Odstranění gumy a obnova značení. Hlavní ruzyňská ranvej prochází údržbou, provoz míří nad město
Obtěžování obyvatelstva hlukem při využití vedlejší ranveje by mělo skončit se zprovozněním nové dráhy, která bude s dnešní hlavní dráhou rovnoběžná.
Zaměstnanci pražského letiště dnes zahajují pravidelnou údržbu hlavní vzletové a přistávací dráhy 06/24, kvůli čemuž je třeba letecký provoz přesunout na vedlejší dráhu 12/30. Na tu se nalétává (nebo z ní startuje) přes hustě osídlené části Prahy a Kladenska.
Letiště proto naplánovalo údržbu pouze na denní hodiny (8:00 až 16:00), mimo tento čas se bude létat na hlavní dráhu. Směr provozu na vedlejší dráze je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Hlavní ranvej projde především tzv. odgumováním, kdy se z jejího povrchu odstraní zbytky gumy z pneumatik přistávajících letadel. Obnoveno bude i značení, proběhne kontrola revizních šachet, pravidelné geodetické měření nebo údržba podzemních objektů a poklopů. Údržba by měla skončit 27. října.
Také údržbu bude řídit počasí. „K údržbě nepřistoupíme ve dnech, kdy bude mlha, nízké teploty nebo špatný vítr. Jedná se o pravidelnou údržbu po letní sezóně, kdy na hlavní dráze byl nepřetržitý provoz. Cílem je dostat stav povrchu a značení do co nejlepší kondice před zimní sezónou,“ doplnil manažer Správy a rozvoje provozu ploch Miroslav Charvát.
Pravidelnou údržbu dráhového systému provádí Letiště Praha dvakrát ročně, vždy na jaře a na podzim. Obtěžování obyvatelstva hlukem při využití vedlejší ranveje by mělo skončit se zprovozněním nové dráhy, která bude s dnešní hlavní dráhou rovnoběžná. Stavba se ale neustále odkládá, momentálně se mluví neurčitě o 30. letech.