Odpuštěno. Věřitelský výbor schválil prodej úzkokolejek Fikáčkovi

Zleva Jan Šatava (v modrém), starosta Michal Kozár (v bílém) a Albert Fikáček (červený). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZleva Jan Šatava (v modrém), starosta Michal Kozár (v bílém) a Albert Fikáček (červený). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Fikáčka vrátil do hry insolvenční soud, takže se nedá čekat, že by usnesení věřitelů rozporoval. 

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Dílna a pronájem nemovitostí mohou generovat zisk, k tomu může prodat nějaké nemovitosti k vylepšení peněžní likvidity a snížení zadlužení. K tomu Gepard expres vysoutěžil turistickou dopravu přes léto, kterou bude dotovat kraj. Na druhou stranu o pravidelnou dopravu nemají kraje zájem a tím bude problém získat peníze od SFDI do údržby tratí.

760 mm

To možná pokryje s bídou tak provozní náklady, ale co to ostatní, co potřebuje nejdřív značný kapitál, než to poslouží k tvorbě žádoucího zisku?

Honza S.

Strašně bude záviset na business modelu. Když to bude provozovat jako linku, tak může realisticky vybrat 50 Kč za pasažéra a cestu. Když to bude turistická atrakce, tak může chtít 200 – 300 Kč za jízdu. A ještě každému ve vlaku prodat pivo a model lokomotivy. My tatínkové od dětí jsme zvyklí na turistické atrakci vytáhnout 1000 – 2000 Kč, takže by nám to vůbec nepřišlo divné. A na firemní chlastačce si může říct i 1000 za kus.

760 mm

A kolikrát za, řekněme, pětiletku (vydrží-li vůbec „úzké“ v provozu tak dlouho) právě tam těch 1000 – 2000 Kč vytáhnete? Bude to aspoň jednou ročně?
Podle mě bude naopak docela problém najít ty ceny, které budou pro zájemce o aktivní návštěvu ještě přijatelné – a platí, že se nevydělává cenou, ale obratem. Ale třeba to Fikáček umí.

jkjk

To se ale vzájemně nevylučuje. Může to být vše najednou, pár spojů za den v rámci dopravní obslužnosti (všední dny), turistické vlaky o víkendu (pivo, modely, fotozastávky), „firemní chlastačky“ na objednávku. Zrovna tohle myslím pan Fikáček umí.

Radek

Škoda že před sto lety nebyl internet. Bylo to stejný, jen se o tom dneska už neví… Aspoň budou mít další generace o čem psát.

jcerman

Je to dobrá, nebo špatná zpráva pro ty úzkokolejky?
Byl by lepší pan Moťka, nebo pan Fikáček?

Pan průvodčí

Osobně si myslím, že špatná. Ale samozřejmě se mohu plést. To ukáže až čas.

M1M2

Čas v prvních měsících ukáže, dosavadní kroky Fikáčka ukazují, že je zpráva špatná. Vozový park vyježděný předpokládám na dřeň, dráha samotná neprovozní, část sice provozní, ale sjízdná 20 km/hod a nový majitel kupuje takto zbědovaný majetek na dluh.
Příčetný člověk, co tomuto bude fandit – pokud není ekonomicky negramotný – musí pochopit, že je to cesta do agónie. Bez peněz ani pivo v hospodě nikomu nedají. A tady se bavíme o cash od 100 mio výše odhadem + úhradu dluhu na koupi.

760 mm

Každá euforie jednou pomine (a někdy dokonce sakra brzy) i ten hospodský třeba někdy to jedno pivo natočí z útrpnosti zadarmo (nebo mu ho zaplatí někdo ze štamgastů), ale každý večer celou útratu ani žádný filantrop za nikoho dlouho platit nebude – a pak teprve „půjdou tlustý do tenkejch“. A co se nepodaří stihnout, dokud nějaká euforie ještě trvá, to bude později zvládnutelené mnohem tíž. Tak, Fikáčku, dej se do toho – a vůbec ti to nezávidím.

Václav

Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil. 🙂

Tomáš Fuk

Teď nastanou ty krásné chvíle,jak o nich psal Marx ve svém díle….😁. Jinak držím palce!

Petr S.

Karel psal o úzkokolejkách? 😆

Tomáš Fuk

Jen mě napadl ten citát. Z článku vyznívá optimismus a vše sluncem zalité

MaT

Ne, o širokorozchodných tratích v Rusku, protože po nich bylo možné odvézt najednou více dělníků, uhlí a oceli a tím pádem ten socialismus/komunismu vybudovat rychleji…

760 mm

Karel ano, ale nebyl to Marx, ale Just …

Jméno

Takže další krach za pár let. Dalších pár let bez pořádné údržby a zbude z toho šrot a ekologická zátěž.

Koleje mají a ty lokomotivy taky nejsou asi nějak náročné, takže když bude na naftu, olej, a najde se nějaký dědek co to odfíruje, jezdit se bude. Jaký z toho ale bude přínos?

Ivan_pha

Jaký z toho bude přínos?

Největším přínosem by bylo, kdybyste opustil tuto diskuzi.

Jméno

A nemám rovnou emigrovat?

M1M2

Jiný než šotonázor je zde nepřípustný?

Petr S.

Prosím, zkuste udržovat aspoň sám sebe a potom byste nemusel zvracet v diskusích

Jméno

A že tu vůbec ztrácíte čas, je potřeba ještě vyměnit mnoho pražců…

trafopajka

tak šup do práce

Zahn

Pan Fikáček je kapitálově velmi slabý, takže jen dalších pár let agónie.

Miroslav

Zřejmě to bude takový český „Balog“, snad s tím rozdílem, že tady nebude samospráva firmě házet klacky pod nohy. Ale právě příklad Balogu ukazuje, že jen s nadšením a dobročinností se takový podnik udržuje velmi obtížně.

M1M2

Balog je smysluplný podnik s nastavenou ekonomikou. Tady ta ekonomika nastavená není. Takže do Balogu to má daleko.

Ivan_pha

Na druhou stranu má zápal, umí sehnat lidi a očividně i finance. Já bych to bez šance neviděl, ale lehké to určitě nebude.

Jméno

Zatím s odřenýma ušima sehnal prachy na zaplacení kupní ceny. Nějaké brigády nadšenců nikdy dlouhodobě nefungují a nelze na ně spoléhat.

M152

Přes dobrovolníky a brigády funguje prakticky celá železniční nostalgie v ČR. Výjimka je asi jen Lužná.

760 mm

Ona i ta Lužná vznikla vlastně původně i díky velké pomoci dobrovolníků. Pro nastartování jsou dobrovolnické aktivity většinou přínosem, ale trvale se jen na nich fungovat nedá – a už vůbec ne v případě podniku, který má fungovat stále (průběžně) podle předem vyhlášeného programu a ne pouze příležitostně spíše formou „náhodných výstřelů“.

Jája

On nic nepotřeboval shánět. Až pak, co ho jeden partner „podrazil“. Joo každý nemá na miliardy cash, důležité je, že v nějaké formě majetek nebo peníze má.

Jiří Melich

No, moc toho majetku nebo peněz asi nemá, když ho hned zkraje vypeklo tohle, ne? Říká Vám něco pojem finanční rezerva?

Marťas

Tak Alberte, držím všechny prsty, nejen palce. I u nohou. Ať se to rozběhne. Vždyť je to zakopaný turistický poklad a nádherné nostalgické stavby v úžasné přírodě. Potenciál to má obrovský. Ať to šlape!!!!

Karl vB.

Jó potenciál… Ten by se dal možná analogicky odvodit. Sousední Waldviertelbahn provozuje na obou tratích tyto počty vlaků (součet): – 3 vlaky v sobotu od 1.5 do 26.10. 2025 – 4 vlaky v neděli od 1.5 do 26.10. 2025 – 4 vlaky ve středu od 4.6. do 24.9. 2025 – 2 vlaky v pondělí, úterý, čtvrtek od 30.6. do 29.8. 2025 – 3 vlaky v pátek od 30.6. do 29.8. 2025 – Adventní výlety: 29. a 30.11 a 24.12 2025 Nutno dodat, že Waldviertelbahn má vozidla i tratě v úplně jiném stavu, než JHMD, zelezniční přejezdy jsou vybaveny světelnou signalizací.… Číst vice »