Od října maximálně 50 km/h. Paříž znovu sníží rychlost na okruhu kolem města
Pařížský městský okruh Boulevard périphérique. Foto: Paris.fr
Denně po okruhu projede přes 1,2 milionu aut.
Denně po okruhu projede přes 1,2 milionu aut.
To je ale nikoli vnější dálniční okruh ne? Vždyť okruh kolem Prahy má mít 84 km (?), a tady se píše o 30 km ne? Čili je to vnitrni okruh, a tam je tato rychlost akorát. Není to závodní dráha přece.
Panebože, ať se vrátí doba, kdy o dopravě rozhodovali jenom odborníci! T
O kterou dobu se jedná?
Třeba ta, kdy se v Čechách stavěly klopené zatáčky?
Používám veřejnou dopravu, tak nevím, co je na tom tak důležitého?
No, já se zase těším až přijde doba, kdy se bude i u nás rozhodovat o dopravě komplexně a ne čistě jen z pohledu na rychlost tranzitu.
To nikdy nebylo, není a v dohledné době nebude. Vždycky převládl nějaký vlivnější názor. Například že silnice xy musí být předimenzovaná kvůli možnosti vojenské přepravy, která se tam nikdy neuskutečnila. Komplexní posouzení zkrátka vždycky někdo aspoň trochu ohne.
Ta nikdy nebyla.
Téhle špinavé a ucpané díře se vyhýbám jak můžu kdykoliv na mě vyjde beru si dovolenou nikdy více.
Postavili si město, ale jezdila jim tam auta.
Budete se divit, ale když to město stavěli, tak jim tam ta auta nejezdila a nebo alespoň ne v takové míře.
Máte nějak popletený sled jednotlivých událostí. 😄
Fakt bylo auto dříve než Paříž?
Taky si ho zkusili z části vybourat, natáhli skrz něj bulváry s až 8 pruhy pro auta (4 každým směrem), udělali dva okruhy, každý s 8 nebo kolika pruhy a furt se jim ucpávalo.
Tak to v posledních letech zkusili jinak, část prostoru prostě autům bez milosti sebrali, v tom zbytku je zkrotili (rychlost, jednosměrky, atd.) a získanej prostor využili k opravdu citelnýmu zlepšení podmínek pro lidi mimo auta (jak těch, kteří se bez auta někam dopravují, tak těch, kteří si chtějí jen vydechnout v příjemném prostředí) a najednou všichni koukají, o kolik líp jim to funguje…
Nižší rychlostní stupeň stejné otáčky motoru, delší čas v zóně, no matematika.
No, data říkají, že nižší rychlost sníží emise, hluk, a v případě velmi vytížených silnic se i může zvýšit průměrná rychlost průjezdu.
Tak to ano, ale od určité rychlosti (70 – 50) už to neplatí, na pátý převodový stupeň se 50 km/h moc jezdit nedá, a automat si to přechroupne po svém
Já když jedu autem, tak mám při 70 km/h větší spotřebu na 100km než při 50 km/h.
Pokud tedy lidi budou jezdit stále stejnou vzdálenost, spotřebovaná energie se sníží.
Ty kecy o „selském rozumu“ a delším čase jsou manipulativní lži. Spotřeba se počítá na ujetou vzdálenost, ne na čas.
Nebo taky nižší výhoda auta oproti hromadné dopravě pro ty, kdo jedou jednu cestu mimo špičku, tím pádem méně aut i ve špičce, menší zácpy, které vytvoří většinu emisí za den… Taky méně aut ve vlastním městě (ne, přímo na tom okruhu fakt nejsou začátky a cíle cest těch aut), plynulejší provoz tam, více prostoru pro lidi jdoucí pěšky nebo jedoucí na kole, ale i ty, kdo autem z jakéhokoli důvodu potřebují. To a další vlivy můžou velmi snadno přetlačit mírné zvýšení emisí těch „pár“ aut, která projedou po okruhu 50 místo dřívějších 70 v době, kdy je volný. A… Číst vice »
Rozumím-li tomu dobře, tak když to vláda neschválí, tak stačí, aby starosta podepsala dekret? 🫣
Patrně nějaká forma subsidiarity.
Průměrná rychlost je tam pod 40 km/h 😎
Před snížením ve městě na 30ku byla průměrná rychlost aut v Paříži 12 km/h…
A jaká je průměrná rychlost po snížení?
Přes 15 km v hodině, čili asi o 25 procent vyšší
To je zralé rozhodnutí starostky, která neumí počítat. Sníží-li rychlost o 30%, ve stejnou chvíli bude tedy na cestě o 30% víc lidí. A to se vyplatí. Vláda hňupů se blíží.
Asi se byla podívat v Mnichově, kde na dvacítkách neustále plazí městem 3x víc aut a kolony jsou celodenní. To jednoho nadchne. Určitě se nestalo to, že by kravaťáci začali jezdit do práce metrem.
Jinak jsem byl letos párkrát v Paříži autem, jejich okruh a vůbec doprava funguje mnohem lépe, než v Praze.
Vaše úvahy jsou mimo, čím nižší rychlost, tím větší kapacita silnice. Vyšší rychlostí kolony neodstraníte, ba naopak.
Kapacitu máte „nejlepší“ při 65-70, nikoli při 50. Když se na téže komunikaci „kapacitního druhu“ zčistajasna objeví 50, máte tam okamžitě provoz na gumě, vznikají fantomové kolony prakticky z ničeho. Ne že by nevznikaly při vyšších rychlostech, třeba na dálnicích s hustým provozem, ale ta padesátka je přitahuje více než osmdesátka. Důvody jsou víceré. To bývá reálný dopad (u nás). Jak na Boulevard périphérique nevím, ale tam se NIC nezmění, zrovna nyní tam navigační aplikace ukazuje, doslova kolem dokola, zácpy a zpoždění +17 až +32 minut, s predikcí trvání až do osmi večer. Pařížské „opatření“ lze číst (ano, moje subjektivní… Číst vice »
Když jsou ochotni celý den trávit v koloně, tak je to jejich věc. Ale myslím si, že mrhat časem se dá i produktivnější činností. 🙂
za pět let na 30kmh, za dalších 5 let na 10kmh a pak už se tam bude chodit pěšky nebo na kole, pač to bude rychlejší …
Doufam, ze se vrati i jezdci na zviratech!
Budete se divit, ale průměrná doba cestování a maximální rychlost jsou někdy i nepřímo úměrné. Nezřídka se stane, že snížením maximální rychlosti se zvýší propustnost ulice a paradoxně dojde ke zvýšení průměrné rychlosti.
Bude, ale to i bez omezeni rychlosti, protože těch aut bude tolik, že město vůbec nehne.
V Paříži ani ne, tam opravdu pracujou na tom, aby dopravu zlepšovali, co nejvíc podpořili pro město efektivní způsoby dopravy a omezili potřebu aut na nezbytné minimum a mají výsledky, ze kterých si sedá na zadek celej svět. Minimálně z rychlosti vývoje, jinak je to samozřejmě „work in progress“ a města, která s tím začala o mnoho desítek let dřív jsou stále napřed. Nicméně i experti z nich překvapeně koukají na rychlost, se kterou se Paříž v tomto zlepšuje a jejich náskok stahuje.. To, co jste napsal bude platit pro města jako Praha, která stále ani v 21. století nechápou,… Číst vice »