egoe-plus
Infrastruktura Železnice Zprávy

Odříznutím trati na Žižkov SŽDC nepochybila. Trať je zrušená, potvrdilo ministerstvo

Odbočka na Žižkov bez výhybky. Autor: Martin Kubík
Odbočka na Žižkov bez výhybky. Autor: Martin Kubík

Velkou pozornost vyvolala o víkendu zpráva o zrušení výhybky v pražských Malešických na trať k nákladovému nádraží Žižkov. Dnes se k situaci vyjádřilo pro deník Zdopravy.cz ministerstvo dopravy, které potvrdilo, že trať na Žižkov je úředně zrušená. Správa železniční dopravní cesty tak s výhybkou nepochybila, naopak nákladní dopravci jí vesměs chválí za rychlé řešení situace po nedávné nehodě nákladního vlaku.

Vyjádření ministerstva dopravy:

a)
traťový úsek Praha Malešice – Praha Žižkov byl zrušen rozhodnutím č.j. 4/2007-130-SPR/6, jehož účinnost byla následnými rozhodnutími Ministerstva dopravy na žádost vlastníka dráhy několikrát posunuta až do 31.12.2015. Kolejiště žst. Praha Žižkov bylo zrušeno rozhodnutím č.j. 102/2014-130-SPR/14 dnem 31.05.2015.

b)
Jediná vlečka, zaústěná do ŽST Praha Žižkov „ Rail Cargo Operator ČSKD, s. r. o., Praha – Žižkov“ s úředním povolením ÚP/2011/4578, byla rozhodnutím Drážního úřadu č.j. DUCR-70177/14/Wo (nabyvším právní moci 23.12.2014) zrušena ke dni 1.1.2016.

c)
Proto odpojením traťové koleje do žst. Praha Žižkov v železniční stanici Praha – Malešice (demontáž výhybky č. 7) nedojde k omezení drážní dopravy žádného dopravce – traťový úsek je od roku 2016 dle výše uvedeného úředně zrušen.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Tak snad už ten odpudivý brownfield konečně zlý developer promění na něco užitečného.

Jiří 2

Jak mohl někdo rušit dráhu, když do ní ústila v té době provozovaná vlečka, která tak ztratila jediné napojení? Dráha Malešice – Žižkov byla zrušena v roce 2015, vlečka ze žižkovského nádraží až o rok později. Provozovateli vlečky tak přece mohla přístupem Drážního úřadu vzniknout (minimálně teoreticky) finanční újma.

Gremli

A jaká újma by v období 31/12/2015 (poslední den „provozu“ trati) až 1/1/2016 (první den zrušení vlečky) asi tak vznikla?

Lektor

Vzhledem k tomu že o zrušení žádá vlastník(provozovatel) tak těžko a nikdo jiný žádat nemůže.

Jiří Kocurek

A co když ten někdo měl v ruce souhlas majitele a provozovatele dotčené vlečky?

ene bene

Tak v článku se píše o zrušení výhybky, ale ve skutečnosti jde o to, že ji tam nedali, že tam fyzicky není. Protože „zrušení“ je akt úřední a redakce nám tady ty termity (jako obvykle) míchá.

Jan Tichavský

Kolejiště žižkovského nádraží je již několik let rozebráno, takže nějaká výhybka na kus koleje do nikam by neměla žádný význam. Příprava stavby nových domů pokračuje a doufejme že stejně rychle půjde i projekt tramvajové trati která by měla vést v ose kolejového spojení od nádraží.

manitou2

A hlavně rychle, aby se vlak a fuj ještě k tomu nákladní nedostal blíž do centra města – k lidem …

Glo

Když je trat zrušena tak proč se pořád objevuje v Prohlášení o dráze???

Kubík

A proč byla stále uváděna v pláncích stanic-nákladišť SŽDC i roce 2019? Když bylo kolejiště zrušeno, jak je možné , že prokazatelně byly odstavovány vozy pro přepravu kontejnerů i v kolejišti historického nákladového nádraží až do 31.12.2015?!Je zde dost ale. Jak se mohla trať zrušit za plného provozu a pak odsouvat zrušení??Zde je něco hodně špatně.

Jaaa

Protože je stále v číselníku M12 a služební rukověti SR70, ostatně jako většina kolejí z žižkovského nádraží, které už tam dávno nejsou; odtamtud se pak čerpají dál. 🙂

Jiří Kocurek

Asi bordel v papírech. Asi to bude chtít další uřad pro dohlížení nad stále složitějším přepisem.

simbič

A proč, a proč … to zase nenamastíte (i s chybama) do OBZORu?

Otmar

OBZOR😂😂😂