Od roku 2035 jen na elektřinu. Mnichov objednal u třech výrobců dalších 71 elektrobusů
Elektrobus Ebusco v Mnichově. Foto: MVG
Dodávka nových vozidel začne příští rok na jaře.
Dodávka nových vozidel začne příští rok na jaře.
A kdy to začne hořet. Jak se zachovají cestující. Tak veliký kontejner s vodou hasiči určitě nemají jako na osobní elektronesmysly.
Na město velikosti Mnichova není 71 elekrobusů nějaký ohromující počet…
Přečíst celé…
„Do roku 2035 jen na elektřinu.“
A dále v článku:
„MVG bude mít po této dodávce již 132 elektrobusů. „To nás přivádí o velký krok blíže k našemu cíli používat do roku 2035 pouze elektricky poháněné autobusy,“ uvedl šéf MVG Ingo Wortmann.“
Nevím, ale nějak to nechápu. A po roce 2035 bude co? Začnou zase používat autobusy na naftu?
Moje chyba, už opraveno.
Dovolím si trochu OT, ale jsem zvědav jestli v budoucnu budou elektrobusy na baterie použitelné a do kopcovitých oblastí. Já pocházím z Třebíče, a kdo to město zná, tak ví jaké příšerné kopce tam jsou. Nějak si nedokážu představit v takovém terénu elektrobusy. Ne že by kopec nevyjely, ale opotřebení baterií by bylo brutální a životnost mizerná, navíc nutnost pořád nabíjet. V Třebíči se na konci 80. let plánovaly trolejbusy, bohužel to nedopadlo (pár dodnes existujících sloupů pro trakční vedení budiž toho připomínkou). Ale třeba se ještě dočkáme. Konec konců i Praha zavádí dnes trolejbusy a ne čistě elektrobusy.
Zrovna do kopců jsou EV a hybridy ideal… kroutak, rekuperace
Jenže silniční vozidla mají na rozdíl od kolejových velký jízdní odpor – nezrekuperujete zdaleka tolik.
No, nevím… Viz elektrobusy k nemocnici na Petříně v Praze, nebo z Karlovy Studánky / Ovčárny na Praděd. Obě linky potochu skončily, velmi neslavně… 🤔🤷♂️
Ideálnímu vozidlu do kopců se říká trolejbus. A pokud má baterky, tak zvládne i zbytek.
Akorát se pak s nimi značnou část času zbytečně tahá.
Ano, cestující by měli asi raději přestupovat, aby někomu jeho obsedantně kompulzivní porucha nezastínila TCO analýzu.
Ále, zase nepřehánějte – pokud je ten trolejbus parciální (ten největší kopec vybaví trolejí, zbytek ne) tak se jedná o nějakých 5% hmotnosti…
Jako joo, nicméně ty pavučiny nad dosud čistými ulicemi, šotoušům vzdor, tay nejsou žádná hitparáda. 🙂
Buď vám budou naftové autobusy s motory euro 6 či 7 produkovat určitě emise. Nebo město zaplatí dvoj až čtyřnásobně vyšší částku a budou mít elektrobusy či parciální trolejbusy. Možná na to dostane dotaci, takže to přeneseně zaplatí všichni občané ČR.
Jsem pro diesel. Sice něco do ovzduší vypustí, ale pořád lepší ropák než prskavka. Když ta si usmyslí tak je těch emisí v ovzduší během chvilky více než dost.
https://www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM.
A když se v ulicích města nastavějí koleje a pustí se tam 810, tak všude porostou kytičky.
Ano, motorák 810, protože tramvaj je podřadná…
Jakože naftové busy nehoří?? CNG a vodík ještě líp 🙂
Tak to si již začněte představovat 🙂