Odvolávám, co jsem slíbil. Magistrát nakonec nepřidá autům na mostu Legií deset centimetrů

Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328Most Legií. Autor: Dietmar Rabich, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80032328

Na most mohou i nadále vjíždět legálně pouze vozy velikosti Fabie a menší. 

Odebírat
Upozornit na
guest
70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

No a vymáhá tu povolenou šířku vozidla někdo?

Pavel

Když si to tady tak čtu, tak vlastně nějlepší by bylo pro IAD uzavřít ty mosty všechny, nechat jen Barranďák a Barikádníky a hlavně ta zlá auta nepustit z tunelu ven (ještě že ho ten korupčník Bohm postavil, jinak bychom ta auta neměli kde skladovat), nedejbože do ulic okolo… Vivat Auto-mat…
Tak snad bude mít někdo rozum, doufal jsem v ODS, ale bohužel současná „nová ODS“ se od Pirátů a Čižinského moc neliší…

MP22

Moc to hrotíte, nikdo po ničem takovém nevolá. Ale v centru to s IAD nějaké rezervy má, to musíte vidět, pokud nejste demagog. A pokud se tam nepohybujete a nevíte o čem je řeč, tak možná lepší nevidět spiknutí ale pár dní se tam procházet, bez auta, zvládnete?

A že ODS nekope za auta? To je joke? S čím byste byl spokojený? Zrušit tramvaje a zvýšit počet pruhů? Zrušit chodníky? Vždyť 90 % veřejného prostoru patří autům 😁

Jiří Kocurek

A zásobování bude automat provozovat taky na kole, nebo se spokojí s vyštvání řidiče do vedlejší ulice, aby nezavazel před obchodem?
Hospodský ani hokynýř fakt nemůžou za to, že oni nemají auto, či snad nezvládli řidičák a když ne oni, tak nikdo.

Jiří Kocurek

Také nezapomínejte na autobijce Holana, který měl plnou hubu ježdění na kole a MHD.
Když ho chytili v rozjezdu načerno, tak říkal, že šalinkartu nemá, protože všude jezdí služebním vozem. Pokrytec, chtěl mít silnici sám pro sebe.

MP22

Jo tak vy nejste divnej, vy jste jenom z Brna…

MP22

Nebojte, zásobování má výjimky, nevím o tom že by současné pěší zóny byly mrtvé… Vytváříte falešné dilema, ale vy jste jedno velké dilema, takže neprekvapil jste

MP22

Výborně, teď ještě zbývá ten most pro IAD uzavřít a po obou stranách udělat dánské pásy pro cyklo a rozšířit ty pidi chodníky po stranách. Ten most je strategický pro MHD, pěší a cyklo, tato změna by všem třem způsobům dopravy dramaticky zjednodušila fungování. IAD má vedle Jiráskův most s 2+2 pruhy, který je z nějakých 90 % zabrán pro IAD, to myslím bohatě stačí. Ubylo by i tranzitu a zkracování si cestu přes centrum.

Clovek

Presne. Vetsinu roku jsou vetsina lidi na tom moste chodci, a za pekneho pocasi je i vic cyklistu nez aut.

MP22

Třeba o víkendu je rozhodně násobně více cyklistů, chodců a už vůbec se nebavím o cestujících v MHD. Mohlo by město uzavírat pro IAD most alespoň na víkendy, sice to neřeší problémy v týdenní špičce ale místní si přičichnou k tomu, že je centrum bez absolutního sklonění se před IAD o poznání lepší a možná začne víc lidí volat po tom, aby se s tím přišlo trvale…

XXyy

Možná si skočit na oční???

v.sp

A ten zákaz odbočení u ND z mostu vlevo někdo vymáhá/pokutuje?

MP22

Ne, viděl jste někdy něco v Praze vymáhat a pokutovat?

Frantík

Myslím, že dokud ta auta nečekají na kolejích (jakože si nepamatuju v posledních měsících to vidět), asi žádná komplikace aspoň pro MHD není.

Clovek

Pohybuji se na tom miste nekolikrat tydne. Vymahane jsem to videl jednou, sirku samozrejme nikdy

Petr

Je to jednoduché, pokud tam nezpůsobí nehodu, tak šířku nikdo řešit nebude. V okamžiku nehody bude černý Petr i na straně širšího vozidla byť nehodu nezpůsobilo.

Happy

Anebo z celé Národní udělat klidovou zónu primárně pro chodce, most upravit pro obousměrný provoz MHD a jednosměrnou komunikaci pro zásobování. A to až na Újezd… Široké chodníky, parkovou úpravu…. Aby se tam člověk cítil dobře…

L.

Jasně, obětoval další část Prahy turistickému průmyslu…

Matyáš

Samozřejmě, Pražáci by chodník, nedejbože cyklostezsku, v centru města nikdy nevyužili.

Nesmíte všechny posuzovat podle pana primátora 🙂

Frank

Pražané jsou dle vás součástí turistického průmyslu?

Frantík

Pražáci jezdí za deset korun tou tramvají, i když je pravda že mezi NĎ a Újezdem je ta vzdálenost až nepřirozeně velká.

Happy

Místní by to spíš uvítali. Svoje auta tam nemají, protože možnosti parkování jsou značně omezené, ale měli by zato více klidu, širší chodníky a celkově by se jim zlepšila kvalita života..

XXyy

Anebo celou Prahu zalesnit

Lukáš Kníže

Existuje velmi sympatická koncepce Hradební korzo, která se mimojiné věnuje zklidnění a humanizaci Národní třídy včetně předpolí mostu Legií.
https://iprpraha.cz/assets/files/files/ba48d7736f9e350c533244723ddd0aef.pdf

Happy

Šlo by nainstalovat měření šířky vozidla. Např. za pomocí kamer. Co je širší než limit dostane pokutu. Tady se totiž rozumí jen represím.

Frantík

Není třeba, stačí hlídat dodržování plně čáry a nezasahovat na chodník.

Z. Lapiltr

Tohle neberu. Jak psáno, v techničáku šířka se zrcátka neni, takže prostě nevim, jak je moje auto široké. A opravdu se necítím být certifikován tu šířku změřit.

digi

Tak a papíry jste odevzdal?? Když nezvadnete šířku auta jak zvládnete bezpečnou vzdálenost??

Mickey

Lidi stejně nejezdí podle značek. Podle mě to nikomu už dnes nezabrání tam jet. Určitě takových 80 % projíždějících vozidel je širší než míra uvedená na značce a další by změnou značky podle mě nepřibyly.

Dachs

Na dálnicích ve zúžení při nějakých omezení se na šířkový limit levého pruhu taky dlabe, a leckoho nezastaví ani z jedné strany vlající kamion a beton z druhé, přece se nebudou ploužit osmdesátkou. Někdo zas má nervy na poskakování po mostě Legií. Jejich volba. Po značkách se v přeznačkovaných ulicích nekouká (je to jistý druh slepoty z přehlcení). Na most Legií bych, koukám, neměl vjet taky (2,055 m.), ačkoli můžeme úspěšně předpokládat, že tam razii s rozdáváním pokut nikdy nikdo nepodnikne. Daleko častější zvonění tramvajáků (a oprávněné vůči těm ignorantům) probíhá tedy na nedalekém Palackého mostě, kde kupodivu žádná značka… Číst vice »

Z. Lapiltr

A to jste ještě nezažil, když si to tam špacírovala labuť. Já to viděl. Nekecám.

Frantík

Sice je šířka bez zrcátek, ale nějak se to dá odhadnout o kolik to bude navíc, tak by se zákaz dal specifikovat dodatkovou tabulkou, i kdyz by měla tedy pouze informační význam.

Frantík

Změna plné čáry na přerušovanou je absurdita. Přejíždet nebo přesahovat ji by mělo být možno jenom z dobrých důvodů, ne že se neudržím ve vlastním pruhu (výjimkou je třeba ochranný pruh pro cyklisty, kde můžou zasahovat náklaďáky).
Směrodatná je pořád ta čára; Pokud nejde přesunout tak, aby se tam větší auta vlezla s obou stran, tak je nutno zachovat stávající stav nebo udělat stavební úpravu.
Protože nechápu, jak se pak dnes řeší situace, kdy se sjedou dvě větší auta, aniž by se vyhýbala zásahu do sousedních pruhu.

Frantík

Sorry za ten posledni odstavec, auta vlastne jezdí při kraji, takze omezit můžou kromě tramvaje max provoz na chodníku, i to ale nějak je problém.

mgr.pavel

To že auta svými zrcátky zasahují do chodníku, to problém rozhodně je.

Ohrožují tím chodce, co jde normálně na chodníku.

Klondajk

Máte pravdu. Zrovna na tomhle mostu se turisti motají nejen po chodníku, já už tam nejel ani nepamatuji, radši volím Jiráskův nebo Mánesův, podle toho odkud a kam jedu, a nejradši se nábřeží vyhnu úplně, pokud to jde .

MP22

Tak on je tam ten chodník těžce poddimenzovaný, takže není divu. I já jsem tam nucený často vstoupit do vozovky. A ten most zdaleka nepoužívají jen turisté, ale ve velké míře i místní.

Bram

Na Palackého most by měl být vjezd individuální automobilové dopravě už konečně zakázán (o 300 metrů dál po proudu Vltavy je přeci kapacitní Jiráskův most určený především pro IAD) a na Palackého mostě by naopak měly být rozšířeny naprosto nedostatečně široké chodníky. IAD se prostě na tento most už nevejde. Hned by šel zrušit i odbočovací pruh z Rašínova nábřeží na Palackého most a díky tomu by mohl být konečně rozšířen naprosto nedostatečně široký ostrůvek tramvajové zastávky Palackého náměstí (na nábřeží) ve směru do centra.

Jan T.

Souhlasím a doporučuji se tam podívat ve špičce. Zpoždění klidně 5 minut kvůli pár desítkám řidičů, kteří se tam buď nevejdou nebo nejsou schopni jet blíže k obrubníku. A ten chodník je tam tak úzký, že se sotva vyhnou dva lidi, z toho ten jeden už musí jít úplně na kraji, takže je musí objíždět i to auto. https://photos.app.goo.gl/L3co3hx6XY7PpqzJ9
Na ten most by se vešel ideálně širší chodník a cyklopruh, pak koleje pro MHD a IZS.

Radek

to by mně zajímalo, kolik lidí tady ví, jak přesně má široké auto

watslaw

2100mm se zrcátky, 1855mm bez.

Herold

To je absurdní…máme nesmyslné pravidlo, které se reálně nedodržuje, ale nebudeme ho měnit, abysme nezhorsili situaci…a tak my si tu žijem.

Zbynek

Smysl pravidla, presneji mistni upravy, je popsan v clanku. Pokud ho neznate, prectete si clanek znovu. Postup pripadne opakujte.

Herold

Dnes tam reálně jezdí všechna auta. Je v tom nějaký problém? Dochází tak k denním srážkám s tramvajemi?

Aaabbb

Ke srážkám nedochází, ale ke zdržování tramvají dochází na denní bázi, protože auta zasahují do tramvajového pásu.

Leinad

Hlavně auta blokovačů.
Fyzicky se dá i širším autem jet podél obrubníku tak, ze kolej pro tramvaj zůstane.

PavelX

To údajný zdržování, to ste vodhad, žejo? Po tom mostě jezdím relativně často a žádný zdržování tam není. Směrem na Smíchov jsou první semafory až s Újezdem (tedy daleko), auta tak na mostě ani za ním nikdy nestojí. Ve směru centrum se všichni ukázněně mačkají k chodníku, aby tramvaj projela. Viděl jsem jen pár jednotek cizinců, co zasahovali do kolejí, ale uhnuli hned jak mohli.

Jan T.

Právě že nemačkají a o kousek dál na Palackého mostě se stejně úzkou vozovkou je to ve špičce ještě horší. Řidiči se velmi často bytostně bojí obrubníku a jezdí od něj klidně půl metru daleko, přibližovat se začnou jen když na ně začne zvonit tramvaják, ale to už stojí a nemají kam popojet, ne všechny se taky vejdou. Kromě toho je to nebezpečné i pro chodce, protože ten chodník je na obou mostech úzký a když se míjí skupinka lidí, tak se stejně musí chodit až po obrubníku.

123

Čistě technická … na Legiích chodník nijak extrémně úzký není, samozřejmě to není 28. říjen;-))), ale pokud lidi nejdou jak stádo, tak se vyhnou v poho. Je fakt, že s občasným cyklistou/koloběžkářem je na tom chodníku poněkud těsno, ale je už jiná pohádka.

Z. Lapiltr

Pochopitelně, že nemackaji. Srážka s chodce je mnohem nebezpečnější i pro řidiče (způsobena nehoda se zraněním), o chodci nemluvě, toho lze při troše smůly přizabít i zrcátkem s následnou podminkou, dopadne-li to dobře, zatímco s tramvají to budou nejspíš poškrábané plechy, a to z většiny zatáhne pojišťovna.

123

Dodávky do TT přesahují poměrně často, hlavně když to tam někdo nezná a neví, že s tou krabicí musí být koly skutečně těsně u obrubníku, aby tramvaj projela. Čistě odhadem je poměr ten poměr jízd kdy někdo vadí a kdy nikdo tak 1:5. A tou 9 tam jezdím ráno do centra v podstatě denně.

Frantík

To jo, ale zrovna u dodávky bych se asi nevymlouval, že neznám šířku.

Mickey

Auta tam tramvaje zdržují, ale změnou značky budou zdržovat furt ta stejná auta.

Zbynek

Postup opakujte. I nekolikrat po sobe.

Gwann

Jen si to ale predstavte ze strany urednika. Musi vyporadat namitky.

A ted jak, kdyz je zcela spravna a logicka – legalne by tak smelo jet vic aut, tedy vetsi doprava. Jedine, jak by to mohl vyporadat – nejsme schopni hlidat znaceni, tak to omezeni upravime. Ale neschopnost hlidat zakazovou znacku neni argument pro jeji zruseni…

Ledaze by zvyseny provoz nevedl ke blokovani MHD…a to minimalne v krizovatce u narodniho je dost diskutabilni.

Na tomhle moste ani na nabrezi smerem ke Karlovu mostu beztak nema vetsina IAD co delat…

Ondra

Upřímně, je úplně jedno co je tam za značku, nikdo tam pravidla nevymáhá, tak tam klidně může být i zákaz vjezdu a bude to jedno

Aaabbb

Asi tak. U nás bohužel řidiči dopravní značení nedodržují.

hroch.obojzivelny

Znáte tu pohádku o pasáčkovi, co z legrace volal „pomoc, vlk!“ tak dlouho, až ho nikdo nebral vážně?

Od určitého stupně zalesnění prostoru značkami to funguje stejně.

SaulGoodman

Tak ono jako upřímně řečeno, pokud tam je provoz současných osobních aut problém, asi by tedy měl být zakázán úplně, nejde-li provést adekvátní stavební úpravy.

Ono jako je fakt docela absurdní, aby člověk v naprosto běžném osobáku řešil, jestli může na silniční most a nepřesahují mu zrcátka… Tady by si prostě město mělo říct, jestli tam chce silniční provoz a na základě toho ho buď umožnit, nebo zakázat. Ale současný stav, kdy tam alibisticky půlka aut oficiálně nesmí, ale neřeší se to, protože by to dost omezilo využitelnost mostu pro silniční dopravu, je k neprospěchu všech.

Zbynek

Jak troufale! Vy by jste chtel probudit pana primatora.

Michal M

Někdo mě volá? Někdo mě potřebuje?

Piskvor

Cože, aby řidič znal stav vozidla? No to je hrozný. Co bude dál, požadavek, aby byl za řízení vozidla odpovědný?!

Sorryjako, s takovou lze argumentovat „já jakoby nevím, jestli je to motorové vozidlo, v techničáku je psaný jenom BENZÍN, takže do zákazu B11 VLASTNĚ můžu.“ Je to blbost? Je. Čistý alibismus.

Martas

Za mě má pravdu. Pokud se tam nevejde 25 let stará Octavia, tak buď se má povolit vjezd na koleje, nebo zakázat vjezd autům kompletně. I třeba kvůli navigaci, žádná neumí rozlišovat šířku vozidla, protože se s omezením šířky nepočítá. Normálně to potkáte jen na dálnici v levém pruhu.

A vemte si prášek na uklidnění 😉

náhodný kolemčtenář

Někde u Pardubic či Hradce je přes Labe silniční most, který má též omezení na šířku vozidla (protože širší se tam nevejde) a ničemu to nevadí. S Felicií jsme tam kdysi projeli, ale kolegové s Octavií museli oklikou. Stejně tak spousta menších komunikací má omezení na 1,5 t, do toho se také některé běžné osobáky vejdou a jiné nikoliv. Stejně tak výškové omezení v garážích i některých průjezdech. Atd. Řidič by měl být natolik vzdělán (v autoškole) a kvalifikován (složením zkoušky) a seznámen s vozidlem, které řídí, aby s tímto neměl žádný problém. Navigace atd. není argument, navigace je jen… Číst vice »

František Plášek

Jenže u těch Pardubic /a pokud se pamatuju, těch mostů je víc/ je to omezené kovovými zábranami. Takže buď širší auto neprojede nebo riskuje ulomení zrcátek (v lepším případě).

Z. Lapiltr

Takové mosty máme u Pardubic tři. Jeden ale není přes Labe (pod Kunetickou horou) a jeden není vůbec (misto snad americkeho povalecneho provizoria je tam nový), ale ten třetí (v Rosicích) funguje. Je tam semafor a vymezující kůly.
Najít můžete i čtvrtý, most kpt. Bartose přímo v Pardubicích. Tam je taky jeden pruh a semafory a omezena zřejmě hmotnost (nevím, v osobami mě to nezajímá. Je most původně „normalni“, ale onehdy tam neprozretelne pustili někoho, kdo se na to podíval zespodu, a dotyčný se toho nějak polekal 😀.

mic

Plně souhlasím. Takové omezení je pochopitelné například na stavbě, ale v trvalém provozu bych ho raději nepoužíval. Buď má pruh splňovat nějaký standard a nebo tam auta nepouštět vůbec. Klidně tam může být pruh pro jednostopá vozidla o šíři 1,5m.

vbba

Ta dopravní situace tam je již možná 25 let, ale třeba i déle stejná. A zakázat tam autům vjezd způsobí větší zácpy v okolí. Je to prkotina a škoda se tím takto zabývat, chce to komplexní řešení pro oblast centra a ne jen pro most Legií a případně most Palackého. Aut bude v Praze v následujících letech přibývat to je dost pravděpodobné.

MP22

S těma zácpama máte pravdu, ještě teď se Praha nemůže vzpamatovat uzavření Karlova mostu… A že se nemůže tranzitovat královskou cestou? No hnus!! Normální bolševismus to je hrůza, co by na to řekl Karel???

Z. Lapiltr

Řidičům spíš fandím, zejména proto, že si nemyslím, že by v takových koncích světa jezdil někdo, kdo tam vysloveně nemusí, ale tohle mám za jediný možný přístup. Buď se tam auta vejdou, nebo nevejdou.
Možná bych zvážil tramvajovou jednokolejku, ale obávám se, že by se v kyvadlové provozu sešly v jednom směru víc než dvě soupravy, a to by se zdržení zvětšila u dvousoupravovych zastavek, máme tu další zdržení, byť na rozdíl od náhodně prekazejicich aut postihnutelne v jízdním řádu. .