Odvolání proti nejdůležitější dálnici nebude řešit Praha. Rozhodnutí bude na krajském úřadu nebo ministerstvu

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Praha věří, že ještě letos vykoupí první pozemky pro takzvaný zelený pás kolem budoucí dálnice. O protestech proti stavbě už ale rozhodovat nebude.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel_x

„Nejdůležitější dálnice“ z pohledu koho?

Jakub

Z pohledu všech.

Karel_x

Myslím, že třeba v Přerově to vidí jinak 🙂

FRX

Namítat podjatost u místní samospràvy je proti smyslu demokracie. Volíme zastupitele proto aby rozhodovali za nàs v našem jménu ! Nějakà jinà radnice nebo vejbor vůbec nemà opràvnění ve věci rozhodovat. Pražàci rozhodují v Praze a Plzeňàci v Plzni.
To za chvilku přijdou s tím že naše vlàda je v rozhodovàní o Temelínu zaujatà a že by to rozhodnutí měli delegovat do Vídně nebo Berlína !!!
A Biden už bude taky podjatej. Tak to nechaji na Teherànu !!

ČD4ever

Nespletl jste si samosprávu a státní správu (stavební úřad Prahy 22) ?

Leinad

Koukej na správní řízení jako na soudní. Tady nejde o to, co chce veřejnost, ale co je podle zákona.
Všichni chtějí dálnici těsně kolem tvého pozemku. Ty máš právo na zdravé životní prostředí. Uředník, který to rozhodne (=po zpracování tvých námitek stavitelem dá povolení) by neměl spěchat ani mít zájem na té dálnici.

Zlámalík

O reaktoru rozhoduje zdá se Moskva…

jsme oběťmi eko teroru

Půl roku pryč a zase nic z těch odvolání nevyřídili? Proč sakra stále nejsou změněny zákony a je dal dovoleno bezdůvodně udržování staveb ekoteroristy a podobnými podvodníky co se na to chtějí napakovat?

Leinad

MMR půl roku řeší, jestli ne Praha podjatá, aby se ztratilo co nejvíce času.

MLB

Tady by se jako nikde jinde hodila tvrdá ruka z nejvyšších míst. Prohlásit za kritickou infrastrukturní stavbu a začít okamžitě vypořádávat pozemky a následně stavět. Kdo má námitky, ať se soudí zpětně.

Ideální by bylo využít stávající nouzový stav, alespoň by konečně k něčemu skutečně pomohl.

Kandelábr

Vyvlastnit a bývalé vlastníky poslat makat na stavbu na dálnice, ať si moc nevyskajují, OK?

MLB

O tom že tam povede dálniční okruh se ví snad už od 70. let. Ti, kdo si tam nemovitosti a pozemky pořídili až poté, bych vyvlastňoval zcela bez sentimentu. Ta stavba je prostě nutná a oni o tom věděli nebo vědět měli, neznalost neomlouvá. Řekl bych, že takových bude naprostá většina.

MLB

*ty

Martin

Tady nesouhlasim, ta trasa je nova, puvodni navrh vedl pres Jizni mesto, pote podel Milicova, Mecholup a zapadne od Dubce,… stejne tak cast okruhu severne, od Pocernic je v nove trase, puvodni vedla mezi Kbely a Vinori a u Miskovic a Cakovic… takze od 70 let opravdu ne… Komuniste si sami zastaveli cast na Jiznim Meste a postavili Cerny most. Do techto sidlist casto nastehovali lidi sami, ale nikdo se jich neptal, zda tam bude dalnice. Druha vec je ta, ze intenzita dopravy je uplne nekde jinde nez drive, tedy predevsim hluk, prach a emise,… Dalsi veci je, ze na… Číst vice »

MLB

Ona hlavně většina „křiklounů“ ani není z těch kdo jsou přímo na trase, ale spíš z přilehlých oblastí, kde se jim výstavbou nic zásadního nestane. V projektu je určitě spousta prvků typu zářezy, protihlukové stěny, pásy zeleně atd., které negativní vlivy ztlumí. Prostě klasické NIMBY, kde zneužívají toho, že jdou u nás povolovací procesy velmi snadno obstruovat.

Martin

To je pouze pulka pravdy, to mate jako s D8, kdyz ji postavite z obou stran stredohori, tak se pak tezko muzete ozvat, kdyz uz neni na vyber, takze proti rozhodnuti se logicky ozyvaji i ti, kteri jsou dal mimo stavbu, protoze jeji pokracovani se jich dotkne.
No zneuzivaji, maji na to pravo se ozvat, to je spise otazka na urady a prislusne instituce, jak se s nimi vyporadaji…
NIMBY je faktem a vzdy bude, to za tech par desitek let se uz urady mohli naucit jak projekt pripravit, jak zajistit ochranne pasmo, jak vykopuvat ci smenovat pozemky, apod…

Dusanh

Chápete, že problém není v pozemcích??

MLB

Ano, proto píšu, že veškeré námitky se vyřeší zpětně. Umíš číst?

Martin

A kdyz namitka bude opravnena, tak budete zpetne resit stavebni prace a dodelavat, prestavovat, dostavovat, atp.?
V nemecku take resi namitky a zvladaji to…

jsme oběťmi eko teroru

PŘESNĚ TAK!

Stavba je tak důležitá že zaslouží kvůli ní zřídit nouzový stav!

MLB

Nouzový stav už tady jaksi máme 😉 Tohle by mu jen dodalo taky nějaký pozitivní dopad.

Démon

Praha měla zůstat u zákazu vjezdu kamionů do Prahy a nouzový stav se měl už dávno vyhlásit, protože by neměli kudy jezdit.

Franta

Problém tady je ale čistě ve státu Česká republika. Ten schválil zákony na ochranu zdraví obyvatel (hluk) a teď chce postavit stavbu, která nesplňuje zákon. Je to to sané jako když by si stát schválil zákon, že krást se nemá, a pak posílal Policii ČR, že má třeba všem lidem v Horních Počernicích sebrat televizi a auto. Prostě křižovatka Štěrboholské radiály, D0 a D12 hlukově nevychází ani po třech překresleních. Musela by být pod zemí.

MLB

Co je D12?

Saljack

Jo a jak tedy vysvětlíte, že úsek získal EIA?

mgr.pavel

Hlavně nadávejte na ekoteroristy, jak zdržují stavby. Když zde se bůhvíjak dlouho hádají státní instituce, kdo má či nemá co vypořádávat a kdo se kam může či nemůže odvolávat.

Byrokrati jedni..

Luděk S.

Ale uznejte, že jsme geniální!
Nikdo nenadává úředníkům. Všichni jen ekoteroristům.

MLB

Však oni mají z jiných lokalit taky máslo na hlavě. A pěkně žluklé.

Martin

Vzdycky je dobre najit si nepritele a vinika… lide se pak uz pridaji… zvlast, kdyz to potrebuji nebo chteji…
Chtel jsem zminit jiste obdobi, ale neudelam to…

Démon

Pozor, já nadávám už několik let, že to řeší báby na Praze 22 místo MD.

Paja

No tu námitku systémové podjatosti si tam asi Praha neposlala sama.

Jakub P

Jasně, že ne. Ale ministerstvu její posouzení trvalo několik měsíců. Přestože je to námitka, na který mohlo stát (a ukázalo se, že to tak skutečně je) vypořádání všech ostatních.

Démon

Horký brambor

Kamui

Nechápu proč se tohle vůbec řeší. Nepochybně se jedná o strategickou stavbu celostátní důležitosti, a z toho titulu by všechna odvolání měla být již předem považována za zamítnutá.

mgr.pavel

Fajn, tak až půjde nějaká strategická dopravní stavba přes váš dům a vedle přes chráněnou oblast (sice delší a horší cestou, ale úředník to tak nakreslil), nenamáhejte se ani podat odvolání.

Institut odvolání smysl má. Nemá ale smysl si jej přehazovat jako horký brambor tak, jak se to děje u nás..

Jirka

Ani se protestům nedivím. Třeba na Vysočanské radiále není ani 1bm protihlukových stěn. Zelený pás vysazen po 10 letech, dalších 20 let poroste. Trvalý hluk cca 1 km daleko… Mít za barákem 6-proudou dálnici asi moc lidí nechce. V severní a severovýchodní části okruhu se dají očekávat ještě větší komplikace…. … Druhá věc je, proč Praha nestaví jiné stavby a čeká na stát? Může stavět vnitřní okruh, radiály, výpadovky, obchvaty řady MČ. Březiněves, Písnice, Dolní Měcholupy a x dalších vesnic nemají šanci na obchvaty, ačkoliv je mají v územním plánu. … Praha nestaví ani metro, tramvajové tratě atd.. I v… Číst vice »

Marťas

Tak vybetonovat lze jistě celou Prahu. Ale jak to vyřeší tranzitní dopravu přes Prahu, to jsem nepochopil.

Mosquit

Vysočanská radiála: Ty protihlukové náspy se nepočítají? Kvůli komu stavět další protihlukovky, kvůli těm bytovým domům, co tam postavili až po zprovoznění VR?

Zbyněk

Myslíte Satalice a Na Hutích?

Jakub P

Jak to dopadne, když je vnitřní okruh dřív než vnější, hezky ukázala a téměř každodenně ukazuje Blanka. Nicméně i tak na něm afaik dělaj, jen se snažej ho domyslet tak, aby tentokrát nezpůsobil víc škody než užitku. Co se týče těch opravdu velkejch staveb, čeká se na zahájení Dčka, což bude velká investice a který je holt zaseklý na odvoláních k výběrku na zhotovitele. Snad se to podaří vyřešit co nejdřív. Jiný stavby na metru mi do spuštění Dčka nedávaj moc smysl, možná s výjimkou tý zastávky v depu Zličín, ale tu doufám chystaj paralelně. Tramvají by rozhodně mohlo a… Číst vice »

Paja

A bude velmi zajímavé co zbyde po současném vedení. Není to tak dávno co všichni nadávali, jak Blanka byla hrozně drahá. Sotve se dostanou na magistrát tak navazující úsek nechají od stolu dvojnásobně zdražit.
To toho na ty tramvaje opět moc nezbyde. A to radši nemluvím o komediích typu lanovka do Bohnic.

Saljack

Tak zase buďte trochu objektivní. Ten původní návrh městské okruhy byl neprůchozí. Navíc obsahoval takové nesmysly jako že na Povltavské povede jeden směr tunelem a druhý podél Vltavy. Za mě je to určitě dobře, že se to předělalo.

Jakub P

Přesně tak, přijde mi, že lepší brutálně drahý a smysluplný než sice levnější, ale furt brutálně drahý a totálně nedomyšlený. Plus jak píše Saljack, to, že ten okruh nějak byl na papíře neznamená, že bylo reálný ho tak postavit. Může se klidně stát, že se vším tím odporem a třeba nucenejma změnana v pozdějších fázích přípravy by byl ještě o dost dražší. Co se mi na současným vedení Prahy hodně líbí je, že se asi jako první zabejvaj zdánlivejma „detailama“ a „prkotinama“ a snažej se je dotáhnout do smysluplný podoby. Ve výsledku to dost možná přinese srovnatelnej užitek, než ty… Číst vice »

Martin

Presne tak, puvodni projekt je uplny paskvil a dost silnou barierou, ten novy vypada uz mnohem lepe…
Vsak se stavi v obydlenych castech mesta….

Adolf

Někteří starostové v Praze 4 v minulosti prosadili uzavření některých sjezdů z okruhu kvůli obávám z tranzitu. Argumentovali tím, že jejich obyvatelé mohou klidně využít vedlejší sjezd. A několik let to i fungovalo. I to je ČR.

Zbyněk

Myslíte Písnici a to trvá dodnes.

Jakub P

To funguje dodnes, ty MÚK tam stále nejsou, nebo jsou zavřený. Akorát tu mezi Písnicí a Břežanama otevřeli na chvíli jedním směrem jako objížďku, když se opravoval průjezd Písnicí a stavěl ten kruhák u SAPY.

Démon

Nebo napojení Modřan vázne. Musí se přes Zbraslav nebo Barrandovský most. 🙁

Jirka

Zelené pásy již vykupují přes 2 roky a ještě nic nevykoupili, takže uvidíme, jestli nezůstane zase jen u keců jako obvykle.

On.

Taky proč prodávat teď za cenu pole, když pak to prodám za cenu stavebního pozemku….ano blbost ,ale někteří lidé takhle uvažují. Když u nás Městská část chtěla od družstva pruh pozemku o šíři cca jeden metr aby se rozšířila silnice a bylo možné kolmé parkování, někteří vlastníci trvali na prodeji za cenu stavebního pozemku, co na tom že na nevyužitelném pruhu vznikne parkování pouze pro nás na náklady města.

Martin

Pardon, ale takto uvazuje kazdy, pak se divi, ze to nikdo za cenu pole nechce prodat, kdyz je to ve meste a jeste defakto kousek od soucasne zastavby, i to je problem zdrzeni staveb, protoze se nenabidne adekvatni cena,…
Rada realitek vam pozemky nabizi i jako investici, nebot porad jde o mesto, ktere se rozrusta a i rada developeru chce stavet byty, kancelare, nebo jine stavby podle uzemniho planu,…
Druha vec je, ze jej treba pronajimate zemedelcum a prijdete o zisky z pronajmu, coz take jaksi ignoruje stat pri vykupu…

Honzík

Já bych to předal k Bundesministerim für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung.
Ti přeci nemůžou být podjatí

švestka

Ale aby pak místo toho nepovolili dálnici Breslau – Wien…

Jaaa

To by nebylo špatný. 😉

Wartas

No konečně něco, co opravdu dává smysl.

BND 30

Co povolili, oni by to postavili…

noerf

Čím dříve se začne stavět, tím lépe pro většinu obyvatel Prahy a okolí, řidiče, cestující.

XXXD

Ale holt ne pro všechny a tím pádem ti, kterých se to dotkne (bydlí v blízkosti plánované stavby), evidentně budou stavbě bránit a budou se snažit ji zdržovat, jak jen to bude možné.

DrFj

A ceho tim chteji vlastne dosahnout? Bavime-li se konkretne o teto stavbe. Soucasny stav a provoz obyvatelum vyhovuje?

Jakub P

Mnoha z nich nejspíš jo, další velký části třeba nevyhovuje úplně, ale furt je to pro ně lepší, než to, co se tam chystá.

kolemjdoucí

Protože se mne a mé rodiny dotýká, konstatuji, že navrhovaný stav bude pro nás lepší. Ale ok, dovedu si představit, že pro některé ne.
Co navrhujete Jakube P Vy? Jaké jiné řešení? A co Vám nejvíce vadí?

Jakub P

Neříkám, že mám lepší řešení, taky by se mi dost hodilo, kdyby to bylo. Jen jsem odpovídal na otázku, jestli současný stav a provoz obyvatelům vyhovuje. A tam jsem přesvědčen, že nemalé části z nich ano, nebo minimálně víc, než stav po dostavbě okruhu. Ne každý potřebuje/chce jezdit autem tak často, aby ty kapacitní komunikace využil. A mít kus od baráku kapacitní dálnici s hustým provozem nic příjemnýho není, nenalhávejme si opak. Jo, je významnej pokrok v tom, jak umíme ty nepříjemný vlivy zmírnit. Ale i v takovejch opatřeních který by měly být samozřejmost, je furt ještě třeba ŘSD silně… Číst vice »

Saljack

Jenže mezi D4, pro který už měli pozemky a vede to málo osídleným územím a D0 a D3 je obrovský rozdíl. S D3 nejsme ani po víc než 10 letech o kus blíže a nyní po tom co MŽP naposled udělalo, podle mě vůbec nikdo neví co s tím. 511 je dávána také jako celek i s podmínkou, že musí být hotová I/12, popsané opatření proti hluku atp. co víc už by to mělo obsahovat? Kvůli pár lidem se dělá ze života peklo celému východu Prahy a jediného čeho docílí je zdržení, místo toho aby přišli s nějakým konstruktivním řešením… Číst vice »

Jakub P

Jenže 511 právě není celek, ale kolečko salámu. Je to právě ukázka toho, že salámová metoda se vrací jak bumerang a teď dělá velký starosti těm, kdo ten bumerang před řadou let hodili a mysleli si, že se nikdy nevrátí (nebo, že se vrátí, až oni budou v klidu v důchodu vzpomínak, jak celej pracovní život sázeli jednu studii za druhou)). Plus teda bych ten okruh nepřeceňoval, je jasný, že chybí, je jasný, že by se sakra hodil, ale čekat, že jako zázrakem vyřeší všechno kolem je imho přehnanej optimismus. Pomůže, zmírní zatížení v těch aktuálně nejpřetěžovanějších místech, ale ráj… Číst vice »

Luděk S.

Každý přeci ví, že 511 vyřeší dopravu na Malé Straně. A u divadla.

BND 30

511 je momentálně spíš na velkou stranu …

Paja

511 je dost významné kolečko salámu, které odvádí z Prahy nemalou část tranzitu. Nevím co víc by kdo mohl chtít.

Jakub P

Tady v tý části je to nejhloupější a nejmizernější kolečko salámu úsek od Běchovic na Čerňák, kterej to tu v podstatě ukotvil. A právě to, že 511 nebyla dohromady s tímhle úsekem, dneska bohužel sklízíme.

JR25

Ale vždyť 511 tam byla zakreslena v plánu rozvoje už na konci 60. let, když tam nestálo vůbec nic široko-daleko. Každej si to mohl najít, kde povede, než si postavil barák. Jenže všichni využili levných pozemků, že tam povede za humny dálnice a teď se vztekaj, že tam povede za humny dálnice…

Takhle to fakt nejde dělat. Když jsou vedený dálnice nově někde u stávající zástavby, chápu, že se někdo brání, ale tady to fakt není ten případ.

Jakub P

Neměla tehdy být jinudy, blíž k městu? To vyboulení okruhu směrem na východ je afaik o dost mladšího data.

Navíc sorry, ale i kdyby se to v tomhle případě neposouvalo, byl by to 60 let starej plán, vzniklej v úplně jiný době (možnostma, intenzitama, fungováním státu). Brát ho jako něco, co je naprosto jistý a daný a nemůže to být jinak je asi blbost, ne?

Zbyněk

Kde mám hledat ty nově zastavěné lány domků podél trasy 511, jak tvrdíte? Naposledy tam vznikla Nová Dubeč u nádraží Běchovice. Někdy kolem roku 1920. dveprahy.cz

Broge

To vubec neni pravda. Dalnice mela vest blize Jiznimu mestu, az po revoluci se trasa odsunula za Jesenici. Takze tato trasa je znama par let..

Saljack

Konkrétně více než 25 let.

Martin

Jenze ty Bechovice, Cerny Most, Vinor apod. stoji dele…

Havel

jj, voni si ty lidi jaksi neuvedomujou, ze nebejt tech dalnic, tak se ani nenajedi, chodi nazi atd. To proboha neni jen pro osobaky. A ti vsichni co bydli na okraji prahy, nejspis minimalne kazdej druhej z nich maka v Praze, tak co to furt zdrzuju… 🙄

Jakub P

A jak je teda možný, že chodíme oblečení a najedení, a nejen to, máme obchody plný i daleko míň podstatnejch věcí, když z plánované dálniční sítě máme jen půlku? A chybí i hodně důležitý úseky, zdaleka ne jen nějaký nevýznamný konce. Že by to bylo tím, že doprava si nějakou cestu najde a silniční síť má nezanedbatelnou kapacitu i bez dálnic? Jasně, dálnice jsou potřeba, jsou důležitý, kapacitu dost zvyšujou a když jsou rozumně udělaný, můžou i odvádět dopravu z míst, kde dělá velký problémy do míst, kde bude dělat o menší problémy. To všechno je pravda. Ale k zásobování… Číst vice »

noerf

Jak dlouho je tato část D0 v plánu? A kolik lidí tam koupilo pozemky pro bydlení od té doby?

Zbyněk

Kde mám hledat ty nově zastavěné lány domků podél trasy 511, jak tvrdíte? Naposledy tam vznikla Nová Dubeč u nádraží Běchovice. Někdy kolem roku 1920. dveprahy.cz

MLB

A přesně proto by se jim to mělo zatrhnout. Veřejný zájem je tady obrovský a jim nejde o lepší řešení (protože žádné neexistuje), jen o obstrukce. Je to pochopitelné, ale ne tolerovatelné.

Jakub P

Právo mít námitky jim sebrat nemůžete, pokud nechcete způsobit podstatně větší průšvihy. Takže řešení je co nejrychleji rozdělit námitky na nedůvodné a ty zamítnout a důvodné a u těch nechat řešení zapracovat do projektu (a to co nejrychleji provést). Za to, jak dlouho toto úřadům a tomu, kdo tvoří ten projekt, trvá, nikdo, kdo ty námitky podává, nemůže.

kolemjdoucí

Proboha pane….. jejich námitka je jenom jedna. Nechceme tudy dálnici, veďte ji jinudy. Je to podle Vás námitka důvodná nebo nedůvodná?

Jakub P

Pokud to napsali takhle, nedůvodná. Někudy obchvat vést musí. Jenže oba víme, že takhle to napsaný nebude. Že tam budou namítaný konkrétní detaily a chyby, který by, pokud jsou reálný, skutečně bylo potřeba řešit.

Saljack

To bych jim nebral ale přece není normální aby se dalo odvolat během územního řízení poté po územním řízení a při stavebním povolení. Navíc ty námitky nemají kolikrát vůbec žádný smysl a jedná se pouze o zdržování. Vrchol toho je Hnutí DUHA na D3 kteří se odvolali proti stavebnímu řízení, že dálnice nevede v tunelu a že ji nikdo neprověřoval i když tohle už není součástí stavebního povolení a navíc se v územním rozhodnutí a posudku vyloženě zmiňuje, že ta varianta je dostatečná.

Jakub P

Tak zase vzhledem k tomu, že v každým tom stupni se dělá jiná úroveň dokumentace, je asi rozumný, aby byl prostor pro námitky v každým z nich.

Jako smysluplný bych viděl akorát to, že v pozdějších fázích už nepůjdou namítat věci, který se řešily v tom předchozím stupni. nemoct namítat věci, který z toho předchozího stupně nebyly jasný (nebo třeba to, že konkrétní detail porušuje to, co bylo v předchozím stupni schváleno) by bylo dost divný. To by řešilo i tu Duhu na D3, jestli se nepletu.

Saljack

Ale ono to tak je i nyní, ale vždy se tou námitkou musí někdo zabývat a zdůvodnit a to strašně zdržuje, navic když to má odkladný účinek. Takhle to prostě nejde. Stejně tak jako tady měli možnost podat námitky už během územního řízení a s těmi se to rozhodnutí muselo vypořádat ale pak lze podat jenom mírně pozměněné námitky znovu a opět se s tím musí někdo vypořádat, tak aby to bylo přesně podle zákona. Proto ten proces tak dlouho trvá.

Martin

Bohuzel neni, kolikrat MD, RSD, SZDC meni projekt i od puvodne schvaleneho,… a dost casto, se nevyporada a nezapracuje prave namitky z predchozi faze, to je velmi casty jev…

Saljack

Pak ale nemá být vydáno stavební povolení nebo územní rozhodnutí. V takovém případě je to porušení zákona. Tohle má řešit soud, případně policie a ne odkládná námitka která může být účelová a často tomu tak je. Ono by si to pak spousta lidí rozmyslelo zda jít k soudu s účelnou žalobou a riskovat, že budou platit náklady soudního řízení a řešili bychom pak jenom skutečné a podložené věci a ne nesmysly jako veďte to jinudy.

Jakub P

Pokud detailni projekt odpovida tomu, co bylo rozhodnuto behem rozhodovani o namitkach z minuly faze, melo by byt rozhodnuti o jejich pripadnym opakovanym podani zalezitosti rychleho rutinniho copy&paste. Pokud neodpovida, je spatnej, namitce vyhovet a prepracovat.

Saljack

Taky tady je krásně vidět, že i kdyby to byla rutinní práce, tak stačí námitka na podjatost (podle mě naprosto účelová bez jakýkoliv dukazů a zcela nesystémová) a máme opět půl roku úplně bez posunu jejím kvůli MMR.

Jakub P

Což ale vypovídá o neschopnosti úřadů se s námitkami vypořádat, ne o tom, že by ty námitky nebyly často na místě.

Tomáš Poledný

Ne to vypovídá akorát o tom, že nikdo neví co s tím a ty zákony jsou špatně udělané. Jsem přesvědčen, že přesunutí ze strany MMR bylo jenom kvůli tomu, že raději to uděláme než to dále řešit a to, že se Praha neodvolala je jenom kvůli tomu aby se to urychlilo. Věřím, že by Praha to případné odvolání vyhrála ale k čemu nám to bude, když se Praha odvolá. Bude muset sepsat odvolání, které zabere nějaký čas a pak se bude čekat na MMR, které defacto muselo změnit svůj první názor a to by si vyžádalo další čas. Navíc by… Číst vice »