Odtajněno: Nový vlastník plánuje podél trati Čejč – Uhřice železniční zábavní park i hotel z lůžkových vozů

Autor: Actuell37 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17909600Autor: Actuell37 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17909600

Česká železnice má další soukromou trať. Společnost TMŽ podnikatele Martina Dvořáka převzala od Správy železnic šestnáctikilometrovou jihomoravskou lokálku Čejč –

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Spravedlnost

Nevim zda se na cyklostezkach mrha ci nemrha penezi, ale aspon nepusobi jak spadle z visne a nejsou zavisle na kazdorovni dotaci. 🙂 Tenhle blaznivy projekt nedava ekonomicky zadny smysl… kdo bude jezdit za trati, v jejimz okoli nic, ale fakt naprosto nic neni? Kde chteji nabrat tech 50.000 lidi rocne? Podnikatel, co do toho da penize, nemuze byt normalni, pokud to teda nema byt pracka, ale na tu jsou lepsi reseni. Pokud doufaji, ze jim na tu ptakovinu bude trvale prispivat kraj, tak doufam, ze se k tomu kraj postavi odpovedne a nebude mrhat penize danovych poplatniku na zabavu… Číst vice »

Štefan Friča

Vagon camping ze zrušených lehátkových vozů fungoval řadu let (plus minus v sedmdesátých letech, tedy v době konání MS FIS ve Vysokých Tatrách), dá se říci v kopřivách na odstavných kolejích poblíž žst. Poprad Tatry. Myslím, že to ve finále dost naráželo na hygienu, ale i např. na spotřebu energií, požární a jiné předpisy, atd. Není to nic, co by v dnešní době mohlo veřejnost lákat k využití.

Miky

Tomáš Masaryk (resp.Maszárik) se narodil v Hodoníně roku 1850. U Čejče se možná narodil úplně jiný Masaryk a možná, že to ani Masaryk nebyl.

Vladimír D.

Masarykovy rodiče (se čtrnáctiletým Tomášem) se do Čejče přistěhovali v roce 1864 a bydleli zprvu na panském dvoře, kde byl Masarykův otec zaměstnán. Druhým bytem Masaryků byla panská myslivna č. 93 a následně Masarykovi bydleli v domě č. 27 u p. Slabého.

PetrWhatever

Akorát hotel se záchodem, který se nesmí používat ve stanici. No, nevím, nevím 🙂

Spravedlnost

Ja myslel, ze Aprila letos jeste nebylo. 😀 😀 😀

Jouda

Nevím no, tady zase pár spolků se chytlo příležitosti, jak pod záminkou provozování čehosi odrbe majitele této trati tím, že využije jeho neznalosti na železnici, nasadí mu růžové brýle a budou se ukájet zdarma jizdami hlavně pro svoji potěchu. Vždyť takovýto projekt nemůže mít hlavu, ani patu! A i kdyby, zážitková trať, která by měla když už tedy lákat na nějaké zážitky, tak tam by asi návštěvník chtěl očekávat hluboké zářezy, mosty, tunely, lesy, trať lemující řeku…… Ale tady? Je něco zajímavého na polní cestě, kterou někdo někdy vyspal štěrkem a hodil na to koleje???

xyz

Předně připomenu, že správce této trati tuto trať již po 9 let ani není schopen udržovat v provozuschopném stavu. A majiteli tratě to bylo zjevně jedno.

Nijak zvlášť zajímavé nejsou např. ani tratě Krupá – Kolešovice coby muzejní tratě, přesto jsou po nich zvláštní vlaky vedeny. Tzn. ani tato věc nemusí být rozhodující.

Brian Griffin

Majitel tratě zjevně oceňoval, že správce nesype jeho peníze do trati, která byla majiteli zcela naprt.

Zdeněk

Raději železniční lunapark se všemi kravinami, které takovéto podniky obvykle provází, než cyklostezku. Takhle aspoň zůstane trať zachována.

Hen ten oný
Vladimír D.

Trať Čejč – Ždánice
https://cejc-zdanice.webnode.cz/

Vladimír D.

Co máte proti? Vy Trautenberci.

ene bene

Za největší hendikep té dráhy jsem vždy považoval to, že není k síti připojena ze strany Brna, ale z té druhé (vím, jsou tam „hory“). Což u lunaparku, kam většina návštěvníků míří autem, nevadí. Tak uvidíme, ze železničního pohledu není co zkazit. Snad je třeba se trochu bát o krajinu.

František

Když se chce, umí dráha i nějaký ten kopec překonat. Když se nechce, nejde to ani v rovině (Pohořelice, Laa…). Bát se je třeba někde už i dalších přírůstků aut.

liposh

Zní to tak divoce, že tomu nevěřím. Nevěřím, že to jenom nevytunelují a neopustí za rok. Oproti tomu cyklostezka je cyklostezka, tím nic nemůžeš zkazit. Popravdě, jsem velkým vyznavačem kolečkového bruslení na těchto opuštěných tělesech. V létě jsem vám , děcka, byl na „Varhanech“ mezi Kamenickým Šenovem a Českou lípou…17 km z kopce. Na těch bruslích to byl úžasný zážitek. Ten sport jsem nazval „sjezdové kolečkové bruslení“ a oproti lyžování to má výhodu, že je to v létě 🙂

Paja

Co se dá vytunelovat na nepoužívané trati? Že by prodali železo do šrotu?

R2R2

Na trati asi nic moc, ale zmizet s dotaci muze byt lakave. Nicmene to obecne neni uplne jednoduche, takze bych spis ocekaval, ze to chvili bude provozovat.

liposh

Ano, tak jsem to myslel. A dále pak budiž příkladem brněnské Bobycentrum. Takový krásný megalomanský projekt, žeano. A teď každej metr patří někomu jinému a nějakej Procházka chce po městě stamiliony, že mu lidi stojí na střeše podzemních garáží. Tak aby to nedopadlo stejně. Aby nějakej vykuk nechtěl po těch vesnicích stamiliony za to, že je nějak nepodělá.

Jiří Kocurek

Jestli tam nějaké ještě zbylo.

Ludmila

Pan Kotas a KPKV působí už více jak 20 let – https://www.kpkv.net/pusobeni/

František

Zatímco na cyklostezce se penězi nemrhá, vždy zůstává udržovaná a používaná. 😉

Petr

Po cyklostezkách ani moc cyklisti nejezdí (se ani nedivím na polňačkách je větší zábava, ale na ty nejsou dotace)

Patriot

Ždánka je pěkná lokálka, škoda že dopadla tak jak dopadla.Ono v první řadě ji odrovnalo 100% zdražení jízdného po revolzci, mizerný jízdní řád a nesmyslné vypovědení vlečky do šroubárny. Jenže co chceme….Nejlepší hejtman v ČR s jeho pohunkama nemá zájem aby se jezdilo na trati z Hodonína do Zaječí, natož po Ždánce. Odlehlé zastávky sice jsou, ale to behen zde , i jinde a taky to jde. Každopádně jenom ne cykloztezku…to radši turistický provoz.

Hen ten oný

Jediné procento, ušetřené z dotací solárním každoročně baronům, by umožnilo tuto dráhu celou obnovit. Ten, kdo vidí všechny lokálky šmahem na zrušení, je troup.

Soukromý kůň

A proč to jediné procento nedat třeba do snížení daní, do zdravotnictví, do školství, proč ho dávat do nějaké přihlouplé lokálky? Ta lokálka má nějaký úžasný celospolečenský přínos, troupe? 🙂

Chytrý za 2

Tak tam bych dal 2%. A co ti solárníci? Tam vám to není líto dávat?

Kubrt

Když trať vede odnikud nikam a ještě klikatě, tak jí ani nulové jízdné nepomůže.

-TR-

Tato trať měla význam především pro nákladní dopravu, její význam pro osobní dopravu byl podružný.

Kubrt

To byla reakce na Patriota a jeho „v první řadě 100% zdražení jízdného“..

svojsin

Kubrt: U této železnice stoí za zmínku, že byla zpochybňována už v době stavby, tedy ještě před dobou silné silniční konkurence.

Hen ten oný

Tak když o ni má někdo podnikatelský zájem, nebude úplně k zahození. Zaplaťpámbů, že z ní dosud něco použitelného zůstalo. A že je klikatá může být naopak plus. V létě tam může jezdit vláček s otevřeným vagónem jako z Budějovic do Lipna (pravda, na elektrický pohon).

Maršál

Můžu se jen zeptat, co myslíte tím vláčkem s otevřeným vagónem? Nějak jsem to asi nezaznamenal, přestože bydlím poblíž, a přitom to zní zajímavě. Děkuji 🙂

Ondra770

Předpokládám že je tím myšleno tohle: https://www.lipno.info/zazitky/dakarem-pod-certovkou.html

Hen ten oný
Vladimír D.
pozorovatel

Maršál: To jsou vozy, s nimiž hodně roků původně jezdili chlapci z českobujějovického „Stocker Clubu“ (http://www.stockerclub.cz/) v okolí Volar a Černé v Pošumaví vlaky každoročního prázdninového „Šumavského léta s párou“. Pak ale tu trať obsadil Krigar (GWTR), kvůli čemuž ji ČD opustily i pokud jde o zmíněné parní léto, a Kothera (spolu)vystrnadil parní lokomotivy z Českých Budějovic, přičemž 310.093 získala útočiště v Telči a vozí tam v létě několik víkendů vlaky v rámci „Parního léta“ organizovaného každoročně spřátelenou „Společností Telčské místní dráhy“ s její soupravou, takže „Dakary“ byly využity aspoň rozumně na „Lipence“. Dva dost podobné vozy si zřídili i… Číst vice »

Jan Petrus

Cokoliv, jakýkoliv projekt, který zachrání jakoukoliv trať od přeměny na debilní cyklostezku, kterou nikdo nevyužívá, je dobrý projekt a já držím všechny palce. U Patrika Kotase jsem kdysi dávno brigádničil na „jeho“ trati ze Sázavy do Žďáru – jízdy s jeho karkulí byly nezapomenutelné, takže držím palce dvojnásob!

Kubrt

Brigádničil jste u Jiřího Kotase. Hlásit se k Patriku Kotasovi dnes zavání, v některých kruzích, společenskou sebevraždou 🙂

Hen ten oný

Nebyl on komunistický agent?

Hen ten oný

To je omyl. Myslel jsem jméno Jiří Včelař Kotas.

Arimatejsky

Debilnost není fyzikální vlastnost cyklostezek. Viděl jsem řadu cyklostezek na draznich tělesech, třeba v Dolomitech, které jsou hojně využívané. V případě této trati spíš očekávám, že se záměr nerealizuje, protože nebude dotace a bez ní nevyjde ekonomika, ale budu rád když se zmýlím.

malej-jarda

Ono stačí podívat se na blízkou Mutěnku mezi Kyjovem a Mutěnicemi. V sezoně tam denně projedou stovky lidí.

Ondřej

Pokud tento záměr spoléhá na dotace, tak ať to raději zanikne.

Hen ten oný

Nesouhlas.

Jiří Kocurek

Který záměr? Ta cyklsotezka?

Hen ten oný

Mohli by tam po té cyklostezce jezdit i medvědi na motorce. 🤣

Ondřej

provozování želežničního lunaparku

František

Jo, a pak ta auta a kamiony všude (v té Evropě)…

AAA

Tak konečně vidíme ten potenciál lokálek

bindera

No to budou mít místní radost. Lunapark. Připomíná mi to Zelnačku.

Lovosičan

Zní to dobře, nelze nic namítat. Otázkou je, nakolik se plány podaří realizovat ve skutek.

Marek Janík

No nevím ….. Kloboucko je turisticky celkem mrtvá oblast…. ale zase to není daleko od Brna, pro rodinky s dětmi na víkend by to mohlo být dobře dostupné.
PS: TGM se opravdu nenarodil v Čejči
PS2: vozy pro hotel z lůžkáčů dodá Arriva

Hen ten oný

Snad rozumné využítí vyřazených krabic, až brzy dojezdí.

-TR-

To ne, ale v letech 1878 – 1882 Masaryk pobýval v Kloboukách u Brna, připomíná to pamětní deska na evangelickém kostele.

Mirek

Ona Arriva vlastní nějaké lůžkové vozy? 🤔

Hen ten oný

Zřejmě ne, ale spát se v nich dá.

Vladimír D.

Železniční trať Čejč–Ždánice, v jízdním řádu pro cestující naposledy označená číslem 256, o délce 25,3 km mezi obcemi Čejč a Ždánice se začala stavět roku 1906, od roku 1908 sloužila nákladní dopravě a o rok později i osobní, odbočovala v Čejči od regionální tratě Hodonín–Zaječí a končila ve Ždánicích. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky, osobní doprava byla až druhořadá, zastávky i stanice proto často vznikaly ve značné vzdálenosti od obcí, což se stalo trati osudné. V sedmdesátých letech trať postihly sesuvy půdy, avšak byla opravena. Osobní doprava postupně skomírala, až byla roku 1998 zastavena. Nákladní doprava do… Číst vice »

xyz

Wikipedie zapomněla na tento důležitý údaj: konec roku 2010 – stejně jako na několika dalších tratích, trať ustanovena nesjízdnou (tzv. Zastavení veškeré dopravy coby úkon Drážního úřadu); od té doby ze strany SŽDC odmítáno přidělení kapacity byť na základě žádosti o jednotlivé jízdy organizované železničními spolky.

Moza14

Jestli na to máte zdroje, neváhejte to na wikipedii dopsat (i se zdroji…)

Jiří Kocurek

Mno řepa. Dneska už na poli nemusí rajtovat nakladač Volvo a IFA, odvážející řepu na nedaleké nádraží, kde se znova tím samým nakladačem přeloží na vagony. Odpadá tím rozryté pole, hlína navozená na silnici a popravdě překládka navíc není žádný velký benefit.
Tehdy … tedhy nebyly ani televizní kamery, na které by se mohlo řvát, že formani nebudou mít co žrát.

František

Dneska se místo pole postaví sklad, a i s takovým dřevem nebo uhlím supějí kamiony po silnicích. Nakolik je to výhodou, nechávám ku zvážení. I ke kamionu se nakonec věci dovezou nakladačem a od něj rozvezou dodávkami, nebo naopak.

V.N.

Dobrý nápad. Akorát si nejsem jistý , zda se to uživí…. Jestli to má potenciál být takovým magnetem , aby to těch 50.000 lidí přitáhlo…

Hen ten oný

Uživit by se snad mohla v případě, že by na ni byli vpuštěni vinaři z nedalekých vinařských obcí, kteří by tu vhodnou formou nabízeli svoje produkty. Pak bych pro ni navrhl i název – Vinařská dráha. 🍾🥂😍

Poutník99

Tak nanejvýš do Krumvíře, kde jsou v dosahu sklípky a vinařství

Nekdo

tak zrovna v Krumviri sidli Jirka Valihrach, jeden z nejlepsich vinaru v republice. takze k tem ostatnich zastavkam na te zazitkove zeleznicce se to perfektne hodi…

jirka

ale to neni vůbec špatnej nápad 🙂

Hen ten oný

Pokud by to bylo skutečně atraktivní, jistě by sem rád přijel v jiném fóru (Vagony v okolí Brna zatím nemají pruhy pro nástup bez jízdenky) zmiňovaný britský přítel pana Otmara.

František

Zvláště v případě trvajícího zákazu byť minima alkoholu na kolech. 😉

Hen ten oný

Neplatí na kolejích. 🥂