Odvolávám, co jsem slíbil. Magistrát nakonec nepřidá autům na mostu Legií deset centimetrů
Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328
Na most mohou i nadále vjíždět legálně pouze vozy velikosti Fabie a menší.
Velký problém je i u Národního divadla na odbočení vpravo ze Smetanova nábřeží na most Legií. Auta tam mají zelenou, ale zároveň mají zelenou i chodci na přechodu na začátku mostu mostu (kteří jdou po nábřeží podél Vltavy) Chodců tam přitom bývá o dost víc než aut. Kvůli pár autům, která chtějí odbočit vpravo na most, musí ostatní auta i kola (která chtějí pokračovat rovně po nábřeží) stát dlouho v koloně. Někdy je kvůli tomu na nábřeží dlouhá kolona už od Karlových Lázní. Najdou se pak kaskadéři (řidiči aut ale i cyklisté) co kolonu zkoušejí nelegálně předjíždět po tramvajových kolejích… Číst vice »
Banda bezmozků… ještě že mám 3auta, tak kdybych potřeboval jet na most, vezmu si menší:)
To je rozumné řešení.
Dobrý večer přeji Jezdím po Praze přes 30 let jak osobními tak nákladními auty. . Pravda že posledních 20 roků radši MHD a nebo taxi. Momentální stav a chaos v dopravě celkové je neschopnost našich vládních činitelů a birokratu vůbec. Celá infrastruktura je zpožděná o 15 let a hlavně i to co se buduje teď je v podstatě 5 let zastaralé. Povrchy se dělají nekvalitně a bohužel dráž než v cizině. Nic se nedělá pro lidi ale jen pro zájem politiků mi to připadá. Oni mají odvoz za státní peníze pod modrým majákem. Nemá cenu aby jste se tu hádali.… Číst vice »
chcete potešit… nekvalitní to je, jenze se vuubec nic nedela… https://www.nku.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/modernizace-dalnice-d1-za-28-1-mld–kc:-na-vozovce-vytluky–nekvalitni-opravy–mosty-a-nadjezdy-ve-stavu-ohrozujicim-bezpecnost-dopravy-id13159/
Po mostě Legií jsem Octavií i širším autem jezdil vždy a nadále jezdit budu. A nejen já. A stávající značka na tom nic nezmění.
Gratuluju k tomuto grázlovství. 👎
Kolik zákazů byste potřeboval, abyste je začal respektovat?
Zákaz stačí jeden. Spíš pokuty kdyby začaly chodit.
To nehlašte tady, ale na Policii. Tam to náležitě ocení.
Klasický banánystán vítejte v Africe
Jak můžou snahu o nápravu nesmyslneho značení zarazit se zdůvodněním na vyšší dopravu? To snad má být řešeno úplně jinak než chybným značením,bohužel zase kocourkov. To za chvíli budeme rušit opravy silnic, protože by pak v obci vzrostla doprava?
To značení není chybné ani nesmyslné. Omezení šířky vozidla dává smysl, protože někde je holt šířka omezená. Kdyby tam nebyl z jedné strany čára a z druhé strany obrubník, ale z obou stran zeď, řidiči by velmi ocenili, kdyby tam bylo správné omezení šířky. Jenže čára není zeď…
Nesmyslné je, že řidiči auta neví, jak je jejich auto široké, protože jim to výrobce auta neřekne.
Kdyby tam byla zeď, tak je to o něčem jiném.
Jo, řidiči by ten zákaz respektovali.Ale když porušením zákazu nepoškozují sebe, ale všechny okolo, je to spoustě řidičů jedno.
Super
No a vymáhá tu povolenou šířku vozidla někdo?
Ne.
Je to takové to typicky české: zákaz, který prakticky nikdo nedodržuje a ani nikdo nevymáhá.
Z porušování toho zákazu má prospěch pár řidičů aut a způsobuje to újmu stovkám cestujících MHD. Takže je jasné, že takový zákaz v Praze nikdo vymáhat nebude.
Auta normálních rozměrů se tam bez problémů vejdou vedle tramvaje, tedy pokud řidič není úplné jelito. Navíc je na mostě preference MHD, takže i když se tramvaj zasekne za nějakým větším vozidlem, během pár vteřin beztak projede. Ale asi by bylo bylo nejlepším řešením zakázat vjezd veškerých osobních automobilů, aby na ostatních mostech byly ještě větší zácpy, než dosud 🙂
Tramvaj se nemá co zasekávat za autem ani jednu vteřinu. V tom autě je jeden člověk, v tramvaji sto. Větší zácpy na ostatních mostech jsou problém řidičů, ne cestujících v tramvaji. Nikdo je nenutí jezdit po Praze autem.
No vidíte, jestli je v tramvaji 100 lidí, tak kam byste chtěl nacpat ty z těch aut, kteří vezou třeba zboží, nářadí, nebo se jen nechtějí mačkat v oné tramvaji? Je to o úhlu pohledu … Já, když nemusím, autem nejedu (a zvlášť do centra), ale přece to nebudu nikomu zakazovat. Je to jeho svobodná volba.
Zapomněl jste na každodenní vození babiček do nemocnic, rodiček do porodnic a klavírů po Praze.
To, že se někdo nechce mačkat v tramvaji, je jeho problém. Nedává mu to právo omezovat ostatní. Navíc vzhledem k tomu, že kapacita tramvaje je 180 lidí, byste se tam ve sto lidech fakt nemačkal. Je to svobodná volba každého, ale musí také nést následky své volby. A nemůže počítat s tím, že se autem dostane všude – na to je v Praze příliš mnoho lidí, kteří by chtěli jet autem. Zapomínáte totiž na to, že svobodnou volnu mají i ti lidé v tramvaji. Ti mají také možnost svobodně si zvolit, že nechtějí být zdržováni někým v autě. Vzhledem k… Číst vice »
Ano, i ti v tramvaji musí nést následky své volby, že se rozhodli jet tramvají 🙂
Ano, tramvaj by měla mít všude zajištěný volný průjezd bez zpomalení. To ale dnes v Praze bohužel neplatí.
Ále houby. Pokud žádný z řidičů není blb (napsal bych přiléhavější slovo, ale to by asi neprošlo), vejde se tam celkem pohodlnětramvaj i s dodávkou. Proti blbovi nepomůže, i kdyby jel na Babetě.
Když si to tady tak čtu, tak vlastně nějlepší by bylo pro IAD uzavřít ty mosty všechny, nechat jen Barranďák a Barikádníky a hlavně ta zlá auta nepustit z tunelu ven (ještě že ho ten korupčník Bohm postavil, jinak bychom ta auta neměli kde skladovat), nedejbože do ulic okolo… Vivat Auto-mat…
Tak snad bude mít někdo rozum, doufal jsem v ODS, ale bohužel současná „nová ODS“ se od Pirátů a Čižinského moc neliší…
Moc to hrotíte, nikdo po ničem takovém nevolá. Ale v centru to s IAD nějaké rezervy má, to musíte vidět, pokud nejste demagog. A pokud se tam nepohybujete a nevíte o čem je řeč, tak možná lepší nevidět spiknutí ale pár dní se tam procházet, bez auta, zvládnete?
A že ODS nekope za auta? To je joke? S čím byste byl spokojený? Zrušit tramvaje a zvýšit počet pruhů? Zrušit chodníky? Vždyť 90 % veřejného prostoru patří autům 😁
A zásobování bude automat provozovat taky na kole, nebo se spokojí s vyštvání řidiče do vedlejší ulice, aby nezavazel před obchodem?
Hospodský ani hokynýř fakt nemůžou za to, že oni nemají auto, či snad nezvládli řidičák a když ne oni, tak nikdo.
Také nezapomínejte na autobijce Holana, který měl plnou hubu ježdění na kole a MHD.
Když ho chytili v rozjezdu načerno, tak říkal, že šalinkartu nemá, protože všude jezdí služebním vozem. Pokrytec, chtěl mít silnici sám pro sebe.
Jo tak vy nejste divnej, vy jste jenom z Brna…
Holan je jen exot. Ktery kdyz mohl, tak si uzival, ze ma najednou moznosti, co nikdy nemel. Ale neskodil, byl jen ponekud neschopny a sibri si ho namazali na chleba.
Ze v Brne bez nej lepe neni, spis naopak, snad vidite.
Nebojte, zásobování má výjimky, nevím o tom že by současné pěší zóny byly mrtvé… Vytváříte falešné dilema, ale vy jste jedno velké dilema, takže neprekvapil jste
a ještě přidejte tu tu o instalatérech a sanitkách co nedojedou. To se zase zasmějeme až budeme v obchodě na pěší zóně, který podle vás lze zásobovat už jenom na kole…
Ještě to o těhotné babičce s klavírem a dvěma pytli cementu jsme tu dnes neměli…
Zásobování typicky zásobuje víc míst najednou. Není problém ty zásobovací nebo rozvážkové trasy přeplánovat tak, aby jedna dodávka navážela pravý břeh a druhá levý břeh. Případně ta trasa byla vyladěná tak, aby se Vltava přejížděla přes Hlávkův nebo Jiráskův most.
Ono by stálo za to jak Mánesův most, tak most Legií udělat jako pěší zónu s průjezdem MHD. Podobně jako Náměstí Republiky. Oba mosty jsou ideální na procházky, focení panorama Hradčan a Karlova mostu a teď jsou tam chodníky fakt narvané.
Jo jo, zásobovači si kvůli vám budou kupovat další dodávku a shánět dalšího řidiče.
Ad mosty: „A není to málo, Antone Pavloviči?“
Co takhle ještě Jiráskův most, z toho jsou také pěkná panoramata, z Palackého koneckonců taky…
S čím bych byl spokojený ? Dokončit vnitřní okruh, dokončit vnější okruh, zrušit cca 75 % nesmyslných cyklopruhů namalovaných na úkor jednoho autopruhu (namátkou Veletržní, celý Hlávkův most s pinčlíky na straně P7, Patočkova, atd. atd. – objektivně nasčítat průměrný počet cyklistů za den a pokud nedosahuje tisíců, tak zrušit – jsou oblasti, kde tisiců dosahuje, tam samozřejmě ponechat), vrátit používání podchodů tam kde jsou a zrušit nesmyslné přechody nad nimi, vybudovat vlak/metro na letiště. Jako třešnička – Čižinský, Scheinherr a Hřib do propadliště dějin, ale to už bych chtěl moc, takže se smiřuji s jejich politickou existencí – asi… Číst vice »
Kospiracni teorie o automatu…
Podchody…mno, proc by chodec mel v centru mesta povinne do podchodu, jen aby se lepe jezdilo autickum? Viz Karlak nebo muzeum, kde navic jsou semafory tak jako tak…
Mesto je pro lidi, ne auta.
A k cyklopruhum – souhlasim s vami, jsou na prd. Takze zrusit parkovaci pruh/pravy pruh/zuzit pruhy pro auta a vytvorit oddeleny cyklopruh. Jen to asi neni reseni co chcete, vy jen chcete stovky miliard investivanych do dalsiho zaplneni centra Prahy auty
Aha, zrušil. Zrušíte to, co se nehodí vám, pokud to nemá dostatečné využití. 👎
Tak na oplátku bych o 75 % omezil IAD na silnicích. Stejně jen zabírají zbytečné místo, zdržují provoz MHD, omezují cyklisty. Abyste si laskavě uvědomil, že jako uživatel silnic nemáte větší váhu názoru než ostatní uživatelé silnic.
Ale já přece chci jen tu stejnou váhu…. Zrušit to, co není dostatečně využíváno a je to na úkor toho, co využíváno je (bylo než se to zrušilo). Automobilů na těchto místech jsou vysoké desetitisíce. Proč mají být vytlačeny desítkami/stovkami cyklistů ??? Je to jak za komunistů – „my Vám to naplánujeme“. Akorát že lidé se nakonec k velkému překvapení všech „osvícených“ plánovačů chovají jinak…
Rád bych ješte zmínil, že ročně najezdím cca 3-4 tis km na kole…
Ale najezdíte je rekreačně někde v lese a na poli, ne po městě jako způsob dopravy, žejo?
Ano, pokud ještě přidáte regionální silnice, tak 99%.
Tak pak je to naprosto irelevantní k tomu aby jste to používal jako argument do diskuze o městské dopravě
Takže teď už se nehodí ani názor cyklistů, když není ten jediný správný?
Tak základ současné silniční sítě položili komoušové. Preference IAD taky… takže jestli vám vadi jak to komouši naplánovali, tak není důvod blokovat změnu…
No tak základ silniční sítě je tu už z pravěku a ve středověku se jen zahustila komunikační síť. Komouši nic nového nevynalezli.
Dělba práce se změní, až budou mít cyklisté a chodci přijatelné podmínky, mezi auty se na kole mnoho lidí mrcasit nebude.
Jako osvícený plánovač to musíte vědět nejlíp. 😄 Prostě jste naplánoval, že na těchto místech jsou vysoké desetitisíce aut a na jiných místech desítky cyklistů. Čili to vaše plánování je nejlepší. 🤣
Těmi komunistickými výkřiky ani ročním výkonem mě opravdu neohromíte, to si zkoušejte na někoho jiného.
Dělba práce se změní, až bude Praha placatá jako Poděbrady.
No vidíte, takže jste nakonec sám dospěl k tomu, že by se pruhy pro auta na mostě Legií měli zrušit. Chcete stejnou váhu, nejvíc lidí tam projede tramvají, pak pěšky, auta jsou někde na konci – takže zrušit.
Mluvil jste o rušení přechodů a návratu podchodů. No tak když chcete stejnou váhu, tak by to znamenalo výrazně prodloužit zelenou na přechodu přes magistrálu před Muzeem. Výrazně prodloužit čas zelené pro tramvaje a chodce na I.P.Pavlova.
Když chcete stejnou váhu, znamená to přesně opačná opatření, než jste popisoval v předchozím komentáři. A ono by pak i těch cyklistů bylo výrazně víc.
A nebudou ty tramvaje cyklistům překážet?
Přesně to nechci a to jezdím v Praze i autem a bydlím 100 m od Václaváku
Můžu se zeptat, kolik vám je let? Máte myšlení z roku 1970.
Já bych ponechal podchody i přechody. Pro některé lidi je podchod velmi těžce překonatelnou překážkou, a to i tehdy, když je u něj rampa.
Výborně, teď ještě zbývá ten most pro IAD uzavřít a po obou stranách udělat dánské pásy pro cyklo a rozšířit ty pidi chodníky po stranách. Ten most je strategický pro MHD, pěší a cyklo, tato změna by všem třem způsobům dopravy dramaticky zjednodušila fungování. IAD má vedle Jiráskův most s 2+2 pruhy, který je z nějakých 90 % zabrán pro IAD, to myslím bohatě stačí. Ubylo by i tranzitu a zkracování si cestu přes centrum.
Presne. Vetsinu roku jsou vetsina lidi na tom moste chodci, a za pekneho pocasi je i vic cyklistu nez aut.
Třeba o víkendu je rozhodně násobně více cyklistů, chodců a už vůbec se nebavím o cestujících v MHD. Mohlo by město uzavírat pro IAD most alespoň na víkendy, sice to neřeší problémy v týdenní špičce ale místní si přičichnou k tomu, že je centrum bez absolutního sklonění se před IAD o poznání lepší a možná začne víc lidí volat po tom, aby se s tím přišlo trvale…
Možná si skočit na oční???
A ten zákaz odbočení u ND z mostu vlevo někdo vymáhá/pokutuje?
Ne, viděl jste někdy něco v Praze vymáhat a pokutovat?
Myslím, že dokud ta auta nečekají na kolejích (jakože si nepamatuju v posledních měsících to vidět), asi žádná komplikace aspoň pro MHD není.
Pohybuji se na tom miste nekolikrat tydne. Vymahane jsem to videl jednou, sirku samozrejme nikdy
Je to jednoduché, pokud tam nezpůsobí nehodu, tak šířku nikdo řešit nebude. V okamžiku nehody bude černý Petr i na straně širšího vozidla byť nehodu nezpůsobilo.
Anebo z celé Národní udělat klidovou zónu primárně pro chodce, most upravit pro obousměrný provoz MHD a jednosměrnou komunikaci pro zásobování. A to až na Újezd… Široké chodníky, parkovou úpravu…. Aby se tam člověk cítil dobře…
Jasně, obětoval další část Prahy turistickému průmyslu…
Samozřejmě, Pražáci by chodník, nedejbože cyklostezsku, v centru města nikdy nevyužili.
Nesmíte všechny posuzovat podle pana primátora 🙂
Velmi bych ocenil statistiku kolik pražanů se prochází mezi Národním a Újezdem.
Je Pražan ten kdo bydlí v Praze, nebo ten kdo má trvalý pobyt v Praze?
Co vám brání si ji zpracovat?
Pražané jsou dle vás součástí turistického průmyslu?
Pražáci jezdí za deset korun tou tramvají, i když je pravda že mezi NĎ a Újezdem je ta vzdálenost až nepřirozeně velká.
Pražané ne, ale těch tam moc nechodí. Většina je turistů.
Místní by to spíš uvítali. Svoje auta tam nemají, protože možnosti parkování jsou značně omezené, ale měli by zato více klidu, širší chodníky a celkově by se jim zlepšila kvalita života..
Vy jste místní?
Anebo celou Prahu zalesnit
A začít znova a lépe.
Existuje velmi sympatická koncepce Hradební korzo, která se mimojiné věnuje zklidnění a humanizaci Národní třídy včetně předpolí mostu Legií.
https://iprpraha.cz/assets/files/files/ba48d7736f9e350c533244723ddd0aef.pdf
Tohle zrovna myslím neprošlo rozpočtem (podobně jako radliála).
Šlo by nainstalovat měření šířky vozidla. Např. za pomocí kamer. Co je širší než limit dostane pokutu. Tady se totiž rozumí jen represím.
Není třeba, stačí hlídat dodržování plně čáry a nezasahovat na chodník.
Tohle neberu. Jak psáno, v techničáku šířka se zrcátka neni, takže prostě nevim, jak je moje auto široké. A opravdu se necítím být certifikován tu šířku změřit.
Tak a papíry jste odevzdal?? Když nezvadnete šířku auta jak zvládnete bezpečnou vzdálenost??
Na bezpečnou vzdálonest se Z. Lapiltr nechal certifikovat.
Dva velmi bytelne ocelove sloupky hodne hluboko zabudovane do mostu s rozteci presne dva metry. A u tohoto mericiho zarizeni budka mestske policie s velikym kosem na urvana zrcatka a tiskarnou na pokutove blocky/kartovym terminalem na platby.
Taky mě to napadlo, ale neodvážil jsem se to napsat 😁
Chudáci třeba… saniťáci… nebo hasiči
Lidi stejně nejezdí podle značek. Podle mě to nikomu už dnes nezabrání tam jet. Určitě takových 80 % projíždějících vozidel je širší než míra uvedená na značce a další by změnou značky podle mě nepřibyly.
Na dálnicích ve zúžení při nějakých omezení se na šířkový limit levého pruhu taky dlabe, a leckoho nezastaví ani z jedné strany vlající kamion a beton z druhé, přece se nebudou ploužit osmdesátkou. Někdo zas má nervy na poskakování po mostě Legií. Jejich volba. Po značkách se v přeznačkovaných ulicích nekouká (je to jistý druh slepoty z přehlcení). Na most Legií bych, koukám, neměl vjet taky (2,055 m.), ačkoli můžeme úspěšně předpokládat, že tam razii s rozdáváním pokut nikdy nikdo nepodnikne. Daleko častější zvonění tramvajáků (a oprávněné vůči těm ignorantům) probíhá tedy na nedalekém Palackého mostě, kde kupodivu žádná značka… Číst vice »
A to jste ještě nezažil, když si to tam špacírovala labuť. Já to viděl. Nekecám.
A když labuť roztáhne křídla, tak je to určitě více než 2m!!!
Sice je šířka bez zrcátek, ale nějak se to dá odhadnout o kolik to bude navíc, tak by se zákaz dal specifikovat dodatkovou tabulkou, i kdyz by měla tedy pouze informační význam.
Změna plné čáry na přerušovanou je absurdita. Přejíždet nebo přesahovat ji by mělo být možno jenom z dobrých důvodů, ne že se neudržím ve vlastním pruhu (výjimkou je třeba ochranný pruh pro cyklisty, kde můžou zasahovat náklaďáky).
Směrodatná je pořád ta čára; Pokud nejde přesunout tak, aby se tam větší auta vlezla s obou stran, tak je nutno zachovat stávající stav nebo udělat stavební úpravu.
Protože nechápu, jak se pak dnes řeší situace, kdy se sjedou dvě větší auta, aniž by se vyhýbala zásahu do sousedních pruhu.
Sorry za ten posledni odstavec, auta vlastne jezdí při kraji, takze omezit můžou kromě tramvaje max provoz na chodníku, i to ale nějak je problém.
To že auta svými zrcátky zasahují do chodníku, to problém rozhodně je.
Ohrožují tím chodce, co jde normálně na chodníku.
Máte pravdu. Zrovna na tomhle mostu se turisti motají nejen po chodníku, já už tam nejel ani nepamatuji, radši volím Jiráskův nebo Mánesův, podle toho odkud a kam jedu, a nejradši se nábřeží vyhnu úplně, pokud to jde .
Tak on je tam ten chodník těžce poddimenzovaný, takže není divu. I já jsem tam nucený často vstoupit do vozovky. A ten most zdaleka nepoužívají jen turisté, ale ve velké míře i místní.
Jestliže je tam chodník poddimenzovaný (neřekl bych, to jen chodci se po něm neuměj pohybovat), chtělo by to omezit provoz chodců 😉
Ve skutečnosti se okraj chodníku počítá jako prostor pro auta. Podívejte se, když je někde nové zábradlí, jak daleko od obrubníku je. To zábradlí tam odděluje prostor vymezený pro chodce a prostor vymezený autům. (O dopravních značkách pro auta, která omezují prostor pro chodce ještě víc, ani nemluvě.)
Na Palackého most by měl být vjezd individuální automobilové dopravě už konečně zakázán (o 300 metrů dál po proudu Vltavy je přeci kapacitní Jiráskův most určený především pro IAD) a na Palackého mostě by naopak měly být rozšířeny naprosto nedostatečně široké chodníky. IAD se prostě na tento most už nevejde. Hned by šel zrušit i odbočovací pruh z Rašínova nábřeží na Palackého most a díky tomu by mohl být konečně rozšířen naprosto nedostatečně široký ostrůvek tramvajové zastávky Palackého náměstí (na nábřeží) ve směru do centra.
Souhlasím a doporučuji se tam podívat ve špičce. Zpoždění klidně 5 minut kvůli pár desítkám řidičů, kteří se tam buď nevejdou nebo nejsou schopni jet blíže k obrubníku. A ten chodník je tam tak úzký, že se sotva vyhnou dva lidi, z toho ten jeden už musí jít úplně na kraji, takže je musí objíždět i to auto. https://photos.app.goo.gl/L3co3hx6XY7PpqzJ9
Na ten most by se vešel ideálně širší chodník a cyklopruh, pak koleje pro MHD a IZS.
A nebylo by lepší zrušit ten chodník? Pak by se tam vedle sebe pohodlně vešly tramvaje i auta…
Tak to určitě.
to by mně zajímalo, kolik lidí tady ví, jak přesně má široké auto
2100mm se zrcátky, 1855mm bez.
To je absurdní…máme nesmyslné pravidlo, které se reálně nedodržuje, ale nebudeme ho měnit, abysme nezhorsili situaci…a tak my si tu žijem.
Smysl pravidla, presneji mistni upravy, je popsan v clanku. Pokud ho neznate, prectete si clanek znovu. Postup pripadne opakujte.
Dnes tam reálně jezdí všechna auta. Je v tom nějaký problém? Dochází tak k denním srážkám s tramvajemi?
Ke srážkám nedochází, ale ke zdržování tramvají dochází na denní bázi, protože auta zasahují do tramvajového pásu.
Hlavně auta blokovačů.
Fyzicky se dá i širším autem jet podél obrubníku tak, ze kolej pro tramvaj zůstane.
To údajný zdržování, to ste vodhad, žejo? Po tom mostě jezdím relativně často a žádný zdržování tam není. Směrem na Smíchov jsou první semafory až s Újezdem (tedy daleko), auta tak na mostě ani za ním nikdy nestojí. Ve směru centrum se všichni ukázněně mačkají k chodníku, aby tramvaj projela. Viděl jsem jen pár jednotek cizinců, co zasahovali do kolejí, ale uhnuli hned jak mohli.
Právě že nemačkají a o kousek dál na Palackého mostě se stejně úzkou vozovkou je to ve špičce ještě horší. Řidiči se velmi často bytostně bojí obrubníku a jezdí od něj klidně půl metru daleko, přibližovat se začnou jen když na ně začne zvonit tramvaják, ale to už stojí a nemají kam popojet, ne všechny se taky vejdou. Kromě toho je to nebezpečné i pro chodce, protože ten chodník je na obou mostech úzký a když se míjí skupinka lidí, tak se stejně musí chodit až po obrubníku.
Čistě technická … na Legiích chodník nijak extrémně úzký není, samozřejmě to není 28. říjen;-))), ale pokud lidi nejdou jak stádo, tak se vyhnou v poho. Je fakt, že s občasným cyklistou/koloběžkářem je na tom chodníku poněkud těsno, ale je už jiná pohádka.
Pochopitelně, že nemackaji. Srážka s chodce je mnohem nebezpečnější i pro řidiče (způsobena nehoda se zraněním), o chodci nemluvě, toho lze při troše smůly přizabít i zrcátkem s následnou podminkou, dopadne-li to dobře, zatímco s tramvají to budou nejspíš poškrábané plechy, a to z většiny zatáhne pojišťovna.
Dodávky do TT přesahují poměrně často, hlavně když to tam někdo nezná a neví, že s tou krabicí musí být koly skutečně těsně u obrubníku, aby tramvaj projela. Čistě odhadem je poměr ten poměr jízd kdy někdo vadí a kdy nikdo tak 1:5. A tou 9 tam jezdím ráno do centra v podstatě denně.
To jo, ale zrovna u dodávky bych se asi nevymlouval, že neznám šířku.
Auta tam tramvaje zdržují, ale změnou značky budou zdržovat furt ta stejná auta.
Postup opakujte. I nekolikrat po sobe.
Ano, je v tom problém. Dochází ke zpomalováníMHD. Ke srážkám s tramvajemi nedochází proto, že tramvajáci mají rozum, na rozdíl od těch řidičů IAD, kteří tam vjedou se širším autem.
Jen si to ale predstavte ze strany urednika. Musi vyporadat namitky.
A ted jak, kdyz je zcela spravna a logicka – legalne by tak smelo jet vic aut, tedy vetsi doprava. Jedine, jak by to mohl vyporadat – nejsme schopni hlidat znaceni, tak to omezeni upravime. Ale neschopnost hlidat zakazovou znacku neni argument pro jeji zruseni…
Ledaze by zvyseny provoz nevedl ke blokovani MHD…a to minimalne v krizovatce u narodniho je dost diskutabilni.
Na tomhle moste ani na nabrezi smerem ke Karlovu mostu beztak nema vetsina IAD co delat…
To pravidlo není nesmyslné. Když je někde na šířku prostor 2,1 metru, tak se tam prostě auto, které má se zrcátky přes 2,1 metru, nevejde. Mohl byste šířku omezovat tak, že odečtete šířku zrcátek – jenže ta jsou různě široká. Takže byste musel stanovit nějakou maximální šířku zrcátek – podle toho, jaká nejširší zrcátka obvykle mají kamiony, autobusy nebo osobáky táhnoucí karavan. To by si zase všichni stěžovali, že je ta rezerva zbytečně velká. Takže jediné řešení je, že výrobce bude udávat skutečnou šířku auta i se zrcátky v okamžiku prodeje. No a pokud si náhodou někdo koupí jiná zrcátka,… Číst vice »
Upřímně, je úplně jedno co je tam za značku, nikdo tam pravidla nevymáhá, tak tam klidně může být i zákaz vjezdu a bude to jedno
Asi tak. U nás bohužel řidiči dopravní značení nedodržují.
Znáte tu pohádku o pasáčkovi, co z legrace volal „pomoc, vlk!“ tak dlouho, až ho nikdo nebral vážně?
Od určitého stupně zalesnění prostoru značkami to funguje stejně.
Tak ono jako upřímně řečeno, pokud tam je provoz současných osobních aut problém, asi by tedy měl být zakázán úplně, nejde-li provést adekvátní stavební úpravy.
Ono jako je fakt docela absurdní, aby člověk v naprosto běžném osobáku řešil, jestli může na silniční most a nepřesahují mu zrcátka… Tady by si prostě město mělo říct, jestli tam chce silniční provoz a na základě toho ho buď umožnit, nebo zakázat. Ale současný stav, kdy tam alibisticky půlka aut oficiálně nesmí, ale neřeší se to, protože by to dost omezilo využitelnost mostu pro silniční dopravu, je k neprospěchu všech.
Jak troufale! Vy by jste chtel probudit pana primatora.
Někdo mě volá? Někdo mě potřebuje?
Cože, aby řidič znal stav vozidla? No to je hrozný. Co bude dál, požadavek, aby byl za řízení vozidla odpovědný?!
Sorryjako, s takovou lze argumentovat „já jakoby nevím, jestli je to motorové vozidlo, v techničáku je psaný jenom BENZÍN, takže do zákazu B11 VLASTNĚ můžu.“ Je to blbost? Je. Čistý alibismus.
Za mě má pravdu. Pokud se tam nevejde 25 let stará Octavia, tak buď se má povolit vjezd na koleje, nebo zakázat vjezd autům kompletně. I třeba kvůli navigaci, žádná neumí rozlišovat šířku vozidla, protože se s omezením šířky nepočítá. Normálně to potkáte jen na dálnici v levém pruhu.
A vemte si prášek na uklidnění 😉
Někde u Pardubic či Hradce je přes Labe silniční most, který má též omezení na šířku vozidla (protože širší se tam nevejde) a ničemu to nevadí. S Felicií jsme tam kdysi projeli, ale kolegové s Octavií museli oklikou. Stejně tak spousta menších komunikací má omezení na 1,5 t, do toho se také některé běžné osobáky vejdou a jiné nikoliv. Stejně tak výškové omezení v garážích i některých průjezdech. Atd. Řidič by měl být natolik vzdělán (v autoškole) a kvalifikován (složením zkoušky) a seznámen s vozidlem, které řídí, aby s tímto neměl žádný problém. Navigace atd. není argument, navigace je jen… Číst vice »
Jenže u těch Pardubic /a pokud se pamatuju, těch mostů je víc/ je to omezené kovovými zábranami. Takže buď širší auto neprojede nebo riskuje ulomení zrcátek (v lepším případě).
Takové mosty máme u Pardubic tři. Jeden ale není přes Labe (pod Kunetickou horou) a jeden není vůbec (misto snad americkeho povalecneho provizoria je tam nový), ale ten třetí (v Rosicích) funguje. Je tam semafor a vymezující kůly.
Najít můžete i čtvrtý, most kpt. Bartose přímo v Pardubicích. Tam je taky jeden pruh a semafory a omezena zřejmě hmotnost (nevím, v osobami mě to nezajímá. Je most původně „normalni“, ale onehdy tam neprozretelne pustili někoho, kdo se na to podíval zespodu, a dotyčný se toho nějak polekal 😀.
Plně souhlasím. Takové omezení je pochopitelné například na stavbě, ale v trvalém provozu bych ho raději nepoužíval. Buď má pruh splňovat nějaký standard a nebo tam auta nepouštět vůbec. Klidně tam může být pruh pro jednostopá vozidla o šíři 1,5m.
Ta dopravní situace tam je již možná 25 let, ale třeba i déle stejná. A zakázat tam autům vjezd způsobí větší zácpy v okolí. Je to prkotina a škoda se tím takto zabývat, chce to komplexní řešení pro oblast centra a ne jen pro most Legií a případně most Palackého. Aut bude v Praze v následujících letech přibývat to je dost pravděpodobné.
S těma zácpama máte pravdu, ještě teď se Praha nemůže vzpamatovat uzavření Karlova mostu… A že se nemůže tranzitovat královskou cestou? No hnus!! Normální bolševismus to je hrůza, co by na to řekl Karel???
MP22, píšete zbytečně urážlivě a nezdvořile.
Pokud se omezí průjezd aut na obou mostech, tak se to projeví na hustotě aut. dopravy okolo.
Pokud, ale někdo začne řešit jak komplexně zklidnit iad v centru Prahy, tak to bude jen dobře. Takto provedené parciální úpravy zklidní dopravu na obou mostech, ale rozhodně ne v celém centru Prahy.
V posledních 25 letech aut v Praze stále přibývá a to dost dynamicky. Předpoklad je že tomu tak bude i v letech budoucích. Proto je potřeba hledat komplexní řešení a realizovat ho.
To, že někdo navrhne jedno miniaturní opatření, bez souvislostí je mizerně málo.
Komplexní řešení? Že se KONEČNĚ začnou U STANIC METRA v okrajových částech Prahy stavět ty již desítky let slibované parkingy. Plus dokončení Městského a hlavně Pražského okruhu.
Řidičům spíš fandím, zejména proto, že si nemyslím, že by v takových koncích světa jezdil někdo, kdo tam vysloveně nemusí, ale tohle mám za jediný možný přístup. Buď se tam auta vejdou, nebo nevejdou.
Možná bych zvážil tramvajovou jednokolejku, ale obávám se, že by se v kyvadlové provozu sešly v jednom směru víc než dvě soupravy, a to by se zdržení zvětšila u dvousoupravovych zastavek, máme tu další zdržení, byť na rozdíl od náhodně prekazejicich aut postihnutelne v jízdním řádu. .
Tramvajovou jednokolejku kvuli IAD na moste legii? Na takovou blbost jste prisel jak? Vite, ze tudy jezdi dve nejvytizenejsi linky, 9 a 22?
Jednokolejka je nesmysl.
Jinak, nikdy jsem na tom mostě (pokud byl tramvaják dostatečně sebevědomý) nechytil v tramvaji zpoždění větší než jednu – dvě minuty (jistě i to v JŘ může nadělat neplechu).