Od října maximálně 50 km/h. Paříž znovu sníží rychlost na okruhu kolem města
Pařížský městský okruh Boulevard périphérique. Foto: Paris.fr
Denně po okruhu projede přes 1,2 milionu aut.
Denně po okruhu projede přes 1,2 milionu aut.
Proboha – Frantíci, vy jste fakt ztracení
Určitě, ale úplně z jiných důvodů, než je snížení rychlosti ve městě.
Pisete „okruh obepínající hlavní město“. Administrativne je to mozna pravda, ale ve skutecnosti je to neco jako vnitrni okruh v Praze. Navic mnohem starsi a tomu odpovidaji i parametry.
a co jsi tím chtěl říct?
Je dost rozdíl v komunikaci uvnitř města a kolem města.
A D0 na Čerňáku je uvnitř města nebo kolem města?
Jak kde. Ale podívejte se alespoň na mapu. Pařížský okruh se D0 nijak nepodobá, spíše Jižní spojce.
To je ale nikoli vnější dálniční okruh ne? Vždyť okruh kolem Prahy má mít 84 km (?), a tady se píše o 30 km ne? Čili je to vnitrni okruh, a tam je tato rychlost akorát. Není to závodní dráha přece.
Ne, je to vnější okruh Paříže. Samotná Paříž je opravdu jen to „centrum“
Přesně tak, ale ono to nejde úplně srovnávat 1:1. Samotná Paříž je v podstatě celá klasická hustá bloková zástavba a ta je opravdu celá uvnitř tohoto okruhu. Pak jsou tam předměstí, odpovídající našim pražským sídlištím, což jsou formálně samostatná městečka, některá přímo navazující na zástavbu Paříže a napojená metrem, takže překročení okruhu je jeden z mála ukazatelů, že opouštíte vlastní Paříž a pohybujete se na předměstí (patří mezi ně i známá mrakodrapová obchodní čtvrť La Defense), některá třeba i desítky km vzdálená, často napojená příměstskými vlaky RER. Na Prahu to moc naroubovat nejde v Praze je Městský okruh je víc… Číst vice »
Vysvětlujte to někomu, kdo si myslí, že letiště Mošnov je v Ostravě. 😄
Jenže je to okruh který sice obepíná formální hranici Paříže, není to vnější okruh kolem městské zástavby. Z toho pohledu je to čistě vnitřní okruh.
70 km/h je podle tebe závodní okruh?
Panebože, ať se vrátí doba, kdy o dopravě rozhodovali jenom odborníci! T
O kterou dobu se jedná?
Třeba ta, kdy se v Čechách stavěly klopené zatáčky?
Používám veřejnou dopravu, tak nevím, co je na tom tak důležitého?
Místo odpovědi na otázku – mínusy. super!
Říše římská…
No, já se zase těším až přijde doba, kdy se bude i u nás rozhodovat o dopravě komplexně a ne čistě jen z pohledu na rychlost tranzitu.
To nikdy nebylo, není a v dohledné době nebude. Vždycky převládl nějaký vlivnější názor. Například že silnice xy musí být předimenzovaná kvůli možnosti vojenské přepravy, která se tam nikdy neuskutečnila. Komplexní posouzení zkrátka vždycky někdo aspoň trochu ohne.
To nikdy nebylo, maximálně tak z pohledu maximální povolené rychlosti.
Ta nikdy nebyla.
Téhle špinavé a ucpané díře se vyhýbám jak můžu kdykoliv na mě vyjde beru si dovolenou nikdy více.
Postavili si město, ale jezdila jim tam auta.
Budete se divit, ale když to město stavěli, tak jim tam ta auta nejezdila a nebo alespoň ne v takové míře.
Máte nějak popletený sled jednotlivých událostí. 😄
Fakt bylo auto dříve než Paříž?
Taky si ho zkusili z části vybourat, natáhli skrz něj bulváry s až 8 pruhy pro auta (4 každým směrem), udělali dva okruhy, každý s 8 nebo kolika pruhy a furt se jim ucpávalo.
Tak to v posledních letech zkusili jinak, část prostoru prostě autům bez milosti sebrali, v tom zbytku je zkrotili (rychlost, jednosměrky, atd.) a získanej prostor využili k opravdu citelnýmu zlepšení podmínek pro lidi mimo auta (jak těch, kteří se bez auta někam dopravují, tak těch, kteří si chtějí jen vydechnout v příjemném prostředí) a najednou všichni koukají, o kolik líp jim to funguje…
To je známka toho, že jim to nebude stačit, i kdyby bylo v každém směru 10 pruhů. Jsou totiž nenasytní.
JJ, v USA a Kanadě jsou už v některých případech u 20 pruhů a ty dálnice jsou stejně přezdívány parkoviště. Tolik pruhů a parkovišť, aby se dala doprava ve velkém městě postavit primárně na autech se prostě ve městě postavit nedá. Kdo to zkusí, dřív zlikviduje město, než vyřeší dopravu.
No jo, v USA tomu ironicky říkají „one more line solve everything“. Politicky se to hezky prodává a nikdy to nic nevyřešilo. Některé státy a města už vzaly zpátečku, některé ne.
(Bulváry napříč městem opravdu nesouvisely s auty, už proto, že vznikly ve třetí čtvrtině 19. století.)
Jo, vybourali to uz driv. Nenapsal jsem to uplne jasne, pardon. Ale pak jimi tech az 8 pruhu pro auta skutecne natahli. A stejne se jim mesto furt ucpavalo. Situace se zacala zlepsovat, az kdyz zacali auta krotit.
Nižší rychlostní stupeň stejné otáčky motoru, delší čas v zóně, no matematika.
No, data říkají, že nižší rychlost sníží emise, hluk, a v případě velmi vytížených silnic se i může zvýšit průměrná rychlost průjezdu.
Tak to ano, ale od určité rychlosti (70 – 50) už to neplatí, na pátý převodový stupeň se 50 km/h moc jezdit nedá, a automat si to přechroupne po svém
Já když jedu autem, tak mám při 70 km/h větší spotřebu na 100km než při 50 km/h.
Pokud tedy lidi budou jezdit stále stejnou vzdálenost, spotřebovaná energie se sníží.
Ty kecy o „selském rozumu“ a delším čase jsou manipulativní lži. Spotřeba se počítá na ujetou vzdálenost, ne na čas.
Nebo taky nižší výhoda auta oproti hromadné dopravě pro ty, kdo jedou jednu cestu mimo špičku, tím pádem méně aut i ve špičce, menší zácpy, které vytvoří většinu emisí za den… Taky méně aut ve vlastním městě (ne, přímo na tom okruhu fakt nejsou začátky a cíle cest těch aut), plynulejší provoz tam, více prostoru pro lidi jdoucí pěšky nebo jedoucí na kole, ale i ty, kdo autem z jakéhokoli důvodu potřebují. To a další vlivy můžou velmi snadno přetlačit mírné zvýšení emisí těch „pár“ aut, která projedou po okruhu 50 místo dřívějších 70 v době, kdy je volný. A… Číst vice »
Menší výkon, menší spotřeba.
Velmi zálěží na konkrétní motorizaci. Já pojedu sedmdesát i padesát na pětku (s výjimkou do kopce v padesáti na čtyřku, abych to netýral, a úplně studeného motoru) a tu spotřebu v 50 nižší mám, už se ale bavíme o malém rozdílu. Ale to platí pouze za předpokladu konstantní rychlosti, jakmile se to kvůli provozu různě mění, byť ne o moc, tak se spotřeba zhoršuje, nejhorší samozřejmě zastavení do nuly. Většina aut ale tohle podle mne efektivně nedokáže a automat je úplně mimo diskusi, to je předem ztracený boj. Na périferiqu v Paříži snížení rychlosti znamená spíš posun momentu, kdy se… Číst vice »
Rozumím-li tomu dobře, tak když to vláda neschválí, tak stačí, aby starosta podepsala dekret? 🫣
Patrně nějaká forma subsidiarity.
Průměrná rychlost je tam pod 40 km/h 😎
Před snížením ve městě na 30ku byla průměrná rychlost aut v Paříži 12 km/h…
A jaká je průměrná rychlost po snížení?
Přes 15 km v hodině, čili asi o 25 procent vyšší
To je možné za podmínky, že tam jsou hlavně neřidiči – lepiči, někdo nedrží rozestup, někdo závodí o první místo na další červené(místo plynulého průjezdu).
To je zralé rozhodnutí starostky, která neumí počítat. Sníží-li rychlost o 30%, ve stejnou chvíli bude tedy na cestě o 30% víc lidí. A to se vyplatí. Vláda hňupů se blíží.
Asi se byla podívat v Mnichově, kde na dvacítkách neustále plazí městem 3x víc aut a kolony jsou celodenní. To jednoho nadchne. Určitě se nestalo to, že by kravaťáci začali jezdit do práce metrem.
Jinak jsem byl letos párkrát v Paříži autem, jejich okruh a vůbec doprava funguje mnohem lépe, než v Praze.
Vaše úvahy jsou mimo, čím nižší rychlost, tím větší kapacita silnice. Vyšší rychlostí kolony neodstraníte, ba naopak.
Kapacitu máte „nejlepší“ při 65-70, nikoli při 50. Když se na téže komunikaci „kapacitního druhu“ zčistajasna objeví 50, máte tam okamžitě provoz na gumě, vznikají fantomové kolony prakticky z ničeho. Ne že by nevznikaly při vyšších rychlostech, třeba na dálnicích s hustým provozem, ale ta padesátka je přitahuje více než osmdesátka. Důvody jsou víceré. To bývá reálný dopad (u nás). Jak na Boulevard périphérique nevím, ale tam se NIC nezmění, zrovna nyní tam navigační aplikace ukazuje, doslova kolem dokola, zácpy a zpoždění +17 až +32 minut, s predikcí trvání až do osmi večer. Pařížské „opatření“ lze číst (ano, moje subjektivní… Číst vice »
Není to tak, nejde to samozřejmě až do nuly, ale při 50 je to víc než při 70.
Jasně při nulové rychlosti projede maximum vozidel.
Kapacita je furt stejná, pokud bereme bezpečnou vzdálenost co do času (2-3 sekundy).
Nějaký bordel v tom samozřejmě dělá rozměr aut, takže na nulové rychlosti asi nebudete se blížit nekonečnu aut na daném místě.
Tak to je opravdu geniální matematika. Otázka pro žáky prvního stupně zní: jakou vzdálenost ujede vozidlo za 3 s při 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h. Určitě ne stejnou, že? A to je ten rozdíl v kapacitě.
No pokud se budeme držet teorie o bezpečném odstupu 2s mezi vozidly, pak se kapacita komunikace s rychlostí mění jen nepatrně. Naopak při nižších rychlostech se do toho stále více projevuje vlastní délka vozidla, takže je kapacita vlastně nižší. Při rychlosti 25m/s, 5m autě s 2s rozestupu na jedno auto vychází 2,2s, při 5m/s pak už 3s na průjezd jednoho vozu…
Když jsou ochotni celý den trávit v koloně, tak je to jejich věc. Ale myslím si, že mrhat časem se dá i produktivnější činností. 🙂
Třeba psát celé dny do diskusí hejty na auta, viďte?
Psaní nikoho neomezuje. 😉 Brečíte na špatném hrobě.
Jelikož píšu z vlaku nebo z MHD, nemůže se mi na rozdíl od vás nic stát. 😉
Hřbitovy jsou plné lidí, kterým se nemohlo nic stát😉
To víte, že jo. 😉🤣
za pět let na 30kmh, za dalších 5 let na 10kmh a pak už se tam bude chodit pěšky nebo na kole, pač to bude rychlejší …
Doufam, ze se vrati i jezdci na zviratech!
Budete se divit, ale průměrná doba cestování a maximální rychlost jsou někdy i nepřímo úměrné. Nezřídka se stane, že snížením maximální rychlosti se zvýší propustnost ulice a paradoxně dojde ke zvýšení průměrné rychlosti.
Bude, ale to i bez omezeni rychlosti, protože těch aut bude tolik, že město vůbec nehne.
V Paříži ani ne, tam opravdu pracujou na tom, aby dopravu zlepšovali, co nejvíc podpořili pro město efektivní způsoby dopravy a omezili potřebu aut na nezbytné minimum a mají výsledky, ze kterých si sedá na zadek celej svět. Minimálně z rychlosti vývoje, jinak je to samozřejmě „work in progress“ a města, která s tím začala o mnoho desítek let dřív jsou stále napřed. Nicméně i experti z nich překvapeně koukají na rychlost, se kterou se Paříž v tomto zlepšuje a jejich náskok stahuje.. To, co jste napsal bude platit pro města jako Praha, která stále ani v 21. století nechápou,… Číst vice »
Děkuju za upřesnění.
V čem tedy podle vás je to tajemství úspěchu?
Je to víc faktorů, vypíchl bych: 1) hustá zástavba – prakticky celá vlastní Paříž jsou šestipatrové bloky. Včetně toho, že typický pařížský byt je na naše poměry poměrně malý a stísněný. 2) kvalitní veřejná doprava – mají pravidlo, že žádné místo v Paříži nesmí být dále než 500 metrů od stanice metra. A v těch posledních letech velmi pohli s jeho čistotou (stále nejsou stanice luxusní paláce jako v Praze nebo Moskvě, je to úzké, složité chodby (zejména přestupní stanice s mnoha linkami), stísněné a utilitární, ale funguje to a už to zdaleka tolik neodrazuje jako dřív. Tohle husté metro… Číst vice »
„Šikmá plocha „Mluvčí bez důkazů tvrdí, že relativně malý krok povede k řetězové reakci souvisejících (negativních) událostí. Mluvčí neuvádí žádný důkaz, který by nasvědčoval pravdivosti tvrzení, že riziko zmíněné řetězové reakce je reálné. Pokud by tyto důkazy poskytl a potvrdily by, že akce povede k nesmyslnému či negativnímu důsledku, jednalo by se o Důkaz sporem, který je zcela legitimní a logickou metodou dokazování. Tento faul vychází z Falešného dilema – to je faulem, který prezentuje pouze dvě často protikladné a extrémní možnosti a alternativy zamlčuje. V tomto případě jde o velice podobnou prezentaci dvou možností, kdy jedna je status quo… Číst vice »