Ochromený koridor na Ostravu. Nejprve srážka s osobou, následně výpadek ETCS
Ilustrační obrázek pro zpoždění, výluka, mimořádnost, omezení, kolaps. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Provoz byl asi na hodinu velmi omezen, vlaky nabraly velká zpoždění
Myslím, že Ostrava je ochromena nejen na železnici. Silinční doprava ven změsta, a můžete si vybrat jakýkoliv směr, je katastrofa. Sever-jih-D1 je jedno velké parkoviště, uzavírka Přívoz a pak od sjezdu Rudná a za Klimkovický tunel, směr Frýdek Místek rozkopaný most přes Rudnou u Hornbachu ve Vítkovicích, také postojíte hodku, směr na Havířov- stejný most a stejný problém, smer Opava rozkopaný most nad Polankou, takže také stojíte. a jako třešnička na dost je rozkopaný most nad Vratimovskou. Takže Ostrava je v bezpečí před ruským útokem, do města se nedostanou! Který chytrák uzavírky naplánoval nevím, ale zaručeně v tom hrála pomsta… Číst vice »
Opět další případ nesmyslného systému ETCS,který je stejným nesmyslem jako Green Deal. To povede k likvidaci železniční dopravy v Evropě. Už teď narůstá kamionová doprava. To je ta ekologická vize EU? Zase jen byznys pro hrstku globalistů prosazována za každou cenu. Jakoby železnice bez ETCS byla nějak nebezpečná . Dosavadní zabezpečovací systémy dostatečně plnily svou funkci, Je vidět ,že EU řídí jen hrstka neschopných úředníků naprosto odtržených od reality.
Green Deal je možná potřeba předělat, ale rozhodně ne rušit.
Jak fungují dosavadní systémy bez ETCS jsme se mohli opakovaně přesvědčit (Bohumín, Pardubice, Vysočany, Ústí n.L….).
Pardubice – barvičkovač nebyl, jsou zkazky že tam kolejový obvod byl akorát vypnutý.
Bohumín – barvičkovač nebyl.
Vysočany – v šukafonu barvičkovač nebyl.
Jsem pro zavádění ETCS, včera bylo pozdě, ale nezapomínat při tom na to, že vyhnáním zákazníků se přesunou na méně bezpečné silnice. (A už tu byl článek vlečkaře, jak nesměl na Uničovku, tak poslal lokomotivu autem)
Dát dohromady ETCS a Green Deal… vám už v tom chybí jen neziskovky
Jojo, železnice bez ETCS je úplně v pohodě, sice to do sebe občas někde vrazí, nevadí, že pár lidí zařve, nebo se vyklopí cisterny benzenu do polí a bude to stát miliardy a miliardy to dá do pořádku, zatímco místní si budou užívat boje s kontaminací.
Bych zrušil i staniční zabzař, taky jen zbytečné kompjůtry, telegrafem a pákama to šlo taky.
Dosavadní vlakový zabezpečovač rozhodně neplní funkci vlakového zabezpečovače (to jest zabránit porušení návěsti).
Škoda že je nehoda v Hustopečích. Jezdí tama odklonem Košičan a RegioJet
Tak hlavně, že si vedení SŽ už stihlo rozdat milionové odměny za ETCS.
Klid, jen stotisícové…
Omlouvám se za zavádějící informaci. Nicméně to, že ten jejich systém aspoň částečně funguje, tak mohou děkovat převážně provozním zaměstnancům SŽ a dopravců kteří na to nejvíce doplácejí. Takže se omlouvám, že mě irituje, když někde čtu, jak si hned rozdají odměny, přitom odměny mají dostat lidé, kteří opravdu pracují na tom aby to fungovalo.
Někdo ty pracující řídí 😄
Přemýšlím, jestli by se aspoň ty nejdůležitější tratě s L2 neměly zároveň vybavit L1, pokud se to nějak technicky netluče, coby záložním systémem…? Pak by nebyl asi problém ani “modrobílý svět”.
Co kdybychom se nejdříve porozhlédl i po obdobných tratích v Evropě? Kde mají výhradní provoz v L2 a kolik poruch a kiksů se jim tam děje a proč a jak to vyřešili? Vím, že dost problémů měli zrovna Švýcaři.
Pak tu jsou jen takové drobnosti, jako jet s vlakem s poruchou OBU ETCS dle modrobílého světa dále než jen jednu stanici, protože ne ve všech stanicích je možné vlak osobní dopravy odstavit (existence nástupiště na předjízdné koleji, délka nástupiště atd.). A přesně k těmto účelům se modrobílý svět vůbec nehodí, byť by byl osazen systémem ETCS L1. Za mne jednoznačně ETCS L2 pouze na vysokorychlostní tratě a jinde pouze ETCS L1 s rychlostní návěstní soustavou. A systémem ETCS L1 by dle mého názoru měla být vybavena i modernizovaná trať Brno – Přerov, protože jde o konvenční a nikoliv vysokorychlostní… Číst vice »
Dělit to na VRT a zbytek nedává smysl, ani podle jiné rychlostní meze (dejme ted stranou max. rychlost pro čtení baliz). Rozlišovat potřebu L1 a L2 má smysl podle kapacity, takže je spousta i velmi pomalých konvenčních trati, kde by se to hodilo. Třeba skoro celá Praha, PRaK, všechny větší uzly atd.
L1? Jako aby to umělo míň za víc peněz?
Ano, L1, které je levnější. Ani mne se ve snu nezdálo, že ETCS L2 je osmkrát dražší než ETCS L1. Že by L2 umělo osmkrát více než L1, to se opravdu říci nedá…😐.
Tak jednak, ETCS OBU je úplně stejně drahá, protože je to pořád ta samá OBU. To pálí dopravce.
Co se týče infra, docela bych chtěl vidět zdroj toho, že L2 je 8x dražší, protože GSM-R se zřizuje tak jako tak pro hlasovou komunikaci, takže cena navíc je za RBC a její integraci, naopak v kolejích je toho mnohem méně, u L2 není zrovna potřeba přepínatelných balíz. Máte nějaký zdroj té kalkulace?
Norma to nepovoluje, ale je to i moje představa – projedu výstrahu, etcs l1 chce brzdit abych neprojel další. Pokud se chytne signál (l2) můžu se rozjet, s l1 poskakuju.
Nemyslel jsem takto paralelně, ale prostě standardně provoz v L2, při poruše ruční změna úrovně na L1 a jedeme dále.
To zní pěkně, ale osobně mám pocit, že raději než rvát miliardy do paralelního systému by bylo lepší ten hlavní systém dotáhnout ke spolehlivosti a peníze raději dát do redundance L2.
No s modrobílým světem by L1 tak nějak nefungoval, jekož by ty balízy nebylo na co napojit…
Přečíslujte vlaky a je po zpoždění, dodavatel ETCS již našel Playmate 2025 , na dráhu není čas pochopte to
1106 to ukončila ve Vyškově a na čeká se na další spoj takže zpoždění už nyní okolo tří hodin.
R8 to dneska odnesla asi nejvíc. 1108 taky skončila ve Vyškově s +120 a lidi veze 1110 s +63.
Podle mě nejvíc to odneslo noční Leo z Prešova. Nejdřív NAD do Bohumína a následně skokan.
Nevím teď čísla vlaku, ale ve Vyškově byly dva obraty a jeden dokonce v Blažovicích. A když se zdálo, že bude klid, tak se na cca hodinu zastavil provoz Němčice nad Hanou – Nezamyslice.
Do Blažek byl psaný 1108, ale nakonec měl točit ve Vyškově.
Určitě jeden obrat byl v Blažovicích. 1115 byla výchozí z Blažovic.
A do toho chce/chtěla (?) SŽ omezit používání GRAPPu, aby se už člověk nemohl vůbec na situaci dopředu připravit a případně se zařídit jinak.
…a proto uz delsi dobu provozuji pro verejnost urceny web https://mapy.spravazeleznic.cz/ kde se zobrazuji jak aktualni pozice, tak mimoradnosti, a je tam i par dalsich vrstev. Tak na co kafrate?
Aktuální pozice v případě investičních akcí neaktualizované řadu let.
Srazky s osobou a vypadky ETCS jsou investicni akce? A jestli se nepletu, tak to v GRAPPu stejne neni.
Nerikam, ze to reseni je bezchybne, ale tvrzeni, ze chteji zamezit „aby se už člověk nemohl vůbec na situaci dopředu připravit“ je proste lez. To byste snad jeko novinar mel byt schopen rozlisit.
A jestli vite, ze tam neco je spatne, tak predpokladam, ze jste je na to jiz upozornil?
Píšete o dalších vrstvách. Jednou z těch vrstev jsou investice. jinak jistě víte, že původní verze grappu měla skončit a být nahrazena tím paskvilem, který tu obhajujete.
A když tak rád poučujete, vy se za své jméno stydíte?
GRAPP stále lepší a přehlednější. A tipuji, že i neskutečně méně datově náročnější.
To je mozne, ale o tom se prece nebavime. Slo o pristup verejnosti k informacim o poloze vlaku a mimoradnostech.
Sorry, ale tohle je naprosto nepřehledná hrůza.
Mně se to v mobilu ani nenačte, kolik obřích javascriptovejch knihoven to potřebuje.
Mimořádnost je teď (11:30) pryč, že by už se to opravdu podařilo opravit?
Me se libi ta tiskova zprava… zpozdeni 15-60 minut a pritom realne maji vlaky zpozdeni zhusta pres 2 hodiny.
Čistě technicky – „může docházet ke zpožďování o 15-60 minut“ znamená, že ke stávajícím zpoždění přibyde dalších 15 až 60 minut, což celkem sedí, protože část z toho zpoždění je způsobená ještě tím skokanem a následným omezeným provozem po jedné koleji.
…takhle urcite uvazuje bezny cestujici…. Ten nevi co je ETCS, ten nevi nic, vidi pouze 150 min na prijezdove ceduli.
Uvažuje. Zpožďování o x minut znamená zvýšení zpoždění. To není tak těžké pochopit. To je základní porozumění psanému textu a jen velmi lehké logické uvažování. To běžný cestující zvládá. Že vy budete jeden z těch, kdo ve škole na spoustu věcí (třeba v matematice) říkal, že to v životě potřebovat nebude?
Mimořádnost na Prahlavním – co na tom, že jsou úplně rozvrtané obraty, však každý kdo jel kolem tak jenom navýšil zpoždění o 15.
A když dopravce nemá soupravu na obracák, je to jeho vina.
Tolik radosti při pondělku 🙁
Na tom koridoru nemůže být ani jeden den klid
Mohlo by se u podobných článků zmínit i to, že díky podobným eskapádám stojí nákladní doprava půlky republiky? A ne jen psát o osobní dopravě. Nákladní dopravci mají díky tomu denní ztráty i ve stovkách tisíc. Jejich jméno v očích zákazníků, v této divnodobě, jde ještě dolů.
Nákladní doprava prostě nikoho nezajímá. Pro SŽ je to otravný hmyz, co potřebuje dlouhé koleje, manipulační koleje a jezdí v noci. Pro politiky je to možnost jak povídat co vše se v rámci zelenější politiky na koleje převede a skutek utek.
Tak jako přiznejme si že osobka taky zrovna nepůsobí, že je ta protěžovaná. Spíš je veškerá doprava na kolejích dobré správy obtěžující. Ale tak i taková škola působí bez dětí o dost líp 😀
Zase si uvědomte, kolik by se uštřilo na údržbě a investičních akcích, kdyb dobré správě nikdo po těch kolejích nejezdil. Vždyť ty vlaky všechno jenom ničí!
(konec sarkasmu)
Nevím, jestli jste u osobky, nákladu, SŽ nebo mimo dráhu, ale zkušenosti nákladky a hlavně zkušenosti s řízením provozu jsou takové, jak popsal Aleš.
A co čekáte od ministra silnic?
SŽ nákladní doprava zajímá.
Pravidla pro přidělení kapacity a přednost vlaků v provozu však určuje MD.
Pište to mi ostrovů dopravy, který je odpovědný už aspoň 30 let za preference a pravidla při organizování drážní dopravy!
Ja to nejdriv pochopil, ze to ETCS vypadlo díky té srážce s osobou.
Až při druhým přečtení mi došlo, že jsou to dvě odlišné a nesouvisející události.
Taky jsem si představoval toho sabotéra, co se nechá přejet a zařídí výpadek Moravy. 🙂
Pižlal pilkou balízu a přejel ho vlak. 🙂
upraveno
A je to porucha ETCS, nebo GSM-R zase nezvládlo nápor těch vlaků, co se tam v důsledku té srážky nahromadily?
To by mne také zajímalo. Ale dle informací, které se ke mne dostávají, není problém samotné ETCS, ale GSM-R, bez kterého ovšem ETCS není schopno fungovat.
S tím GSM-R to míním obecně, ne pro dnešní mimořádnost.
A ještě bych rád dodal, že při současných výpadcích ETCS při výpadku GSM-R se dá jet rychlostí 100 km/h dle návěstidel. Po zavedení modrobílého světa se nepojede vůbec…
Ale pojede. A jak! Mezistaničně a max 60 🤣
No právě a jen do prvního průseru, protože tabulka s křížem místo předvěsti nebude to pravé ořechové pro jízdu více než jednoho vlaku, který se bude hlídat jak oko v hlavě :-):-):-).
Jedná se o výpadek RBC.
rbc je nějaká etcs anténa?
Slavný single point of failure ETCS?
Vypadlo RBC pro ETCS.
K tomu ještě celonoční porucha TV mezi Čadcou a Mosty u Jablunkova, která taky zamíchala s oběhy vlaků a zpoždění se bude přenášet celý den. Dneska bude cestování pouze pro otrlé.
díky, doplněno
Bohužel, pkp tam strhlo trolej na území SK.
Ano, niet vacsej radosti nez ked vam o tristvrte na tri v noci v Cadci sprievodca zaklope na dvere s tym, ze dalej sa ide autobusom.
Ale zase, klobuk dolu, CD/ZSSK to malo zvladnute takmer perfektne. Busy uz boli pristavene, vzali nas do Bohumina, tam sme nasadli do protismernej Slovakie a vyrazili s hodinovym meskanim, ktore po Prahu stiahli na polhodinu. Na porovnanie, Regiojet sa vybral odklonom az cez Trnavu a Kuty a Leo tam asi zostal visiet az do otvorenia. Zlaty statny moloch…
Ako sa rieši ubytovanie ľudí v náhradnej súprave, keď sa nestihne vyčistiť/vymeniť vybavenie na spanie? Alebo sa pokračovalo v sedačkovom móde?
Ve voze je více čistých povlečení.
Flakli mi na postel obal s cistym povlecenim a ja som si ju prezliekol.
To začalo už v noci na neděli a pokračovalo v neděli z Čadce směr Mosty porucha zab.zař, když byla porucha dopoledne odstraněna, za 25 minut znovu…..
Ehm, porucha (poruchy) ZZ se tam táhly už od pátečního večera.
My do toho „vlítli“ až v sobotu v noci…