Odpůrci nové silnice z Brna na sever neuspěli u soudu, ŘSD může pokračovat s přípravou
Tzv. Stará dálnice v Bystrci, která by měla být přestavěna na I/73. Foto: Packa / Wikimedia Commons

Soudy pět let řešily aktualizaci zásad územního rozvoje.
Jeden soud, zdržení stavby o 5 let.
Kolik dalších podobných klacků ještě odpůrci můžou hodit?
Aneb, dožiju se té dálnice, když jsem středního věku?
Jo a pak někdo nahání pár měsíců za desítky milionů za urychlení výstavby. Ale soud roky? Povolení místo 30 dnů taky treba rok?
Ví se, proč staví dálnici, ale neříkají tomu dálnice? Jsou to nějaké technické kompromisy, nebo bláhová představa, že změnou čísla a kategorie oslabí odpor, kdy jen vyslovení čísla 43 u mnohých způsobuje zvednutí tlaku a ostražitost? Když tam bude povoleno 130km/h, tak může mít silnice jiné parametry než dálnice? Odstavný pruh, exity? Budoucí nevybrané mítné nikomu nevadí?
Pochybuji, že by v hustě zastavěné oblasti mezi D1 a Kuřimí bylo nakonec 130. To je nejspíše spekulace autora článku. Projektuje se to a projednává jako „S“, čili na 110. Pozdější přeznačení na D nebo změnu rychlostního limitu samozřejmě nelze vyloučit.
Možná proto, aby se mohlo tvrdit v roce 2030, že je základní dálniční síť hotová.
Dle letáku je silnice navrhována v kategorii S 26,0/130 a rozdíl oproti dálnici je hlavně v minimální vzdálenosti křižovatek (2,5 km namísto 4 km). U velkých měst se tato vzdálenost může snížit na polovinu, ale i tak bude podle mě problém to dodržet v oblasti Bystrce. (vzdálenost se měří mezi koncem připojováku a začátkem následujícího odpojováku). Zdá se mi to, nebo u MÚK Bystrc jih vidím napojení jen jižním směrem? Pak by to vyjít mohlo.
Edit: a ještě je rozdíl v max. podélném sklonu. Pro území pahorkovité je pro kategorii D 26,0 striktně max 4,5%, pro S 26,0 je to sice taky 4,5%, ale je možno za jistých podmínek jít až na max 6%, což při využití původního tělesa může být leckde velká výhoda.
Tato dálnice protínající Bystrc je poslední léta skoro svatořečena, jako by neměla žádná negativa – přitom jich je velmi mnoho a nemluví se o nich. Jmenovitě: 1) MÚK Bystrc-sever: velký nárůst intenzity dopravy od Svitav, která bude dále pokračovat údolím Svratky do centra; MÚK je přitom uprostřed sídliště a těsně u Brněnské přehrady. Nevím, kdy bude dobudován jižní okruh Kuřimi, který by tento efekt zmírnil. 2) MÚK Bystrc-jih: MÚK v těsné blízkosti sídlištní zástavby 3) úsek MÚK Žebětín – MÚK Bystrc-jih: protnutí rekreační zóny s oboru pro zvěř, nárůst hluku a exhalací 4) V době údržby tunelů se veškerá doprava… Číst vice »
1) je nesmysl, většina cest z/do Brna pojede přes Řečkovice. 2) „Těsná blízkost“ je víc než 100 metrů, v galerii, kde je problém? Porušuje to snad hlukové limity? 3) tamtudy jezdím a chodím a běhám, už teď je tam dost hluk který se zvýší, jde o negativum které lze omezit PHS. Kvůli tomtuto ale nestavět dálnici je blbost 4) Jak často se uzavírají oba tubusy tunelů? V průměru den za rok? Stačí to naplánovat na víkend a objížďku tranzitu vést po VMO (bývalý Pisárecký špunt, teď plně kapacitní), není velký problém. 5) hele viděl jste srovnávací mapy před a po?… Číst vice »
Kuřim bude ráj na zemi, ze tří stran obehnáno obchvaty a vysokorychlostními silnicemi 😀
Neco jako v Praze Sporilov…
V asfaltovém ráji by chtěl žít každý. Počkat, silniční bariéry, aka hradby? Já myslel, že bariéry v krajině dělá jen železnice.
No, už kolem roku 2006, co si tak vzpomínám, se říkalo, že tahle dálnice bude až po roce 2032… Takže mě ty termíny nepřekvapujou. Jinak judikatura proti odpůrcům různých staveb se vyvíjí delší dobu, tyhle tři rozsudky nejsou první.
Začátek výstavby 2035? Tak jak jinde ŘSD „jede“ dříve nevídaným způsobem, tak u I/73 si tedy bohužel velké cíle nedává.
Pokud i další dokumentace budou ve stejné „kvalitě“ jako ty pro zjišťovací řízení EIA, tak je rok 2035 opravdu velmi, velmi optimistický. Výsledek zjišťovacího řízení to potvrdil.
Celkově řsd Brno nevyvíjí moc činnosti nad nutné minimum.
Hitlerova exteritoriální dálnice se začala budovat před koncem roku 1938. Nyní po sto letech se možná zahájí její dostavba a dokončení. Přitom toto je jeden z mála projektů, který společně s D35 má smysl narozdíl od D52, D19, D20 a podobných blbostí. A okruh D0 ve stávající stopě je blbost nejkardinálnější. Drahá dálnice, co ničemu nepomůže a jen nastaví bariéry v rozvoji Prahy.
Franz Josef, nasedni na koněspřežku a vyraž směr Vídeň, tam to bude kardinálně v pořádku 😉
A, Franz Josef asi bydli v Suchdole, ze… 😀
…úsek by se mohl stavět v letech 2035 až 2038…
Achjo 13 let čekání. I když doufám v urchlení, které beztak nastane až D35 přivede kamiony do Svitav a ty odtud pojedou dolů na Brno a pak na Víden nebo Prešpurk. Silnice I/43 a obce na ní ještě zažijí peklo.
Jestli pořád budou preferovat napojení pres Staré Město tak si neodechnou nikdy . Kdo si bude zajíždět skoro 4O km po dálnici. Když to bude moct střihnout po staré 43 . Hitlerova dálnici se plánovala v době kdy nebyla souběžná dálnice z Olomouce do Brna.
Držím palce v další přípravě.
Soudy už konečně pochopily, co jsou to zač, ti odpůrci.
Spíše se podklady připravují v souladu se zákonem. Pak si odpůrci moc neškrtnou.
Dobrá zpráva. Jen tak dál a až směrem na Kladsko.
wow