Odstartoval Baltic Express Praha – Gdyně. První vlak se však zasekl hned v Kolíně
Souprava vlaku Baltic Express Praha - Gdyně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Včasné jízdenky až k Baltu začínají na ceně okolo 800 korun.
Vůbec se mi nelíbí jak se místní v Ústí nad Orlicí a okolí vztekají pro zavedení Baltiku. Chápu, že někdo dojíždí z Letohradu do Pardubic do Školy a do práce a vlak k moři mu je ukradený. Ale takhle se to nedělá, aby Pardubický kraj řval, že potřebuje místní dopravu a chce vlaky k moři zrušit. Asi už se léta ví, že kapacita trati je omezená a mělo se začít s trakcí, Týniště – Letohrad časem se to bude muset stejně udělat.
Jednosměrná letenka Praha-Gdaňsk včas rezervovaná (Lot, Ryanair) stojí od 985 Kč, jste tam za 1,5 hodiny, tak proč se mlátit vlakem ?
Protože se třeba někdo bojí lítat.
Mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky.
Pro případné zběsilé minusáře: netřeba mnoho představivosti k tomu, aby manažerstvo vědělo, že premiéra takového spoje vyvolá zvýšenou pozornost a úměrně tomu učinilo pokyny/dohlédlo na přípravu tak, aby byla pečlivější a důkladnější než obvykle. Ale chápu, týden vánočních večírků jednoho zaměstná a vysílí… takže místo bezvadné propagace zase jen trapná tragikomedie. Toho se měl dožít generální inspektor Kokrhel…
máte smůlu, večírky jsou až tenhle týden, co tam máte dál???
Večírky běží od počátku prosince. Kapacita hospod to jinak neumožňuje.
…což znamená, že ve většině kanceláří se rozcvičují játra už teď.
Ceny začínají… když se rozhodneš v posledních 5 dnech,že chceš jet, tak se doplatíš , když jedete 3-4 lidí. V tomhle ti Poláci jsou fajn, že ty ceny jsou jednotné. No nic koupím do Lichkova, a přes PKP z Międzylesie s rezervací. A vyjde snad o polovinu levnější
*nedoplatíš
Poláci jsou fajn, mají draho furt.
Jojo, to je ten rapidní posun kvality. U těch indických slumů, co brázdí naše koleje se vůbec nedivím. Nejsou schopný udělat ani tiché oddíly do všech expresních vlaků a neschopnost řízení jízdního řádu s každodenně se opakujícím zpožděním je do nebe volající.
Zrovna jsem ve Wroclavi .. stále …už nabíráme velké zpoždění
Zase se ukazuje, že chybí čtyřvozový Interjet jak pro tuto linku, tak pro Bavorský expres a bohužel 30 a více let staré vozy nebudou nikdy stoprocentní.
Ano, protože topná spojka by se na InterJetu nikdy nerozbila 😀 bože!
Tak schválně: máte premiérovou předváděčku nového vozu a přestane fungovat točna. Miliony potenciálních zákazníků budou odrazeny a co myslíte: pomůže publikovat stanovisko „No bože, vám se nikdy nic nerozbilo?“
Právě tento přístup odlišuje železničáře od lidí.
A nebo rovnou poukazovat na silniční dorpavu a nařknout autobusy z každodeních smrtelných nehod…
Hlavně z interjetu jeden vůz jen tak nevyřadite
Presne proto maji vagony pořád svoji výhodu
Nesmysl
Ten by se hodil na mnoho linek. Slovacke i Valašské expresy, Krakonoš atd…
Pokud někdo tyto informace neobdržel a má zájem. Ve Vratislavi připojují (a při zpáteční cestě odpojují) další osobní vozy, restaurační vůz a mění lokomotivu na Baltic Express. Vlak na trase Vratislav-Gdyně-Vratislav vypadá víceméně jako ten ve filmu níže (tady odjíždí z Gdyně).
https://www.youtube.com/watch?v=BDJvwa5oBIM
Z vozů ČD je jediné Bdmpee dle plánovaného řazení. Doufám, že se to po porodních bolestech uklidní. Jinak nevím, jak se na tohle budou povinně místenkoví poláci koukat.
Trochu mě zaráží ta směrovka (viz foto): místo předpokladatelného Mezilesí (= PPS) je tam jako první až Kladská Bystřice (nic proti ní), ale větší a nohem významnější Kladsko tam není, i když místa je tam i ppro ně dost – to má nějaký význam, který nechápu, nebo je to jen něčí neznalost a laxnost?
To vypadá, že text mezi výchozí a cílovou stanicí (mezilehlé stanice) vertikálně rotuje a na fotce byla zachycena jen určitá část.
Tohleto počešťování názvů všeho možnýho je strašná prasárna
Tak… celkem logicky mají geograficky blízká místa české názvy už z poměrně dávné minulosti.
Proč 4 vozový když všude je vlak veden jako 6ti vozový to opravdu nechápu
všechny baltic expresy jsou vedeny jako jedenácti vozové, 4vozy jedou do Čr, 7vozů zajišťuje vnitrostátní dopravu v Polsku.
Mají jezdit v celém úseku, zvýšila by se kapacita mez. místenek.
A dnes jedou opět jen 3 vozy… A taková to byla sláva…
Který jede se 3 vozy?
Jinde by za to odebírali licenci … 😀
To se zase naše dráhy ukázali
Ale co s tím…když na to § není.
Tedy v trestním zákoníku…
Ach, ta cestina… 🙂
..to je zde celkem běžný jev … nějaké rody některým lidem nic neříkají…
Teda, kam chodili do školy? Nikam piráti do školy nechodí.
Nevěděl jsem, že Gdaňsk, Gdyně a Sopot jsou v západním Polsku.
Ja taky a bydlim tady. 🙂
Asi to,co bylo před WW1 Německo = západní Polsko..
Mouchy se vychytají. Když tehdy arriva prebirala od nového grafikonu nové linky, to bylo jiné kafe.
No dyť. Dojet s rychlíkem z Prahy do Kolína, to není jako práce s buzolou to si zaslouží aspoň pul roku hájení 😀
…a mimořádné bonusy.
Hm proč otevírat takové linky když na to nemám poradne vozy. Nemusi to být nějaký orient expres ale na takové vzdálenosti to chce nějakou míru komfortu.
Dobrý den, to tady nepište, budete mít samé negativní palce. Tady si každý myslí jaký je to zázrak !
To sem nepiste, budete mit same palce dole…
Jinak souhlasim!
Ukázka vzácné telepatie s Exmluvkou…
Třeba 3x Bmz + 1 ABmz 🙂
Nebo 2x Bdmtee a 1 ARmpee 😀
Pro mě zklamání. Příjezd do Gdaňsku 4:53. Co tam tak brzy a nevyspalý…
Tak se příští rok vymění tohle a Luhačovice…
..to ale reklamujte na straně PKP Intercity ..oni to tak chtěli..
To aby jste jel v taktu. Bez toho ani ránu. Že tam budete pár hodin někde zevlovat nikoho nezajímá. Hlavně ten takt. To je novodobé dopravní náboženství.
Byl jsem tam letos 2x, vždy letadlem. Vlakem je to nadlouho. Ale fajn, že tom jezdí.
Pri ceste vlakem vystoupite Sedivy…
Neni to tak zle. Kombinace EIP a EC Cracovia celkem funguje, letos absolvovano a nezešedivěl jsem.
A druhý BalticExpress akorát dojíždí do Lichkova na čas bez nějakých zádrhelů. Holt zákony schválnosti, že zrovna u toho prvního a nejsledovanějšího se věci musí pokazit.
hmm a třetí, složený jen z polských vagónů, ještě ani z Prahy nevyjel a už má 30min předpokládané zpoždění…asi zase zákon schválnosti 🙂
Jakých 30 minut? Aktuálně Řečany nad Labem +12. A Bbdgmee236 je polský vagón?
Tak super, že nakonec na odjezdu bylo jen 17min, očekávané bylo 28m, když jsem to psal. A OK, jeden vůz ČD ze tří plánovaných řazen je. To ale není zase takový problém, když je adekvátní PL náhrada – uvidíme, jak se bude dařit dál.
Ne…ale v budoucnu bude… 😀
A jaké polské vagony to byly?
tak závady se můžou vyskytnout všude,ať je to osobák nebo expres
Ani zadarmo! Jel nekdo nekdy z Vas v tech vozech? vetsi hnus si neumim predstavit. Tvrde odporne sedacky. Umite si nekdo predstavit v tom 9 hod nekam cestovat? Ne diky!!!
A 9 hodin potit půlky v autě bez možnosti se pohnout je lepší? Tohle je naopak konečně civilizovanej způsob jak se dostat do Wroclawy jinak než autem, busy jsou peklo, těma jedu jenom když to jinak nejde a 4 hodiny busem do Wroclawy jednou mi stačily.
Chápu…vás asi zamykací v autě vzadu a přivazují…
Prosím, do Wroclawi (i Vratislavi) zásadně s měkkým „i“.
Děkuji
..nemá to slovenština jinak ? Nevím,jenom se ptám ..
Pan „pidalin“, myslím, psal česky.
Nebo do Breslau, to se nedá splést.
Vy si při cestě nemůžete udělat přestávku, klimatizaci vám zakazují?
Jenže pokud si chce protáhnout nohy a projít se, tak ve vlaku to není problém. U auta to prodlužuje jízdní dobu všem spolucestujícím.
Samozřejmě to je řešitelné, lidé tak běžně cestují.
Při takhle dlouhé cestě stějně děláte přestávky na wecko … á 5- 10 minut?
Ano, lidé tak běžně cestují. Takt to asi nebude tak těžké, jako přeplavat Vltavu.
Ale v autě nemáte záchod, a nemůžete se projít – to je prostě smůla… 🙂
Natož si dojít do jídelňáku na žurek…
Wroclavi
myslím že aj po slovensky … Wroclavi
minus davaji nenarocni Cechacci, co jim staci rohlik, pastika a pivo. My normalni chceme trosku komfort. Pri takove dalce by jiste byl vhod jidelni vuz, treba i vagon s autem, aby si clovek mohl na miste popojet kam chce. Nicmene to je asi pro hlavicky z GR moc si sednout a premyslet jak udelat kvalitni produkt. Stejne jako zadupaly uspecne za posledni rok znacku SuperCity tak delaji chyby dale. Kolik stovek lidi prestalo jezdit mezi Prahou a Ostravou jen diky tomu, ze nejezdi tolik Pendolin. Opet jsou lide v autech…lide se boji co vubec k nastupisti prijede. SuperCity byla zaruka… Číst vice »
..v něčem s Vámi souhlasím, nepopírám problémy s řazením vlaků ,mohl byste ale nějak konkrétně doložit ty stovky lidí, co přestaly jezdit ? Jak jste to spočítal ?
Oznaceni nesouhlasicich za podradne Cechacky je na presdrzku z principu. A oznacit skromnost a nenarocnost za nenormalnost…z ktereho knizeci rodu jste, Jasnosti? Fakt na zbliti.
Chovate se jako nevychovany arogantni nafoukany jajinek a to samo o sobe muze stacit na nesouhlas.
Vlak se sestavuje mnohdy z vagonu, co jaksi jsou a pokud jste si nevsimnul, nove speisewagen se prakticky neporizuji, z duvodu nakladu na porizeni a provoz. Autovozu je taky malo a ekonomicka opet dost pochybna zalezitost.
Rudolfe Rudelfe nejsi ty trochu rozmazlen
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/baltic-express-praha-gdyne-ceske-dragy-zpozdeni.A241215_113230_ekonomika_bro/diskuse
hehe asi nejsem sam kdyz ctu nazory verejnosti….
Sam rozmazlen rozhodne nejste. Ale co my tady s tim?
No když by jste radši PKPIC B10 nebo ČD B249…
troufam si tvrdit ze B249 je pohodlnejsi…a jeste si stahnu okno!
Čtyřhodinová cesta do Wroclavi bez jídelního vozu je pro mě zklamáním.
Nevydržet 4 hodiny nežrat, to je něco..
Jde o to že je to zase další snížení standardu, na těhle mezinárodních vlacích od ČD byl restaurační vůz vždycky a měli tam fakt dobrý a celkem levný jídlo a člověk je na to zvyklej.
Pro někoho to třeba může dělat ten rozdíl jestli pojede autem nebo vlakem, ve vlaku si dam 1. třídu, dam si kafe, případně se cestou najim a cestuju jako člověk, ale pokud v tom vlaku vyšší třídy budu cestovat jako dobytek, tak to už může člověk rovnou potit půlky v tom autě někde v kolonách.
skvely nazor diky!
Zrovna mezinarodni vlak do Wroclawi si pamatuju. Jel z Prahy pres 6 hodin a zadna hospoda tam samozrejme nebyla.
Což je tím zajímavější, že byly doby kdy se vyskytovaly restaurační vozy i na rychlících…
Inu spoustu veci bylo v minulosti jinak. Ale zrovna do Wroclawi/Gdansku jsme nikdy lepsi spojeni nemeli, takze je nesmysl mluvit o „snizovani standardu“.
Taky je fakt, ze jeste pred deseti lety jel clovek do Polska snad jen omylem…
Hmm…co by tam taky dělal…v tom Platformovém bordelu…
Když ten rychlík jel 6 hodin, dneska totéž zvládá pod 4 hodiny…
Já tím jel přes Lichkov někdy v roce 2009… Docela pomalé, hned za hranicí nastoupil strašlivě zapáchající bezdomovec (vozem jen prošel a byl tam smrad na dva dny)… trvalo to docela dlouho a špajzák teda ani náhodou, hezky béčka…
Až tím bude jezdit více lidí, tak třeba jídelák bude, nemá smysl vozit pátý vagón a v něm aby jedlo 5 lidí…
Od příštího roku by tam měl být, oreubou se tam původní z Berlineru.
Zrovna bych řekl, že na vlacích do Mnichova by ty jideláky vydělaly více.
Jo…že by vytáhli z kopřiv WR851, aby tvořil ladnou béčkovou soupravu, protože čehokoliv lepšího je do Mnichova škoda.
Mělo by být nějaké bistro s tím, že jednička bude přeznačena na dvojku.
To se úplně nevylučuje, jidelaky z Berlineru můžou jít na ex1 a bistra odtud na ex32, případně nějaká taková změna.
Mohl by to být jeden ze způsobů, jak nerozhodnuté přesvědčit, že třeba nemusejí sedat do auta.
Presne, diky za to
Mohl, ale taky nemusel. V aute nakonec taky jidelni vuz nemaj. Zaplatilo by tech par lidi navic celou hospodu? Ja myslim, ze tezko.
Možná se to k vám nedostalo, ale při cestě autem lze zastavit u libovolné hospody vedle silnice. Někdy se tomu říká i motorest.
Pak ale nebudeš ve Vratislavi za 4 hoďky, že?
To ano, ale pokud nebude ve vlaku jídelní vůz, takže o ten čas, který automobilista „ztratil“ v nácestné restauraci, přijde cestující vlakem následně po opuštění vlaku, kdy se po cestě půjde někam najíst. Předpokladem je, že oba se stravují přibližně stejným způsobem.
To je důvod, proč si myslím, že mít možnost strávit část jízdní doby v jídelním voze, může být proti autu, právě tou přidanou hodnotou, která může u části zájemců rozhodnout.
A pak je pro někoho problém, že ve vlaku se může chlastat (jen tak rekreačně), ale naopak tam nelze hulit, kdy v autě je to opačně.
Tak se vykašlete na Balt a jeďte s tímhle:
https://www.youtube.com/watch?v=qabRCGbSTLc
Kromě řidiče se v autě chlastat může
No dobrý, tak jsem dozvěděl něco novýho… Mě ale spíš zajímá ta druhá část – kolik lidí by muselo do tý hospody mezi Prahou a Wroclawí přijít na jídlo aby skončila aspoň na černý nule? Protože i pokud je to třeba jen 30, tak to je za rok 44 tisíc cestujících v každém směru.
Proč se v kině prodává popcorn? Protože by lidi nevydrželi dvě hodiny „nežrat“?
Popkorn se prodává v kině za nekřesťanský peníze, protože je to solidní vejvar, a ne proto, že bez něj by lidi nepřišli (a koukali se na film na tabletu v autě).
Hmm…to vysvětluje, proč v Litni do kina skoro nikdo nechodil…
Ale bývalý starosta byl pěkný defraudant, a tak zorganizoval drahou rekonstrukci…
Vydržím, ale třeba kafe bych si klidně dál. Ta žbrunda z minibaru se pít nedá.
Tak si napište Ježíškovi o celokovovou termosku.
Mě se to před lety osvědčilo úžasně.
No když už bude vozit termosku, tak rovnou může přibalit i řízky, chleba, sklenici okurek a na celý catering se vykašlat. Aneb cestujeme na úrovni 21. století.
Správně, železnice je zde od tohoto, aby lidi vychovávala: učila střídmosti, pokoře, kázni, otužilosti, bystrosti v úsudku i v pohybu.
Škoda jen, že průměrná vepřová hlava z nábřeží tomuto ideálu vyhovuje asi tak stejně, jako byl svobodník A. H. nordickýn nadčlověkem.
Problém bude, že jídelních vozů je málo.
No když musí jezdit do Země kojenců…
Problém je, že by PKPIC nebo ČD museli tomu druhému vyrovnávat drahé KEVy za špajzák…
WR tam je, ale z Vratislavi, taky necháou, proč tam to polské nemůže jet
Pro mě jsou zklámaním ty antipřípoje.
Jidelni vuz az od Wrocławia Głównego, razeni vlaku ve stanici Wrocław Główny: https://www.intercity.pl/dokumenty/zestawienia%20poci%C4%85g%C3%B3w/od-15-12-2024/Wroclaw_Glowny_20241215-20250308_20241212
Třeba ta jejich pitomá ARmpee by se užila…
A na Cracovii by po 8 letech konečně přišel vůz 1. třídy…
Jako kdyby ten poměr tuny/místa k sezení nebyl už tak dost try
..*tragickej..a ještě k tomu tahat hospodu..nevím no
..jenže zatím, než budou volné WRmz z Berlinerů, žádné jiné nejsou k dispozici..
To by nesměl být holt náš národní dopravce, který si měl na této slavnostní jízdě dát víc záležet….
První jízda byla v 6:51. Slavnostní jízda v 10:51. Dál?
Třeba to je pro tento spoj dobré znamení, kdo ví…
Například prototyp nesmrtelné tramvaje T3 měl v roce 1960 přímo před firmou havárii s náklaďákem převážejícím obilí.
Nyní se píše rok 2024 a tramvaj T3 po více, než šedesáti letech, stále v mnoha městech vesele drandí v běžním provozu. 🙂
https://1gr.cz/fotky/idnes/17/012/org/JSK689b73_jecmenek.JPG
Přesně, první vyhrání z kapsy vyhání. 🙂
Zase trapas, ale já bych to viděl v mixu českých a polských vozidel, navíc dnes mrzlo což elektronika nemá ráda, no uvidíme, ale od příštího GVD bych tam rád viděl i nějakej noční spoj, kterej by byl pro dovolenou ideální
To se proste stane?
Jak by jste to ovlivnil?
Jedině řešení je mít loko z obou stran a to je ekonomicky nepřijatelné
To bylo pouze konstatování a smál jsem se tomu, kdy jsem to psal
Nebo když jsou 4 páry, tak by si 2 zajišťovala PKPIC, a druhé 2 ČD…
Dnes mrzne a v létě bude horko, tak nebude fungovat klimatizace😁
Ano, staré dobré Bdtn
Ale to by potřebovalo 163/363 a jet jinudy…
Na jaře bude pyl, na podzim listí. Dráha má čtyři hlavní nepřátele: jaro, léto, podzim a zimu.
To jsou ovšem hlavní nepřátelé socialismu. 😉
Jedná se o jeden, nikoliv však jediný společný znak.
Nočný spoj, vrátane lôžkového vozňa, tam je už v tomto GVD, aj keď bohužiaľ s dosť idiotským časom (v Gdaňsku to človeka vyklopí ešte pred piatou ráno).
Počítal jsem prahu, ale ano EC 460, kde je lůžko z Vatislavy
Tak to pardón, ja som bol v tom že lôžko ide už z Prahy. Tak hej, potom je to slušná pitomosť.
No…on tam je noční pár…ale v denní úpravě, označený jako EC 😀
Na vlastní kůži…..doufám, že ve vlaku seděl někdo z redakce….to bude recenze jako víno. Těším se.
Píšou 4 páry vlaků, ale idos ukazuje 3?
To si stěžujte na idos
V čem prosím spočívala asistence pana Ješety při posunu? Díky
Kontroloval prováděné práce.
Mne by jeste zajimala jeho ucast pri reseni opravy toalety
Ten Jeseta…radsi bez komentare. On ani nevi co sdili na svem facebooku. Vazeni! V sobotu 13.12 kolem 20:00 sdilela CD Nostalgie akci a informovala, ze 14.12 jede T478.1001 nekam na akci. Chapete to? Jak psal nekdo na facebooku par hodin pred akci. A vite co udelal Jirka Jesetuj? on to jeste sdilel na svuu facebook, misto toho, aby zdupal svoje lidi. Tak toto sedi na GR
Jirko Jirko radsi se venuj lidem a praci !!!!! Marketing CD stoji za velke hov…….
…no, rukavice asi nehrozily ! Zřejmě pózoval médiím.
Mě by zajímalo, jestli opravdu bude víc než pár nadšenců, fipkařů a interrailistů jezdit osm hodin vlakem z Prahy až k Baltu.. Když letenka stojí pár šupů a auto zase nabízí flexibilitu na tak dlouhé cestě potřebnou
Minimální uhlíkova stopa odpočinete si, to co bych ale uvítal je noční lůžkový a oehátkový spoj
Do postele se můžete u jednoho spoje můžete přestěhovat ve Vratislavi, kde je PKP připojují …
Do Budapešti trvá cesta kolem 7 hodin a ty vlaky jezdí plné, v létě spíše přeplněné.
To ale neodpovida na tu Clovekovu (blbou) otazku, protoze polovina lidi vystoupi v Brne a druha polovina v Bratislave.
A co by následovalo v případě, kdyby do té Budapešti jezdili přes Vídeň?
Tak by v Brně nastoupili ti, co jedou do Vídně.
Odpovídá. A je jedno, že se hodně míst protočí ve Wroclawi.
No do Vratislavi a Poznaně či Bydhostě žádná letadla totiž nejsou a do Gdaňsku Ryanair lítá jenom 5krát za týden, příručák do 10kg stojí 210zlotých (tam a zpátky) a registrované 310zlotých. Dohromady se zavazadly letenka tam a zpátky vyjde na 1200zlotých. Navíc vlaky do letovisek odjíždí ráno v 5-6 třeba Łeba, Ustka, Hel oproti tomu jezdí po celý den.
Do Vratislavi bylo jednu dobu (mezi koncem toho srandavlaku ČD/PKP za začátkem Flixu) docela těžké se dostat…
To nemůžeš vědět.
Mohl byste někdo přiblížit tu technickou závadu toho kabelu (jsem laik)? Díky.
Nevím, co konkrétně se stalo v tomto případě, ale občas se stane, že dojde ke zkratu na soupravě (elektrické části), tím zaúčinkují ochrany a nejde opětovně zapnout napájení soupravy vysokým napětím (ochrany by okamžitě vyply napájení znovu). Příčinou může být cokoliv, ale když je řečeno že kabel, tak může být vypadlý či vytržený (vysokonapěťový, 3kV), který následně spadne a jízdou se rozmlátí, načež způsobí právě elektrický zkrat. Po zastavení rozmlácená část nejde zasunout zpět, vagon se musí přeřadit nebo vyřadit, neboť už nemůže být elektricky napájen – tj. svítit, topit, aj. Kdyby byl poslední, půl bídy, protože by bylo možno… Číst vice »
Díky za info, takže celá souprava byla bez elektriky počítám, podle toho co píšete.
Přesně tak, jestli se to stalo někde na trati u Rostoklat, tak do Kolína dojela bez napájení, zde byl vůz vyřazen, a dále mohly být tři vozy napájeny dále. 😉
U Rostoklat vypadne kabel ze zásuvky, tak se jede do Kolína, aby se cestou zástrčka jo rozmlátila.
U tohohle dopravce normální situace.Snad příští rok budou mít dopravci RJ a Leo express lepší start
No ty určitě, můžete si o ČD myslet co chcete, ale furt maj daleko vyšší standard vozů než RJ. Koukněte se čim jezdil do Chorvatska, to byl člověk rád že se to cestou nerozpadlo.
RJ ? 😀 ten s tou špínou na R8 a R23 😀
A proč vlastně do Chorvatska nejezdily ČD?
Na tak dlhej linke by sa patrilo radiť nejakú normálnu prvú triedu a nie klaustrofobické kupé, čím je v nej komfort vlastne nižší ako v dvojke. Vlastne v celom vlaku s vyše 8-hodinovou trasou nie je jediné sedadlo kde sa dá sedieť sólo.
Souhlas, ta 1. třída je celkem zklamání, oddílové vozy (a k tomu bez Wi-Fi). Chtěl jsem vlak vyzkoušet, ale 8 hodin v kupé mne odradilo .. Čekal jsem že tam nasadí ČD Ampz, ale ty byly raději nasazeny na rychlíky do Luhačovic :-/
Tak asi víc lidí bude jezdit do Luhačovic než k Baltu…
Wi-Fi je v 1. třídě k dispozici v celé trase.
Mám pocit že u nasazovaných typů Z2A Wi-Fi nešla, dokonce ani aplikace mujvlak Wi-Fi u tohoto vozu neukazuje.
Obráceně. Pokud by norma odpovídala realitě, tak by Amz měly těch oddílů spíš 10. Jestli máte u Bmz 11 oddílů širokých 185-190 cm, tak u 9 oddílů by to dělalo šířku 226-232 cm (oproti 211,6 cm u A149).
Naopak Apee139 má 10 falešných oddílů jako Bpee…
A normální 1. třída je daleko potřebnější na EC 114, kde někdo dělá už 8 let stejnou chybu…
To jako daj vlaku hned na zacatku 24 minut sekeru jen kvuli rozbitymu zachodu? Pak kde se ty zpozdeni berou…
Normálně určitě ne. V klidu by se jelo bez jednoho WC, pokud jich nebylo vadných víc v jednom voze, teoreticky v 1.třídě. Ale tady cestoval pan Ješeta a další, takže se to řešilo trochu jinak.
Nic se neděje hodina u ČD je normální stav jedeme dál
Taková ostuda 😂 To je karma…
v čem? že se rozbije vagon? No to je ostuda…to se žádnému jinému dopravci nikdy nestalo! fuj fuj dráhy!
Ne, ostuda je, ze jim trva 2 hodiny ten vagon odvesit.
dvě hodiny? Aspoň zkuste nelhat…ono vyřazovat vagon v Kolíně na koridoru není sranda…ono dostat volno na posun bývá občas dost na dlouhé lokte…pamatuji kdy jezdila na S10 souprava bez Sysla a i 30 minutový obrat byl kvůli objíždění jen tak tak…
A to se ten vůz musí vyřazovat pžímo u nástupiště, a ne třeba v ranžíru?
Člověče, v tom vlaku sedí lidi!
Ne každý je tak zručný jako v Olomouci, kdy se na R27 jednou posunovalo s obsazenou regionohou…
A pousn je zabije?
Jo, pardon. 105 minut na prijezdu do Pardubic, bez 24 minut za vytisknuti cedulky na rozbitou latrinu. Takze ne 2 hodiny, ale pouhych 81 minut. Tak to se omlouvam, kastanum naparit expresni proplatek.
Normální je, že se vagón nerozbije v nejbližší stanici po odjezdu z údržbové základny.
Porodní bolesti, normálka. Stane se. Zas bych to tak nedramatizoval.
Normálka, §8 Zpoždění k cestování prostě patří
To jsou nějaké fungl nové vagóny? Nebo jak si mám vysvětlit ty porodní bolesti?
Porodní bolesti jsou legitimní omluva u nově zaváděné techniky, ale nejsem si jist, že technické závady a pomalost jejich řešení souvisí s tím, že je stávající technika vyslána na novou linku.
Drážní esoterika: Tan vagon má nevyzkoušené číslo vlaku!
Nadpis se hezky rýmuje 😉
Ivan Mládek by to jistě hravě zhudebnil.
V květnu bude na Praha ONJ hotový terminál na autovozy možná by si někdo vzal auto k moři s sebou?
No tak zatím se ani nekoplo🤣
A za druhé by někdo musel chtít sehnat další lůžkové vozy…
Autovozy nejdou spojit s něčím jiným, než s lůžkem?
No…s lehátkovými nebo se sleperette by to šlo taky. V běžném vagonu by ta terapie neprobíhala tak intenzivně, zvlášť když se ve vlacích nesmí hulit (ale smí naopak chlastat).
Jen to ne, autovozy nemohou jet 160 km/h. To by vedlo k prodloužení jízdní doby.
DDm⁹¹⁵ mají maximální rychlost 160 km/h.
To na nočním vlaku až tak nevadí, ne?
V tomto případě by to nevadilo. Do Košic by to bylo horší.
Byl nejvyšší čas, stejně jako u Praha-Bavorsko, jestli tam jednou chtějí stavět VRT, tak je to třeba už alespoň takhle začít stimulovat.
Třeba že by si to odjezdily ČD béčkově…
Podle polského JŘ je rezervace povinná pouze v úseku Lichkov – Medzilesie. Co si od tohohle Poláci slibují?
To není věc ani tak ICC jako ČD….!
Snaha usnadnit a zjednodušit to cestujícímu..
Podle CD „přeprava cestujících do Polska pouze s povinnou rezervací místa k sezení (Miedzylesie->Gdynia Glowna)“.
Tak treba je to jenom nejakej bordel.
Tady je pouze Lichkov – Miedzylesie:
https://rozklad-pkp.pl/pl/tp?ld=mobil&seqnr=1&ident=et.0393930125.1734258932&&queryPageDisplayed=yes&queryPageDisplayed=yes&REQ0JourneyStopsS0A=1&REQ0JourneyStopsS0ID=&REQ0JourneyStops1.0G=&REQ0JourneyStopover1=&REQ0JourneyStops2.0G=&REQ0JourneyStopover2=&REQ0JourneyStopsZ0A=1&REQ0JourneyStopsZ0ID=&REQ0HafasSearchForw=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_0_0=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_1_0=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_2_0=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_3_0=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_0_1=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_1_1=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_2_1=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_3_1=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_0_2=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_1_2=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_2_2=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_3_2=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_0_3=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_1_3=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_2_3=1&REQ0JourneyProduct_prod_section_3_3=1&REQ0JourneyProduct_opt_section_0_list=0:000000&REQ0HafasOptimize1=&REQ0HafasNoOfChanges=&REQ0HafasChangeTime=0:1&REQ0HafasNumCons0=&REQ0HafasAttrExc=&REQ0JourneyStopsS0G=5400008&REQ0JourneyStopsZ0G=5196026&REQ0JourneyDate=16.12.24&REQ0JourneyTime=11:29&time=11:29&date=16.12.24&dateStart=16.12.24&dateEnd=16.12.24&start=start&jumpToDetails=yes&guiVCtrl_connection_detailsOut_add_selection=pokaOK&guiVCtrl_connection_detailsOut_select_C0-2=yes#focus_guiVCtrl_connection_detailsOut_select_C0-2
(Nevím, jak dlouho odkaz vydrží funkční.)
A kdyz si tam date vyhledat to spojeni z Prahy, tak to pise: rezerwacja obowiązkowa (Praha hl.n. – Międzylesie)
Nejsou v Polsku vsechny IC z definice povinne mistenkove, a tahle poznamka pouze rika, ze se to vztahuje i na prehranicni usek?
Ne.
Nejsou. Povinne mistenkove jsou jen vlaky EIP (Pendolino).
Nejsou, povinně místenkové jsou jen EIP (pendolina), některá IC vedena pesou a vlaky mezinárodní (pokud to teď nezměnili), stadlery už jsou bez povinné rezervace.
mezinárodní na území Polska nemají povinnou rezervaci, třeba Silesiou jezdí spousta lidí vestoje
Spíš jestli by za povinná rezervace neměla být i v našem úseku,když už si pustíme na koridor z Prahy do Oustí 4vozový (prakticky 2,5vozový) vlak..
Všechny polský vlaky se kupujou na konkrétní spoj, takže nemít i rezervaci místa moc nedává smysl.
Obcas je lepsi cestovat bez naroku na sedadlo nez vubec. Baltic Expressy podle PKP IC jsou vlaky EC s povinnou rezervaci mist (bez upresneni useku), podle aplikaci Muj Vlak povinna rezervace je v useku Międzylesie-Gdynia Główna.
PKP vyžaduje povinnú rezerváciu vo všetkých vlakoch prekračujúcich hranicu.