Odklizeno, uzel Pardubice se rozjel. Hasičům se podařilo odtáhnout vrak na kusou kolej

Odstraňování následků srážky vlaků v Pardubicích. Foto: Hasiči SŽOdstraňování následků srážky vlaků v Pardubicích. Foto: Hasiči SŽ

Po desítkách hodin prací uvolnili hasiči po srážce vlaků plný průjezd Pardubicemi.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Může mi prosím někdo přeložit, co je to „kusá“ kolej? Viz titulek, Děkuji

Jiří Melich

Kusá kolej je ta, která končí zarážedlem.

Franta Pepa Jednička

Kusá kolej = kolej z jedné strany zakončena šturcem.

Milan Držmíšek

K vašemu dotazu se již pravdivě vyjádřili ostatní přispěvatelé komentářů. Na tuto kusou kolej byla položena pouze část střechy a boků, které byly po odtržení kusu zlomeného rámu nad tímto odtrženým rámem. Drážní hasiči tento kus nástavby na naši žádost odřízli, abychom bez větších problémů mohli přitáhnout zbytek vozu jeřábem EDK 750 do prostor, odkud byl jeřáby ČD a.s., přeložen do prostor mezi koleje za skleněnou nástavbu podchodu na nástupiště. U těchto jeřábů konali odklízecí práce i obsluha těchto jeřábu (Česká Třebová a Praha). To pro upřesnění, že hasiči tuto práci nevykonávali. Do tohoto prostoru byl již předtím uložen i… Číst vice »

Milan Držmíšek

Dodatečně se omlouvám za pravopisnou chybu, která vznikla nepozorností u kopírování s vložením již napsaného.

Avlaky

Ať má kazdy na RJ nazor jakýkoli, to že Jančura objel vsechny nemocnice osobně o něm aspon něco říká

Co se týče výcviku strojvedoucich o tom bych nepochyboval, fira jezdí minimálně 13 let a výcvik nemel ani u RJ

PeDazOl

Buďme realisti, když vám hrozí vymáhání škody a újmy tak prostě chcete udělat cokoliv co vám přisvědčí, že jste se snažil újmu odčinit hned po jejím vzniku…

Jiří Kocurek

Trestní zodpovědnost majitele firmy za činy spáchané zaměnstanci? Tak to by … ten mazač kolejí pracoval u ČD … měli soudit .. koho vlastně?

PeDazOl

Než tady začnete blouznit o trestní odpovědnosti tak si laskavě nastudujte Občanský zákoník, tam je stran odčinění škody a újmy naprosto vše. Proto píšu o újmě a škodě. Račte se dovzdělat. Pozornost věnujte zejména par. 2927 a násl. A pak pokračujte k institutům škod a újma, způsobu jak ji uplatníte ev. postupu při vymáhání soudní cestou, dodám že dle OSŘ. Nemáte zač.

Y.K.

Zdá se, že Jančura má měkčí srdce než vy. Takhle hned tasit právničinu.

PeDazOl

Jsem pragmatik stejně jako on….

Avlaky

Myslíte si ze pozůstali na to skočí? Stejně budou chtít co nejvíce peněz (což je pochopitelně když přišli o nejbližší)

PeDazOl

Vy to zase nechápete co? Klidně ať se i pozůstalí o újmu soudí, nicméně ty návštěvní dny RJ v nemocnicích mu dávají šanci, že to odškodné jim soud přizná nižší, než kdyby nic nedělal.

Martin

V tomto směru naopak klobouk dolů k Jančurovi. Stáhli obratem problematické vozy, nevymlouvají se na cokoliv kolem. Přijmutí odpovědnosti za vlastní chybu, to se v Česku moc nenosí…

Milan V.

Když vidím tu hrůzu, tak je mi líto těch rodin…

Damian

Snad si teď firove dají na hlavních tratích pozor, protože při chybě jim pomůže jen Ježíš.

Uvidíme, jak to pak vyhodnotí i zákazníci.

Tomasek

Vazeni, dekuji za IZS ktere mame! Myslim si, ze za to co delaji by meli mit o 200% vetsi plat..

www

a ředitel Svoboda to by půl roku neměl mít žádný.

Martin

Ředitel Svoboda může za to, že dopravci se nehrnou do zprovoznění ETCS a všeliak tomu brání – třeba i kecy o diskriminaci? 😀

A fakt to zachrání systémy, které jsou defacto dobrovolné a jejichž funkčnost stojí a padá na libovůli strojvedoucího? Asi ne.

Ale ano, Svoboda by mohl bouchnout do stolu a říct, že ETCS je od zítra povinné.To by bylo zase řevu, co? 😀

www

mohl by aspoň zrychlit výstavbu a tam kde není ETCS vynutit Mirel, zatím ani ty hlavni koridory nejsou vybaveny ETCS v celé délce a lokálky opakovačem.

Franta Pepa Jednička

Hlavně ne Slovenskou pomstu, to není žádný zabezpečovač, když ho člověk musí hlídat, co si zrovna vymyslí.

Jiří Kocurek

Ne, mohl by říct: Do konce června bude ETCS v Pardubicích zapnuté.

Ono totiž na mnoha tratích je už víc jak rok zapnuté, ikdyž nepovinné. Ovšem tady si SŽ uděla výluku až do nejzazšího možného termínu. Proč a kdo o tom rozhodnul?

Jiří Melich

Tohle může napsat někdo, kdo nemá ani ponětí o tom, jak to na dráze chodí…

www

Pletete se, odskáče si to jako vždy ten řádový strojvůdce a Svoboda s nulovou zodpovědností, dosazen politicky papaláš vydělávající 20násobek mezd strojvůdců se bude jenom blbě vymlouvat a usmívat na kameru. Tak to chodí už roky. Nic se tam nemění a nárůst projetých návěstidel stůj stoupá. Kolikrát se stane, že návěst spadne, nikdo to neřeší a když si strojvůdce postěžuje zdopravy tak jej ostatní chtějí veřejně rozdrásat (např. poslední případ s nesprávnými služebními jízdními řády.

Petr Šimral

Všimněte si fotografie číslo 4 a funkčnosti crash konceptu lokomotivy TRAXX. Nárazníky zatlačené, crashové prvky za nimi taktéž, ochrana proti přešplhání plně funkční, stanoviště nepoškozené.

banán

Je rozdíl,když za sebou lokomotiva tahne 13 rychlíkových vozů a lokomotiva která tahne 500m dlouhý,těžký kontejnerák.Většinu destrukční energie schytalo eso,proto trax dopadl vcelku dobře

Karl vB.

Jako laik vidím důležitý aspekt nehody ve vzájemném působení lokomotivy a prvního vozu zařazeného za ní.: – U nákladního vlaku ČDC byly za lok. „Eso“ první dva vozy prázdné, proto po nárazu první vůz, pod tlakem dalších naložených vozů, lehce vyskočil nad rám a zařízl se hluboko do plechové kabiny lokomotivy, čímž došlo k částečnému pohlcení energie nárazu. – U osobního vlaku RJ, který v okamžiku nehody stál, pohltila energii nárazu od Traxxe (TSI) ta dodatečně nevyztužená první část prvního rakouského vagónu Bcmz z Jenbacher Werke. Podobným způsobem, ale méně, se zdeformoval i další vůz Bcmz v soupravě, i když… Číst vice »

banán

Ano,nehledě že kabina esa z čela vlaku dopadla také dobře,nato že je to lokomotiva z 80tých let.Z druhé strany ho ale rozdrtila váha nákladu a ta byla někde jinde než u traxe,navíc rychlíkový vůz oproti plošiňákům s kontejnery je papír.Ale nezpochybňuji ten fakt že traxx je bezpečnější lokomotiva

Leinad

A skutečně bylo slisování prvního vozu osobáku (RJ) lepší než kdyby mu bylo dovoleno šplhání?

gringoAD

Měla by si ta Policie pohnout a SprŽel změnit minimálně na koridoru – v tomto případě nejvytíženějším, který ani nešlo objet .. postupy … třeba nekřižovat nákladní vlak osobáku pro úsporu elektřiny … Dispečeři prostě v tomto také mají svůj podíl … Neinformovali mašinfíru – nemuseli ale mohli ten telefon zvednout a zavolat mu, heleď počkej, projede náklad, pak můžeš … 30 sekund, co mohlo zachránit životy, a pustili náklad … V oblouku si prostě mašinfíra mohl poplést návěstidlo, každý chybujeme … Jsou beztak placení od přesných jízd … Akorát ty chyby na železnici jsou prostě fatální a přesně takové… Číst vice »

Martin

Jasně, ono sudých kolejí je v Pardubicích spousta, slovy šest a jen jediná z nich není u peronu. Možná tak, kdyby se zrušilo náměstí Jana Pernera a udělal se tam sudý ranžír, pak by ten váš nápad šel zrealizovat… akorát by vás asi místní vynesli v zubech 😀

Martin

A to vlastně ještě se ze dvou těch sudých kolejí ku Praze už nedostanete. Takže reálně zbývají čtyři.

Dan

Nechápu vaši zmínku o sudých kolejích. RJ odjížděl z 1. SK. Náklad přejížděl z 2. SK na lichou skupinu kolejí, protože na kolínském zhlaví se vyjíždělo pouze po liché koleji kvůli opravě výhybky.

slothmaster

Opravdu miluju, když po takovýchto nehodách má spousta lidí potřebu tapetovat nesmysly do diskuzí o něčem čemu vůbec nerozumí..

Pezos

Mistrovství skončilo, takže všichni trenéři jsou volní, aby se z nich mohli stát odborníci na organizaci železniční dopravy. Pak se vrátí zas k něčemu jinému, třeba meteorologie je oblíbený obor.

Dan

A co kdyby jste mu to raději vysvětlil? Jsem také železniční laik a snažím se ledacos pochopit právě diskusí tam, kde jsou odborníci (nebo se tak alespoň prezentují) a kde mám šanci se něco zajímavého dozvědět.

Mirek

V oblouku? To si asi pletete Pardubice a Poříčany. 😉

Petr

O jakém oblouku hovořite? Pardubice jsou v přímce.

Franta Pepa Jednička

Takže co, raději zbytečně zastavit 2000 tun těžký NEx na vjezdu, jen aby 600 – 700 tun těžký Ex mohl v klidu projet?
Dispečeři tak maximálně to, že s postavením VC k odjezdu mohli počkat až bude NEx alespoň ve vexlích, ale ani tak, žádná systémová chyba ani chyba dispečera SŽ zde není.
Teď si vemte, že dnes mě dispečeři vzali proti srsti, že mě cestou R předjede (a zrovna říkám, že nevolal, prostě jsem se řídil návěstidly) a já za ním, abych nemusel zbytečně zastavovat v dopravně předtím, nebylo to náhodou ohrožení bezpečnosti taky?

Leinad

Nechám 600t těžký Ex dvakrát rozjíždět z 0, abych ušetřil energii.
Zavolat mu a říct „postaveno bude až nexák přejede“ by bylo moc energeticky náročné. A ještě by třeba počkal na dobíhače.

Franta Pepa Jednička

No to volání je s otazníkem, opravdu bych se nechtěl dožít doby, že nám budou volat kvůli každé stůj, která před námi bude, možná je to tím, že z nákladu jsem na takovéto poskakování (bez volání) zvyklý, ale přijde mi to zbytečné. To spíš nemusel posvítit ani k tomu odjezdu a počkat až NEx bude blíž, ale to je všechno spekulace, ale rozhodně bych v tom nehledal systémovou chybu. Nevím o tom, že by si strojvedoucí stěžovali, že bez kódování je to tam nepřehledné a je to past, nebo že by se tam pravidelně projíždělo návěstidlo kvůli tomu.

Leinad

Jo nechat stůj i na cesťáku beru 🙂 tím by to taky šlo říct.

Air Traveller

Co je to za obsesi s tim volanim?

Jako ze by dispecer mel pokazdy volat, kdyz pojede na vystrahu nebo do odbocky?

Leinad

Moje představa je spolupracující ASVS + AVV.
Vlak dostane info, kdy bude pro něj kde postaveno a jede podle toho na spotřebu. Pokud se to nestihne, tak nesmí projet (to je pořád jeho odpovědnost). Pokud se to stihne, proč se rozjíždět z 0, když de zařídit plynulý průjezd. Když jede vlak bez náskoku na výstrahu, proč před tím nedostal info aby šetřil?

Franta Pepa Jednička

Ten regiojet se ale rozjížděl od nástupiště, takže co strojvedoucího tak zmátlo, že úplně přehlédl stůj na odjezdu?
Tady opravdu nevidím nějaký extra důvody pro nějaké volání, apod….

Szony

To je ještě relativně v pohodě ale když se zastaví vlak 2400t kvůli 18t 810tce která jede nějaký flamendrák to si musím fakt jako ťukat na čelo

Frantisek X

Kolikrát by stačilo nechat pár minut na přestup k dobru a nehonit vše na krev. Dnes mi to přijde z extrému (nenavazuje nic) do extrému (máte dvě minuty, běžte – nebo už jen mávejte). Pak je tlak i kvůli minutě navíc tlačit ten poměrně lehký Os přede vše.

Peeetr

Dispečer nic neudělá s tím, že je to prostě velmi rušné nádraží s nefunkčním zabezpečením, a většina strojvůdců stále spěchá, protože zkracování jízdních řádů je primární chlubivě znamení porevoluční modernizace na železnici, ale za cenu upadající kultury bezpečnosti, čistoty atd.

www

no říkám, to co je v polském předpisu IR-1 povinnost zpravení strojvedoucího dispečerem. Třeba zabezpečovač nemají, ale aspoň každý ví na kterou kolej jede a kterými výměnami.

none

Ten vagón vypadá opravdu hrozivě.

Dejf

Jo, teď jsem jel okolo a až z toho mrazí.

none

Taky jsem jel kolem

jva

No jestli tam bude strašit jak v Olomouci ten z Němčic, uvidí ho za ty roky miliony cestujících…