Odškodnění za zpoždění letu: jak získat finanční kompenzaci?
Letadlo: foto: Pixabay/PlanetaCestovani.cZ/licence CC
(Komerční text) Pokud cestujete častěji letadlem, možná už se vám stalo, že došlo k delšímu zpoždění letu. Taková situace jistě
Nevím, kdo ten článek psal, ale je tam spousta nepřesností. Pokud se s vámi letecká společnost odmítá bavit, typicky pokud se neozve do 30 dnů od podání žádosti o odškodnění (nutnou podmínkou je, že vaše žádost je oprávněná a formulář dle EC 261/2004 správně vyplněný se všemi požadovanými přílohami), je třeba se obrátit na kompetentní letecký úřad. Kompetentnost se stanovuje dle toho, odkud měl být uskutečněn odlet. Není podstatné, kdo je leteckým dopravcem nebo jakou státní příslušnost má dané letadlo. Jako modelový příklad si vezměme odlet na lince Burgas – Praha operovaného Travel Service jejich letadlem registrovaným v Polsku. Podstatné… Číst vice »
Dobrý den, odkud čerpáte tuto informaci? Dle všech dostupných podkladů od právnických firem píšete pravý opak než jak se má postupovat. Při zpoždění letu Burgas – Praha u letecké společnosti Travel Service budete vymáhat náhradu na letecké společnosti Travel Service. V článku se nepíše o žádné podání stížnosti na ÚCL.
Samozřejmě, že náhradu budete primárně vymáhat na TS. Ale pokud se s vámi nebudou bavit, budou ignorovat emaily i doporučenou poštu, pak EC 261/2004 jasně říká, že pověřeným úřadem k řešení problému je národní letecký úřad země, které patří letecká infrastruktura (letiště), ze kterého měl být uskutečněn odlet. Je třeba implementovat systémové opatření. Když to teď řeknu hodně jednotuše, tak že nakonec zístáte svých 250 EUR, to nic neřeší. Pokud se letecká společnost nechová v souladu se směrnicí, musí být řádně potrestána (řádově několikanásobně vyšší pokutou, omezení činnosti atd.). Cílem směrnice je, aby v případě že přístě nastane podobná událost,… Číst vice »