Od Mohanu k Atlantiku bez přestupu. DB a SNCF spojí přímým vlakem Frankfurt s Bordeaux

Jednotka TGV Duplex ve Frankfurtu. Foto: Freddy2001 / Wikimedia CommonsJednotka TGV Duplex ve Frankfurtu. Foto: Freddy2001 / Wikimedia Commons

Linka bude v provozu přes letní sezónu.

V nabídce vysokorychlostních spojů z Německa přibude v létě nový sezónní spoj k Atlantskému oceánu. Deutsche Bahn a francouzské dráhy SNCF se dohodly na zavedení přímého vlaku z Frankfurtu nad Mohanem do Bordeaux. Doba jízdy bude sice delší než dosud s jedním přestupem v Paříži, i tak ale dostatečně ukáže výhodu vysokorychlostních vlaků v Evropě. Více než 1 100 kilometrů překoná vlak za zhruba 7 hodin a 40 minut.

Na trasu bude nasazována jednotka TGV Duplex. V provozu na této nezvyklé trase bude každou sobotu během léta. Cena přímé jízdenky začne na 69,90 EUR.

Vlak bude odjíždět z Frankfurtu v 6:56, v Bordeaux bude ve 14:35. Pojede přes Karlsruhe a Štrasburk, nezajede přímo do Paříže. Pojede po jejím okraji se zastávkou v Massy. Zpět z Bordeaux pojede v 15:58 s příjezdem do Frankfurt těsně před půlnocí.

Spojení s přestupem v Paříži je aktuálně i s 80 minutovou rezervou na přesun z nádraží Est na Montparnasse v řadě případů rychlejší, nejkratší trvá dohromady 7 hodin a 19 minut. Pro cestující ale může být výhodou, že nemusí přestupovat v Paříži mezi dvěma nádražími.

„Po pandemii koronaviru vnímáme silný návrat poptávky po mezinárodní dopravě, zvláště pak klimaticky šetrným způsobem, jakým je vlak. Proto jsme se rozhodli nabídnou nové spojení,“ vysvětlila Stefanie Berk, šéfka marketingu DB Fernverkehr. V minulosti jezdil k francouzskému pobřeží Atlantiku autovlak z Berlína, skončil v roce 2003.

Linka do Bordeaux naváže na spolupráci se SNCF u spojení Frankfurt – Marseille. To je v provozu od roku 2012, nabízí každodenní spojení až ke Středozemnímu moři.

Tagy DB Deutsche Bahn Frankfurt - Bordeaux sncf VRT Vysokorychlostní tratě v Německu vysokorychlostní tratě ve Francii
17 komentářů