Odstranění gumy a obnova značení. Hlavní ruzyňská ranvej prochází údržbou, provoz míří nad město
Údržba hlavní vzletové a přistávací dráhy 06/24. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Obtěžování obyvatelstva hlukem při využití vedlejší ranveje by mělo skončit se zprovozněním nové dráhy, která bude s dnešní hlavní dráhou rovnoběžná.
Přistávání letadel je samozřejmě slyšet a poznat, ale jaký je rozdíl hluk od silnice, vlaku, nebo tramvaje? Samotný sestup je nejméně hlučný. Odlety jdou mimo město.
Zajímavé je, kolik lidí chce bydlet ve velkém městě, ale žít jako na horách. Každý bonus má své mínusy. Zrušte v Praze letiště a používejte to v Ostravě. To už nad Prahou bude vysoko.
Daleko víc obtěžující je houkání sanitek,a policie,a podobne v celé Praze,i z několika směrů najednou. To jsem nezažil v žádném jinem městě .To se toho v Praze vic děje než treba v Mnichově?
Ne jenom v civilizované zemi nemusí sanitka pořád houkat na plno, tam většina lidí uvolňuje jízdní pruh když vidí světelné signály. Ale tady nikoho světla ani houkání moc nerozhodí…
Stavba se ale neustále odkládá, momentálně se mluví neurčitě o 30. letech.
Ktereho stoleti ?
co znamená to 6/24 a 12/30?
Zeměpisný směr (azimut) dráhy. 06/24 znamená, že v jednom směru je dráhy ve směru cca 60 stupňů (tzn. cca východoseverovýchod) a v opačném směru 240 stupňů (tzn. cca západojihozápad).
Jedná se o Magnetický směr nikoliv zeměpisný, je to z důvod jednoduchosti pro letadla které používají magnetický kompas a řídí se podle magnetického severu jinak by to museli zbytečně přepočítávat přes deklinaci (variaci).
Ještě bych chtěl dodat ze v České Republice je deklinace (variace) okolo 2-3 stupně East. Takže se zeměpisný a magnetický sever liší jen o 3 stupně. Ale na některých místech muže být deklinace o dost vyšší klidně až 180 stupňů což je přesně mezi magnetickým a zeměpisným serverem, v Kanadě je běžný okolo 25 stupňů. Pokud tedy mate dráhu s číslem 25 a budeme počítat ze směr je 250 stupňů magnetických s deklinaci 25E tak zeměpisných to bude 275 stupňů.
Azimut dráhy v desítkách – tedy například hlavní dráha má azimut 60 a 240 stupňů.
Já bych již uvedené doplnil. Dráha jde (většinou) používat z obou směrů a proto se označení „jednoho betonu“ dělí na dvě čísla, tvořená azimutem dráhy zaokrohleným na celé desítky a bez koncové nuly. Údaje pak tedy vždy dělí 180° (neboli hodota 18). Důležitý je hlavně směr ve kterém je v provozu. Takže se vždy používá jen jedna, třeba 24 nebo 30 nebo 12, nicméně pokud letiště hovoří „o betonu“, není provozní směr zásadní a uvádí oba možné směry s lomítkem. Pokud jsou paralelní dráhy stejného azimutu, pak mívají ještě mísmenný dodatek, většinou L nebo R (levá, pravá). Pojížděčky se pak… Číst vice »
díky všem za vysvetleni
Hlavně by mělo skončit noční obtěžování Smartwingsem mezi půlnocí a pátou ranní.
jen tak neskončí páč volný koridory, páč prachy
V noci jsou volné sloty, zákaz provozu není, jen omezení počtu pohybů a pro jakoukoliv aerolinku a zejména ty sezónní, je dobré v noci udělat jednu další rotaci, místo aby potřebovali letadlo navíc, aby to odletělo ve dne s ostatními.
Provozně to je ideální, jen ty lidi v noc raději spí. 🙂
to ale neříkejte smartwings, to řekněte letišti – sw tím nic neporušuje, letiště má noční lety v současnosti povolené oficiálně.
Pokud s tím máte problém, zkuste se přestěhovat.
A kdyz vam za barakem postavi VRT, tak se prestehujte znovu.
To je ale reseni!! *facepalm*
A jemu jako za barákem postavili 12/30 (otevření 1937)? Nebo se tam jen nastěhoval a teď prudí? Pokud tam Balíkář nebyl dřív, což téměř určitě nebyl, tak má smůlu.
Měl by mít… Bohužel někteří z těch, co si výhodně pořídili nemovitost od devadesátých let v okolí letiště, teď prudí nejvíce.. a přitom se stačilo podívat na mapu.
To letiště tam určitě stojí déle než stěžovatel..tak proč tam bydlí.
Tak se podívám do ZÚRky dotčeného kraje, trasy jsou dnes již víceméně jasné. V takové Libuši nebo Kunraticích nebude ani VRT, ani letiště.
Nemel jste si kupovat dum u letiste, letiste tam bylo davno pred vami. Asi tak.
Že tam někde bydlím jsem psal kde? 😀
Narážím na to, že si tady pár pomatenců vynucuje třicítku po Praze, páč hluk, ekologie, bezpečnost a bůhví co ještě a tyhle noční kravály nad X tisícem lidí nevadí nikomu?
No a kamaráčofty mezi LePra a SW necháme radši stranou, ju? 😉
Zapojte mozek, nez neco zas prispejete.
Další možností je údržbu dráhy dělat v noci. Nicméně pohodlnější pro dělníky je tuto práci dělat ve dne a letadla můžou použít druhou dráhu.
Poslední dobou jste na letišti v noci nebyl, že? Mají volnej prostor mezi 1:30 je poslední přílet, pak je v 7:20, ale do toho jsou ještě odlety v 4:05, a pak od 6 prakticky furt. A to je teď podzim, takže doba mezi sezónama.
https://www.prg.aero/prehled-letu#/
Ono je to také pohodlnější pro okolní obyvatele a bezpečnější pro provoz, v noci je hůř vidět a člověk mezi půlnocí a třtí ráno reaguje mnohem pomaleji. Inu zkažený kapitalismus, dřív žádná psychologie nebyla.
Letadla na dráze 12/30 létají nad obydlenou oblastí a generují hluk.
Tak je lepší, aby hlukem obtěžovala přes den než v noci, kdy chtějí lidé spát. Takže v noci se létá 06/24, přes den 12/30 a při tom se 06/24 udržuje.
Hluk z modermích letadel není až tak velký.
Největší problém nastává, když chce člověk spát a zároveň je období, kdy se větrá okny.
Což teď už není
Samozřejmě, že není. Že se hlávní dráha rekonstruuje, sice poznám i bez toho článku, ale oproti běžné motorce nebo autu, které má za výfukem ohňostroj, je hluk letadel asi jako zvuk dýchání oproti normálnímu mluvení (za 2,8 cm izolačními skly).