Odpočívku Mikulášov na D1 rozšíří firmy Colas a OHLA za 200 milionů

Odpočívka Mikulášov na D1. Pramen: ŘSDOdpočívka Mikulášov na D1. Pramen: ŘSD

Předpokládaná hodnota zakázky byla 180 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

Co si budem, platit tranzitní dopravu z daní mě moc neba

Petr David

Bohužel tomu tak je už dávno.

Radim

Celkové navýšení míst o 25 kamionů, nic moc teda… Podle toho kde všude parkují by to chtělo tak aspoň o 1000 míst víc (víc odpočívek)

Zrzek

Ono by i stačilo využívat stávající zavřené. Další variantou by byly i zpevněné plochy u sjezdů např. Takový exit49 na D1 a takových ploch by se našlo.

Zlámalík

Na těch zavřených není žádná infrastruktura – záchody, osvětlení atd. Byly to jen odpočívky bez zázemí.
Chtělo by to zvednout mýto, aby nejezdili jen přes nás.

Zrzek

Hele i v Německu je plno parkovišť bez čehokoliv a funguje to. Maximálně se tam pošle toitoika. A zvýšení mýta taky nepomůže, Rakousko má to samé.

digi

Jak jen to to Švýcarsko dělá….

Jiří Kocurek
Jiří Kocurek

A jestli chcete: https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20240506-2

Tak v ČR je osobních aut na 1000 obyvatel zhruba stejně jako v tom Švajcu.

digi

Obtěžoval jste se číst článek???já jen že je kamionech a čekačkách a vy statistiku aut po krajích …

Olin

Rakousko má po tom našem letošním zvýšení (nelze nevzpomenou na pana Kupky a jeho bouchání se do prsou) tak leda stejnou výši (+/-) dálniční známky.

PetrN

je až s podivem že i přes všechny útrapy s provozem u Brna a Prahy a s parkováním přes nás hojně jezdí tranzit od Maďarska na Německo (Lanžhot D2 -> Rozvadov D5) přičemž přes Rakousko (Wien-Passau) k rozhodující křižovatce A3xA6 u Norimberku je to jednoznačně rychlejší a dokonce o 70km kratší!! Bez tohoto velmi silného a nežádoucího tranzitu by tu bylo o dost veseleji 😀

Otto

To je jednoduché – nižší mýto, a úplně jiný přístup při vymáhání pravidel….

PetrN

ano, to je mi jasné, ale i přesto mě to vážně fascinuje když vezmu v úvahu jaké obrovské zdržení cestou v kolonách naberou, ve směru do Německa to je D2 přes Brnem a D0 ke sjezdu na D5, v opačném směru pak D5 ke sjezdu na D0 a D1 před Brnem…

Jiří Kocurek

No právě, je to tak neuvěřitelné, že by to chtělo podložit daty, jak ten tranzit počítali.
A jestli náhodou neměl v ČR zastávku pro nakládku/vykládku, což by mnohé vysvětlovalo, proč je ten samý kamion „na bráně“ u Rozvadova, u Křížů i v Lanžhotě.

Jiří Kocurek

Jestli jede přes Rozvadov, tak stejně jede Německem a musí splnit jejich limity.

rom

máte data o podílu tranzitu lanžhot -> rozvadov? co vím, podíl takového tranzitu je poměrně malý, drtivá většina kamionů to vykládá či nakládá. zvláště teď s omezením u Brna by „šetření“ českou trasou nedávalo pro kamiony žádný ekonomický smysl.

Jiří Kocurek

Ano, Norimberk – Györ je přes Prahu delší o 70 km. https://mapy.cz/s/redeholete

Jenže pak je tady tranzit Bavorsko-Polsko který spodem nepojde.

lukas

Úplně jednoduché – nižší mýto+levnější nafta a menší diety pro řidiče. Ještě k tomu někde omezení hluku v Rakousku v noci třeba.
Čas je v klidu, všechny formy to mají spočítané, že se tak vyplatí. Kdyby ne, jezdily by přes Rakousko

Otto

je předpoklad, že takové odpočívky by využívaly zejména kamiony – klidně bych tam dal zákaz vjezdu osobáků. Kamioňáci nepotřebují dětské hřiště, stačí WC + tekoucí voda…. to nejsou raketové náklady…

bkv

Ono to dětské hřiště bude levnější než záchody s tekoucí vodou. V rámci výstavby i provozu…

Olin

V klidu… Ony tam ty maminy s děckama se půjdou jen tak s plezíru nechat balit smradlavejma Balkáncema? Nepůjdou, věř že nepůjdou…

David

Za evropské ceny mýta by to možná chtělo i pro ty řidiče kamionů i nějakou infrastrukturu.

Otto

tak ty ceny nejsou zas až tak evropské – v porovnání s třeba itálií, nebo teď i německem…

Petr David

Zajisté máte na mysli švýcarský systém, výtěžek z mýtného dát do železniční infrastruktury. Souhlas!