Od Lysé dočasně na hlavní nádraží. V Praze začnou první výluky kvůli přestavbě Masarykova nádraží

Masarykovo nádraží, březen 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMasarykovo nádraží, březen 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlaky linky S34 budou končit ve Vysočanech.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

S34 aspoň mohla do Libně, popr zde po uvrati do Holešovic, zachoval by se dotyk s metrem C.

Lukáš Chytil

Nemohla, bylo by se to s S49, městskou linkou Roztoky – Hostivař.

Lukáš F.

Škoda, že S34 neprotáhli někam dál za Vysočany. Třeba kdyby byla nějaká dočasná improvizovaná zastávka v Karlíně.

Průvodce původní Aleš

Po dobu letních prázdnin, tedy od 1. července do 31. srpna 2024, proběhnou stavební práce na obnově železniční trati v karlínské oblasti Sluncová (Pod Krejcárkem).

Jirka z UL

No a pak se v tunelech může rovnou vystupovat a jít na perony pěšky …

Dneska ve Vítkovském stání přes deset minut a nebyl jsem jediný komu připoj z Krušnohora málem frnknul před nosem. A to ani nic křížem nejelo. Nějaký pán co asi měl o železnici trochu víc v hlavě tak celou záležitost komentoval slovy, kdo na CDP zase je. ..

Juraj

Přitom už teď na Masaryčku nejezdí kladenské linky, takže potřeba hran je nižší o dvě. Navíc S3 od letoška jezdí opět na hlavák.

Tím nechci nutně kritizovat, svoje důvody to určitě má. Jen mě docela překvapuje, že ani mínus čtyři linky pořád na výluku nestačí.

Martin Jarath

Na zadní koleje (6. + 7.) se dá dostat jen od Negreláku, provozu od Hrabovky (bez úvrati) moc nepomůžou.

Trumbera

Pokud jsem dobře koukal, od začátku prázdnin bude od Sluncové po dvoranu funkční pouze jedna kolej, takže o počet hran asi až tolik nejde.

MRC

Ona je funkční jedna už teď – jezdí se jednokolejně na Libeň. A podívejte se na mapu, jak je kolejiště od Sluncové na Balabenku řešeno…

Jaluh

Hlavní důvod je výluka části koleje na Sluncové a díky tomu nejsou možné jízdy do Vysočan.

šílenýšotouš

Masaryčku mám radši, líp se tam po cestě do školy přestupuje na tramvaj, ale tak pokud to bude znamenat zlepšení dopravního spojení na letiště a celkově zlepšení/rekonstrukci (aby ta doopravdy železniční infrastruktura – tj. pražce, koleje, troleje atd vydržela zase dalších šedesát let…), tak klidně…

jouda

Masarykovo nádraží je dobré pro dojížděče do centra, ale pro přestup dále po ČR a pro dojížděče na metro C už je výhodnější hlavák. Pokud by byla linka průjezdná směr Vršovice (nynější S9) a neotáčela se na hlaváku, bylo by to ještě lepší.

šílenýšotouš

Tobm jo no…

ene bene

Tak hlavní nádraží, to je nádraží v parku, to je dobré hlavně na přestupování a to je taky jeho hlavní smysl. Bylo by dobře tam udělat nějaký ten tunel s pohyblivým chodníkem a sloučit obě nádraží formálně do jednoho uzlu se dvěma terminály (výhledově s třetím v podzemí).

Adam Ř

Tunel s pohyblivým chodníkem se mi zdá jako overkill, to je lepší udělat ten nadchod na Masaryčce, aby to bylo pěšky blíž, a protáhnout tram až k Hlaváku pro lidi s kufry

ene bene

Tak nadchod už se staví, bude fajn, v pořádku, počítám s ním, situaci zlepší. Jediná nevýhoda je, že se tím právě zazdí (nebo přinejmenším velmi zkomplikuje) jakákoliv šance udělat ještě něco užitečného v podzemí, jako třeba právě ten chodník. Což se naplno ukáže až v podzemí přibude také stanice metra D a pak ještě třeba ta podzemní železniční stanice.

Petr Drozda

Nejdřív zbytečnost jménem pergola, až potom možná třeba snad. Ne nejde to…. Vaše SŽ.

Kamui

To tu S34 mohli rovnou úplně zrušit

Nádražák

Nemohou, protože mají nevypověditelnou smlouvu s Bohoušem…

Romanero

A proč mu nedají celou S43, ať se tam nemusí pitomě střídat s ČD? ČD mají výkony v určitém rozsahu omezitelné. Na S43 by ty jejich jednotky byly pozvednutí a S34 mi přijde jako vhodný pilot třeba pro bateriové vlaky.

Radek

Třeba proto, že S34 platí Praha, kdežto tu S43 Středočeský kraj?

XXXD

S34 a bateriové vlaky? To by byl přímo ukázkový případ vyhazování peněz. Jestli je S34 opravdu pořádně využitá nebo má ten potenciál (opravdový, ne ten potenciál lokálek), tak by se mělo tlačit ne urychlenou rekonstrukci trati alespoň od Skál do Čakovic (+ případně ta vlečka).

Náhodný Kolemjdoucí

Potenciál je tam asi jen v souvislosti s plány na výstavbu v areálu bývalé Avia a od Skály do Čakovice se snad už nějaká rekonstrukce plánuje, jenže bez elektrifikace úseku Skály je jedno, co bude dál a stejně tam budou jezdit jen diesely nebo BEMU.

Romanero

Jakože bateriové vlaky na lokálky nepatří nebo v čem vyhazování peněz? Navíc tady je frekvence určitě vyšší než na průměrné lokálce.

Lukáš F.

Jízdní řád S34 je nesmyslně postavený, vlak z každé hodiny 25 minut jede a 35 minut stojí. Na to je ekonomický nesmysl cokoliv kromě účetně odepsaného vraku.

platamond

Právě díky době stání je to ideální možnost, aby si politici vyhráli s baterkama a neprznili provoz na důležitějších tratích. Na Mělník byly baterky nabízeny, ale objednatelé věří, že do 15 let budou dráty, takže nic. Ikdyby jste přidal další kolej z Čakovic do Hovorčovic a z Mlékojed do Všetat (nejkrititější úseky), tak ze Skal na Vysočany je stejně vyprodáno.

Miloš Kariera

Všechno jde, teda když se chce. Tady hraje prim asi něco jiného. Přitom by stačilo udělat pořádně hloubkovou revizi u KŽC, zvláště s čím jezdí (povolení, licence, apod.) a bylo by po srandě

Náhodný Kolemjdoucí

Bez možnosti dojet až na Masarykovo nádraží to proti 58 a 201 celkem postrádá smysl.

Frantisek X

Do Vysočan a na B je to přece jen rychlejší, než se trmácet trolejbem, či ještě přestupovat na C. Otázkou je, zda to využije dost lidí.

Náhodný Kolemjdoucí

To je samozřejmě pravda, ale na Vysočany jezdí z Čakovic (ne přímo od nádraží) autobus 136 a i když je to o pár minut pomalejší, tak pojede i o prázdninách cca. 4x za hodinu. Kouzlo S34 je spíš ve vyhnutí se zasekaným silnicím ve špičce (to by během prázdnin neměl být takový problém) a v přístupu přímo do centra na tramvajový uzel.

Mnohem lepší na Hlavní!

Škoda že nejezdí na Nádraží Vršovice jako dříve

vbb

Aktuálně (mezi 11.40 s 12.01) tam jede 5 vlaků. To se vám zdá málo???