Odpočívka Dušníky na D8 může ovlivnit okolí, obec je proti stavbě
Odpočívka Siřejovice na D8 po rozšíření. Foto: ŘSD
Záměr je podle obce v rozporu s údaji ve vyhledávací studii rozmístění odpočívek na stávajících dálnicích.
Dálnice a VRT pod Řípem jedině do tunelu
Parkoviště pro kamiony přímo pod Řípem? To si dělá ŘSD legraci?
ŘSD staví dálnice. Pokud je problém s tím, že to je pod Řípem, a pokud je nějaký zájem, aby to tam nebylo, od toho tady bude jiný úřad.
Dálnice přímo pod Řípem, vám nevadí?
Vadí.
mne vadi uplne vse. Nejvic lidska tupost a zaostalost
A už jste slyšel o novém terminálu Roudnice n/L VRT?
a kde je jako Problem? Na A8 München x Salzburg je parking primo pod Alpy
To musí být nádhera!
ŘSD klasa: Proč se s obcemi bavit, když je můžu nejdříve hodně naštvat ☝️
A to se pozná z čeho, kdo se s kým bavil?
ŘSD hraje svou oblíbenou hru: Kterou obec NAŠTVOU nejvíce?…I případě odpočívky Dušníky bude skóre hodně vysoké 💪
Kdyby radši prachy místo nesmyslných odpočívek, které stejně ničemu nepomůžou, dali do rozšíření kapacity železnice. Nezapomínat, že nová odpočívka jen navýší počet kamionů a po určité době stejně nebude kapacitně stačit.
Nová silniční infrastruktura – více kamionů – infrastruktura nestačí – nová silniční infrastruktura – více kamionů – infrastruktura nestačí -….. atd.
Tak nejzajímavější je že stát odpočívky pro řidiče kamionu staví, odpočívky (ubytovny) pro řidiče mašin no to nepostavil ani jednu…
Prostě někdo bude vždycky rovnější, privilegovanější a dotovanější.
Tak tak, a pak překvapení, silniční doprava převádá, musíme víc dotovat silnice… rinse and repeat…
Ne jen kdyz neni kde zastavit a pak vad za to pokutuji tak je to nesmylsl,
To je jako kdyby nemel ten vaš šš hu hú nemel kde zastavit a potm jste dostal flastra
A za to myto a silnicku co plati kamiony by mohla byt nejaka odpicivka
Mýtem si nevyděláte ani na základní údržbu. To byste si museli hóóódně připlatit, aby jste si odpočívku postavili ze svýho.
No ja nechci byt uplne drzej ale naklady na udrzbu kompletne cele site kde se plati myto proti tomu co se vybere tak to na pohodu vyjde a jeste nam na to jaficko zustane
Ale omluva tohle je vlacek web tady se fakta nenosi, tady to proste odvece 810 od pekare do jednoty na naves
Aha takze je to presne, dame nejake fakta a dostaneme minus, 15mld za vyber myta oproti 11mld za udrzbu a ja vam to podad malo
Vlacky zaplati 3mld ktere budou tak stacit na poseceni travy okolo koleji
Ale porad vsichni dotujeme silnicni dopravu
Do zeleznice lijeme porad vetsi a vetsi balik a vyslede? Vozi stale mene zbozi je pomalejsi a nespolehliva
Dovolím si napsat, že vás mínusama trumfnu na celé čáře. Tedy Vaše čísla kulhají na obě nohy. Nelze srovnávat pouze výběr mýtného/cena údržby. Kde máte externality?
Co se týče železnice, tak si porovnejte kapacitu železnice/silnice a napište, kolik se dalo za třicet let do efetivního zvýšení kapacity kolejí. Převod velké části nákladní dopravy ze silnic na koleje v reálu: přidávání pruhů, stavby dálnic, stavby odpočívek, stavby obchvatů, stavby logistických center…
Tak trochu reality… stát neví jaké má náklady s udržbou dálnic, takže nevím jak to počítáte a co tím jafíckem myslíte… https://www.nku.cz/assets/kon-zavery/k22029.pdf
Já se těm místním obyvatelům ani nedivím, že tam „odpočívku pro kamiony“ nechtějí: není to motel, takže soustavné monotónní hučení motorů kvůli napájení pohonů klimatizace kabin (v zimě vytápění a v létě větrání) se v jinak vcelku tichých nocích (i když tam hlučí i samotná dálnice) nese „sakra daleko“ a žádným rádoby odhlučněním tomu zabránit nelze. A dalším problémem je samozřejmě i dopad zplodin z motorů těch „odpočívajících“ kamionů na ovzduší v té oblasti, kde zřejmě nebývá nouze o mlhy. A že argumentují i nesouladem s nějakou koncepcí, to je také pochopitelné: že by to bylo aspoň přibližně v polovině… Číst vice »
Hmm – sice samé mínusy, ale nikdo se neozval s argumenty vyvracejícími to, co jsem napsal: pro zdejší debaty je to dost charakteristické … A ještě přidám tip na to třeba podle mě vhodnější místo pro to parkoviště: třeba jen na jedné straně dálnice a v prostoru mezi ní a silnicí č. 608 někde u křižovatky se silnicí č. 240 (u motorestu) – na opačné straně dálnice by měl někdy možná stát terminál VRT, takže sítě už by mohly být trasovány (nebo možná částečně i budovány) i s ohledem na budoucí potřebu větší kapacity. A všechno je to stále v… Číst vice »
Tak to vezmeme pekne proti sotoussku ne?
Na klimu motor nebezi
Na topeni uz vubec ne
A jedine co je tam za hluk kdyz tam stoji Frigo a to uz taky neni zadnej traktor ve vratech
Motor pochopitelně běží na dobíjení baterek, třeba proto, že klimatizace je pořádný žrout. A „Frigo“ dělá také pěknou rotyku – na to jsem vlastně úplně zapomněl.
Když takové zdroje hluku projedou kolem vás jen občas, tak je sice v tom okamžiku vnímáte, ale je to jen přerušovaná chvilková zátěž, ale když je to trvalý monotónní hluk, tak to obtěžuje mnohem víc. Někdy si to chvíli zkuste na vlastní uši a jsem přesvědčen, že mi rychle dáte za pravdu.
ŘSD asi taky pěkně efektivně komunikuje s obcemi – prý jim investor vůbec neoznámil
Je pravda že mezi Klíčany a Siřejovicemi je to přes 40 km bez možnosti servisních služeb dálnice. V Německu nebo ve Francii jsou ty vzdálenosti kolem 50 km ovšem jejich dálniční síť dosahuje naprosto jiných rozměrů. Jsme země ve středu Evropy tudíž je jasné že za daných politických poměrů kdy nejsou zavřené hranice , zde ten tranzit bude. Můžeme na tom vydělat, stačí se k tomu jen postavit, třeba i vybudováním odpočívky.
Stat nemá stavět sociální parkovací místa… Jestli je to tak výdělečné, tak at to stát nechá soukromníkům…
Možná to nevíte, ale stát nařídil řidičům povinné přestávky. Pokud něco nařídím, tak mu musím umožnit splnění takového nařízení.
Ehm a jakej zakon soukromnikum braní v tom začít stavět odpočívky??? pokud jsem zamestnanec a stat mi nařídí platit daně, má mi stát dát prostředky abych povinnosti splnil???
Co to melete? Daně platit nemusíte , můžete žít pod mostem a nikdo od vás nic chtít nebude. Ti kluci za volantem se naopak podílí na tvorbě domácí ekonomiky. Spotřebovávají pohonné hmoty, využívají služeb servisů, přivezou a odvezou zboží…… atd atd a kupodivu též platí daň ze mzdy a mohli by bydlet místo toho pod mostem
Parkovat na odpočívce nemusí, budou platit pokuty, přidaně jim software muze naplanovat cestu (dispečing víte)… Zamestnanci se podle vas na tvorbě domácí ekonomiky nepodílejí??? takže jekot máme nedostatek lidí je lež???
Kdyby jste nekdy chtel tak vas zvu, muzete si zazit u nas den na doprave aby jste vedel ze to neni o tom ze nalozite a kdy to prijede tak to prijede
mícháte povinnosti zamestnance a zaměstnavatele, proto na vas nereaguju…. Jak to je zařízeno u vas ve firmě, jestli jako řidič asistujete při nakládce, to vědět já ani stát nemusí… Volnejch pracovních míst je hromada pokud se vám v práci asistence při nakládce nelíbí, mužete změnit job.. pripadně obor… pokud jste línej se učit něco nového tak to opravdu není problem státu…
Stale plati moje nabidka
Rad vam ukazu jeden den na doprave: a nejezdime zadnou mezi, muzete zazit uplne obyc vnitro aby jste vedel ze nejezdime jen tak aby byl jogurt spanelsky
stále máme svobodu a máte možnost změnit obor… jestli tak moc svoji prací trpíte, investujte energii, naučte se něco nového, změnte obor a třeba si i vyděláte víc..
Jezdíte-li jen vnitro, pak ovšem není jasné, proč vám malá kapacita parkovacích míst pro kamiony vadí, když vy ji téměř nepotřebujete = nejezdíte tak dlouhé trasy, aby bylo třeba odpočinku.
tohle je tak omezený názor… ala proč se zajímat o věci veřejné, když jsem stejně většinu času doma, že?
Ano váš názor je omezený… Máme dluh 250 miliard a stát si může dovolit plejtvat ňuňáním jedné skupiny podnikatelů… Aby chudinky měli vetší zisk…
Tak s tou přidanou hodnotou kamionů bych zrovna nepospíchal. Betonování se všemi důsledky, rozdělování krajiny, nehody, zábor místa… Tady vidím na rozdíl od Vás obrovskou zátěž pro naše okolí. Kdo chce zboží z dálky, ať si dopravu řádně zaplatí, ať je rozdíl, jestli se něco veze stovky km, nebo desítky.
Prosim pro nas ostatni muzete nam sdelit kde co a jak nakupujete? A popripade kolik to stoji kdyz je to z lokalni farmy, treba ten pocitac na kterem to klapete
A doufam ze vase obleceni sila máňa od sousedovic, a ta lzice co mate u obeda je doufam ze zeleza co ma soused rudne doly a vedle vve vesnici delaji zelezne ingoty ze?
Nemám tušení za které ostatní tady píšete, ale odpovím. Potraviny vybírám pokud možno české. Co se týče ceny, tak tady jste asi nečetl, co jsem psal, tedy pokud se řádně omastí mýtné, zahýbe to i s cenou produktu a to místní bude.
„doufam ze zeleza co ma soused rudne doly a vedle vve vesnici delaji zelezne ingoty ze?“
Něco se dovážet musí, ostatně dováželo se i dříve. Správné je si za dovoz zaplatit, zaplatit s ohledem na externality.
Zaplatí se za dovoz, zaplatí se za vývoz a celý průmysl jde do **** .
Švýcaři brutálně zvedli mýtné, který jejich průmysl šel do kopru?
Tak se ukažte a porovnejte iport/export Švýcarska a ČR.
Mimochodem zrovna ve Švýcarsku má průmysl zhruba poloviční podíl na HDP než u nás.. Což dopravu ovlivní.
Ale já psal o dopravní politice Švýcarska, tedy o způsobu řešení.
Hodně blbej příklad, protože sát vám nenařídil pracovat.
Když Marie Terezie nařídila povinnou docházku, tak stát začal stavět školy.
Přesněji: Kde školy ještě nebyly, tam byly děti od této povinnosti oproštěny. Prý despotická monarchie – ani ta si nedovolila trestat nesplnění nesplitelníé povinnosti.
A majitelům špedic stát nařídil že pracovat musí???
Povinné přestávky stát nařídil až dávno potom, co špedice vznikly.
Když vy je nepetřebujete, tak to není univerzální pravidlo, aby o živobytí přišli.
Když už jste v historii vy myslíte že kůn co táhl povoz nepotřeboval přestávku??
Jaký zákon brání soukromníkům stavět silnice? Ale přesto jich u nás 95% staví stát…
Tuším se tomu říká nějak dopravní infrastruktura nnebo tak nějak…
Takže stát má stavět ubytování pro mašinfiry soukromejch spolecnosti aby řidiči mašin meli kde odpočívat (když stát ten odpočinek nařídil) ??
A myto budeme platit jako drek na vlacky
A ten rezavej bordel co lite z toho vaseho vlacku bude doufam taky zatizenej nejakym eko mytem
jaký mýto… To je ošklivé slovíčko které tu nechceme vidět… poplatek za užití silniční cesty to bude… A eko dan za elektriku a naftu železnice už dávno platí… to na silnice se dan za naftu odpouští (a vznikají další náklady na uředníky)
Švýcaři dávají velkou část mýtného do kolejí.
Zapomel jste jen dodat že v Německu je mezi pumpama tři běžné parkoviště ,za mě mnohem oblíbenější a pro většunu řidičů taky .My totiž o kafe za 89 Kč,sendvič 129 a jídlo z mikrovlnky za 249 fakt zájem nemáme ,nic jiného na českých pumpach není a vše co jsem uvedl mám za zlomek ceny v kamionů .Mozna by si to mohl někdo uvědomit tam nahoře že nám jde jen o kus asfaltu co má 17 aspoň ,jedna lampa ať aspoň sviti a co hodinu v noci stačí jen jak jen projedou policajti ,vůbec se nemusí tvářit že něco hlidaji
Ano , máte pravdu, je to tak, jsou to holá parkoviště, bez služeb, ale dá se tam zastavit a odpočinout. Díky za doplnění . A je to jak říkáte, nejhorší místo je žádné místo.
„My to tady nechceme“… to byla v historii celkem populární věta, a měl bych za statisticky prokázané že docela často byl ten názor vyvolán mylnými představami o tom co bude jak „fungovat“…
Ano, už při prodlužování Koňky v Budějovicích psali protest do Vídně, že to bude sloužit pouze k obohacení už příliš bohatého obchodníka. Že „zrušením“ obchodníka poškodí jeho zákazníky, to už byla příliš hluboká myšlenka.
Bez odvodů splašků odpočívku nelze postavit…
To Ústecký kraj neví?
Mno může se to vozit fekálním vozem, ale tady fandím potrubní dopravě. Přecijen to není chata k občasnému užívání pro až 4 lidi, kde se dá žumpa bez problémů povolit.
Všichni proti všemu.
Bez odvodů splašků odpočívku nelze postavit…To Ústecký kraj neví?
Odpočívka pro kamiony, tomu rozumím. A proč ji neudělat jenom pro ty kamiony. Upřímně, kolik těch osobáků tam bude stát a kolik lidí využije ty plánované věci kolem?
Protože to by bylo moc jednoduché, např. Na D1 by se našla místa u sjezdů, mezi dálnicí a napojením na přilehlou komunikaci. Otevřít všechny zavřené plochy, které dříve sloužily jako odpočívky, nebo místa, která se používají jako kontrolní stanoviště např. D5 nad Berounem, D11 km 18 směr Praha, ale to je moc jednoduché a levné řešení. Na silnicích 1. tříd se plno míst, kde se dala udělat pauza, také zavřelo
No, ono přemalovat některá místa z osobáků na „nákladní“ není až tak složité… (některé samozřejmě geometricky nejdou, ale některé v klidu ano). Občas to takovým stylem použijí i bez přemalování 🙂
Protože osobáky tak chtějí zaparkovat? Tak sobectví některých řidičů kamionů je šílený…
Sobectví? Fakt je tam potřeba tolik míst pro osobáky a ty opičárny kolem? Když se to má vklínit mezi dvě pumpy 45 km od sebe? To není o sobectví. To je prostě o potřebě.
To je klasika. Dálnice, parkoviště, skládka, elektrárna…. je strašně potřeba. Ale hlavně ne u mě!
A nebo změnit dopravní politiku a odpočívek nebude potřeba tolik. 😉
Nereálné, je tu v tomto směru takový dluh že aby nebyla potřeba ani jedna „navíc“ tak to bysme museli zredukovat kamionovou dopravu řádově o 75% = nereálné v tomto desetiletí ani kdyby dostal Jaaa „volnou ruku“…
Co je v jakých číslech reálné, to je na delší debatu. Změnit dopravní politiku je reálné, Švýcaři jistých posunů již dosáhli. V první řadě v EU není vůle.
nesvaděl bych to na EU.. když vidíte jak se čr staví k takové jednoduché věci jako je vážení kamionů… No za to eu nemůže…
Ale za nízkou kapacitu železnice pro tranzit, za to může.
Omlouvam se, ale za to že treba koridor praha brno je na hraně kapacity opravdu nemůže EU…pravobřežka nakladni okruh okolo prahy atd… takovejch vecí chybí.. a jsou to naše domácí ukoly…
EU nás nutí do kravin typu RUM (název), proč ve velkém nevytvoří podmínky pro převedení části dopravy na koleje?
? 😀 To nemyslíte vážně, že ne? Takhle doopravdy někdo uvažuje?
Eu staví železniční tratě ? Odkdypak ?
Nestaví. Netuším, kde jste to vyčetl. EU má dopravní politiku (ve skutečnosti nemá), pomocí které se mají nastavovat pravidla.
Ale vždyt ta dopravni politika, se schvalovala hlasy i našich zastupců…I my na tom máme podíl… Navic s čím naši politici přicházejí na radu EU… mají nějakou EU koncepci?? mohl bych jí vidět?
Říká vám něco Sustainable and Smart Mobility Strategy ? A že jen v letech 2021-2027 má z EU jít na železnici navíc necelých 90 miliard korun ?
A jeden z cílů, kam jdou dotace z EU je i třebas rekonstrukce České Třebové ?
Kam vy chcete nacpat kapacityty kamiony , když místy neprojedou ani osobní vlaky ? A na hranicích je budete skládat ?
Železnice aktuálně nemá kamionovým dopravcům co nabídnout, a to ani ve vnitrostátním, ani v mezinárodní dopravě.
Na mne můžete česky. Kapacita železnice je malá a to že se dávají velké peníze je sice pravda, bohužel ty peníze nejdou do efektu, a navíc nejsou stavby předražené?
PvvS: „Železnice aktuálně nemá kamionovým dopravcům co nabídnout,“
Aktuálně už třicet roků.
Takže, jakou altervativu chcete nabídnout ? Železnice to evidentně není. nebo vám jde jen o svatou válku proti zilniční dopravě ?
Můžete kandidovat do europarlamentu a zkusit ty změny prosadit. Zatím trh funguje na importu a exportu. Ale třeba máte v rukávu eso jak to celé úplně předělat, akorát nevim jak se k tomu bude časem stavět populace, obzvlášť dnes ta mladá , která si navykla mít vše a hned.
Každý brání svoje, je to přirozené.
Jinak nevím, co je tak „strašně potřeba“ takového množství kamionů. Já volím, pokud to jen trochu jde, produkty z dovezené z menší dálky.
Tam je důležité to „pokud to jde“… mimochodem, vsadíme se o to kolik máte doma předmětů „made in china“??? Oni tam totiž dneska dělají mj. i boty, oděvy, deštníky a tak…
Mám jich asi dost. A víte čím to je? Jednak třeba neekologickou výrobou v Číně, ale taky superzlevněnou dopravou, cenou dopravy, která nezohledňuje externality. Zvednout mýtné.
Mýtné… lodím na moři?
Zajímavá myšlenka. Netuším, jestli to nazvat mýtným, ale poplatek za to, co lodě vypustí by se šikl.
to je vase reseni, ja se zase vnitrne vyrovnal s tim, ze destniky a tricka vyrabeji cinske firmy prostrednictvim bangladesskych a kambodzskych rukou za misku ryze na den a nejake externality mne tudiz fakt netankujou
Tak takové věci budou tankovat naše potomky. Fakt.
bububu ohniva apokalypsa je za dverma……ne , vazne, ten doomsaying si racte odpustit
nemyslím si, bych vyvolával pocit strachu tím, že volám po zpolatnění externalit. Svoje příspěvky si neodpustím, jako si je neodpustíte Vy své. Příroda za nenažranost dostává na frak a chce s tím něco dělat.
Jedené správné řešení je, aby dopravci na pár nocí demonstrativně parkovali v obci. Vysvětlit jim, že v našem státě nemáme kapacitu, ale kamiony nikde stát nesmí, co mají dělat, když musí kvůli tachu zastavit, ale není kde a místo pro parkoviště blokuje nějaká dementní obec 🤬 pořád to samé dokola, vše je potřeba, ale ne u mě za barákem. Ať už se bavíme o VRT, dálnici, parkovacím domě, elektrárně, bytovém domě, všichni ví, že je to potřeba, ale nikdo to nechce u sebe, ale tak kde? U sousedů? Jenže ti to vidí stejně… Proto tady máme instituce jako kraj, nebo… Číst vice »
A proč u nás musí tranzitovat tolik kamionů? Kamiony s místem výjezdu nebo s destinací u nás rozhodně tolik odpočívek nepotřebují.
Protože na železnici není volná kapacita, například? Úzká hrdla potřebují koleje navíc, jak kolem Labe do Německa, tak kolem Tiché Orlice, stejně tak Moravskou bránou.
Zakázat tranzitní dopravu moc nejde, kdyby totéž udělali v okolních zemích, tak jsme bez banánů a co hůř i bez mědi (na rozvody elektro). Navíc by taková blokáda až příliš připomínala vyhlášení války.
„Protože na železnici není volná kapacita, “
Za prvé, předřečník o železnici nic nepsal, za druhé, parkoviště je v podstatě rozšiřování kapacit silniční dopravy.
„Zakázat tranzitní dopravu moc nejde,“
Někdo tady navrhuje zákaz? Kde?
Předřečník psal o tranzitní dopravě a ptal se proč tolik kamionů. Alternativy snad uvádět mohu, ne?
Tranzitní doprava je možná i po kolejích, jen je kapacita značně omezená.
Můžete uvádět cokoli, já nemám potřebu Vám to zakázat, upozornil jsem na neřesnost.
To by jste se divil, průmyslové zóny rostou, ale málokde je možné NA odstavit. Nesloží mě odpoledne a do rána v jejich areálu stát nesmím a zaparkovat není kde. Seznam těch kde se stát nesmí je násobně delší než těch kde ta možnost je.
Áha, takže nakonec zase jen klasická kapitalizace výnosů a socializace nákladů.
A pak že máme málo peněz…
Komerční doprava za tranzit / uživáni dopravní infrastruktury platí mýto (násobně vyšší než osobní doprava), takže tlachání o socializaci nákladů je dost mimo…je samozřejmě na místě diskuse o výši mýta (i teď se zvyšuje), ale pak je taky nutné aby ta placená infrastruktura odpovídala legislativním požadavkům (např. povinné zastávky a odpočinky) a standardu okolních zemí, ale v tom naše dálníční síť zoufale zaostává…
Takže vezměte zboží pro firmu, ale o vaše parkování se má starat stát. Jako stát bych tedy po firmě ozadoval spoluúčast na výstavbě parkovišť.
Jistěže ano, řešíme relativně konkrétní problém který nastává nyní, a vy do toho „hodíte vidle“ všeobecně-přepravně-politickou otázkou jejíž řešení probíhá kontinuálně několik posledních desetiletí…
Takže místo té odpočívky asi vydá parlament příští měsíc zákon podle kterého přestane být „do roka“ potřeba, že??
Jeden naprosto půvabný návrh jsem nedávno odchytil u pumpy: „Když ňáká Zlámaná Lhota zablokuje stavbu dálnice, protože škoděj, tak všem obyvatelům odebrat dálniční známky, aby sami neškodili“ 😊
Omasti mýtné, ať se oddělí regionální zboží od toho tahaného Evropou.
Jojo, proč mít ovoce a potraviny , které se u nás nepěstují. Že vy něco nepotřebujete, neznamená, že to nepotřebuje někdo jiný.
Ale hodně se toho u nás pěstuje/pěstovalo. K zemi u nás šlo milion jabloní. Kdo chce jiné, a´t si připlatí. Co je na tom divného?
A že sadaři je nabízeli i zadarmo k natrhání a nebyl zájem, to nevadí ?
Proč by se měli starat o stromy, když z nich nic mít nebudou.
A než vyrostou případně nové stromy, tak budou jablka prohlášena za luxusní zboží ?
K čemu je zadarmo jabloň mimo moji zahradu?
Sadaři udělali logický krok, ke kterému je donutily pokřivené dotace na západ od nás a levná, s ohledem na externality levná doprava.
Odpovíte i nadruhou polovinu dotazu ?
„vše je potřeba, ale ne u mě za barákem“
Já česnek, ani jablka (vše brutálně dotované) ze Španělska nepotřebuji.
A já nepotřebuju letiště, OK jdeme zrušit Havliště a ne že na něj za desítky miliard budeme dělat vlak!!
Já jsem uvedl srovnatelné zboží, kteráé lze vypěstovat u nás, našimi producenty. Letiště není srovnatelný příklad.
U nás lze pěstovat téměř vše. I tropické ovoce .
Ale za jaké náklady ?
Ano, ať rozhodne spotřebitel, ale ne bez započítání externalit, které souvisí s dopravou. km krát hmotnost´=zaplať
Takže pokud vy něco nepotřebujete, tak to nepotřebuje nikdo jiný ?
Svět už se dávno neomezuje na nejbližší okolí.
Jj, i u VRT je Ústecký kraj úplně neschopný…
Všechny okolní ČOV jsou na hranici kapacity, stejně tak vodovodní sítě nejsou k dispozici…Navíc se vedle má ve stejném období stavět Terminál VRT s parkovištěm pro 3000 aut – tj. další nárok na sítě…CO DĚLAL ÚSTECKÝ KRAJ, ŽE TYTO PODMÍNKY NESDĚLIL??
Nefunkční kraj a vše pak padá na malé obce
Terminál VRT zcela určitě nebude v tomto desetiletí, tam bych s těma čističkama ještě chvíli počkal, možná se za tu dobu jednou či dvakrát stihne odnovit technologie…
3000 aut je asi tak 30x tolik co bude tuto, to jako kvůli ČOV na „hraně kapacity“ mimo jiné přestali vydávat stavební povolení na domy v oblasti? To zase až tak na kraji není že… na jeden dům ještě rezerva stačí… to celé opakuj 50x.
I odpočívka je dle ŘSD na konci tohoto desetiletí
JJ, a teď, kolik vsadíte na to že VRT terminál (nejen sama trať, ale ještě ten terminál plus to parkoviště pro 3000) bude řekněme do rola po té odpočívce?