohly mít letadla železniční přejezd. Jako v Gibraltaru. Všichni by se na to jezdili a lítali dívat.
Doporučuji horní pro přílety a spodní pro odlety s několika výmetnicemi. 😀
Proboha tak proč se neřeší samotný vzhled protihlukových stěn. Proč existuje jenom dělení na extrémy stěna špatně-zářez dobře. Žijeme ve 2025, nemusí to mít podobu šedého betonu, dnes jsou tisíce možností řešení. Napadlo to SŽ? Napadlo to ty místní?
Tak nechte třeba Banksyho ať vám ty stěny počmárá svým graffiti a ta samotná zeď bude mít větší hodnotu než všechny ty baráky okolo…
O počmárání stěn se rychle postarají místní „umělci“.
Taggeři nejsou umělci, ale jen paraziti, co zkazí dobrá graffiti.
To že vidíte jen počmárané stěny ukazuje, že nemáte představivost, kreativitu jak formu stěn řešit. Stejně jako úředník SŽ. Věřte že v takové Paříži, Londýně, New Yorku by to vyřešit dokázali, ke spokojenosti všech.
Ano v Paříži,Londýně či New Yorku by jistě formu stěn vyřešili kreativně ke spokojenosti všech.Ovšem po půl roce ty stěny budou počmárané stejně jako v Praze, protože lidská blbost nezná hranic.
A viděl jste ten výhled z okna co je dnes z těch domů na tu cca 10ti metrovou bariéru , když by tam mohl být třeba normální chodník a místo pro lidi !
No zrovna v Naardenské jsou domy orientované tak, že na tu zeď se dívají jenom z koupelny/WC, resp. schodiště. A přímo před tou zdí je ulice zaskládaná auty.
I v tomto se mýlíte (stejně jako v prostupnosti). Nejen koupelny a schodiště, nebo myslíte, ze mají velkoformátová, francouzská okna z koupelen? 🙂 Ulice je obytná zóna, kde se muže parkovat pouze na místech vyhrazených a důsledně se to vyžaduje. Další Vaše argumenty mají podobnou váhu jako tato “okna jenom z koupelen”
Že to je nepřipravené a neprojednané ví úplně každý.
30 let je málo? Aha, ti staří co jim dráha nevadí vymřeli a ti noví to chtějí jinak…Asi by bylo dobré i jim vysvětlit, že se rychleji a lépe dostanou do centra.
Nemusejí všichni do centra. Faktem je, že dnes ze všech stran slyší a vidí, že základem je auto, tak k čemu vlak. Příklady táhnou. Jsem třeba rád za každý film, kde aspoň někdo ještě jezdí vlakem, o nákladních přepravách nemluvě…
A já doufal, že s novým rokem bude od Nimbystů pokoj
Tady v tom našem nymbistánu se měl především už dávno postavit chybějící úsek na letiště a s využitím technologií (zabzař, automatický spřáhla…) vyjezdit po stávající trati maximum možného. Včera na naftu, zejtra na baterky.
Po stávající trati se maximum možného dávno jezdilo.
No při jízdních dobách mezi stanicemi co tam jsou, tak při novém zabezpečení, prosté elektrizaci a mírném zrychlení by šel interval 10 minut vyjezdit. Ale to by bylo levné a už to mohlo být 5x hotový.
No ale ne přes letiště. Kdyby stála ta plánovaná trať Ruzyně – letiště – Jeneč, tak stačilo nahradit ty regio (a ostatní) šuky něčím modernějším a mohlo se se jezdit Praha – letiště – Kladno v 15 min taktu.
Tak takovej betonovej rygol, navíc na náspu, nemá pravda v moderním návrhu dávno co pohledávat. To je úplně výsměch urbanismu a dokazuje pouze to, že zadavatel není při smyslech.
Zadavatel není při smyslech, protože ho urbanismus nezajímá. Tak bude mít stavba několik let zpoždění jen proto, že se zadavatel bude muset vzpamatovat, projekt bude muset nechat předělat a pak se věc hne z místa směrem k realizaci. Dávám tomu tak pět let zpoždění :-).
Měl by si sám uvědomit, že žijeme v 21.století a ne v 50.letech minulého, kdy probíhaly obří betonové stavby komunismu.
Ale asi tam má spoustu normalizátorských „inženýrů“, ti nic jiného vyplodit neumí.
Jednak máme nějaké limity hluku – což by při nových vozidlech a kvalitních kolejích a štěrku pod nimi nemusel být až takový problém a pak ta betonová lobby. Takže betonové zdi až do nebes.
Někde i přes nebesa. 🙂 (Povrchový tunel.) Tedy ne, že by se mi to tady líbilo, i když proti navrženým stěnám to není opticky téměř rozdíl.
Nehne, vstanou noví potížisté 🙂
Ale on se dá vypozorovat dosti rozdílný přístup u železničních i jiných staveb v úplném a širším centru města a jiný pak k projektům na okraji a periferii Prahy, což je i směrem do budoucna škoda. Např. nádraží Zahradní Město a Hostivař a jejich návazné okolí také mohly a měly vypadat jinak, pokud by se vypsala architektonická soutěž…..
Podle mínění těchto lidí jsou architekti flákači a ňoumové, jedinej skutečnej inženýr je projektant a tomu takovéhle řešení vyhovuje.
Jediné správné řešení se jmenuje METRO. Železnice, nota bene začínající na nádraží pro lokální dopravu, nikoliv na hl. n., kde je soustředěna dálková doprava a jede přes Kladno, které má nádraží úplně mimo centrum (hned vedle je les) je k ničemu. Vyhozené prachy, betonový koridor uprostřed rezidenčních čtvrtí. Hnus.
Chtělo by se věnovat celé problematice podrobněji.
Pak dojdete k informacím,že nejsou peníze.
Stát v současné době moc nepřispívá na stavby v Praze.
Prachy časem budou, ale ten betonový hnus už nikdo neodstraní. Posedlost tahání železnice na letiště, když je pár kilometrů od Ruzyně metro nechápu.
A o kapacitě metra A a letiště jste někdy uvažoval?
Ano. Na regionální letiště při větším městě metro úplně stačí. Jestli má mít Ruzyně alespoň šanci stát se někdy skutečně českým hlavním národním letištěm, pak má mít nádraží dálkové dopravy a přímé spoje bez přestupu minimálně z většiny krajských měst.
A krajská města do hodiny dostupná.
I dve hodiny bych bral. Neni nic horsiho, nez jet na letiste autem. Clovek nikdy nevi, jestli vubec dojede.
Já už jel část trasy na letiště i v kabině Lv. protože přípoj nečekal. Takže zlaté auto nebo autobus. Ostatně správný dopravák jezdí o spoj dřív, aby byl na místě včas. (Vzpomínám na pana Prof. :-D)
Já bych ten strach měl spíš ve vlaku, autem překážtu objedete.
Praha bude vždy více méně regionální letiště. ČR má deset milionů obyvatel, Jižní Morava a část Vysočiny má spádovou oblast Vídeň, Ostrava zas Polsko.
Je otázka kam bude spádovat Drážďany. Pokud vím, tak doufali v rychlé zprovoznění VRT a možnost využít Prahu., aby nemuseli rozšiřovat své letiště.
Tím že vede metro do Motola, Praha zazdila možnost vést ho smysluplně na letiště.
Zazdila do doby, než si konečně připustí, že dává smysl radiální linky na koncích rozvětvit a tím pokrýt větší oblasti.
Ono stejně, na letiště jezdil původně bus z centra, teď jezdí trolejbus s přestupem, staví se vlak, výhledově je v plánu prodloužit tramvajovou trať a nakonec dojde i na to metro.
O rozvětvení se uvažovalo, ale to pak doslova zazdili také. A je to jedno, protože do metra stejně expres od Olomouce nebo rychlík od Rakovníka nenacpete.
Žádný rychlík na letiště nikdy jezdit nebude*, není k tomu dopravní důvod. Celá tahle trať a zastávky jsou dělané na příměstské jednotky. Hlavní účel celé trati je spojení centra Prahy a Kladna. Odbočka na letiště je jen přídavek.
* Nepočítám potěmkiádu, kdy tam jednou za den jeden zajede, jen aby se formálně splnila nějaká hloupá podmínka dotací.
Protože se to tak „nikdy nedělalo“? Dopravní důvod by se kvůli redukci kolejišť velkých nádraží našel. ale hlavně je tu ten přepravní. Přestup je vždycky problém. Mmch, celá tahle trať je dělaná na uhlí, příměstské vlaky je zoufalá znouzectnost. Jenže vy si možná ty tratě pletete, expres na Olomouc pojede po 122.
Nějaká S linka vedoucí z hlavního přes Smíchov a Semmering na letiště (a později možná dál na Kladno) by smysl měla. Ale tahat tudy rychlíky opravdu ne.
Schválně si zajděte na hlavní k rychlíku od Olomouce a poptejte se, kolik z těch vystupujících míří na letiště. Když budete mít štěstí, tak možná i někoho najdete.
Metro je strašně pomalé. Na jízdy do periferních stanic nepoužitelných. Jen si vemte jak dlouho to jede někam do Hostivaře nebo na Zličín či Černý most. Vlakem tam jste za polovinu dobu.
Metro je dobré pro propojení širšího centra, ale ne obrovských periférií.
Nehledě na to, že neexistuje okružní linka, takže doprava z jedné části vede přes přetížené centrum. Takže z Ruzyně na Zličín to busem je 10 minut ale metrem přes centrum hodina a teď si představte, že to metro bude ještě prodloužené o další stanice. Naprostý nesmysl.
Metro je strašně pomalé a pouze pro širší centrum? Praha a velké rozsáhlé periférie oproti jiným metropolím? Tenhle argument dle mého názoru spíše platí pro některé představy a plány dlouhých tramvajových tratí do okrajových částí právě místo vybudování/prodloužení metra.
Pro ty okrajové části města už pražské vydání metra opravdu optimální není. Je lepší tam rozvíjet příměstské vlaky a pokrýt s nimi celou Pražskou metropolitní oblast. Uvažovat jen v rámci formálních hranic Prahy znamená mít hlavu v krabici.
S navazující elektrizací do Kralup ten vlak může objet Kladno i ze severu. Existuje i spojení na Smíchov a hlavní nádraží, takže se dá splnit i požadavek pro napojení na dálkovou dopravu, i když ne v tak krátkém intervalu jako na Masaryčku. Ale hlavně na to letiště musí dojet vlak, metro by bylo duplicitní systém a tudíž by to byly náklady navíc.
Z odkazu: …. požadavek, aby letiště, která za rok odbaví více než dvanáct miliónů cestujících byla do konce roku 2040 napojena na síť vysokorychlostní nebo alespoň dálkové železnice.
https://www.airways.cz/zprava/podle-nejnovejsiho-planu-eu-musi-byt-do-roku-2041-vsechna-stredni-a-velka-letiste-propojena-na-vysokorychlostni-zeleznici/
„Pod tratí jsou nově navrženy podchody, ale všichni víme, jak budou brzy vypadat.“
A kdo může za to, že jste v Liboci prasata?
To není jen o místních. Ti taggující tzv. umělci jsou schopní za novou nepočmáranou zdí schopni překonávat i velké vzdálenosti…
Zdá se, že SŽ těmi plánovanými megalomanskými tunely v Praze a okolí vypustila džina z lahve. Nikde jinde v republice nikdy neexistovalo zahlubovat trať jen proto, že se panstvo žijící poblíž nechce dívat na protihlukové stěny. Všude jinde jsou rádi i za ty stěny. Teď bude chtít tunel kdejaká vesnice. Už to vidíme u Přerova, u Ústí.
Ještě zakopat Vltavu do tunelu, taky vytváří vizuální a fyzickou bariéru a to hned uprostřed několika měst!
Dobý nápad, ale na severním konci by musela Vltava zas na svou úroveň. Asi výtahem.
Ano. Jenže lidé nevidí kolik stojí provoz těch tunelů.
Myslíte Líbeznici? 😉
Ano a proto vede auto magistrála přes Václavák. Tímto myšlením můžete udělat z republiky jednu velkou dálnici a byty budou jen další obslužné objekty.
Já třeba nejsem rád ani za stěny, zvláště ve vysokém a ještě neprůhledném provedení (vím, i skla se časem zašpiní). Tunel mi přijde být stejně velkou zhůvěřilostí, jen jiného druhu – pokud k tomu není terénní důvod (vrstevnice, zástavba apod.).
Zase argument jako od dítěte…“Všichni víme, jak budou ty podchody brzo vypadat, a proto se trať stavět nemůže.“ Média by vůbec neměla dávat prostor lidem, kteří nejsou schopni pracovat s logickými argumenty.
Umím si to představit. Podchody uvnitř posprejovany a všude nachcano
Prosím Vás. Když sprejer nevybarví podchod, vyřádí se někde jinde. Sprejerství nevymýtíme tím, že budeme zakazovat podchody. A ano, může se i stát, že podchodem někdy projde opilec, který se tam vymočí. Podávat to ale tak, že se tam na denní bázi vymočí stovka lidí, je přitažené za vlasy způsobem, že už držíte v ruce skalp. Pokud se mám tedy snížit k Vaší rétorice – je to stejně připosrané, jako když přišlo dítě kamaráda ze školy s poznámkou za to, že běželo po školní chodbě. V poznámce bylo uvedeno, že je to nepřípustné, protože by mohlo dojít k neštěstí. Nic… Číst vice »
pane nemel, melete blbosti
Ne to neni pritazene za vlasy, prochcana je vetsina podchodu v Praze, kterymi nechodi neustale kazdou minutu lidi, hlavne u vysokych skol, a bezdomovcu…
Je to predevsim o navrhu tech podchodu,… nebo obecne provedeni…
Toto ovšem není pravidlem. Zaprvé je to věcí údržby, a pak také přístupu. Uvedu příklad z Poděbrad. Jsou tu dva podchody, jeden pod železnicí u skláren (u přejezdu), druhý pod nádražím. Ten u přejezdu vypadá děsivě. Strmé schody, padající „omítka“, tmavo, nevábno. Od jeho výstavby do něj nešla ani koruna. Samozřejmě, že takovým pochodem nikdo chodit nebude, zvlášť když hned vedle je alternativou přejezd (možná právě kvůli tomu podchodem nikdo nechodí, a třeba i proto, že to nikoho nepálí, tak vypadá tak, jak vypadá). Ten pod nádražím je úplným opakem. Lidí s ním chodí dost nejen kvůli nádraží, ale hlavně… Číst vice »
Jestli nechtěj graffiti, můžou tam libočtí umístit malby žáků ZŠ (pak jim to přijde osobně zamalovat ředitel SŽ)
SŽ by měla ve vizualizacích ty stěny mít obrostlé nějakou zelení – vypadalo by to lépe a stejně to tak za pár let po dokončení stavby bude vypadat.
Zároveň by asi obecně bylo lepší dělat podchody (alespoň opticky) širší, aby to ulevilo klaustrofobům a různým vyděšencům.
Jestli ma byt vzhled PHS ve vizosce realisticky, pak tam chybi ne zelen, ale sprejerske cmarance.
Na mapy.cz je panorama z roku 2023 a i když tam ta stěna tou dobou stála už pěkných pár let, tak posprejovaná nebyla a z části byla porostlá. Není potřeba předpokládat vždy jen to nejhorší.
Je nějaký důvod, proč ten úsek v okolí Liboce nevypadá jako estakáda u Výstaviště? Když to prošlo prakticky v centru, tak to musí projít i tady. Jinak je opravdu tristní, jak na západě Prahy chybí záchytné parkoviště s vazbou na kapacitní MHD pro spojení s Prahou 6.
To chybí leckde, třeba i na jihu Prahy.
Tam toho chybí daleko víc. Například metro a dálnice k D0. 😀
Už mám občas pocit, že žijeme v nějaké pitomé alternativní realitě.
Takže nová zastávka dopravní dostupnost zhorší, zatímco širší podjezd s vyšší světlou výškou zhorší prostupnost?
Elektrizovaná modernizovaná trať bude hlučnější než dnešní brejlovci s nulovými protihlukovými opatřeními?
Když zmizí neustále cinkající přejezdy, tak to naruší místní ráz?
A tohle všechno hlásá Spolek pro ROZVOJ Liboce?!
Tohle bych jim vpálil. Jako kompromis nabídnout snížené protihlukovky, nějaký dětský hřiště nový a nazdar.
U rybníka bez protihlukovek, jen pletivo
…aby se zvuk od vlaku mohl odrážet od vodní hladiny a šířit dál?
Oni to tak chtějí.
pobavila mne to rozdělení čtvrti, vsadím se, že nikdo z těch lidí tu stávající trať nikdy nepřešel mimo přejezdy.
Omyl nepřejel autem….
To je vážně tak těžký pochopit? Samozřejmě, že zahloubená varianta je z jejich pohledu lepší. To ostatně bude platit vždycky a všude. Vyřvali si jí jinde, tak to zkouší i tady. Však oni to platit nebudou.
MěStSkOu ČáSt rOzDěLí PřÍkOp!!!!1
SŽ je úplně marná, jestli takovéto věci nedokáže jednoduše, polopatě obyčejným lidem vysvětlit jejich řečí. Bojím se že úředníci mají taky na problému svůj podíl.
Dostupnost se zhorší zrušením dvou přejezdů východně Libocké ulice bez náhrady, viz můj komentář na Váš příspěvek níže. Veškerý provoz na Evropskou ulici má směřovat pouze do Libocké, tam už teď jsou zácpy a MHD má problémy, to se dále ještě zhorší další plánovanou rezidenční výstavbou.
Na zastávce nemají zastavovat zdaleka všechny vlaky. Až do výstavby celé trati (velmi daleko za horizont 2030) je plánován provoz obou trakcí, do té doby bude možnost jet vlakem pouze jednu stanici na Veleslavín. Dostupnost zastávky pro pěší z oblasti u Libockého rybníka nikdo neřešil, tak složitá a nepříjemná, že na tramvaj to bude podstatně blíž. Páteřní cyklostezka A6 je plánovaná velmi neštastně s řadou křížení, cyklodoprava ve směru sever-jih jedině podchodem pro pěší po rampách nebo přetíženou Libockou ulicí podjezdem s plánovanou světelnou křižovatkou, atd. je toho mnoho.
Na zastávce mají zastavovat všechny S5/S55, takže sdružený interval 10 minut. Co víc byste od toho čekali?
Že tam nebudou stavět R45 (R24), to snad dá rozum.
A že si vzpomněli až teď, kde byly posledních patnáct dvacet let, kdy je jasné kudy a jak povede trať v těchto místech.
Na houbách 😉
Bohužel mají pravdu, bude to hůře prostupný ultra hnus. Možná jediná šance udělat tomu skleněné stěny, ale ty se bohužel musí udržovat před špínou a vandaly.. to u nás zatím neumíme.
Tak já nevím, hůře prostupný… Vždyť to není není novostavba, ta trať tam tak vede už teď. Že ten betonkoridor je hnus je pravda, ale ono to je dost těžké, když evidentně chtějí dostat hluk na úplná minima. Relativně nové jsou naopak bytovky u libockého rybníka.
Po té trati skoro nic nejezdí, ten dnešní provoz je srandovní. Většina lidí jede trolejbusem nebo tramvají na Dědinu či Ruzyň.
Co chcete prostupovat? Lézt přes koleje? Ato celá Liboc lehne popelem, když tam postaví zdi? A sklo několikk kilometrů? To má být krása? A jak chcete udržovat něco před špínou? Obden leštit skleněné tabule? Z vás by se člověk zbláznil.
Klidně můžou být betonové stěny s popínavou zelení, i v Praze kolem koridorů zcela běžné řešení, které navíc zvyšuje tlumicí účinek.
Prostupnost se nezhorší – podjezd v Libocké je dnes fakt mizerný, nahradí ho pořádný. Pěší vazby zůstanou zachované skrz novou zastávku a podchod.
Výrazně se zhorší prostupnost i dostupnost území, zrušením dvou přejezdů bez náhrady je příjezdová komunikace plánovaná pro celou oblast jižně od trati mezi ulicemi Libocká a Libockým rybníkem starou zástavbou ulici U Stanice, která je v záplavovém území (Q20) a pod níž je voda, kanalizace, cetin atd., takže velmi často opravovaná a tedy neprůjezdná. Vyšší stovky lidi včetně domu s pečovatelskou službou budou v tomto případě odříznutí, či závislí pouze na podchodu. Dalším problémem je potřeba těžší techniky (jeřáb, IZS) a problematickému, či nemožnému projetí ulici U Stanice. Právě proto je tam teď přejezd pro IZS na konci ulice Za… Číst vice »
Když úplně pominu fakt, že nová zastávka dá lidem alternativu k dojíždění autem, tak pořád řešíme jen důsledky špatného podjezdu v Libocké, který se naopak má výrazně zlepšit.
Věřte nebo ne, k podobnému rušení přejezdů došlo při modernizacích na spoustě míst Prahy a nikde to ke zhoršení nevedlo. Zrovna IZS si cestu najde od Bělohorské i od Evropské, a navíc odpadne přejezd blokující Drnovskou, takže ve výsledku je to jen a jen strašení.
Jak pomůže podjezd Libocké této zmíněné lokalitě? To je přeci jinde. Proč od Bělohorské? Vždyť hasiči jsou na Petřinách a sanitka v Motole, proč by jeli na druhou stranu po Bělohorské? 🙈 Slova o strašení je slušná manipulace, je lépe se držet faktu. Vidíte zlepšení podjezdu Libocké také v té plánované světelné křižovatce těsně za podjezdem?
Myslíte, že hypotetický člověk, který teď jede do centra autem se vydá raději pěšky dál na zastávku vlaku nežli blíž na tramvaj či autobus, které má už teď “u nosu”?
Já Vám opravdu nevím, zkuste se zeptat třeba v Uhříněvsi, , Říčanech, Strančicích a Benešově. Všechno to jsou případy, kde 4. koridor vizuálně dělí město/obec na dvě části s četným použitím PHS. Všechno jsou do daleko větší a lidnatější obce než je Liboc. Z vlastní zkušenosti vím, že uvedené obce řeší daleko palčivější problémy a přítomnost trati je pro ně a jejich obyvatele v celkovém zhodnocení obrovské plus.
Jmenoval jste naprosto stejnej hnus. Celá benešovská trať je odporná přebetonovaná stoka.
Zrovna na benešovské trati se využívají zazeleněné PHS ve velkém a nevadí to vůbec ničemu. Daleko větším zdrojem hluku jsou silnice, než koridor v těsné blízkosti zástavby.
Chodíme poslední rok na dětské hřiště doslova hned vedle trati a nejen, že ty vlaky prakticky nejsou slyšet, ale vlastně ten břečťan ani vizuálně není horší než betonový plot leckterého rodinného domu.
Ještě, aby přes ten beton byly slyšet. No já nevím, zrovna v Uhříněvsi mi ten beton i zvenku přijde – byť mírně pokrytý zelení – dost obludný, stejně jako mohutný široký podjezd u poměrně nově vybouraného náměstí. Dovedl bych si představit i méně rozmáchlé řešení, byť méně výhodné pro auta a možná nepatrně hlučnější do okolí. Chápu, že v Liboci někteří nechtějí druhou Uhříněves, jakkoli by mi dvě koleje s vlaky samotné nevadily.
Je zjevné, že Praha 6 pro zastupitele končí někde kolem Veleslavína a ostatní obyvatelé pro ně neexistují. To vidíme i na dopravních změnách, které z hlavního tahu auta nahnaly do dříve klidných rezidenčních oblastí. Lhaní okolo tramvají na Dědinu a parkovacího domu, nová výstavba v místech kde infrastruktura stěží obslouží původní obyvatelé, atd.. Zastupitelé Prahy 6 zastupují hlavně developery a stavební firmy, lidé jsou jim ukradení. Koukněte třeba na Džbán, areál je údajně nebezpečný pro denní koupání, ale není problém tam dělat noční akce pro rodiny s dětmi v těsné blízkosti objektů v havarijním stavu? Proč myslíte že Praha 6… Číst vice »
Nekončí. Radní pro dopravu bydlí na Dědine.
A čím jezdí?
Nejsem odborníkem na akustiku, ale proč jsou ty protihlukové steny tak vysoké? V
Rakousku jsem videl protihlukovky jen pul metru vysoké. Díky
Ty vysoké jsou mnohem dražší, tak proto.
Protože u nás musí někdo vydělat a tupě stavět hnusné zdi je jednodušší i když existují alternativy..
Protože SŽ si myslí, že lidi to chtějí, kvůli hluku. Přičemž SŽ z nějakého důvodu v 21. stol. netuší, že lidi zajímá i vzhled na co se budou každý den po desetiletí dívat. A na šedou betonovou stěnu nikdo koukat nechce.
SŽ je jedno, co se lidem líbí, ale musí respektovat závazné hlukové normy.
Když bude veřejný zájem na porušení těch norem…? Dneska tam vlaky jezdí bez zdi.
Výška stěn vychází obvykle z akustické studie. Hluk se šíří v tomto případě zejména od kolejnice a u vícekolejné traťi stěna vždy stojí dál od nejvzdálenější koleje, přičemž je třeba brát v úvahu, že stěna musí od zdroje hluku zastínit chráněné objekty, které mohou být často vysoké.
Dost slušně účinné jsou stěny těsně u kolejí, vysoké tak 120 cm, tedy jen kousek nad kola. SŽ ale nevypadá, že by o jejich existenci moc věděla. Samozřejmě nezachytí toho hluku tolik jako třímetrové, ale někde by stačit mohly.
Jenže tady je trať dvoukolejná a domy do 20 metrů od trati mají až 7 podlaží. Chránit musíte i nejvyšší patro.
Samozřejmě že se o nich ví. Ale je to náročnější na údržbu celé trati, takže raději zahnusit všechno, ale sami mít pohodičku.
Já s tím nemám problém, ale ať se místní participují, až se bude chystat modernizace trati 070, tak pokud SŽ dovolí, tak se chci podílet na přípravách
A když nedovolí, tak chtít nebudete? 😉
Já jsem myslel participaci na stavbě, pokud utečou evropské dotace, tak to zaplatí z vlastních kapes
Ty protihlukové stěny jsou otřesné a vůbec se obyvatelům v okolí, že se bouří. A sympatizuji s nimi, i když je jasné, že se tímto postojem zásadně blokují potřebné dopravní stavby. Ale uvědomují si ti, co se na protestující mračí, že kromě novodobé stěny málem až do mraků, jsou i jiná řešení? Možnost zakloubení, to je teda finančně jiný level. Ale co takhle metrové, lehce demontovatelné (sklopné) clony? V jiných státech to funguje, tak proč se u nás staví humpolácké zvukolamy? To jako jsou střechy vagonů zdrojem hluku?
Podívejte se do naší legislativy a napište to jako návrh úpravy zákona o liniových stavbách, uvidíme, kdy jej parlament bude projednávat, tipoval bych to na příští volební období
Nesmysl, i jinde u nás to jde. Jen si to lidi musí na těch neschopných a zkorumpovaných papaláších vydupat.
V článku bohužel nezaznělo, že platná EIA je z r. 2009, kdy se ještě hovořilo o tom, že na letiště povede metro. Doprava po železnici tak měla být v tomto úseku o mnoho méně intenzívní než nyní, kdy se ve špičce počítá s vlakem snad každých 5 minut. Navíc mají být zachovány i některé motoráky (zřejmě rychlík do Rakovníka, courák do Kralup přes Kladno – než proběhne elektrizace Kladno – Ostrovec, Kralupy n. Vlt.))
S metrem na letiště se nikdy nepočítalo.
Tak, jen se to propagovalo, aby se protlačilo prodloužení na Motol.
Není pravda, EIA počítá s 12 páry spojů za hodinu ve špičce. Viz posudek k Modernizace trati Praha – Kladno s připojením na
letiště Ruzyně – I. etapa, strana 22 – v rámci IS EIA pod kódem záměru MZP219.
Ani v roce 2009 se s metrem na letiště nepočítalo.
Železniční napojení je ve hře někdy od roku 1994 a velká aktualizace koncepce proběhla v roce 2003.
Elektrizace úseku Kladno Ostrovec – Kralupy bude hotova mnohem dřív než se tenhle úsek vůbec zahájí.
Boooože, to jsou zase trotli. Mě baví taková prohlášení psaná od stolu, ve stylu „Dopady budou drastické“….. Tak ať si ten tunel zaplatí a nazdar. Na takové pseudo-odborníky tady všichni čekáme….
30 let všichni ví že to tam vyroste a možná koupili nemovitosti i díky tomu levně a teď to blokují? Měl by existovat zákon který tyto praktiky omezí
Bohužel vám to v současnosti neprojde přes ústavní soud, ale souhlasím
2030? to už aby se začalo razit 😀 😀
pěkný nesmysl
Proces nimby je prakticky ve všech dopravních stavbách, tedy úzká skupina lidí blokuje a zejména citelně prodražuje všechny dopravní stavby. Proces navrhování minimálně do Územního rozhodnutí musí splňovat všechna stanoviska dotčených orgánů jinak se nemůže pokračovat.Příklad z plánované stavby obchvatu Prahy 520, Zdiby Černý Most je již teď o 7 miliard dražší než v době plánované výstavby. a zahájení snad 2028 tedy ještě dražší. Za to by se postavila např. velká nemocnice.
Špatná komunikace SŽ zásadním způsobem zpožďuje realizaci staveb
Jakože jim mají vidět do hlavy?
Není to první projekt který SŽ ani jiný „developer“ řeší. Námitky obyvatel se většinou opakují ty stejné, vzhled, hluk atd. V celém vyspělém světě. V západní Evropě jsou v tomto o desetiletí napřed. V 21. stol. s tím má stavitel počítat a připravit se na všechny pravděpodobné námitky dopředu. Je to v jeho zájmu, pokud chce stavět co nejdřív.
Ti lidé ale obvykle žijí ve svém světě, často se považujíce za lepší lidi. Oni to ví nejlíp, mají totiž geniální intuici a třicet let zkušeností; doteď to tak fungovalo a že by oni něco neznali?!
Je to smutné, ale v podstatě mají ti lidé pravdu, zahloubená varianta by byla jistě lepší. Ty PHS jsou opravdu otřesné. Možná by si projektanti a úředníci, včetně pana ministra měli zkusit představit, jak by se líbilo jim, kdyby jim někdo postavil před okny takovou „Berlínskou zeď“
Ale proč to neřešili už před deseti lety, když Praha 6 požadovala tunelove řešení mezi stanicemi Dejvice a Veleslavín?
Ono přesně vychytat moment, kdy už má smysl vkládat do toho energii neni jednoduché. A třeba to řešili, jen a jinou garniturou…
On tam už dnes nevede násep a trať?
A ty stěny tam snad jsou?
Proč se probudili teď (respektive v roce 2021)? Teď, když už snad bude i veleslavínský tunel vyřešený.
Proč se neozývali předchozích 30 let? Za tu dobu se to mohlo vyřešit a nebyl by problém.
Ale přijít k hotovýmu projektu s platným razítkem EIA a začít si stěžovat… To není na pochvalu.
Máte pravdu a je to zdejší obvyklá praxe, tj. na konci celého procesu se pozdě probudit a chtít to znovu otevřít, často se snažit to úplně shodit ze stolu, vrátit na úplný začátek, prověřovat znova a dokola co už se předtím seriozně a důkladně již několikrát prověřovalo atd.
Ale oni si přeci stěžují těch 30let, a to z vlastní iniciativy, nikdo nikdy je nevyslyšel, nezměnil cokoliv v projektu. Je to i doložitelné, třeba projednávání EIA v roce 2008.
Trochu nechápu postoj místních, ta trať tam leží 200 let. Tzn. ta městská část sama obestavila tu trať. Tak proč nyní musí bojkotovat modernizaci tratě ve stejné stopě?
Protože ten betonový tunel bez střechy bude ultra hnusný?
Přesně tak, taková opičárna
https://maps.app.goo.gl/sngUkqshfRfqvtqS7
Tohle vám přijde jako opičárna ?
A vypadá snad takto vizualizace, podle které se každý bude řídit? Ne. SŽ si to sama podělává.
Takže řešením je doplnit střechu? 🙂
Protože jde o rozšíření tělesa trati o druhou kolej, její elektrizaci, výrazné zvýšení počtu vlaků (tak na trojnásobek dnešního počtu) a vytvoření vizuální i fyzické překážky uvnitř zastavěné oblasti. Ta trať tam je po přestavbě z koněspřežné dráhy prakticky v tom samém stavu do dnešní doby (hezky obrostlá vzrostlými stromy a další zelení) a to by se mělo nyní radikálně změnit. Ze stejných důvodů jako trať v Liboci je přitom třeba pro výstavbu Radlické radiály tuto radiálu dostat v Jinonicích plně pod zem a nikoliv se odvolávat na to, že se přeci několik desetiletí ví, že tudy má vést městská… Číst vice »
A ta překážka tam v současnosti není? Jak říkáte jsou tam vzrostlé stromy, které brání výhledu (ne že bych je chtěl kácet, jen říkám že překážka už tam je) a násep, který lze legálně (!) překonat jen podchodem u rybníka nebo po přejezdech. To není případ, že by teď všichni mohli chodit všude, jen nechtějí nic nového a tečka.
Dlouhá léta jsem měl dům s výhledem na louku a les. Teď tam bude soused stavit nový dům. Mám mu taky říct, ať si ten dům postaví pod zemí, že mi vytvoří vizuální a fyzickou překážku uvnitř zastavěné oblasti ? A to, že tam ta stavební parcela byla už od začátku mě taky nezajímá ?
Můžete to zkusit. 😀
Zase na druhou stranu „vlaky pod zemí, auta na povrchu“ by mě osobně motivovalo dát přednost autobusu, pokud by to mělo být nakonec ve většině trasy. Dlouhá koryta jsou ubíjející. Chápu, že hluk pro okolí též, ale to pak raději méně aut.
Kupka je sobecký pokrytec.
U svého domečku si prosadil tunel a pak ještě drahé prodloužení, zde odmítá i jen zahloubení v těsném sousedství domů.
Ať Kupkovi nabídnou čestné občanství
Co to blábolíte človíčku nešťastná?
Umíte číst a chápat psaný text, Mexikáne nešťastný?
Ano a proto i nás v Ciudad Juarez by zajímalo jak by jste chtěl zahloubit trať u domů v Liboci když část trati vede podél rybníka?To si představujete trať jako horskou dráhu ,nebo půjde trať pod úrovní hladiny rybníka s prosklenou stěnou aby bylo možno z vlaku sledovat život pod hladinou?
Děláte jako kdyby ten tunel už stál 🙂 nebo jako kdyby tamní VRT byla někdy reálná věc. Napište až se opravdu bude stavět.
Copak se asi s Kupkovým tunelem na podzim stane? 😉
Vůbec mě to netěší, ale podstatě těch námitek rozumím. Kdo by chtěl bydlet v prostředí, které bude brzy připomínat ghetto? Stačí se podívat na stav Nového spojení a projít tamní schody a podchody…
Tady jsme zase v rezidencni casti P6 kde je dnes pesi koridor vlastne jen pro lidi co tam bydli. Verim, ze ghetto to nebude.
Žádná dopravní stavba nemůže za to,že po dokončení tam hned naběhnou dobytkové se spreji a další lidský odpad…
Že tam je pár graffiti, ještě neznamená, že je to ghetto.
Krejcárek je totéž, co Liboc?
Již brzy vlakem na letiště !
„Brzy vlakem na letiště“
zírám na to, tiše piště.
Možná v trase najdou sviště,
pak tedy snad někdy příště.
Já hlavně nechápu, komu se bude po příjezdu Pendolinem chtít táhnout se kufrem někam na Masaryčku. To je tak neatraktivní, až to bolí, a nevyřeší to ani tunel s travelátory. Pražáci si zase staví něco pro sebe a zapomínají, že Česko má dalších 9 milionů obyvatel.
Zmyslom je priamo spojiť letisko s centrom mesta, nie s hlavnou stanicou. To spojenie je so svetom, nie so zvyškom Česka, to už existuje.
Z jakým zvyškem Česka máte na mysli? My z Brna máme třeba krásné spojení na vídeňské letiště, vlakem s jedním přestupem nebo přímým autobusem. Oboje nejméně o hodinu až hodinu a půl rychleji než na Ruzyni. Když k tomu přičteme větší výběr destinací a častější spojení na významná letiště, tak jaký je racionální důvod pro kohokoliv vyjma obyvatele Prahy, Středočeského kraje a pak okolních okresů místní letiště používat?
Třeba ten, že lety OS s přestupem z PRG jsou zpravidla o 7 litrů levnější než přímáky z VIE.
Až to bude hotové vystoupím pěkně na hlavním, nejspíš přejdu na jiné nástupiště (možná podzemní) a pojedu přímým vlakem na letiště. Nic o Masaryčce nevidím. https://zdopravy.cz/vice-zastavek-ale-bez-podzemniho-nadrazi-opera-komise-vybrala-variantu-zeleznicnich-tunelu-pod-prahou-224523/
V te dobe uz bude teleport a bude jednodussi do nej vejit a vyjit v terminalu.
Pak tedy i letiště netřeba
Proč bych se měl teleportovat na terminál? Nebylo by to lepší rovnou do cílové destinace?
Co máte? Dominik si prostě ten svůj osmnáctihodinový let chce užít 🙂
Představovat si v té době teleporty je trochu naivní. Ona totiž technologie je spíše v útlumu, než v rozvoji. Zato v minulém století běžně létala nadzvuková letadla…dokonce i na Měsíc se létalo…
🙂
Někdo si tu plete scifi s realitou. Teleport předmětů ještě nebyl vynalezen a ani to nevypadá, že by ho fyzikální zákony umožňovaly. Teleportovat dokážeme jen informaci.
Až to bude hotové, tak jak jste napsal, tak se možná už budete někde popelit…
No tak Brňák ani Ostravák s kufrem do Prahy nepřijede. Má po ruce jiná letiště. Plzeňák možná, i když Mnichov bude asi zajímavější. Takže snad Hradubičák?
Smiřme se s tím, že Ruzyň je lokální létadliště pro obyvatele Prahy a přilehlého okolí. Proto má větší význam propojení všech linek metra s dráhou na Ruzyň.
A ti co náhodou přijedou z venkova na Hln si ten kufr převezou metrem na Vltavskou. A jejich potomci sfárají někam do NSII.
Nevidím tedy problém :o)
U letů je jediná proměnná vzdálenost bydliště – letiště? Co takhle cena, čas příletu? Jsem z MSK a pokud mám z KRK nebo KTW přílet do cílové destinace o půlnoci a z PRG v poledne, poletím jako už mnohokrát samozřejmě z Prahy.
V tom případě patříte k těm, kteří si svůj kufr budou moci převézt metrem na Vltavskou. Spokojen?
Po zaokruhování a elektrifikaci Semeringu, je pravděodobnější, že to pendolino bude pokračovat až na letiště.
Přesně. Jestli to nezmění na Hlavní nádraží tak to ani nemusí stavět
Na stanici Florenc a Hlavní nádraží (podzemní část) to pak přehodí NS2.
A modernizace úseku Smíchov-Hostivice je co?
Tak ono mj. bude ta trať napojena na tři linky metra, takže s kufrem můžu klidně popojet metrem na Bubny a naskočit do vlaku tam.
A jezdíte tak skutečně někdy?
Pro silný velký chlapy to problém není, ale pro všechny ostatní je prostě každej další přestup se zavazadlem do přecpaného dopravního prostředku (a metro je přecpaný) problém.
Proč se to zase nedá řešit od začátku pořádně?
(My víme proč – Penta.)
Proč bych si měl přestup komplikovat slezáním dolů do metra a vylézáním zase nahoru. Obzvláště se zavazadly. Vždyť je to prakticky za rohem. Nic víc než přímý chodník netřeba. Přestup srovnatelný s dnešní situací, kdy přijedu na hlavák, vystoupím na severním konci druhého nástupiště, jdu do hlavní haly zajistit odkud mi ten připoj jede a pak pochoduji někam na sedmý perón.
Odjezdové tabule jsou v podchodech mezi každými dvěma nástupišti.
Ocenil bych ale travelátor, na 7. nástupiště je to od metra už docela daleko.
Blbost. Přijedu na hlavák a z hlaváku rovnou odjedu. Ten travelátor je přes 700 metrů, zatímco podchod pod hlavákem má 120.
Však nemusí táhnout kufr až na Masaryčku a možná u toho i zmoknout…. na hlaváku jen vleze do metra a na Vltavské vyjede z metra nahoru k vlaku na letiště. A nezmokne 😀
A když se nebude trvat na jediném spojení na Masaryčku, tak od toho pendolina může jet vlak přes Smíchov na letiště taky.
Ale hlavně je to trať do Kladna, napojení na letiště jen jen odbočka z Ruzyně.
A nebylo by možné vyhovět přání místních a žádné protihlukové stěny nedělat?
PS: Půl metru před mým bydlištěm začíná ochranné pásmo dráhy. Žádné stěny tam nemáme a za sebe mohu říci, že bych tam takové stěny ani nechtěl.
No u tech novych cervenych bytovek stena uz stejne je. Pak je tam pesi prejezd (a IZS), ktery pul Liboce rusi cinkanim, to ted nebude. Dal se bohuzel zrusi docela fajn detske hriste. Pak se prijde o stavajici prejezd, kde je kazdou chvili naka nehoda s vlakem. Castecne s namitkami souhlasim, ale obyvatele si asi neuvedomuji co to znamena neco tam zahloubit a jak to udelat technicky u rybnika (kde je vlak nad nim na naspu) tak, aby na tech par metrech naklesal do zahloubeni. Musel by tedy byt zahlouben i u rybnika a to si troufnu rict, ze by… Číst vice »
Za rybníkem směrem na Kladno stávající trať výrazně stoupá. U rybníka na úrovni stoleté vody, tedy níž než doposud, ale stále výrazně nad hladinou rybníka a pak pozvolna zahloubit, technicky proveditelné to je, což je potvrzeno.
Mám takový anekdoticky návrh. Nepostavíme si nové hlavní město? Možná i s novým mezinárodním letištěm? V tom starem už totiž není možné nic postavit. Tedy alespoň ne, pokud cenovka nezačíná pomalu na desítkách miliard.
Některé země to provedly, byť to byly většinou odporné režimy…
Kdysi, okolo roku 1991, jsem někde zachytil napůl vážně míněny návrh na postavení nového federálního hlavního města mezi Hodonínem a Skalici…
Jo vy myslíte téhle bizár, za kterým stáli jedno z největších padouchů, kteří pozé spustili kupónovou privatizaci, která nás stála pád hromady firem včetně koncernu ČKD
Tím koncernem ČKD myslíte ten vydojenej vrak který v roce 1989 připomínal muzeum první republiky?
Jenom dočasný řešení, nakonec se tam stejně nakýblujou NIMBY a pár let za nima dorazí památkáři. A nesmíme zapomenout na zničení krajinného rázu nad ČOV…
To bychom ale to hlavní město museli postavit na Sahaře. V ČR nenajdete kousek země, kde by vám to na 50 let nezablokovala vesnice, které byste zkazil výhled, a pak na dalších 50 let aktivisti kvůli vzácnému druhu čolka.
To, že stavba je „nevzhledná“ (ale jinak normy plnící) je validní důvod k námitkám a odvoláním?
Ano je.
Ale mělo by být velmi snadné je po právu odmítnout a povolení získat.
Ne každej chce žít jak v rozděleným Berlíně…
Bylo by zajímavé spočítat vše, co po republice, kdo požaduje. Ke kolika násobku našich možností se dostaneme. Pak se zase možná zpátky budeme pokoušet o nějaké normy a obecně platná kritéria na všechno.
Je jedno je jisté, věc nemá řešení, kde budou všichni spokojeni.
Na motivy titulní fotky:
https://www.politische-bildung-brandenburg.de/system/files/styles/politische_bildung_inline_landscape_politische_bildung_l_2x/private/bilder/Blatt17%20unten.jpg?h=532f109e&itok=9UI1IePu
Nevím ale, kde je Ost und West.
Hned bych jim tam ty koleje šoupnul! 😀
Je to východoněmecká obec Klein Glienicke. Ze tří stran obklopená Západním Německem a vodním kanálem.
Tady bude stále možné jít na druhou stranu, ne jako v Berline.
ŘSD už pochopilo, že je dobré s lidmi mluvit a dohodnout se s nimi na řešení. Nejlepší Správa to nepochopila. Na letiště se bude jezdit trolejbusem i za dalších 30 let.
To ale SŽ nijak nevadí. Staří dědkové jsou nejraději, když se nic nemění.
Posloužím stavebním řádem 1920 a uvidíte, jak jsme na tom dnes. § 34. Stavebního řádu, Rovněž buď přihlíženo k tomu, čeho vyhledává krasochuť, i může tedy stavební úřad odepříti také povolení ke stavbě, kterou by náměstí, třída neb ulice patrně se zohyzdila. Poznámka 1. Ačkoliv úřad stavební sám, zvláště pak jeho technický zástupce, požadavku krasochuti všecku pozornost věnovati, a když vyřizuje žádost za povolení stavební, tomuto požadavku z ohledů veřejných hověti má, přece to nic nevadí, aby neupozorňovali také sousedé při řízení na okolnosti, které této stránky se týkají. Jsouť oni dokonce oprávněni činiti tímto směrem námitky. To platí na… Číst vice »
Hmmm, krasochuť…
Dneska se pro krasochuť a lepou úhlednost používá modernější výraz „estetično“.
Řekl bych ale, že dříve ty zásady ctili mnohem více, než dnes.
Nejsem místní, ani to v Liboci neznám, ale při pohledu na titulní fotku se mi vybavila Česká Třebová a protesty místních proti výšce protihlukových stěn. Schody a boční nájezdové rampy do podchodu, který se za nějaký čas stane odpudivou dírou, tomu také nepřidají. V této souvislosti se mi zas vybavila povedená emotivní diskuse o tvaru podchodu „pro pár srnek“ pod Strakonickou. Tady je ticho po pěšině. Stejný pan autor textu a žádné řešení „z Wishe“, asi proto, že tentokrát jde o železnici. 🙂 Zajímavé je, že SŽ už od prvopočátku nenabídla variantní řešení, (provedení: standard – povrch, vysoký standard –… Číst vice »
Ty betonové stěny jsou opravdu příšerné.
Potřebujete pevný materiál, beton je jeden z nejtvrdších materiálů, co jako lidstvo známe
Vyjádření toho pána nějak pokulhává. Všichni víme, jak jsou podchody pro chodce nebezpečné? Já to prosím nevím, mohl by mi to někdo osvětlit?
Promiňte, Vy račte být cizinec?
Vůbec ne, ale nemám pocit že by v každém podchodu docházelo k vraždám, znásilnění nebo krádežím. Opravdu bych chtěl vidět nějakou statistiku, že je to opravdu nebezpečnější místo než jiné. S takovou přestaneme dělat i parky, protože může za keřem čekat násilník?
Dobře řečeno. Ten humbuk kolem podchodů taky nechápu.
A že to slouží dílem jako toalety, dílem jako nízkoprahové centrum pro osoby se závislostmi a dílem jako nouzové ubytování, jste si všiml?
Není pravda, že se o projektu hovoří třicet let. Plány na zkapacitnění a elektrifikaci trati do Kladna si pamatuju z doby před padesáti lety. A jako jedno z řešení veřejné dopravy z letiště se před lety přímo nabízelo vybudování metra ze stanice Veleslavín, kde metro náhle uhne ve směru na Motol a místo něj se teď přestupuje na Veleslavíně na trolejbusy. Další možností bylo protažení tramvajové trati z Dědiny, kde je dnes konečná v polích a ve směru ke „Starému letišti“ chybí pár set metrů trati.
To vše vypadá jako spoléhání se na tzv. rychlodráhu v zájmu soukromých investorů.
Před padesáti leti se plánovalo ukončení tratě v Dejvicích a vytrhání kolejí Dejvice – Bubny.
Přesně toto jsem očekával a říkal jsem si, kdy protesty proti takovému naprosto otřesnému vedení trati v betonovém korytě uprostřed Liboce nastanou. Před několika lety jsem se o tom zmiňoval na k-reportu a byl jsem diskutujícími ze Správy železnic ujišťován, že tady nic takového určitě nehrozí, že projekt je v nejlepším pořádku a nikdo proti němu nic nemá. Takže zase lež, protože námitky proti tomuto řešení už byly v roce 2021… Tak snad bude zmodernizován v dohledné době alespoň úsek Ruzyně (mimo) – Kladno, kde Správa železnic uvádí termín zahájení stavby v prosinci 2025. Pročpak tak pozdní zahájení stavby, která… Číst vice »
Podobný problém s druhou kolejí řešili i v Hradci Králové – buď široké betonové koryto (kam se vejdou i sloupy), nebo nic. Padnout měla jedna řada stromů. Také jsem se místním nedivil, když nebyla snaha se okolí v mezích použitelnosti pro vlaky přizpůsobit (nevím, zda by stromy vadily i tak, ale třeba by šly přesadit).
Není pro tohle právě PPP řešením? Soukromý investor si přeci jen může dovolit proti místním i samosprává používat podstatně větší nátlak než státní správa.
Soukromý investor si nic takového samozřejmě dovolit nemůže.
Výborný nápad!
Až se bude stavět cokoliv problematického v okolí vašeho bydliště, měl by tam, dle vašeho názoru, být nasazen PPP, aby bylo vaše případné kafrání a stížnosti proti projektu efektivně eliminovány a byl byste „neformálními prostředky“ odkázán do patřičných mezí.
Vďe by mělo být o prioritách. Tahle železnice (VRT, dálnice,…) bude mít z celospolečenského hlediska jednoznačně kladný přínos, byť možná pro pár místních ten přínos bude nulový/mírně záporný. V součtu ale bude přínos kladný a proto by měl být upřednostněn celospolečenský přínos před zájmy místních.
Pak by měl součástí projektu být plán kompenzace pro těch „pár místních“.
Pokud to, jak tvrdíte, má celospolečenský přínos, tak se to řešení může udělat také kvalitně a ohleduplně.
Nejlevnějším řešením lze odbýt to, kde je přínos nejasný diskutabilní a dotyční mohou být rádi, že se do toho vůbec nějaké peníze vloží, což ale není případ Liboce.
Tak ta vlakové zastávka je celkem přínos, protože při cestě do centra už můžou jet vlakem, což bude podstatně pohodlnější a rychlejší než kombinace bus, tramvaj a metro.
Nevím jak ostatní, ale žiju kousek od letiště a asi 15 minut chůze od současné zastávky Ruzyně a při cestě do centra, nebo Dejvic nemusím používat tramvaj v kombinaci s metrem, ale vlakem se dostanu rychle pohodlně jak do Dejvic, tak do centra. Navíc si dělám naděje, že lidé z Kladna a okolí budou také jezdit vlakem a uvolníto Evropskou. Z tohoto pohledu je to pro mě I okolí mnohem lepší stavba jak D0. Ale chápu lidi v Liboci, ale jsem stále ještě optimista a věřím, že se to vyřeší přijatelně pro všechny strany.
To plati pro existenci te trati jako takove, z toho, ze ji udelate pro mistni zbytecne hnusne a rusive, zadnej velkej celospolecenskej prinos neziskate…
Tak ať se místní podepíší pod závazné prohlášení, že nechtějí protihlukové stěny a to včetně důsledků z toho plynoucích.
Jakýpak nátlak? Civilizovaná společnost nepoužívá nátlak, ale argumenty, jednání. dohody a vzájemné kompromisy.
Vždy se najde někdo kdo bude protestovat proti čemukoliv.
Což není tento případ.
Tyto námitky mají opodstatnění – proč nemůže vést trať zářezem a musí být ta městská část rozřezána betonovým plotem vedví?
a teď bez plotu rozdělená není?
Je, ale má to tak být navždy? Proč se má současné rozdělení MČ zabetonovat (doslova a do písmene)?
Když už dělám totální upgrade trati a stavím ji v podstatě znovu, proč ji fakt nevylepšit? Počet kolejí se vylepší, elektrifikace taky, tak proč ne i toto?
Kdyby někdo napsal „technicky to není možné, protože sklony ..“, neřeknu ani popel. Kdyby někdo napsal „ok, ale stálo by to dvakrát tolik, fakt se to vyplatí?“, máme argument do diskuze (a klidně změním názor, chápu že peníze nerostou na stromě).
Ale co udělala SŽ? Opět trvá na Jediném Správném Řešení (zatím).
Když v tomto ďolíku dáte trať do zářezu, tak jí při každém větším dešti zaplaví voda…od Petřin i od Šárky.
Když bude trať kontinuálně klesat, nakonec voda vyteče u Výstaviště do Vltavy 😉 😉 😉
(Jinak řečeno technická řešení existují, otázka je zdali se vyplatí.)
Dobrá připomínka. To by se při dešti vlastně mohly na tratě dělat i speciální jízdy…na raftech 😀