Od roku 2009 došlo ke snížení ceny za kilometr dálnice o třetinu, říká šéf ŘSD
Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Jízda v odstavných pruzích? Do budoucna se tomuto řešení nebráním, říká šéf silničářů Radek Mátl.
Obhajoba šalingradského závodu ŘSD je neuvěřitelná. Rozšíření D1 mezi Kývalkou a Holubicemi včetně přestavby nevyhovujících čtyřlístků na kříženích s D52 a D2 aktualizaci ZÚR nepodléhá a táhne se to jak smrad. Neschopnost v přímém přenosu
Od roku 2009 došlo ke snížení ceny za kilometr dálnice o třetinu a snížení kvality o polovinu 😅.
Citace: Na obchvatu Mnichova jsou všechny křižovatky tomuto řešení přizpůsobeny. Do budoucna se tomuto řešení ale vůbec nebráním, a je třeba vytipovat vhodné úsek….
Sakra a nerekonstruovala se ted D1, D8 taky, D11 pre Prahou je uz taky prizpusobena na 3 pruh, to se uz nedalo ty projemty prizpusobit na to,ze tohle nastane??? A nebo je potreba zase přihodit nejakou zakazku kamaradum? Pocita s temito moznostma napr. u novych useku prazskeho okruhu? Asi moc ne, co?
Citace: V současnosti se s tímto řešením na dálniční síti v České republice nepočítá.
Jinak řečeno, současná česká legislativa to neumožňuje a dokud to ministerstvo dopravy nezmění, v rámci přípravy staveb s tím nemůžete počítat. Státní investor potřebuje oporu v zákoně.
v AT tento systém za bývalého ministra Hofera začali zkoušet na přetížené A4, zelená Leonora už v tom asi nepokračuje.
Konečně někoho napadlo, že koncepce dálniční sítě „povedeme všechno přes Prahu“ je ve 21. století už dost mimo.
Zrálo to dlouho. A uzrálo to, konečně. Za mě jednoznačně plus za obchvaty obcí na I/19 pro spojení Plzně a Jihlavy vč. nácestných měst. A podobně na jiných tangentách.
Doufám, že v souvislosti se studií aglomeračního okruhu konečně někdo sdělí to ono magické číslo, kolik vozidel se předpokládá, že se přesune z D1 na D35 po jejím dokončení. A taktéž že studie odpoví, jak rozšířením D1 na 3 pruhy případně jejím „obtečením“ pomocí D19 nebo D38.
Všechno zdražilo a km dálnice zlevnil. Materiál by měl být tedy dražší, lidská práce také. Mělo by jít tedy o snížení ceny v oblasti marže. Pokud je tedy třetinová sleva, bylo něco špatně už rozpočtech.
Jsou ještě jiné možnosti. Například efektivnější postupy. Nebo se do cen promítá snížení podnikatelského rizika, kdy se neví, co bude za půl roku. Také to může být lépe rozloženou amortizací nákladů. A nebo také tím, že se stroje nepřevážejí ze stavby na stavu přes půl repubiky, ale plynule přecházejí dál.
Errata: kdy se ví, co bude za půl roku.
Pokud by se někomu povedlo někomu snížit cenu,, těmito změnami, měl by dostat Nobelovu cenu za ekonomii.
Zapomínáte na možnost, že se před tím stavělo velmi draho. Tady se pořád nadává na Babiše a všichni už zapoměli co za chamraď tu vládlo před tím.
Jenže to vycházelo podle předpokladu ceny z rozpočtu.
K čemu je reklama na nízké ceny za kilometr dalnice, když se extrémně důležité úseky základní dálniční infrastruktury v České republice prostě nestaví?
Staví se pouze nevýznamné, rozkouskované fragmenty, které v podstatě vzato nic neřeší a dálniční síť zůstává děravá a stále velmi velmi špatná.
Skutečně si pan Mátl myslí, že je možné základní dálniční síť dodělat do konce roku 2030? Já jsem přesvědčen o tom, že je to v realitě tohoto absurdního státu nerealizovatelné.
„…nadobudnutí…“ – To psal nějakej Slovák, ne? Umět časovat sloveso „být“ snad patří k úplným základům češtiny, ne?
Měl byste ocenit u Andreje že píše česky o dost lépe než jeho mediálně známy jmenovec. A nevím , jak dobře byste zvládl napsat slovensky vy. To jsou jednou poznámky , at píší česky na českém serveru. Tak to udělal ..
A teď ještě o Červené karkulce….