Odboráři v ostravské PKP Cargo International vyhlásili kvůli mzdám stávkovou pohotovost
Brejlovec v nových barvách PKP Cargo International. Pramen: PKP Cargo Int.
Odboráři ostravské dopravní společnosti PKP Cargo International (dříve Advanced World Transport – AWT) dnes vyhlásili stávkovou pohotovost. Ani po několikaměsíčním
Kapitalisto. Až budeš tak úspěšný že se o místa ve tvé firmě budou prát zaměstnanci z Německa, Rakouska, Anglie a dalších západoevropských zemí pak ti zatleskám. Zatím ale platíš lidem třetinu mzdy kterou pobírají kousek na západ od našich hranic za stejnou práci a kratší pracovní dobu.
Míra ziskovosti firem v ČR je přes 46% zatímco průměr EU je 40%. Naproti tomu mzdy zaměstnanců jsou v ČR šesté nejnižší z celé EU.
V této firmě dělalo opravdu mnoho talentovaných a schopných lidí. Mnoho z nich šli ale jinam a vůbec se jim nedivím. Finančně jsou proti jiným dopravcům podhodnoceni a firma si těchto lidí navíc vůbec neuměla vážit. Podobná situace tady byla i loni, ale „za minutu dvanáct“ se naštěstí vyřesila.
Odbory jsou zlo. Nedivím se, že prvni co udělal Hitler za 2ww bylo, že je zrušil.
Podívejte se do Francie, tam je ze stávkováni národní sport.
Jediné k čemu bych chápal odbory je k dodržování hygienických podmínek v práci apod.
Plat má každý takový, jaký si jej dokáže vyjednat.
Už to, že to zrušil Hitler by Vám mohlo napovědět něco o jejich smyslu.
A poslední větou sám sebe negujete.
Ono i komunisti věděli proč z odborářů udělat šašky zajišťujicí dovolenou, to by tak hrálo aby jim v socialistický společnosti někdo stávkoval. Bohužel tyhle komunistický kecy jsou v lidech zažraný.
To že něco zrušil/zavedl Hitler samo o sobě neznamená že to bylo špatné nebo dobré. Svět není černobílý. Odbory byly vždycky hlavně hlásnou troubou a líhní komunistů, což ostatně platí dodnes. To byl a je jejich hlavní účel.
Plat má každý takový jaký si dovede vyjednat….. ano , ale to platí pouze jenom u vyjímečných lidí. Jinak ve vztahu zaměstnavatel vs. zaměstnanec je zaměstnavatel tou silnější stranou a samotný zaměstnanec proti zaměstnavateli nic moc nezmůže. Proto máme odbory… apropos…fungují všude na světě a čas od času se také stávkuje všude na světě. A světě div se , ve firmách s odbory jsou mnohem spokojenější a motivovanější zaměstnanci …..
Já vám nevim. Ve Francii odbory misto do vlaků nacpaly lidi zpátky do aut a na kola. Efektivně vzato to úplně rozložilo veřejnou dopravu.
Řeknu statistický údaj. Ve firmách kde působí odbory a jsou tím pádem uzavírány kolektivní smlouvy mají zaměstnanci o 13,8% vyšší mzdy než tam kde odbory nepůsobí.
A zaroven jsou ve ztrate
Kdyby byly ve ztrátě pravděpodobně by dávno zkrachovaly.
A proto drážní odbory vyhlašují stávkovou pohotovost pouze kvůli režijkám =)
Byl bych opravdu rád, kdyby odbory na drahách dělaly to co mají a zajistily poctivě pracujícím lidem na drahách plat a benefity jaké si zaslouží.
Co to jsou odbory? To je vlastně sdružení zaměstnanců. Toto sdružení zaměstnanců vždy řeší to co je pálí aktuálně. Teď se jedná o režijky. Mzdy byly uzavřeny někdy v prosinci pokud mám informace. Takže očekávám že zase v prosinci budou řešit i mzdy. Stávku vnímám jako poslední a krajní možnost. Takže pokud došlo k dohodě o mzdách tak za mně jedině plus. Pokud vím tak jste sám proti stávce argumentoval takže byste měl vítat to že došlo k dohodě. Stávka určitě nikdo nemá rád a proto si umím představit že i sdružení zaměstnanců tento nástroj používá velmi nerado. Nicméně pokud… Číst vice »
*kromě DPRK/KLDR
A proc kdyz je zamestnanec teda nespokojeny neodejde jinam? Tam, kde je podle nej lepe? Nakladnich dopravcu je mraky. Takze jakepak slabsi postaveni proti zamestnavateli!? Neni to nic jine nez vydirani. Normalne proste staci napsat vypoved a jit jinam. Navic pkpci je par let po sobe ve ztrate ale odborarum jde o jedno, o svoje korytko. Vykopal nych je makat a me parazitovat na firmach.
Co když jinde jsou taky špatné podmínky nebo ještě horší. Nevnucujte nám tady něco jako hodného zaměstnavatele který sám od sebe lidem zvedá mzdy. Každý majitel firmy chce především maximalizovat zisk a ne mzdy zaměstnanců. Proč je tedy odborová organizovanost zaměstnanců v Německu mnohem vyšší než u nás? Proč je ČR na sedmém místě v míře ziskovosti firem z celé EU? A proč je ČR zároveň na šestém místě od konce co se týče průměrné mzdy? Jsme zemí kde podíl mezd z celkového zisku firem je jedním z nejnižších v EU.
Otmare podivej se do zverejnovanych uzaverek nejvetsich nakladnich dopravcu, mozna pak pochopis….. ale chapu pohled dnesniho zamestnance, ze se chce mit maximalne co nejlip a odbory jsou legitimní nastroj pro vydirani managementu
Chápu že pro kapitalistu jsou odbory nepřítelem číslo jedna neboť pokud se domluví velká skupina zaměstnanců tak on sám nic nezmůže😀
Kapitalisto. Až budeš tak úspěšný že se o místa ve tvé firmě budou prát zaměstnanci z Německa, Rakouska, Anglie a dalších západoevropských zemí pak ti zatleskám. Zatím ale platíš lidem třetinu mzdy kterou pobírají kousek na západ od našich hranic za stejnou práci a kratší pracovní dobu.
Řekněte mi jak si mám vyjednat vyšší plat když ve firmě jsou mzdy podle tabulek ?
…přesně, většina rozhodných nebo zároveň i nejlepších zaměstnanců odešla nebo odejde a ten zbytek drží, nadává a mudruje…a stávka? nezažil jsem tady v čechách, že by někdo tímto způsobem čehosi dosáhl, navíc nakonec se ukáže naprostá nejednotnost.
Zkrátka ať zaměstnanci neblábolí, rozhlédnou se na trhu práce a vymění značku, klidně i mimo obor.
Příklady jsou…stačí zavzpomínat.
Ale s věkem 50+ to půjde asi blbě.
Stačí zavzpomínat například na pětidenní stávku železničářů v r.1997 kdy ministr Říman z ODS chtěl zrušit 1/3 tratí a jen díky této stávce bylo toto rozhodnutí zrušeno a dneska se na těch tratích stále můžete vozit.
Svezte se na trati Loket – Horní Slavkov 🙁 Vůbec to s Římanem nemělo souvislost…
Vytahujete tady jednu trať. Tam se jednalo skutečně o záměr zrušit jednu třetinu tratí. To je značný rozdíl a nepoměr vůči vašemu příkladu.
Mozna sem hloupej ale vubec to nechapu
Tak kdyz mi plati malo tak se sbalim a bezim ke konkurenci a pokud plati konkurece min tak bud jsem zticha a nebo si najdu neco mimo obor
Prosim vysvetli mi nekdo proc se teda stavkuje?
Sám jste si odpověděl hned v první větě.
Faj a proc teda chteji stavkovat?
Tak přece proto abyste se měl na co ptát.
ja to taky nechapu – vsude se tvrdi, jak nejsou lidi na masiny, do udrzby, a tady musej stavkovat jak nejaky francouzsky popelari nebo podobna verbez…
Super takze na otazku proc se teda stavkuje dostanu jako odpoved palec dolu?
Proč se stávkuje ? Přečtěte si ještě jednou článek..
No protože spousta lidí chce aby jim někdo „vládnul“ a rozhodoval za ně. Jinej důvod mě nenapadá. Pomýjím tedy důvod, že ze sebe chtějí udělat pitomce.
O tom to není. V malé firmě si dokáží zaměstnanci sejít se zaměstnavatelem někde v hospodě a řadu věcí si vyříkat. Nedokážu si však představit situaci , kdy by si něco vyříkat z vedením chtěl každý z tisícovky zaměstnanců. Proto odbory, proto volení zástupci zaměstnanců…
Milane nejste hloupej, jen nepatrite mezi skupinu zamestnancu schovavajici se za odbory. Je to jen vydirani za současného poklesu efektivity prace! Proste ty lidi se nemaj spatne ale maj odbory a chtej teda z toho neco vytriskat navic, jinak by preci davno odesli jinam. Odbory jsou socik jak vysitej. Zamestnanec s koulema da vypoved a nevydira!!
To má smysl. Přidat plat od zaměstnavatele ano ale ne jako u ČD bojovat za režijky které zaplatímě z daní všichni a brát si pritom za rukojmi cestující.
Trefa do černého . .……… nebo modrého ? PKP nebo ČD jsou si hodně podobné . Štěstí , že zde je to cargo .
Reaguji především jako strojvůdce = režijky byly benefit od zaměstnavatele za přesčasy,nepravidelné nástupy v jakoukoliv denní či noční dobu(př.nástup 3,15hod na Nový rok a pod.),špatné podmínky na spánek(zkuste spát po noční v paneláku = hluk z ulice,opravy v bytech a j.Dále každý druhý rok přezkoušky teoretické i zdravotní.Pro zajímavost uvádím,že as v roce 1993(již si přesně nepamatuji) vyhlásila Federace strojvůdců zdravotní akci pro dobrovolníky.Akce spočívala na průzkumu zdravotní zátěže strojvůdců v tom,že dobrovolníci nosili na svém těle 14 dní t.zv.holtra,který měřil v intervalech 20min tep a tlak.Výsledky zpracoval tým lékařů,a výsledek byl neveselý.Průměrná životní dlouhověkost byla určena na POUZE 65… Číst vice »
kazdej je jinak odolnej a kazdej to snasi jinak. da se jezdit i jako vypomoc a zivit se jinak a klidne. ostatne jinak pomerne rutinni profese strojvedouciho je dobre placena hlavne pro tyhle casove naroky.
a s duchodem jste uplne mimo – na 19 000 duchod byste musel mit dost dlouho pred duchodem plat okolo 50 000… to, co berete, je lehce nad prumerem duchodu v cr…
Vážený Georg,asi jste špatně informován o nynějších důchodech strojvůdců,Regiojet láká nové fíry za 50.000Kč a když se k tomu připočtou přesčasy př.100 hodin navíc měsíčně,tak velice slušný plat.
ano, ale takove penize jste vy pred 20 lety nemel ani nahodou – proto vam spocetli jen duchod na urovni prumeru…
100 hodin přesčas??tady se někdo zbláznil ne? ještě u osobní dopravy???
Když jsi šel do důchodu pro nadbytečnost a to klidně až o tři roky bylo ti to doplaceno .V první větě jsi si sám ze sebe udělal troubu . Jde o benefit zaměstnavatele . Proč jsi chtěl aby ti ho poskytl někdo jiný než tvůj zaměstnavatel ? Nepravidelné nástupy , dělené směny atd jsi měl ohodnoceno výšší platu , dvojnásobný oproti zemědělství , stavařině násobný oproti úkolu ve fabrice. Možná by jsi chtěl rentu , když jste se dlouhodobě prezentovali jako modrá armáda . . Nikdo z ostatních oborů tímto postiženym takto nefňukal jako lidi přisátí na stát , jako… Číst vice »
Vážený Petře,jestli je někdo trouba,tak jsi to ty,jelikož nesprávně čteš ten můj první řádek.a asi jsi to nedočetl k té dlouhověkosti.Dál nehodlám komentovat někoho,kdo není soudný.,.
1 – kdyby jsem měli pořádné odbory, tak ten kdo odmakal 20 let na nočních – a to nejen my na dráze, ale také energetici, letečtí dispečeři apod. odcházíme do důchodu v 55 letech
2 – potkával jsem v 90. letech stejně staré rakouské kluky v Břeclavi (strojvedoucí) … .. my jezdíme ale oni jsou již v důchodu …
třísměnný provoz je u velké části dělnických profesí. nejen energetici a dispečeři. Mnoho lidí bez jakékoliv kvalifikace a zodpovědnosti musí „dřít“ po nocích. Sklady, přepravní a balíkové společnosti, stravování, retailové řetězce, hutě, doly, automobilky a jejich dodavatelé…. https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/smeny-pate-misto-csu-zamestnanost-eu-statistika.A171103_113828_ekonomika_are
Proto je v zákoníku práce stanoven příplatek za práci v noci. Ano, práce strojvedoucího je náročná, ale není jediná, která není náležitě ohodnocená a už vůbec ne jediná, která má noční, nebo dělené směny a dojezdy na pracoviště.
Jenze tak nejak strojvedouci nabyli v poslednich letech dojmu, hlavne ti mladsi, ze jsou elita naroda. Ze nikdo jiny nedela v noci a o vikendech, jen fnukaji a fnukaji. A to si pani strojvedouci predstavte, ze spousta lidi co dela na smeny nedosahne ani na pulku vasich penez a taky ruci za zivoty a majetky. Trosku byste meli schladit vase nabobtnala ega. Nejste mistri sveta ale jedni z mnoha ruznych zamestnancu v riznych profesi a nemate se tak spatne, jak si myslite
Za režijky nic neplatíš, objednatel platí vlaky a ty pojedou bez ohledu na to jestli v něm jede někdo zadarmo nebo ne. Z daní to budeš platit až v případě že jim to bude zaměstnavatel (tedy stát) dávat ve mzdě.
To neni presne, zaplacena cesta rezijkare je z verejneho rozpoctu. Nebylo jsem jediny, kdo pred casem presedlal z vlaku nä jinou for u verejne dopravy a pozdeji na IAD prave kvuli tomu, ze cast vlaku byla pravidelne obsazena rezijkaremi (ojejich chovani se zminovat nebudu). Tedy ten vypadek prijmu pokryje kdo? Rezijkar?
Mě zaujal údaj o 150 lokomotivách. Není to nějak málo? Vždyť jenom co se týče řady ET22, mělo PKP Cargo ještě v roce 2010 přes 900 kusů. A do toho všechny ty Traxxy, Brejlovce, Bangle, EU07, SM42 atd… Rád se nechám poučit, pokud něco přehlížím!
Řeč je o PKP Cargo International, nikoliv o PKP Cargo.
Co vím, tak pro mnoho lidí nejsou peníze ten největší problém, spíš se jim nelíbí, jak se to tam vede. Většina schopných už dávno odešla.
Tak tak… z toho důvodu jsem odešel já i dalších 10 strojvedoucích. Po tom co AWT koupilo PKP se začalo hrabat v platebních třídách. Pak nás sesadili z celostátní dráhy na vlečky a plat šel dolů téměř o polovinu. To vše se dalo přežít. Do práce jsem to na vlečku měl kousek, a jezdit mezi vlečkami byla celkem pohodová šichta. Takže poměr peníze/námaha byla pořád ve snesitelné úrovni. Jenže potom si náš milý pan vedoucí usmyslel, že bude strašná prča ubírat nám šichty a lepit normu dovolenou. Takže bylo běžné, že v polovině roku měl člověk z 5ti týdnů dovolené… Číst vice »
No nevím. Lepit normu dovolenou na to jsou přísná pravidla a stačí nepřistoupit na to, co zaměstnavatel chce mimo zák.prace. A dělat noční plus denní bez volna tuplem. Zkrátka nepřijít do práce, pokud je nakomandováno opět v rozporu se ZP. Rozhodně se nepřipravovat o mzdu na nemocenské…
Tady bude ještě někdo rád nostalgicky vzpomínat na zlaté časy OKD D a tatu Fajmana…. Bo nebolo tak špatně z odstupem času viděti..
Časy OKD už jsou dávno pryč.
Ale p.Jouda, nebylo by od věci kdyby jste nám to trošku více popsal. Klidně i z minulosti. Takhle je to jen výkřik do tmy, který pochopí jen bývalí kolegové OKD.
Děkujeme
OKD a p. Fajman, to jsem nikam nesměřoval. To jen když OKD doprava přišla v r. 1997 na Mělník, Kladno a další a začala přebírat provozy, zdálo se to, jako když Taliban vpadne do poklidných vod. Jejich způsoby práce, nadřazenecké chování bylo těžko zkousnutelné. Pak z toho bylo AWT… To už bylo velké odosobnění vztahů pracovních, řízení chodu firmy atd. A nakonec vše řídí pšonek polski…. A tak se tak zpětně podíváte 20 let zpět na to OKD ve středních Čechách a říkáte si…. Sakra ono to tenkrát s tím Fajmanem, Vítečkem, Semerákem mělo něco do sebe a z pohledu… Číst vice »
K vozbě na ferdinandce PKP žádné AWT kupovat nepotřebovalo.
Oni Poláci jsou dost expanzivní. Určitě ve svých plánech nemyslí pouze jenom na ČR , ale na celý středoevropský region . A těch synergických efektů zde mají spousty.
Když Řebíček prodal Viamont Cargo Bakalovi, tak jsme si polepšili. A hodně!
Já jim fandím. Stávka za vyšší mzdy dává smysl vždycky.
Jen se to nesmí přehnat. Odbory by měly vědět , kde je ta hranice , co firma unese a co již ne. Když to podělají a budou chtít víc než na co firma má , půjde jejich zaměstnavatel a tím pádem jejich pracovní místa do kopru.
Nechtěl bych mít za zaměstnavatele pšonky. Ostraváci jsou k nim zřejmě smířlivější, když dokonce tolerují dvojjazyčné názvy stanic, ale pro Čecha je to nepředstavitelné.
V oblasti, kde jsou dvojjazyčné názvy stanic, žije početná polská menšina, dokonce tam existují i školy, kde se vyučuje polsky (čeština se vyučuje jako cizí jazyk).
Hlavní důvod, proč je toto území české, byl požadavek první ČSR, aby Košicko-bohumínská dráha nevedla přes území cizího státu. A tak to setrvalo dodnes.
A takhle se překrucují dějiny. Dvojjazyčné názvy tam jsou proto, že naše vláda je připosraná a umožňuje tuto zhovadilost.
Takže podle Vás je zhovadilost dvojjazyčné názvy např. v Rakousku, Maďarsku, Slovensku, Itálii, Německu atd? Jen aby jste nebyl připosraný Vy z toho, co máte v hlavě. Nechápu. A podobných příkladů je spousta….To bych mohl vyprávět, to by jste se divil, co nêkteří jedinci českého národa dokážou a nevidí si na špučku nosu. A stávka? No nevím, je to každého právo .
To jsem teda nikde jinde neviděl jen na Třinecku v Rakousku jo?chacha
Trochu si prostudujte historii a puvodni hranice ČR a neplacejte nesmysly, to že jsme přišli o spoustu území neprávem a dnes je POLONIZOVANE je bohužel PRAVDA a proč PSONCI nemaji Česke nápisy na našem bývalém ÚZEMÍ????
Jo, původní hranice ČR a velký písmenka, tys tu chyběl.
…a tenhle totálně nevzdělaný omezený komik má volební právo taky….Uff.
Stejně tak můžeme říct, co dělají Češi na území bývalé Velké Moravy =) (Přemyslovci byli zřejmě potomky Mojmírovců – tedy Moravanů) Slezsko je částí střední Evropy s bouřlivou historií. https://cs.wikipedia.org/wiki/Slezsko „V průběhu dějin patřilo území Slezska zcela nebo zčásti k mnoha nadřazeným státním útvarům – v časové posloupnosti to byly postupně Slezská knížectví, Polské království, České země, Uhersko, Prusko, Rakouské císařství, Německé císařství, Rakousko-Uhersko, Německo (Výmarská republika a poté Nacistické Německo) a v současnosti Polsko. V letech 1335-1742 Slezsko bylo součástí Koruny české. Počínaje rokem 1742 bylo historické Slezsko rozdělené na několik částí s proměnlivým rozsahem a právním postavením, patřící… Číst vice »
Nevím co je nepřijatelného na dvojjazyčných nápisech. Pokud tam žije často i většina Poláků? I v jejich nářečí jsou bohaté prvky polšniny a němčiny, teda spíš je to polština s prvky češtiny… před II válkou to tam bylo velmí smíšené obyvatelstvo. Němci, Poláci, Židé, Češi… Nevidím v tom žádný problém.
Primitivove z vlastenecké fronty s tím zjevně problem mají. Je paradoxní, že většina Čechů má s Poláky problém (aniz by věděli proč), ale oni nás mají v oblibě.
Protože je neviděli , ale slyšeli že ………….
Nechápu proč používat termín „většina Čechů má s Poláky problém“, můžete to prosím doložit nějakou statistikou nebo je to jen váš názor. Podobný grc by vypadal „většina Moravanů a Slezanů má s Pražáky problém.
Je to můj dojem z reakcí lidí, když jsem třeba rekl, že jedeme na dovolenou do Polska, že máme projekt s Poláky atd. Pokud je to dojem mylný, budu jen rád.
tak divit se nad dovolenou v polsku neznamena „mit problem s polaky“, ale vedet, jak to tam vypada… 🙂
Je tam řada pěkných míst a hlavně, mám slabost pro baltské pobřeží 🙂
Kdepak žije většina Poláku ? To by mě opravdu zajímalo.
Hnojník, Stonava, Těšínsko, Třinec a okolí, Prstná, Markolovice atd atd. Píšu jen ty nmísta, kde to znám. S Poláky jsem nikdy neměl žiaden problem.
Vetšina jako velká národnostní menšina, dominantní menšina…Nemyslím tím většina obyvatelstva.
Takže nevelká menšina.Ty většino.
Mimochodem, kdybychom u nás reciprocitně aplikovali polský zákon o menšinách,tak tu žádné dvojjazyčné cedule nejsou.A proto žádné dvojjazyčné cedule nejsou ani v Polsku.
Ale Češi raději stáhnou ocas,než aby chránili odkaz zakladatelů Česk-(osloven-
sk)-a.
Protože v Polsku žádnou českou menšinu nenajdete. Poláci obsazená území v Těšínském knížectví a v Kladsku důsledně etnicky vyčistili.
Na dvojjazyčné nápisy stačí 10 % obyvatelstva dané menšiny.
Já mám polského zaměstnavatele a poskytuje mi takové podmínky k práci a mzdu v profesi strojvedoucího, jako by mi nikde v ČR nenabídli. Takže jsem spokojený a nevidím v tom žádný problém.
A například Unipetrol doprava patří komu?
Nespolkla ji náhodou někdy 2007-2008 OKD Doprava?
Ne, je to součást skupiny PKN Orlen.
UNIDO patří Unipetrolu, který je 100% dcerou PKN Orlen.
Orlen
Průměrný plat je vyšší než celostátní průměr to není špatné. Pravda je růst nad 5% je spíše nereálný, výjimky jsou nedostatkové profese.
Však o peníze jde až v první řadě. 😃
Souhalsím s nimi. Základem všeho je mít pořádný plat a nedohánět to nejakými „benefity“.
U PKP mají mzdu. Plat mají zaměstnanci ve veřejném sektoru.
Bohužel, ze mzdy musíte zaplatit skoro 50% na odvodech a daních. Benefity jsou na tom lépe.
Dostat přidáno míň než u ČD … 😀