Odboráři z ČSA zpochybňují prozatímní věřitelský výbor. Kvůli personálnímu propojení s manažerem Smartwings
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
Do věřitelského výboru nově zasedl zástupce Řízení letového provozu.
Celé je to absolutní fraška a jsem si i jistý, že pěkně zacvakáme i tu zlatou půjčku 2 miliardy Kč..Ale ani Havlíček ani nikdo jiný SW nepomůže… Ryanair a podobní se postarají, že tahle smečka zmizí z leteckého nebe kde nemají už dávno co pohledávat. už jen za jejich přístup k ČSA
O cem to tady mluvis? CSA si to cele pohnojilo samo diky svym skvelym manazerum uz par let dozadu, a ted budou jeste kopat kolem sebe? Zamysli se trosku… Nehlede na to, ze pokud ti jde o ty 2 miliardy, tak muzes byt v klidu. Tyhle dve miliardy jsou jen drobne oproti nekterym jinym boudam a trafikam, ktere se tu v tomhle statu deji – takze cvakas cely rok a ani neceknes 🙂
Mě by na tom, jen z prosté logiky, zajímalo, proč by firma Air Word Services měla chtít tratit, jen kvůli tomu, že jeden člen správní rady má nepřímý vztah k dlužníkovy (přes spřízněnou osobu). Ta firma má tři členy správní rady a moc mi není jasné, jaký by měli mít zájem tratit ve prospěch ČSA, kvůli jedinému člověku.
Ivana Müllerová by jistě měla být v hledáčku svých kolegů, ale nějak mi není jasný důvod, proč by ta firma jako taková a jako věřitel, měla jednat ve prospěch ČSA.
Nemohli by mínusující (ne že by mě to deptalo) raději slovy popsat, proč by firma s hromadou lidí chtěla přijít o prachy, jen tak aby „udělala radost ČSA“ a jednomu členovi představenstva? Já ten motiv totiž nechápu, ale třeba mi něco uniká.
říká se tomu podjatost či konflikt zajmu.
účast či neúčast ve veritelskem výboru by neměla mít vliv na uspokojení pohledávky. jen prostě pro konflikt zájmu – blízkost statutara k dlužníků, nesmí zastupovat ostatní věřitelé jako jejich reprezentant ve veritelskem vyboru
To mluvíte o osobě Ivany Müllerové? Jakou podjatost má daná právnická osoba? Ta podjatost musí být prokazatelná, ne domnělá. Chápu že ta paní může být nestranná, ale ta paní není firma. Je jedna z mnoha lidí.
Já to nepíšu protože bych si mysle tak nebo tak, emočně je mi to vlastně dost jedno, ale nějak mi není jasné, jak se dá vliv jedné osoby, která sama o sobě nemá samostatné rozhodovací pravomoci, extrapolovat na celou firmu a bránt jí tak, aby chránila své zájmy a pohledávky. O tento princip mi v otázkách jde.
Pardon, jsem napsal blbost, oprava: „že paní NEMUSÍ být nestranná…“
Když už mluvíme o střetu zájmů, uvědomme si tři věci: – Žádná z osob, na kterou ukazují, není členem věřitelského výboru – Obě firmy jsou čistě privátní společnosti, žádný jmenovaný člověk není veřejný funkcionář, jsou tedy vázáni jen obecnými zákony (zneužití informací v obchodním styku, porušení povinností při správě cizího majetku atd.), kde nejde uplatnit presumpci viny – To odborům nevadilo, že firma, kde teď vidí u jedné osoby potenciální střet zájmů, jim dávala dlouho na dluh? Proč tenkrát nepodávali podněty, když už jim jde o tu spravedlnost? Mě by naopak připadlo docela zvláštní, pokud by soud z VV vyloučil… Číst vice »
jeden z hlavních věřitelů? vždyť mají přihlášených akorát pár milionů…z těch 2mld či kolika dluhu… dokud tady budeme vždy tocit piruety a vymyslet proč něco zcela zjevne nemravneho a dokonce zakázaného vlastně nevadí, a může za to ten kdo na tenhle chliv poukaze, tak tu bude furt bordel, hnůj a špína… a až bude tenhle člen PVV hlasovat pro přežití CSA, tak tu zase druhá část řvát, že zjevne propojený člen výboru a jak vyběhli společné s ostatními věřiteli. nesmí tam sedět. uz kvůli možnosti že jsou podjati. jinak ten smrad tam bude furt. a opakuju, členství či neclenstvi neovlivňuje… Číst vice »
My tady netočíme piruety, snažíme se na to dívat z různých stran.
Že je něco nemravné je čistě váš výklad a dost odvážný, nikomu z nás to nepřísluší soudit. Můžeme se nad tím pozastavit, zvednout nad tím obočí, můžeme se o tom bavit a přít, ale neznáme detaily, nevíme jaké osoby dané firmy ve výboru zastupují, nemůžeme soudit. Je to především věc věřitelů, jestli jim ta firma ve výboru vadí nebo ne. Nás to může zajímat, to je tak všechno.
https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=46545607
tak, a teď tam má soud podnět, nejspíš od oprávněného subjektu. a musí rozhodnout.
VYTECNE
Jste si jistý, že odborová organizace může být oprávněný subjekt? Nevím, ptám se. Moc mi není jasné, co by jim jako organizaci ČSA mohly dlužit (jiná věc jsou vlastní členové).
Tak jsem nahlédl do zákona a účastnit se mohou kdy zastupují konkrétní(ho) zaměstnance a to pak budou oprávněný subjekt a můžou se jako poradní hlas účastit výboru věřitelů a v tomto případě to zřejmě nejsou oprávněný subjekt.
např. 47/2 – mohou se účastnit např. schůze věřitelů. 67 mohou se účastnit PVV nebo VV. z tohoto se dá dovodit, že jsou účastník řízení nebo mají minimálně velmi podobné postavení.
chtěl bych vidět soud, který se nebude zabývat takovým podnětem odboru…z důvodu chybějící aktivní legitimace.
krom toho se zástupce odboru může vydat na PVV a začít tam navrhovat vyloučení jednoho člena pro podjatost.
No to nevím. Účastnit se mohou, ale žádné pravomoci ve schůzi nemají, jen poradní hlas. Tedy mohou namítat či navrhovat, ale nikdo to nemusí brát vážně a reflektovat. Co se týče stížnosti, tak to posoudit neumím.
I když si myslím, že to je v důsledku jedno, protože v usnesení soudu se píše: Proti tomuto usnesení není dvolání přípustné (§ 61 odst. 3 IZ, § 91 IZ)…
poradní hlas znamená, že mohou činit návrhy, vyjádřit se. pro legitimaci něco poslat soudu k zamyšlení, to stačí.
to, že není možné se odvolat, neznamená, že neni možné soud upozornit na podjatost člena PVV, o které soud z nějakého důvodu nevěděl – či nechtěl vedet. a soud by se s tím měl nějak vypořádat. přiznat, že to pokonili, se jim nechce, nechat to tak, je taky nebezpečný precedent…nezávidím jim to.
Odborari CSA 😀 😀 😀 x let se podileji na likvidaci vlastni firmy, x let ji doji jako dojnou kravu a jeste si hraji na hrdiny. 😀 Neni vetsi pakaz v civilnim letectvi v CR nez to jadro odboraru co momentalne pusobi v teto pseudo letecke spolecnosti. Vsemu co se deje v CSA dlouhodobe prihlizeji a jen se z toho celou dobu snazi vytezit co nejvice pro sebe a sve kamarady!
ano, odboráři si vymohli slušně platy. to je strašlivý hřích…nutno je za to trestat a nenávidět…
hlavní problém firmy je tak od roku 2005 její management, ne zaměstnanci. ale proč si nekopnout, že.
závist a neprejicnost, fakt pěkná vlastnost.
Odboráři v ČSA si hlavně v minulosti vydupali podmínky které byly nad ekonomické schopnosti firmy. Ale co že je po nas potopa hlavně ze se mám dobře
Tak trochu mimo mísu. Odboráři posádek ČSA chtěli jen důstojnou pozici a férové podmínky vůči parchantům, kteří léta vysávali to, co generovali poctivou prací zaměstnanci na zemi a posádky letadel. Sedni si do éra za dvě miliardy s lidmi na palubě a srovnej to s průměrným platem středního IT specialisty u obrazovky. Nevíš o čem mluvíš. Je mi líto, že závist někoho kdo tohle neprožil dokáže generovat takový blábol. Sedni si doma u svého simulátoru na PC a nech ať tě někdo poklepe po ramenou, že jsi odletěl u piva svou linku 😃!
V roce 2005 byl průměrný plat 19000 Kč. Odbory CSA si vydupali průměr 110000 pri rocni ztrate 300 milionů. Pamatuji si jeden z argumentů byl že piloti v Air France berou to samé za stejnou práci.
Na linku jdu až za 14 dní. Nevím proč by mě za ti někdo měl placat po ramenou.
No, slušné platy. V době tvrdíkovského boomu ony „zlaté platy“ přivedly ČSA na hranu bankrotu, spolu s jinými špatnými rozhodnutími. Prostý lid má dodnes v hlavě fixované částky z té doby, statisícové platy posádek, něco co dnes neexistuje. Dobře platit zaměstnance je jistě pěkné, ale musí to být v ekonomické realitě firmy.
Ano, platy za Tvrdíka byly nadstandardní. nicméně po dobu jednoho roku a v době, kdy vše zakryl obrovský únik financí do ČSSD. Ve srovnání s s další skoro stoletou historií se nikdy nevymykaly standartu.
Poslední větu tedy vůbec nechápu. Co to je standard v průběhu století? Něco takového existuje?
Naprosty souhlas! Maji X-set zamestnancu na 2 letadla! Obrovska prezamestnanost, obrovske mzdy i v dobe krize. Odobory i v dobe krize bojovaly za velke mzdy, ktere pak vedly k likvidaci firmy!
Tak schválně o kolik je průměrná mzda u ČSA vyšší než u jiných leteckých společností v Evropě? ČSA létají po Evropě takže je to relevantní trh pro srovnání, když budou německé posádky levnější není důvod je nenajmout místo drahých českých. Odbory výrazně škodí protože se aspoň snaží trochu tlačit na zaměstnavatele k dodržování nějakých pravidlel a k růstu mezd. Pár let dozadu existovala i statistika kde firmy které měli odbory měli vyšší mzdy než ty bez, navíc je to logické odbory mají vždy větší sílu než jeden každý zaměstnanec sám za sebe. Současně odbory musí být partnerem a mít reálné… Číst vice »
Kdyby byly oisadky ČSA dražší než ty v Německu, nikdy by si je nepronajímalo na ACMI Eurowings na dva roky, a to nemluvím o tom, že ČSA prošlo dvěma náročnými audity od Lufthamsy, která o ně měla zájem. Problém byl v tom, že chtěla jen ČSA a ne SW jako celek. Vše je dokladatelné chytráku.
Takže pane chytráčku, zjevně odbory velké nároky neměli a obvinění z jejich nenažranosti je jen pláč kapitalisty na vlastní neschopností. Takové po babišovsku.
Zkuste někdy zjistit, kolik jakou mzdu má dělník či manažer ve Škodě auto a kolik bere zaměstnanci ve Volskwagenu na tytéž pozici v bývalém východním Německu a západním Německu. To same plati pro firy i piloty, i když díky globalizaci tam budou reálně nejmenším rozdíly.
V tomhle případě odborům fandím. Účast této dámy ve věřitelském výboru je jednou z dalších leváren vůči ČSA. Od jisté letecké firmy.
1) by měli všechny zajímat odbornost a schopnosti zástupce firmy Air world services. To že je ve spravni radě této firma manželka člena představenstva ČSA je věc druhotná.
Trochu mi to připomíná komunistické praktiky, tebe nemůžeme povýšit, neboť tvůj bratr emigroval.
Jaká odbornost a schopnosti? Prostě je ve střetu zájmů. Tak nazdar
Zástupce Air World Servisis ve věřitelském výboru je někdo jiný. A zpravidla lidé v představenstvech společností jsou proto, aby firmu dlouhodobě řídily k co nejlepším výsledkům. A firma už si pohlidá, aby to pro ni bylo výhodné.
Tato snaha odborů společnosti před hromadným hromadným propouštěním je bezvýznamná a maximálně prodlouží agónii.
Z hlediska věřitelů jde o to, zda-li to risknou a nechají okleštěné ČSA přežít nebo je pošlou do likvidace hned a rozdělí si co zbylo.
Z hlediska věřitelů je v seznamu mnohem více větších věřitelů, než firma personálně propojená ze Smartwings.
Prominte, ale to je stret zajmu jako vysity. Ba primo ukazkovy pripad!
Kde. Pokud vím, ta paní není ve věřitelském výboru. Navíc ta společnost má jeden hlas že sedmi a všichni zástupci věřitelů se musí rozhodnout co je pro ně výhodnější. Pokud to vezmu důsledně, tak odboráři jsou také ve střetu zájmů, protože budou usilovat o přežití aerolinky, z důvodu uchování práce. Pokud ČSA pošlou věřitelé ukončení činnosti, protože to pro ně bude jistější, aby získali alespoň nějaké náhrady, tak tito lidé budou bez práce. Fakt, že ČSA na nyní k dispozici tři letadla a čtyřista zaměstnanců nahrává k ukončení činnosti, protože pokud bude posádka 2 piloti a 4 stewardi v letadla… Číst vice »
Když bude v insolvenci Čapí hnízdo a ve věřitelském výboru bude člověk z představenstva společnosti kterou vlastní Babiš, tak Vám to přijde OK????????
hlavičkou na hřebíček, přesně tak.
Například vynášení informací.
Pane Sůra, myslíte si, že firma s třemi letadly a více než 400 zaměstnanci dokáže přežít v redukovaném stavu, tak aby propustili 300 lidí, kterým zaplatí odstupné a ještě dokázali vydělat něco pro uspokojení věřitelů? Pokud budu počítat 3 měsíční platy dle zákona a průměrnými náklady včetně SZ pojištění 100 000 Kč měsíčně u tří set zaměstnanců, tak se bavíme o dalších devadesáti miliónech Kč navíc a to můžou mít v rámci vyjednaných podmínek odstupné i šest nebo dvanáct mezd. Tím chci napsat, že buď to věřitelé risknou, nasypou do toho letos peníze v řádu stovek milionů a aerolinka přežije… Číst vice »
O tom text není. Text je o střetu zájmů rodiny Mullerových.
Omlouvám se Vám, ten střet zájmů té rodiny tam může být.
Ale problém ČSA je momentálně někde jinde a věřitelský výbor se dá zákonnými kroky obměnit.
Veritelsky vybor v teto podobe nemel ani vzniknout.
To mi přijde přitažené za vlasy. Přeci to není tajný spolek. Schůze věřitelů se dlužník může účastnit a určitě je zápisy informován o tom na čem se dohodl věřitelský výbor. Vše se jej týká. A naopak dlužník je povinen se „svléknout do naha“, nemá moc co tajit.
Z tohoto pohledu stížnost odborů moc nemá logiku, protože pokud by tam někdo něco šudlil v neprospěch věřitelů, tedy ve prospěch ČSA, tak to je prospěch firmy která je platí (sice nelegální, ale je).
na PVV se dlužník účastní jen když ho tam někdo pustí. treba se tam hlasuje o omezení dispozicnich oprávnění dlužníka. nebo návrh na předbezne opatření. dokonce i zápisy běžně maji část kterou vidí jen soud a nepublikuje se. členové PVV mají povinnost mlcenlivosti. a tak dale
No a AWS zastupuje advokát…
Může být podjatý? https://www.brambaski.cz/cz/info/3-kontakty.html
Ale pani odporari ta firma neni vase a natom tak ta firma dopadla mate urcitou cast viny takze vam navrhujipokud se vam neco nelibi tak se sbalte a bezte delat treba do ryanair tam je odboraru nedostatek a urcite tam pro vasi lenivost budou mit kancelare a pochopeni
Vy byste měl nejdřív nastudovat pravidla českého pravopisu a pak se teprve k něčemu vyjadřovat.
Píšete jako totální negramot. Evidentně produkt této doby.
vc postoje k roli odboru
milý lumpy, v pondělí vás čekám na osobním oddělení, kde si prevezmete a podepíšete dodatek ke snížení platu na půlku.
proboha živého, to tady nikdo nechápete, že zájmem odboru je maximalizace výhod pro jejich členy? samozřejmě, vše má své hranice…ale jak jinak mají o podmínkách práce a platech vyjednávat se zaměstnavatelem.
vy nechápete, že jsou v CR oproti Německu mizerně platy právě kvůli slabosti odboru, ne jejich síle?
fakt mne baví, jak chudý lid tleska tomu že jiný chudák přijde o práci nebo alespoň se vzteka, že by měl někdo jiny dostat pridano
platy v cechach vubec nesouvisi s odbory.
Jak u které společnosti. Třeba v ŠKODA AUTO jsou odbory významným hráčem ve vztahu mzdové politice a odměňování zaměstnanců, takže vaše tvrzení neplatí pro celou republiku.
to je sice hezky, dokonce mas vyjimecne i pravdu, ale nepochopil jsi tema diskuse.
to, ze v cechach mame nizsi platy, nez na zapade, nesouvisi s tim, ze bychom tady nemeli odbory (resp. ze bychom tu meli slabe odbory). ta pricina je zcela nekde jinde.
Tak napište, kde ta hlavní příčina je. A když se ve finále podíváte na naši čistou mzdu přepočítanou na paritu kupní sily, tak to pro nás v porovnání se zbytkem Evropy vůbec nevypadá špatně. Jsme v lepší půlce. Nestačí se dívat jenom na to, kolik průměrně vyděláváme v čistém, ale co si za to můžeme ve finále koupit.
ja si na platy nestezuju, me je vcelku ukradené, kolik tu máme. a ano, na paritu na tom nejsme ani zdaleka špatně.
ta hlavní příčina je jednoduše v „přidané hodnotě“ práce. i kdyz si to nepřipouštíme, ještě stále jsme montovna evropy (i když se situace stále lepší). a dokud budeme montovnou, tak ty platy nevyrostou.
Odborari nejsou nyni v pozici, kdyby do toho meli mluvit…. obecne si myslim, ze tento typ hnuti je uz mimo dobu…. a jejich tlaky pozadavky nikdy nevedou k tomu aby se firmy rozvijely. Chapal sem je dobach predvalecnych a povalecnych.. ale nikoli nyni..,
Naopak, odborová sdružení pro vysoce kvalifikovaný personál, jako jsou např. piloti, dává smysl. Díky ním piloti v USA přežili poslední rok v daleko lepších podmínkách, než piloti v Evropě či Asii. Každopádně vždycky je to o lidech ve vedení a musí převládat zdraví rozum.
Doby předválečné a poválečné se fakt nijak neliší od dneška. Lidi jsou pořád stejní a snaha podnikatelů „optimalizovat“ zrovna tak.
Jenže když se Vám nelíbí v jedné firmě máte možnost přejít do jiné. Nikdo Vás nikde nedrží. A každé firmě jsou trochu jiné podmínky.
no, zrovna u pilotů aj to je trošku nesmysl.
ja mam ve své specializaci taky max cca 10 možných zaměstnavatelů v CR
a předpokládat že člověk si slušně podmínky vč.dodržování zákoníku práce může zajistit jen neustálou změnou zaměstnání, jako sorry jako.
nikdo vám v tom nebrání, ale nikomu to nevnucujte
Tato opakovaná hloupost možná omezeně platí u dělníků bez vzdělání, ale u létajícího personálu ne.
dle insolvencniho zákona je účastníkem ins řízení odborová organizace působící u dluznika
a třeba odbory ve škodovce jsou vysloveně uzitecna organizace. myslíte že by měli takové platy a výhody bez odboru? a tam mimochodem hájí i firmu před vlastnikem
odbory ve skodovce jsou uzitecne jen pro sve cleny.
jinak je to vylozene pohroma pro cele sve okoli.
Ale vy nemusíte být členem odborů, ale když odbory něco vyjednají, tak se to týká všech zaměstnanců, a to bez rozdílu jestli jste členem nebo ne. A právě v hodně případech se stává, že zaměstnanci, kteří nejsou členy odborů při požádání ze strany odborů o podporu jsou neutrální nebo negativní. Ale když odbory něco vyjednají, tak jsou první, kteří mlaskají blahem. Jak to nazvat, pokrytectví ? Já odbory považuji za smysluplné za podmínky, že jsou konstruktivní, ale ta míra jejích konstruktivnosti roste a padá s úrovní slušnosti jednaní, otevřeného partnerství a vzájemné úcty mezi zaměstnavatelem/majitelem a odbory. Asi tak.
omlouvam se, spatne jsem se vyjadril. melo to byti „odbory ve skodovce jsou uzitecne pouze pro zamestnance“.
ale pro okoli, a pro skodovku je to pohroma.
v čem škodovce škodí? v tom že si VW odvede min dividend? nebo snad brzdí práci?