Od Lysé dočasně na hlavní nádraží. V Praze začnou první výluky kvůli přestavbě Masarykova nádraží
Masarykovo nádraží, březen 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlaky linky S34 budou končit ve Vysočanech.
Vlaky linky S34 budou končit ve Vysočanech.
S34 aspoň mohla do Libně, popr zde po uvrati do Holešovic, zachoval by se dotyk s metrem C.
Nemohla, bylo by se to s S49, městskou linkou Roztoky – Hostivař.
Škoda, že S34 neprotáhli někam dál za Vysočany. Třeba kdyby byla nějaká dočasná improvizovaná zastávka v Karlíně.
Po dobu letních prázdnin, tedy od 1. července do 31. srpna 2024, proběhnou stavební práce na obnově železniční trati v karlínské oblasti Sluncová (Pod Krejcárkem).
No a pak se v tunelech může rovnou vystupovat a jít na perony pěšky …
Dneska ve Vítkovském stání přes deset minut a nebyl jsem jediný komu připoj z Krušnohora málem frnknul před nosem. A to ani nic křížem nejelo. Nějaký pán co asi měl o železnici trochu víc v hlavě tak celou záležitost komentoval slovy, kdo na CDP zase je. ..
Přitom už teď na Masaryčku nejezdí kladenské linky, takže potřeba hran je nižší o dvě. Navíc S3 od letoška jezdí opět na hlavák.
Tím nechci nutně kritizovat, svoje důvody to určitě má. Jen mě docela překvapuje, že ani mínus čtyři linky pořád na výluku nestačí.
Na zadní koleje (6. + 7.) se dá dostat jen od Negreláku, provozu od Hrabovky (bez úvrati) moc nepomůžou.
Pokud jsem dobře koukal, od začátku prázdnin bude od Sluncové po dvoranu funkční pouze jedna kolej, takže o počet hran asi až tolik nejde.
Ona je funkční jedna už teď – jezdí se jednokolejně na Libeň. A podívejte se na mapu, jak je kolejiště od Sluncové na Balabenku řešeno…
Hlavní důvod je výluka části koleje na Sluncové a díky tomu nejsou možné jízdy do Vysočan.
Masaryčku mám radši, líp se tam po cestě do školy přestupuje na tramvaj, ale tak pokud to bude znamenat zlepšení dopravního spojení na letiště a celkově zlepšení/rekonstrukci (aby ta doopravdy železniční infrastruktura – tj. pražce, koleje, troleje atd vydržela zase dalších šedesát let…), tak klidně…
Masarykovo nádraží je dobré pro dojížděče do centra, ale pro přestup dále po ČR a pro dojížděče na metro C už je výhodnější hlavák. Pokud by byla linka průjezdná směr Vršovice (nynější S9) a neotáčela se na hlaváku, bylo by to ještě lepší.
Tobm jo no…
Tak hlavní nádraží, to je nádraží v parku, to je dobré hlavně na přestupování a to je taky jeho hlavní smysl. Bylo by dobře tam udělat nějaký ten tunel s pohyblivým chodníkem a sloučit obě nádraží formálně do jednoho uzlu se dvěma terminály (výhledově s třetím v podzemí).
Tunel s pohyblivým chodníkem se mi zdá jako overkill, to je lepší udělat ten nadchod na Masaryčce, aby to bylo pěšky blíž, a protáhnout tram až k Hlaváku pro lidi s kufry
Tak nadchod už se staví, bude fajn, v pořádku, počítám s ním, situaci zlepší. Jediná nevýhoda je, že se tím právě zazdí (nebo přinejmenším velmi zkomplikuje) jakákoliv šance udělat ještě něco užitečného v podzemí, jako třeba právě ten chodník. Což se naplno ukáže až v podzemí přibude také stanice metra D a pak ještě třeba ta podzemní železniční stanice.
Nejdřív zbytečnost jménem pergola, až potom možná třeba snad. Ne nejde to…. Vaše SŽ.
To tu S34 mohli rovnou úplně zrušit
Nemohou, protože mají nevypověditelnou smlouvu s Bohoušem…
A proč mu nedají celou S43, ať se tam nemusí pitomě střídat s ČD? ČD mají výkony v určitém rozsahu omezitelné. Na S43 by ty jejich jednotky byly pozvednutí a S34 mi přijde jako vhodný pilot třeba pro bateriové vlaky.
Třeba proto, že S34 platí Praha, kdežto tu S43 Středočeský kraj?
S34 a bateriové vlaky? To by byl přímo ukázkový případ vyhazování peněz. Jestli je S34 opravdu pořádně využitá nebo má ten potenciál (opravdový, ne ten potenciál lokálek), tak by se mělo tlačit ne urychlenou rekonstrukci trati alespoň od Skál do Čakovic (+ případně ta vlečka).
Potenciál je tam asi jen v souvislosti s plány na výstavbu v areálu bývalé Avia a od Skály do Čakovice se snad už nějaká rekonstrukce plánuje, jenže bez elektrifikace úseku Skály je jedno, co bude dál a stejně tam budou jezdit jen diesely nebo BEMU.
Jakože bateriové vlaky na lokálky nepatří nebo v čem vyhazování peněz? Navíc tady je frekvence určitě vyšší než na průměrné lokálce.
Jízdní řád S34 je nesmyslně postavený, vlak z každé hodiny 25 minut jede a 35 minut stojí. Na to je ekonomický nesmysl cokoliv kromě účetně odepsaného vraku.
Právě díky době stání je to ideální možnost, aby si politici vyhráli s baterkama a neprznili provoz na důležitějších tratích. Na Mělník byly baterky nabízeny, ale objednatelé věří, že do 15 let budou dráty, takže nic. Ikdyby jste přidal další kolej z Čakovic do Hovorčovic a z Mlékojed do Všetat (nejkrititější úseky), tak ze Skal na Vysočany je stejně vyprodáno.
Všechno jde, teda když se chce. Tady hraje prim asi něco jiného. Přitom by stačilo udělat pořádně hloubkovou revizi u KŽC, zvláště s čím jezdí (povolení, licence, apod.) a bylo by po srandě
Bez možnosti dojet až na Masarykovo nádraží to proti 58 a 201 celkem postrádá smysl.
Do Vysočan a na B je to přece jen rychlejší, než se trmácet trolejbem, či ještě přestupovat na C. Otázkou je, zda to využije dost lidí.
To je samozřejmě pravda, ale na Vysočany jezdí z Čakovic (ne přímo od nádraží) autobus 136 a i když je to o pár minut pomalejší, tak pojede i o prázdninách cca. 4x za hodinu. Kouzlo S34 je spíš ve vyhnutí se zasekaným silnicím ve špičce (to by během prázdnin neměl být takový problém) a v přístupu přímo do centra na tramvajový uzel.
Škoda že nejezdí na Nádraží Vršovice jako dříve
Aktuálně (mezi 11.40 s 12.01) tam jede 5 vlaků. To se vám zdá málo???