Odbyt nových aut v Česku po dlouhé době klesl, každé páté prodané auto je hybrid
Plug-in hybrid Škoda Octavia. Foto: Škoda Auto
SUV a terénní auta tvoří již téměř polovinu trhu.
SUV a terénní auta tvoří již téměř polovinu trhu.
Vloni měl březen 23 pracovních dnů,letos pouhých 20…a hned vime, proč došlo k poklesu…
V českých městěch se pomalu nedá bydlet kvůli hluku z aut
No někdy ten hluk jde odstranit použitím tzv. „tichého asfaltu“. Do toho se ale silničáři/radnice moc finančně nehrnou…
Zrovna řeším nové auto – služebák + soukr. Octávku – politika firmy – neřešte, prostě to tak je. Výběr mezi PHEV a TDI – po vyzkoušení obou vozů, jdu opět do TDI v automatu. PHEV jedině, že by dal +-100km na baterku a nenabíjel se hodiny. Je to těžší a jízdní vlastnosti pocitově horší. Doma nemám kde nabíjet a ve firmě 5 aut na jednu nabíječku už teď.
Ta umělá bublina jednou musí splasknout. Odnese to bohužel celá společnost.
Už jen ten poměr, že víc než 70% nových aut je na firmu dává tušit, že to je z pohledu odpočtu DPH pro státní rozpočet solidní negativní zátěž.
Umělá bublina čeho?
Průměrné stáři osobního automobilu je v ČR už 16,21 roku a trend je stále silně negativní, každý kvartál cca. měsíc stáří navíc. Pro co nemám data, jen subjektivní dojem opírající se o místní pozorování, je něco ještě strašlivějšího, v čem vozí své děti větší rodiny, to jsou totiž doslova staré plechovky, kterým alespoň v mé sociální a sousedské bublině neustále majitelé prodlužují život. Jo to takové vtipné, že borec má od firmy přesně toho zánovního malého plugin hybrida, ale dětí vozí manželka v té 20 let staré Zafiře/Alhambře/Mondeu apd. a občas s tímto veteránem vyrazí na výlet/návštěvu přes celou republiku… Číst vice »
Hlavně by to chtělo funkční STK a poplatky za parkování ve městech, které nebudou symbolické.
A emise.
Zodpovědný můžete být kolik chcete. Pokud ale nemáte peníze (protože skoro vše výrazně zdražilo), pak s tím nic neuděláte. Ostatně stačí si porovnat, jak rapidně například poklesla výstavba RD. V některých lokalitách se prakticky zastavila.
Auto není právo. Kdo nemá peníze na provoz automobilu splňujícího nějaké normy na bezpečnost, emise, apod., ten by měl volit jiný druh dopravy. TK a emise jsou v Česku parodie. Nemluvě o tom, že v provozu je spousta aut bez platné TK. Stát tyto data v registru má, stačí jednoduché view nad databází a s adresami obejít vesnice, podívat se co nestojí na zahradě ale na silnici, a po provozovatelech šlapat. Ale to se neděje, vraky jsou tolerovány. To, co je u nás na silnicích, to nás spolehlivě řadí na východ. Přejet hranice mezi Německem a Českem je jak přejet… Číst vice »
Hehe splňují normy… Ty auta splňují normy z doby kdy byly vyrobený a nazdar. Teď se řešilo že do roku 2050 mají být budovy bezemisní, takže tady máme ten váš plán s aktuálními normami aplikovaný na budovy. Jak se vám líbí? Ty starý auta najezdí proti novým firemním minimum kilometrů, ale ty baráky vypouští emise stále. Jo a rád bych připomněl, že i stavby s energetickou účinností B budou mít co dělat…
Tak to zkuste v Německu, město dá zelenou plaketu a pokud nesplňujete emisní normu, tak se do města prostě nepodíváte. Takže ano, auto splňuje co má, ale jsou zóny, kde není vítáno.
Ta auta normy splňují, protože mají platnou TK, případně dokažte opak. Jiný druh dopravy nemusí existovat, ale to vás nezajímá, ať se přestěhují někam k MHD, že? Přejezd hranic do země s trojnásobnou kupní silou znát bude, s tím se smiřte.
V čem je to 20 let staré Mondeo o tolik nejbezpečnější?
A přitom by do té školy mohli použít nohy.
Aby se společensky znemožnili?To by jste tomu dal!
Udržovat auto 1600cm 8 ventil se vyplatí, protože životnost takového auta je limitovaná pouze korozí karoserie. Nicméně, o co horší uhlíkovou stopu od montážní linky až po vrakáč zanechá občan, který si pořídí auto 1x za 20 let? Kolik občanů v autě zakoupeném z vlastních prostředků ujede víc než 10 km ročně?
10 000km
Terénní a SUV skoro 50%. To je obrovský průšvih, který se nám vymstí. Tyhle brutálně přerostlé obludy nemají v segmentu OA/IAD vůbec co pohledávat. Většinou tím jezdí jeden páprda s malým a zabírá to místo 1,5 standartního OA, o spotřebě a vůbec nesmyslnosti existence škoda mluvit!
A všiml jste si, že třeba Kodiaq toho místa zabírá míň než Superb? Nebo to celý má být jen o závisti?
A co výhled z auta při vyšším posedu ? Viz paní, co v zákazu vjezdu usmrtila batole. Když vidím některé maminky menšího vzrůstu v SUV manévrovat u škol, tak se děsím, že to skončí fatálně. Navíc v klasickém autě při nehodě s SUV taháte za kratší konec provazu. Takže asi tak. Ale peníze vládnou světem, SUV – vyšší cena, vyšší marže pro automobilku.
To je bohužel pravda, ale obecně: ti za volanty velkých SUV často vůbec netuší, kde začínají a kde končí. A tak velice často jedou po klikaté okresce skoro prostředkem a ještě se diví, že dostávají trubku. Já naopak obdivuju, jak některé křehuliny v SUV umí manévrovat na pětníku nebo se někam trefovat, ale něco přehlédnout se může „podařit“ s jakýmkoli typem auta. Navíc ty kamery dozadu mají už perfektní rozlišení a asistenti varují i před stéblem trávy, vzadu i vpředu. Řidič ale má čučet dopředu, do zrcátek a pak na všechny strany, i kdyby si měl hlavu ukroutit. K tomu,… Číst vice »
Píšete: „. Navíc v klasickém autě při nehodě s SUV taháte za kratší konec provazu.“ OK. Takže když budou všichni jezdit v SUV, tak bude za kratší konec provazu tahat kdo?
všichni okolo: chodci, cyklisté. Bezpečnost ulic nezlepšíte tím, že všichni budou jezdit v tanku.
Závidět Kodiaq? 😀 Tak určitě.
Já teda přes Superba stojícího u křižovatky vidím víc než přes Kardiaqa …. Má nižší střechu víte?
Asi horší stav silnic…
To není průšvih. To je znak panického chování na trhu. Na západních trzích je to patrné ještě více než nás – nejen hlad po vozech typu SUV, ale Němci doslova vykoupili i třeba Golf Variant (v předchozí verzi). Paniku způsobili levicoví progresivisté. Lidé jednoduše pospíchají s nákupem vozu s „tradičním“ pohonem, dokud to jde za normálnější peníz. Jedna nejmenovaná automobilka nestíhala a možná stále nestíhá „obludy“ kvůli vysoké poptávce vyrábět a omezovala kvůli tomu třeba výrobu vozů segmentu C, čili hatch i praktických kombíků. Řekněme o něco ekologičtější typ auta než obludy. Takže kdo chtěl něco neobludového, byl najednou konfrontován… Číst vice »
Karoq je pod 4.4m, o 10cm delší než golf. Kolik jiných aut ty velikosti má větší kufr?
Karotka má klasicky nanicovatý kufr podobně jako podobná „cross over“ auta od konkurence. Co naplat, že přes její tvary tak není dobře vidět, když se někam postaví….