Odvolání mi přijde absurdní. S brejlovci jsem nepochybil, řekl Kupec.
Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy
Bývalý předseda představenstva Miroslav Kupec odmítá, že by jakkoliv pochybil při pronájmu brejlovců pro České dráhy od Kladenské dopravní a
Nechoď Vašku, s pány na led, mnohý příklad známe……..
Kupec = rychlokvaška, za 4 roky Generálním, tolik firem krachlo pod jeho rukami, ne rozdélaná práce ale pěkný plat ho sere by mě zajímalo kolik dostane odstupné, na DKV stál za pi.u, zaměstnanec byl číslo jen, jinak tady to máš ty k.urvo za to že jsi mě nevzal zpět do kanclu když jsem se prošel, tak jsi radši poslouchal bludy od Sosny a ten novinář Sůra, ten ať se nevyjadřuje vlezprdel, zadarmo drahý, tam piš o předražených zakázkách ať jdou všichni sedět,, hajzlu ,,i se Sosnou
Docela by mě zajímalo, jestli si to tady pan Kupec čte. Ale pochybuji. Už v depu byl namyšlený a sotva pozdravil, zaměstnanci byli pro něj stejně jen číslo ve statistice.
Dobrý den, dovolte mi, abych panu Kupci poděkoval za jeho působení ve společnosti ČD, a.s. Dehonestace lidí v sektoru drážní dopravy je fenomén, který se v jiném odvětví jen tak nevidí. Nedávno jesm se musel tomuto managerovi zpovídat, proč mně O12 GŘ vystavilo pro názorovou rozdílnost tzv. STOPKU. V jeho mimice byl poznat údiv, ale také porozumění. V tuto chvíli si myslím že by údiv již eliminovala jeho osobní zkušenost. Můžete studovat, být odborníkem a čestně řešit vzniklé problémy, které vám pracovní svět přinese. Je vám to prd platné. Ničeho nedosáhnete, právě pro ten přívlastek „čestně“. Okamžitě se stanete terčem… Číst vice »
Nádhera, on už má za sebou i většinovou část výcviku, vždyť pod dohledem maďarského oddělení řidil vlak na simulátoru, tak šup pro licenci a hurá na trať nejlépe na nějakém mezinárodním vlaku o nejméně 10 vozech.
Děkovat někomu, za likvidaci posledních funkčnich častí dopravce… no pak to má s tou firmou vypadat, když je O12 plná takových děkovačů.
Ale třeba půjde k Radimovi, nebo k ARRIVĚ, on to přeci s osobní dopravou managersky umí a poddaní budou jenom vrnět blahem:)
Asi jste to nepochopil.
Děkovat vysokému manažerovi za práci může někdo ještě vyšší, nebo šéf nějaké významné instituce, ať už národní nebo mezinárodní, popř. člen exekutivy nebo ministr či predseda vlády. A k do jste (při vší úctě) Vy?
…“Jsem starý klaun, pán z Nemanic a v erbu svémj á nemám nic.
Mě falešný brak netěší, pryč s pozlacenou veteší.
Co hlavně já chci mít, čistý štít“…
Tak tím se to vysvětluje 🙂
To já jsem slyšel i na DKV chovají se všichni jak čuráci, a pak ti řekne přednosta že to slyší od Nováka 3x denně, ano ale když bere 100000 tak bych to poslouchal i 5x denně ale ne s platem 22500. Koupit zkurveni, 80% nemá co GŘ co dělat, vše kamaradčov ,, zahradníci s maturitou řídí dráhu ,, Vyběrka žze zákonu, ale o místu dávno rozhodnuté atd. Předražené zakázky, smlouvy na 10let a velkým odstupným pokud je vyhodí dřív atd. Sd podívej na hotel Step v Libni, bývalá drážní ubytovna, prodaná za pár korun a Sosna nyní náměstek pro Liberecký… Číst vice »
Půjčování Brejlovcu je jen špička ledovce. Zadávání zakázek přes dceřiné společnosti spřáteleným podnikatelům v řádech stamiliónů bez výběrového rizeni je ten správný směr. Uvidíte co ještě vyplave. http://www.tratec.cz
Kdyby tomu alespoň odpovídala kvalita odvedené práce, ale třeba takové Pendolino vypadá rok po rekonstrukci hůř jak před rekonstrukcí
Tady někdo konečné uhodil přímo na hlavičku. Tratec, Gargamel, to jsou ty správné kšefty. Jednu z těchto hrůz můžete vidět nyní v Ostravě. Za ty prachy hrůza jménem Bymák bez klima. To se nám to sype.
Nešlo by být trošku konkrétnější, o jaké zakázky mělo jít?
Jestli vyplavou na povrch tyhle levárny, tak se asi budou dít věci…Vstoupit do diskuze…
Sveze se to už konečně také po Rostíkovi?
Tak toto mne rozesmálo na několik dlouhých minut: „Pro SeznamZprávy uvedl, že neexistuje jakýkoliv důvod pro jeho odvolání. „Firma funguje velmi dobře a je ve velmi dobré kondici. “ Ten člověk totálně rozložil zbytek firmy, s čímž začal už v DKV Praha. Firma nefunguje a je na pokraji sil. V poslední době díky prohraným výběrkům a poptávkovým řízením vymýšlejí manageři totální nesmysly v podobě najíždění strojvedoucích z horoucích pekel do hlavního města, aby měl vůbec kdo jezdil PID, což má za následek takové složení směn, které přímo odporuje nedávnému usnesení o zlepšení skladby směn a úlevě již tak utahaných strojvedoucích.… Číst vice »
Pokud vím , nedostatek strojvedoucích je celoevropský problém. To nezavinil Kubec…
To , že si dopravní firmy vozidla půjčující je zcela běžný stav.
Jinak i ta prohraná výběrka jsou mimo jiné i díky tomu , že zaměstnanci ČD jsou dražší , než zaměstnanci ostatních dopravců.
Nesouhlasím. – Kupec již v DKV i dříve a nejen on, ale i hafo jeho manegerských předchůdců, byl konfrontován s tím, že strojvedoucí nebudou už v době, kdy se ještě vesele propouštěli! Varování lidí a třeba od FSČR, že věkový průměr je alarmující nedbali!, tak teď sklízí, co zaseli a to jim všemožně pomáhájí legislativci tím, jak devastovali podmínky výcviku, nyní ještě s úvahou nad devastací úrovně zdravotní způsobilosti. On, oni selhali a má to sanovat chudák člověk = strojvedoucí – NE! – Ať si půjčují, ale zrovna Kupec vyhrožoval, že nepůjčí, jak má skvělou firmu a hle státní moloch… Číst vice »
Opravdu přepravu žabáků do šrotu poptaly/platily ČD?
Pokud si pamatuji dobře, tak vždy všechny přepravy „svého“ šrotu až do příslušného závodu Kovošrotu zajišťovaly ČD …
Jak závisí na tom , jestli Bdmtee bude nebo nebude mít klimatizaci ze strany ČD, když si to zákazník nepřeje? Budete taky nadávat na řemeslníka, když si objednáte nesmysl a on vám ho udělá?
Ale zde se nepíše, že rekonstrukce je lajdácká, zde se píše, že rekonstrukce je iracionální, nezávisle na provedení, pokud nemá klimatizaci, v současné klimaticky naročné době a době po kterou je uvažováno s provozem těch vozů po zaplacené. rekonstrukci. Jinak chcete-li, objednali blbost a tak jí mají! Když uvážime, že ty vozy jezdí hlavně v syslovkách, tak máme parádní soupravy, kde ze třech a více vozů klimatizuje maximálně sysel, ale tomu zase často nejdou dveře, neb v tom horku kolabuje „trakční řemen“ pohonu celých dveři, kdo neviděl, neuvěří, jaký pohon lze v 21. století na dveře ve vlaku vytvořit, čimž… Číst vice »
Souhlas, Kupec byl úplně mimo realitu. Kdo do toho provozu vidí a dělá tam, tak ví o čem je řeč. Na PID schází 35 lidí, tak ať holt ty vlaky už odříkají a je to….
však jo,odříkají se vlaky v Německu a svět se přece nezbořil. U nás v Cargu mají taky pocit,že každá směna musí být obsazena,ale doba,kdy to taky už nebude možné,není daleko.
Škoda ho, je to dobrý manažer. Ti co ho odvolávají mu nedávají ani po kotníky. Stát se ke svému vlastnímu dopravci chová nejhůř ze všech středoevropských zemí. Rakusaci, Němci, Slováci, Poláci i Maďaři jen nevěřícně kroutí hlavou.,
Tak jestli je Kupec dobrý manažer, tak nechci zažít ty špatný. V depu stál za houby a na GŘ ještě víc.
Pana Kupce neznám , nicméně vůči podobným hodnocením jsem značně rezervovaný. Velká část manažerů , která má skutečně výsledky je u velké části svých podřízených značně neoblíbená…Protože se z nich snaží vydolovat maximum…
Když neznám, tak raději mlčím. Provoz jede na maximum možného, to samé se ale nedá říct ani o Kupci ani o celém Nábřeží! Ukažte mi někdo podřízeného Kupce, který ho hodnotí kladně. Sundejte si růžové brýle, a běžte se podívat do reálného provozu, ne jen na výstavu.
Já u ČD nepracuji. Tuto firmu mohu hodnotit pouze dle veřejně zveřejňovaných finančních ukazatelů a jako příležitostný cestující-zákazník. Dle tohoto si troufám tvrdit , že ČD jsou o 100% lepší fimou , než byly před nějakými patnácti lety.
Ale nemíchejte přitom (přirozenou) evoluci s revolucí !!!
Když je dobrý manažer, a podřízení cítí, že se věci hýbou správným směrem, tak nemají problém pro firmu více makat. Když ale cítí, že se manažeři snaží vytáhnout firmu ze sraček na úkor zaměstnancú, tak je jejich motivace nulová. Pokud to chcete v newspeeku, tak pokud managment nezvyšuje efektivitu firmy a jenom snižuje mzdové náklady, tak to vede k odlivu schopných zaměstnancú a vytváří se tím vnitřní dluch v oblasti HR.
Myslím že jeho největším hříchem bylo to že odmítl předat Jančurovi lokomotivy a vozy na vysoutěžený výkon na trati Brno Bohumín. Údajně pan Jančura začal vyřvávat že ho zničí. Podobná prasečina byla ušita na pana Žaludu. Dokdy budou takhle sabotovány ČD státem coby jejich vlastníkem ? Kdo má snahu rozdrobit a zlikvidovat ČD ku prospěchu soukromých dopravců? Dokdy to budou trpět samotní zaměstnanci a odbory na železnici ?
A dokdy budou trpět daňový poplatníci ty odboráře na železnici?
„odmítl předat Jančurovi lokomotivy“ … a ten na něj, nejlepšího manažera široko daleko, za to udělal kampáááň přes BISku, jo?
Prosím vás, šotoušstvo, přestaňte blbnout.
To není šotoušstvo, to je osžstvo…
Vidíte, většina národa si na tržní ekonomiku zvykla už před čtvrt stoletím, ovšem pro nejzabedněnější modrogumy je to šok i v roce 2019. Budou prskat, kopat kolem sebe, lhát, psát takovéto fantasmagorie namísto toho, aby se smířili s tím, že každá firma působí v konkurenčním prostředí a neovládá 100% trhu…
No…… Jestli byl důvodem, nebo jedním z důvodů odvolání jeden směšný pronájem jedné loko na asi dva měsíce ve firmě která točí miliardy a svému dodavateli jen tak platí miliardu penále za pozdě dodané škodovky a jiné a jiné, tak pak toho tedy Kremle měl s celou ANO sakra málo důvodů pro odvolání. Chápu, potřebuji si tam dosadit někoho jiného…. Než se ale takhle ztrapnit, takhle okatě ukázat politiku v takovéto nahotě, tak to měl Kremlik počkat snad minimálně další rok, jestli opravdu nepřijde průser. Takže příště odvoláme ministra obrany za podezřelý pronájem jedné polní sanitky, ale cinklé vrtulníky za… Číst vice »
Jančurovi se neodporuje. Jedním z důvodů, které soukromníci udávají pro téměř bezúplatné převody, delimitace náležitostí od ČD k nim je to, že dráhy měly monopol 150 let a nyní je logické, aby se uskrovnili a jako výraz narovnání onoho monopolu byli soukromníkům po vůli ve všech ohledech. Včetně zázemí, vozidel, personálu. Proto převody pod rsm, šachy s budovami a t.p. Názor si každý udělejme sám. Socialismus jsme zažili a někomu se proklatě zalíbil. Byť tvrdí neustále opak.
A můžete sem dát nějaký odkaz na to, co se má převádět a delimitovat?
Za 40tis. na měsíc mu nikdo brejlovce nepůjčí, to ať si nevymejšlí. Tohle mu nezbaštím. V tom případě si brejlovce za ty peníze okamžitě pronajímám a obratem ho pronajmu dále. Pokud by tento kšeft trval jen jeden měsíc, nemusel bych pak rok chodit do práce. To beru.
Přesně, chtěla bych vidět Šauera, že by si za takový pakatel nechal ničit svoje stroje a ještě cizím personálem. Možná tak 40 za den. A nebo je možný že mu lhali, tak jako se na GŘ lže běžně, a pak ani vlastně neví co je pravda.
Pronajímat pronajmutou věc je nelegální.
To záleží na smlouvě. Musí to tam být výslovně uvedeno.
Je legální , pokud by s tím původní pronajímatel souhlasil…
To platilo před přijetím nového občanského zákoníku, před několika lety…
Pronájem T3 Coupé stojí 7000 Kč na hodinu a pronájem Brejlovce 1300 Kč na den? To jako opravdu?
Tím, jak vyhrožoval krajům (UL, LB), že je ČD nebudou zachraňovat, pokud soukromníci v prosinci nevyjedou, překročil všechny meze slušného chování. Tohle se nedělá. Měl se soustředit na zlepšování kvality vlastních služeb (a že je pořád co zlepšovat) a nestrkat nos do smluvních vztahů jiných subjektů, do kterých mu nic není.
Pokud by strkal nos do cizích smluvních vztahů, řešil by nasazovane soupravy, financování kraje za objednané služby, sankce a jejich výši apod. Mám pocit, že jen upozornil objednavatele dopravy na to, že nemůže očekávat ihned záchranu veřejné železniční dopravy 5 minut po 12., když už tam ČD nebudou mít volné kapacity (soupravy, personál atd.).
Tak objednatelé snad vědí co dělají a za jakých podminek to dělají. A pokud ne, odpovědnost je na nich. ČD nejsou žádný Spasitel, i když se do této role rády pasují a zejména interní komunikace směrem k zaměstnancům je vedena v tonto duchu.
Divím se tolika negativním palcům, vždyť máte pravdu. Hraje si na a.s. a firma poskytující služby veřejně vyhrožuje zákazníkům, že když si nevybere mojí firmu, bude litovat. Ano je to přinejmenším přes čáru. A v kontextu článku, sám národní dopravce potřebuje zjevně zachraňovat a to i přes jeho poměrnou velikost. Nemusí jít přitom jenom o pronájem od KDS, ale i půjčování od dcery, ale ani to nezabrání v odříkání vlaků z důvodů neschopností hnacích vozidel, tažených vozidel. A že jich není málo. Možná vidět svodku neschopností za cca týden, asi by nám padali oči z důlků. Zeptejte se třeba v… Číst vice »
A jak dlouho dělal právě Kupec šéfa na „jihu“? Ostatně, pokud vím, konec „žabotlamů“ (= „už žádná další údržba“) bez nabídky jakékoli adekvátní náhrady (kterou „regiokřápy“ rozhodně nejsou) a „ARRIVA vlaky“ na „ML-S49“, to by přece také mohl přiřadit mezi své „hvězdné úspěchy“ …
No ten očividný nezájem o městskou linku ze strany ČD jsem stále taky nějak nepochopil.
A není spíš důvod, že KDS je vidět tam, kde by se spíš měl prezentovat Národní dopravce (nebo aspoň o tu prezentaci se intenzivně snažit). Tedy v u akcí sledovaných medii. Tedy otevření Ejpovického tunelu a převoz poslední žabotlamů?
U otevření Ejpovického tunelu, to nejspíš objednávalo přímo SŽDC a jelikož to se rozhodlo ukončit spolupráci s dcerou ČD, DVI, což znamená v celorepublikovém měřítku slušný propad příjmů a řešení problematiky zaměstnanosti, dá se i do budoucna očekávat pokračující otevírání nůžek mezi ČD a SŽDC. Chce se mi říct KONEČNĚ!
To je právě to slovo, objednávalo. Pak ČD sype peníze do reklamy, místo aby v hlavních zprávách a ve všech fotkách vyjížděl jako první vlak s obrovským logem ČD na čumáku a ty náležitosti k tomu by recipročně k této reklamě poskytly ČD zdarma. Musí se začít chovat jako akciovka, ne jako státní podnik. Každý soukromník je rád za reklamu, kterou nemusí platit a má jí jen za režijní náklady.
A kdo to ocení kromě šotoušů?
No takto to vypadalo, v duchu hesla „Staré nepružné ČD, táhne do šrotu, perspektivní soukromý dopravce.“. Také jsem se divil, že toho je plné noviny a televize. Asi novináři zrovna neměli zajímavější téma, nebo je to samý šotouš.
Rozhodně nejsem fandou pana Kupce, ale jestli to bylo skutečně 40 tisíc měsíčně, tak to není nic předraženého. Zejména, když u ČD mizí stále značně velké částky jinde. Smutné je ale to, že mají tolik strojů k.o. a neřeší se to jak by se mělo.
Nejhorší je však brutální povýšení politiky nad zájmy občanů země, tedy daňových poplatníků a tím i akcionářů ČD.
40 tisíc měsíčně? Na to zapomeňte. 400 by mohlo být v pořádku…
škoda jen, že stále nejsou ČD v registru smluv. Na Slovensku bychom přesně věděli.
Ano, 40 je hodně málo, to by byla velmi kamarádská cena. Mě to hlavně zaujalo coby hodně hloupý argument pro odvolání.
Celé je to nějaké zmatené:
“ A abychom definovali ten rozsah toho případu, tak to je 40 tisíc korun za tu lokomotivu za měsíc, takže to bylo nějakých necelých 100 tisíc,” řekl Kupec.“
Podle tohoto výroku měli toho Brejlovce půjčeného 2,5 měsíce.Což určitě není pravda,protože zapůjčen nebyl ani celý měsíc.
A 40 tisíc za týden už je reálnější cena? Že by si Kupec spletl týden a měsíc?
Jestli tím nemyslel, že je to předražené o 40tisíc měsíčně.
no právě o té ceně se zde vede debata,dosti diskutujícím totiž tak úplně neštymuje
Za poslednich nekolik let je CD bohuzel v nekterych zalezitostech nepratelska k vlastnim vedoucim pracovnikum. Vzdyt to nikomu neprospiva, naopak to snizuje rozvojovy potencial skupiny CD.
A proč by nebyla nepřatelská k vlastním vedoucím pracovníkům? Jsou to přeci také pouze zaměstnanci !!!
Spíš si v korytech hoši zcela odvyklnuli, že za pochybení přijde trest, což ale samozřejmě vědí, protože ty provozní spoluzaměstnance trestají neustále.
Navíc v rámci antidiskriminačního zákona si musejí být zaměstnanci v ohledu pochybeni rovni, takže nevidím důvod k svévolnému hájení papalášů z kanclu!
Podle Vás budeme trestat strojvedoucí, vlakové čety, výhybkáře, výpravči a dispečery ale vedoucí jsou nedotknutelní?
To je ale materiál, třikrát fuj!
to jsou neuvěřitelní bezpáteřáci frajeři z ANO. jako vyhrabat tyhle pseudodůvody pro odvolání, to je vyloženě výzva pro příští ředitele ČD. Teď už to půjde s touhle skupinou národního dopravce zkratkou do zádele
Jestli on to ovšem třeba není právě ten pravý cíl …
Možná že nepochybil s brejlovci, ovšem naprosto tedy selhal s náhradními díly a zásobováním. Vím že to není přímo problém generála, ale generál má na tyto práce dobře placené náměstky a ředitele odborů a pokud to nešlape, tak měli dávno letět. Jak je možné, že x mašin stojí, protože nejsou náhradní díly. Stojí nová vozidla, protože nejsou ND, proč? Nevíš, nejsou, tak pane řediteli odboru letíš. A ne že se furt budeme na někoho vymlouvat. Prostě za mě jedině dobře, že je pryč.
I s Brejlovci pochybil…. velkých motorových lokomotiv je v podstatě jednou tolik než je turnusová potřeba. Pan Kupec nemá o provoz zájem, rád by se věnoval správkárenství, jakési půjčování a pod, tak proč si nedokáže ohlídat jejich opravy a provozuschopnost. No když kamarád potřebuje vydělat a pro své stroje odkoupené od ČD za 1,50 nemá práci.. Zásobovací sklad nakupuje náhradní díly za jisté ceny. Je otázka, zda by nemohli být levnější a také proč je vnitřně jednotkám přeúčtovává s dost velkou přirážkou. Pak ať se nikdo nemůže divit, že šéfové správkáren mají furt prázdnou kasu. Nákup loko ř. 794… naprostej… Číst vice »
S prvníma 3/4 textu naprostý souhlas. Jen ať je jeho odvolání klidně účelové, nebo ne, je dobře že jde. I on dělal účelově mnoho věcí, viz ty první 3/4 textu. Takže, s tím, čím kdo zachází také rychle schází.
Vždyť on je tak skvělej, že má v kapse deset nabídek, aneb, jak nám stále říkali, teď stojí sám mezi ticíci před branou …
Ono když je stáří lokomotiv enormní , musí být i větší množství náhradních vozidel.
Jinak to co popisujete o tom , že zaměstnanci v České Třebové musí něco řešit v Praze a naopak ..to je detail.
Do spektra mých zákazníků patří jeden velký ocelářský koncern. Zboží je vyrobeno v Belgii , nákup služeb mají ve Francii , účtárnu v Polsku a Controlling v Indii. Když s nimi řešíte smlouvy , musí se k nim vyjádřit všichni….
Nevím , neznám situaci s náhradními díly u ČD. Nicméně mám také zkušenosti s náhradními díly do jiné techniky. Například dodací lhůty na díly do výhybek …to je 6-8 měsíců. Mít zásobu všech možných náhradních dílů je nesmysl. Stojí to hodně peněz a je zde velká pravděpodobnost , že většina z nich v následujících deseti letech nebude třeba.
Vidíte, zde je situace zcela opačná. Jako když provozujete 100 autobudů a máte na ně tři náhradní pneumatiky a dodací lhůta je 14dní. Zde nechybí všemožné náhradní díly, zde chybí zásadní díly a provozní celky.
Už minimálně po třetí od Vás čtu, nevím, neznám, přesto se máte potřebu vyjádřit. Za Vaše osobní zkušenosti díky, ale zde, v prostoru národního dopravce vůbec netušíte o čem to je a jak zoufalý je boj o každodenní vyjedí byť jednoho vlaku v podání jednotky 814.
Nic nového pod sluncem. Kdybyste pracoval v některé i prosperující fabrice , psal byste totéž. Všude je bordel. A i v té fabrice je kolikrát obrovský boj a obrovské usilí zapotřebí k tomu , aby ta fabrika vyrobila co má v požadované kvalitě.