Odstaveno, prodáno. Trolejbusy z Tallinu zamíří do Moldavska, běží soutěž na nové
Vyřazené trolejbusy z Tallinu. Foto: Artem Efremenko / Talinna Linnatransport
V tendru na dodávku až 70 trolejbusů je také česká Škoda.
V tendru na dodávku až 70 trolejbusů je také česká Škoda.
Z dostupných podkladů jsem se dočetl, že Škoda bude dodávat vozy s karoserií SOT, ale nevíte někdo s jakou elektrovýzbroji měl Solaris nabídku?
S karoserií SOR…. Omlouvám se za překlep/autoopravu
Chce se mi věřit že jde „jen“ o tu parciálnost (ale nevím nevím) jinak jde o normální „trik“ jak převést náklady z kategorie „údržba“ (na kterou žádnou dotaci nedostanou) do kategorie „investice“ na kterou jim (snad, zdá se) dá něco zřizovatel a zbytek dotace…
V celkové bilanci je ovšem ten trik neefektivní (záporný) protože ta nová vozidla budou citelně dražší než jakýkoliv součet údržby za „rozumné“ období (několik let).
Takhle se přesouvají penize z jedné „kapsy“ do druhé, ovšem jich přitom ubývá 🙁
Možná, že mezidobí využijí na zlepšení stavu infrastruktury – měnírny atd. Budou mít výhodu unifikace, ale také nevýhodu, že se to po čase začne sypat všechno najednou. Segmentovaný vozový park podle stáří tuto možnou „lavinu“ částečně eliminuje do mnohem menších rozměrů.
20 let starej trolejbus je zralej na autogen. Brněnský 22Tr šly po 20 letech, 25Tr po 15…
Záleží na provedení. 21/22Tr se při GO z velké části stavěly znovu. O antokorozní ochraně asi nikdy v Ostrově neslyšeli. A GO u Citybysů/Citelisů se vyzkoušely a hodně rychle se na to zapomělo. Ale Solárko z nerez profilů je na tom o něco líp. Co jsem viděl, tak není zdaleka tak zhnilý.
To bude asi ten důvod, proč je někdo chce…
Reálně bude průměrný věk 21Tr při vyřazení okolo 23 let. Pravda, stihly během té doby zpravidla 2 GO.
Reálně je Brno takovej moravskej Kišiněv, kde se dolítávaj ojetiny z Jihlavy a Hradubic…
Docela by mě zajímalo jak se dělá cesta kolem světa v trolejbusu. 🤔
Tak když zjistil, že kolem světa není trolejové vedení, tak to vzdal a přepustil trolejbus dál, to je jasné… 🙂
Fantaskní představy o tom, že se pojede na agregát a kdekoliv budou dráty, tak se na ně napíchne. Celej projekt skončil vytrháním interiéru a po pár zásazích i poškozením generátoru.
A ještě do toho hodila vidle válka na Ukrajině. Projížďku po síti měl naplánovanou i dopředu dojednanou ve Lvově tuším. Mělo to mít dokonce jiný naftový pohon než, který tam byl od výroby. Měl tam být s větším dojezdem
Právě naopak. Diesel měl být jen nouzovka . Viz citace tady z webu : Prosíme každého, kdo má volnou trolejbusovou baterku, aby nám ji donesl,“ směje se Fikáček. 12 % výkonu pokryje solární elektrárna na střeše trolejbusu od firmy S-Power. „Jsme nadšení, že nám tuhle možnost nabídli, a teď čekáme nabídky od nějaké vodíkové firmy,“ dodává s nadsázkou. nebo na Metro Nejprve prosím vysvětlete, na co trolejbus pojede? Vždy na elektřinu. V trolejbusových městech ji budeme čerpat po dohodě z trolejí místního podniku a budeme tím nabíjet baterku. Ta bude mít ale malý dojezd, proto na velkých přejezdech si budeme… Číst vice »
Stačí googlit 🙂
V Tallinu hlavně chtějí demontovat trolejové vedení v centru a jezdit tam pouze bezdrátově. Proto ty parciály a přerušení provozu.
Tady je docela zajímavé, co myslí tím centrem, protože do opravdového historického centra trolejbusy nejezdily ani před minulou redukcí. Tramvaje aspoň projíždějí kousek od historické brány Viru (a staví tam uprostřed čtyřproudé silnice).
Nebo tím aspoň tento krok zdůvodňují… k realitě to asi nějaký vztah má, ale těžko jedna k jedné…
Třeba se byli kouknout na kruháču v Plzni, kde není přes dráty vidět nebe 🙂
Vítěz je už známý. Je to Škoda Electric.
a zdroj?
Busportál
Evropsky vestnik zakazek, busportal a jeden estonsky profil na instagramu.
díky, když jsem to psal 2. ledna, tak to ještě v TED nebylo.
https://ted.europa.eu/cs/notice/-/detail/3385-2025