kmax

Od českých hranic až k Baltu. Poláci dokončili poslední úsek dálnice do Svinoústí

Poslední úsek silnice S3. Foto: Mateusz Grzeszcuk / GDDKIAPoslední úsek silnice S3. Foto: Mateusz Grzeszcuk / GDDKIA

Výstavba 471 kilometrů trvala celkem 18 let.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

U nas resime 11 km 30 let. 10 let projekt, 10 let ekology a pak 10 let stavbu.

PetrN

jmenujte prosím stavby co trvají 10 let? Naprostá většina dálničních úseků se totiž staví 2-4 roky dle předpokladu

Bidlo

To byl vtip týdne…… D8 měla kvůli Ekoteroristům skluz asi 20 let, D6 dodnes nedosatvěná, D0 dokončení v nedohlednu, D43/73 stavba stojí od roku 1942……..

Daniel

Po S3 jezdím hodně a pravidelně každé léto k Baltu. Ta rychostka je skvělá. Velké benzínky a odpočívky skoro každých 30 km. Ne některých pumpách se dají za rozumnou cenovku hotovky a sprcha zdarma není výjimkou. Poslední úsek Męzizroje – Świnustie už byl v létě z půlky sjízdný a na konci ve městě dlouhý tunel pod řekou Świnou. Když člověk vidí ty velké lodě směřují do Baltu tak má zvláštní pocit. Smutná je jen naše česká neschopnost dodělat D11 z naší strany.

Michal

Gratulujem našim severným susedom k 2. kompletnému spojeniu sever-juh

Jimm

Lze zjistit, kolik bude mýto, když budu chtít projet celé?

Jarek

Mýto se na S3 neplatí pro vozidla do 3,5.

peter

Ta cena je neskutecna. V cene i vykupy a dalsi veci. Za podobne penize se chystame postavit stredoceskou d3. Nu akorat ta delka je osminova. To se pak stavi dobre. Kde je chyba?

Dejf

chyba je víceméně v tom, že čechové nebyli zase tak hrr do boje a dokázali si ubránit jenom o mnoho komplikovanější a hrbatější kout evropy obšancovanej horama ze všech stran. což samozřejmě přináší problémy a zvýšené náklady na provoz státu v každé době, o stavbě dálnice posázavím prakticky v taktu tunel-most-tunel-most ani nemluvě.

Zlámalík

Rakušáci možná taky nebyli hrrr, ale zjevně se to časem změnilo, na rozdíl od nás… 😉

Dejf

no kdyby je 40 let vyžírali sovětští bratři, tak by z nich byli dobrý pastevci 😀 my jsme si výsledek druhý světový vyžrali celkem solidně, na to že jsme v tom víceméně nevinně. holt pád z pozice 5. průmyslově nejrozvinutější země světa na listopadové revoluční finanční dno je něco, co se neopraví za 10 let, ale rozhodně se to zvedá…

Daniel

17.listopadu to bude už 36 let co se tady vymalováme na to, že to tady 40 komunisti čubčili. Poláci žili ve stejným marazmu a v roce 1990 byli 20 let za náma. Místo výmluv a kradení si vyhnuli rukávy a začali makat. Dnes už nás předběhli. Ale Češi to maj prostě v krvi, hledat viníka a důvody proč něco nejde.

Béďa Havránek

Poláci při stavění neberou na nic ohled. Z toho si nesmíme vzít příklad.

Béďa Havránek

Minimálně osm lidí si myslí, že bychom při stavění neměli na nic a nikoho brát žádný ohled. Šokující extremismus.

Padre

Béďo ,ještě že jste nebyl členem staroegyptské stavební komise pro budování pyramid.Misto pyramid a velbloudích bobků by tam měli jen ty bobky…

Béďa Havránek

To si pište, že bych byl proti budování megalomanských hrobek pro panstvo!

DavidS

Já jsem devátý a myslím si, že my naopak bereme ohled na všechno a měli bychom všechno řešit na začátku s cílem stavět a ne, že kdejaký spolek může na jakoukoliv zakázku v jakékoliv fázi podat neustále odvolání apod.

Béďa Havránek

Další extremista. Ne, brát co nejvyšší ohled na všechno je správné a stavby je potřeba navrhovat a realizovat tak, aby jejich negativní dopady byly co nejmenší, a případě, že jsou jejich negativní dopady větší než přínos, pak by se realizovat neměly vůbec. Jsme malá země není ve veřejném zájmu zničit každý její kout.

Bidlo

Z toho bychom si příklad vzít měli!!!!

Twix

Doslova vzato to budování začalo dříve než před 18 lety, protože kus u Štětína postavil ještě Hitler 🙂 Ale předpokládám že to stejně muselo být pak komplet přestavěno. Jel jsem po tom kousku „dálnice“ na konci devadesátek zájezdovou Karosou z Norska, následoval úmorný přesun po obyčejné silnici přes Zelenou Horu do Harrachova, další „dálnice“ byla pak až za Turnovem… při zastavení jsme mohli pozorovat, jak místní domorodkyně perou na hlíně před domem prádlo v poloautomatické pračce, tuto romantiku už nová S3 neposkytne 🙂

Dálnice

Polsko bylo ještě na přelomu tisíciletí v dopravním středověku. Párkrát jsem se tam po těch jejich dlážděných cestách lemovaných stromořadími projel a člověk měl skutečně pocit, že je v roce 1939.

Padre

A to ty dlážděné silnice lemované stromořadím byly v té části Polska zabrané Německu, v tom ,,starém ,, Polsku byly jednicky z betonu ,sem tam děravej asfalt ,ale ostatní cesty byly ještě poctivá šotolina pamatující staryho dobrýho Napoleona .

Daniel

Hitlerova A6 je jen obchvat Štětína, po té se zase najede na S3 kde A6 končí následně končí.

Libor

Mezitím v ČR jistý pán, co chce být předseda vlády už hlásí, že stavby budou přerušovat. Místo toho aby prodal několik letních sídel ve Francii a nějakou mld přispěl do fondu 😁

Luky

Je krasne. Poláci stavi rychle hodně km.dalnice

Petra

když někdo začíná na 0, tak se staví rychle… porovnejte si na wikipediii, kolik km dálnic mají s ohledem na rozlohu a kolik km dálnic máme my s ohledem na rozlohu… a kolik třeba měli v roce 1990. v dnešní době dojdete k cca stejným číslům…

Marian Kechlibar

„když někdo začíná na 0, tak se staví rychle…“

Co to je za logiku? Jako že první kilometry dálnic jsou méně náročné na práci a spotřebovaný materiál?

Praktik

Spíš by měl být článek o tom, jak je možné, že EU dotuje výstavbu dálnic v Polsku. Místo toho, aby je v době, kdy planeta hoří a bojujeme s tím green dealem za jejich výstavbu sankcionovala. Taková masivní výstavba navíc způsobí obří dopravní indukci, protože budou autem (společensky nežádoucí) jezdit i lidé, kteří by jinak nejeli.

marek hudec

jako ironie to není špatné, s tím hořením to nepřehánějte, zatím se tenhle klimatický doomsaying podobá svého času populárním zaručeným jobovkám, že na Zemi dojde všechna ropa

Miky

Sdilim Vasi klimatickou depresi. S obavam se, ze se ji zbavim, teprve až se napresrok zas vykoupu na Baltu.

Padre

Obří dopravní indukce? ….konečně budete moci sesednout u vás v JZD z oslíka či muly,zapíchnout vidle do hnoje a vydat se po nové autostrádě za poznáním do Štětina či Peenemünde..

Frantisek X

Jasně, po autostrádě, jak jinak. Zlatý oslík. Pak si nás může držet na uzdě kterýkoli diktátor, který nám bude dodávat zdroje ku plýtvání. Pěšky by na tom lánu asfaltu člověk asi zemřel vyčerpáním, zvláště v létě.

Padre

Ve stopě dálnice S 3 šel s našimi předky husity k Baltu i bratr Žižka.A nikdo tam kupodivu ,alespoň podle dostupných zdrojů vyčerpáním nezemřel.A to jěště ve jménu božím naši předkové cestou úspěšně vyvraždili a vyloupili spoustu vesnic a měst

Petr S.

To víte, Poláci ZŠ peníze EU staví dálnice v nížinách, Češi v podobných nížinách rozhledny 😆

Padre

Dobrá práce bratrské Polsko! Tak doufejme ,že penize na naši navazující dálnici D11 v úseku Královec -Jaroměř slovenský podvodník úplně nerozkrade a bude dokončena alespoň v dohledné době.

Nose Peak

Nazval bych to “Dálnice česko-polského přátelství”. Neb reprezentuje naše přátelské svazky. Nebo spíš svazenky, nebo co to na tom poli u Královce roste…

Ic540

Brzy očekávám po právu oslavné články o dokončení silnice a zároveň železnice z Žywce do Zwardoně…

Polsko opravdu jede a je to při návštěvě znát. Jedno či vlakem autobusem nebo autem…

Dávám jim palec nahoru 👍👍👍

Dodo

Na poli u Královce už konečně něco roste, krátký úsek přes čáru má být otevřeny snad příští rok…

Horší je to nekryté financování úseku Trutnov – Jaroměř 🤦‍♂️