Odboráři v Rakousku spustili na železnici kampaň proti cizí konkurenci

Příměstská jednotka ÖBB Cityjet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPříměstská jednotka ÖBB Cityjet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nezvyklou kampaň spustili odboráři a hospodářská komora v Rakousku. Jejich iniciativa Řekněte ANO červeno-bílo-červené železnici  varuje před příchodem zahraničních dopravců

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan blaha

pratele zeleznice pokud zde mame narodniho dopravce ktery zajistuje vsechny sluzby i v pripade nehod nebo vypadku stroj tak nevym proc jsem lezou soukromy dopravci kteri nemaj nahradni vlaky v pripade leo a spoj se zrusi bez nahrady a Jancura vykrikuje ze jezdi bez dotaci coz neni pravda vloni mu priteklo jen 50 milionu v dotacich ty mohly dostat cd na provoz ted se v makl do noveho grafikonu a lidem ujedou jejich stale a overene spoje a Jancura si mne ruce jak mu jde drazni urad na ruku co si umane to udela a nikdo nic nemuze delat.je tu… Číst vice »

Michal

Dobrej pokus o trolling, málem jsem na to skočil. 😀

Pavel

V Rakousku jezdim vlakem casto a jedine co k tomu mohu napsat, ze ÖBB proste a jednoduse funguje. Totez se da napsat o autobusove doprave, tedy o Postbusu.

Michal

Proto asi dostává od státu nemalé dotace, aby „prostě a jednoduše“ fungovala. A jak to podporuje nebo vyvrací úsilí soudruhů v rakouských odborech?

Martin Kosek

„Hlavním důvodem spuštění této iniciativy je přesvědčení, že jedině ucelený systém veřejné dopravy dokáže oslovit širokou veřejnost.“

No ale v tomhle mají pravdu 🙁 U nás se stále skloňují slova „soukromník“, „levnější“, „ušetříme“, místo pojmů jako „integrovaný dopravní systém“, „celodenní takt“, „návaznosti vlak-autobus-MHD“, „jednoduché odbavení“, „P+R“, ap.

Neříkám, že je ta první část špatně, ale měla by následovat až po tom, co bude vyřešena ta druhá. Jinak nastane to, co v autobusové dopravě a cestující spíše vyženeme 🙁

K.S.

Vazba Vlak-MHD je na městech, jestli to přistaví k vlaku ČD, nebo VobejdaRails je jedno. P+R je opět v gesci měst či po dohodě se SŽDC, ne dopravci. A kde se takové parkoviště, eventuálně P+K u rychlíkových stanic postaví, tak jsou plná a nestačí a staví se další. Ale to je na osvícenosti měst, obcí a krajů, ne dopravců, i když(!) třeba takový Regiojet si na plácku v Židenicích parkoviště domluvil právě pro své zákazníky. Integrovaný dopravní systém je věcí krajů, pokud někdo považuje lístek jedné společnosti na její vlaky za integrovaný, a jako protipól staví soukromé dopravce, je to… Číst vice »

Pavel

K.S. – pokud budete ochoten platit za vlak tolik jako se plati v Rakousku tak verte, ze se obnova vozoveho parku pohne. Jenze ono je jednodussi tvrdit, jak fajn jsou ti soukromi dopravci. Jo jsou fajn, protoze nemusi mit zadne nahrady, neprovozuji xy spoju denne, atd. Jak to pak dopadne ukazuje Leos, ktery kdyz se mu neco rozbije tak proste zrusi spoje bez nahrady. Vase veta „u nás je to mnohdy stylem „Buďte rádi že něco jede.“ je takova klasika. Kazdy by chtel jezdit v novych vozech, ale zaroven pokud mozno s Ovy do Prahy za 150 korun. S timto… Číst vice »

Michal

U GW Train se chodí na záchod ve stanici?

Patrik

K.S.: Tak jednak modernizace vozového parku už tady byla dávno před konkurencí jako nezvratný důsledek zastarávání vozidel. Konkurence tomu přidala na razanci, nicméně objektivně musíte uznat, že ji nespustila. Dalším faktem je, že ÖBB si nevydupaly railjety na Praha – Vídeň. ÖBB nabídly nepotřebná vozidla vysoutěžená za levnější cenu jako možnost pomoci ČD s obnovou vozového parku a kam by s tím ČD jezdily? Těch tras u nás zase tolik není, je proto fajn, že se dohodlo souvislé navázání na dosavadní síť railjetů a ty tak začaly jezdit mezi Štýrským Hradcem, Vídní a Prahou.