Odtajněno: Nový vlastník plánuje podél trati Čejč – Uhřice železniční zábavní park i hotel z lůžkových vozů

Autor: Actuell37 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17909600Autor: Actuell37 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17909600

Česká železnice má další soukromou trať. Společnost TMŽ podnikatele Martina Dvořáka převzala od Správy železnic šestnáctikilometrovou jihomoravskou lokálku Čejč –

Česká železnice má další soukromou trať. Společnost TMŽ podnikatele Martina Dvořáka převzala od Správy železnic šestnáctikilometrovou jihomoravskou lokálku Čejč – Uhřice. Deníku Zdopravy.cz to dnes sdělil Dvořák. Má přitom velké plány, které úzce souvisejí se železnicí a provozem vlaků.

Firma zvítězila v tendru správy železnic, která trať prodávala jako nepotřebnou, s cenou 2,8 milionu korun. Na tuto úroveň cena klesla ve třetím kole, když v prvních dvou kolech se zájemce nenašel. Začínalo se na 46 milionech.

O opuštěnou a zchátralou trať měly zájem i okolní obce, které plánovaly na drážním tělese zbudovat cyklostezku. Podobně proměnily navazující úsek od Uhřic do Ždánic. Nabídku odkupu ale nakonec nepodaly. Vadila jim mimo jiné podmínka zachování dráhy v provozuschopném stavu po dalších pět let.

Nový soukromý majitel má s tratí naopak železniční plány. Podél trati chystá projekt zábavního parku s provozem historických a zážitkových vlaků. Záměr je podle něj inspirován podobnými parky, které fungují v zahraničí.

„Na úzké spolupráci na tomto projektu je společnost TMŽ s.r.o. již domluvena s Klubem přátel kolejových vozidel z Brna, jehož zakladatel pan Jiří Kotas je vlastníkem největší soukromé sbírky historických vlaků v ČR. Tento klub přesune část své sbírky na tuto trať a bude zajišťovat provoz vlastních historických vlaků,“ uvedla firma. Provozovatelem tratě bude společnost Railway Capital Jana Šatavy.

TMŽ chce oslovit s nabídkou možné spolupráce i obce z mikroregionu Ždánicko a obce bezprostředně sousedící s tratí. Chce využít právě toho, že trať přímo navazuje na cyklostezku Ždánice – Uhřice.

Podle aktuálních plánů bude zábavní park se železnicí v plném provozu čtyři měsíce v roce (červen-září) a v omezeném provozu tři měsíce (duben, květen, říjen). Zbývajících pět měsíců budou v provozu jen zážitkové vlaky a parní vlaky na objednávku firem, organizací a spolků.

„Očekávaný předpoklad roční návštěvnosti v plném provozu je 50 tisíc osob. Železnice se tak může stát významnou turistickou atrakcí Jihomoravského kraje,“ uvedla společnost.

Celý zábavní park se železnicí bude budován postupně. V konečné podobě bude situován na několika místech dráhy Čejč – Uhřice. „Počítáme dle možností s několika tematickými stanicemi pro děti i pro dospělé, jako je westernové městečko, mini zoo, stanice mašinky Tomáše a bioparku se zábavně-naučnými světy pro děti. U Čejče bude stanice věnovaná TGM, který se tu narodil. V hlavním nádraží v Uhřicích bude vybudováno železniční muzeum, zázemí pro historické vlaky a hotel vybudovaný z lůžkových a restauračních železničních vozů,“ doplnil Dvořák.

Počítá přitom s tím, že na budování a provozu se bude podílet množství železničních nadšenců.

Tagy TMŽ Top trať Čejč - Uhřice
72 komentářů