Ochromená železnice v Německu, technické problémy zastavily vlaky v centrální části země

Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Provoz na několik hodin omezila blíže neupřesněná technická porucha.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

https://karte.bahn.de/detail/3e6ff7af-6890-484e-a34e-5ae174a179f1
Brandschäden in Elmshorn: Der Bahnverkehr ist in Schleswig-Holstein bis einschließlich 08.09. massiv beeinträchtigt

Pokud je to ono, mapu takhle odkazují přímo DB.

Jarda V.

Takova hlaska byla k videni okolo Hannoveru uz v patek odpoledne. Ale ma nemcina je takova ze nevim ci zam stalo, muj prvni lokalni RB vlak jel na cas, dal uznzo bylo horsi ale nevadilo to, proste jsem si sedl do primeho ICE na Berlin misto jednoho lokalniho priskoku. Nocni EC uz bylo v pohode a rano EC na jih o vagon kratsi takze relativne standartni chaos CD

Petr Šimral

To my známe. Poruchy roamingu GSM-R jsou docela časté a blbé je, že se dopravcům používajícím cizí SIM nevěří… Naposledy cca před měsícem.

„Co otravujete, nikdo nic nehlásí, jenom vy“. ANO, máme německé SIM.

Karl vB.

V Bavorsku a Badensku-Württenbersku končí tento víkend letní prázdniny, takže pokud se zrovna někdo vracel přes Frankfurt domů, s tím, že zbytek dojede vlakem, tak mu nezávidím.
Doufám, že v těch odstavených vlacích ez otvíravých oken aspoň funguje klimatizace.

MrReality

My nedobrovolne prodluzujeme dovolenou a tvrdneme ve Frankfurtu. Do Berlina odjel podle vseho snad jenom jeden vlak a nechci videt, jak to v nem vypadalo. Ono to i bez tohohle pruseru je celkem peklo. Vyluky, nedostatek personalu – pomalu kazdy druhy regional smerem Koblenz je zruseny, ty, co jedou, jsou zpozdene a narvane. Pred lety jsem dal vylet Berlin – Koblenz na otocku za den, ted to jedeme 3 dny.

Karl vB.

Časy se mění a bohužel ne vždy k lepšímu. Dalo by se použít okřídlení přísloví, že „dobře už bylo“. Současný stav není způsoben pouze přechodem spolkových železnic ze státního podniku na akciovku v roce 1994, ale kromě jiných, všeobecně známých dějinných souvislostí, i tím, že poslední „čistokrevný“ ministr dopravy Matthias Wissmann z CDU, skončil funkční období v roce 1998. Pak začala éra, kdy doprava byla jen přílepek k ministerstvu výstavby a bydlení/ rozvoje měst. Posledních 11 let je doprava přilepena k digitalizaci. Jakpak by to asi vypadalo u nás, kdyby byla doprava spojena s místním rozvojem, pod vedením „digitalizačního experta“… Číst vice »

Jirka63

Jo,ETCS a počítače,stačí vir a už se nehne ani kolo.

Neznamy Jarek

Je to bezpečný. Když se to podělá, tak to stojí. Horší varianta by byla, když se to podělá a všechno by jezdilo.

Jiří Kocurek

Radši zastavit, než pak zjištovat pevnost rámu vagonu a zaklínat se tím, že B249 má ještě rám poctivej.

Jaaa

Ano, nač se zalamovat tím, že by to šlo i líp. Rovnou můžete nastoupit do SŽ.

Jiří Kocurek

Opravdu máte pocit, že tím obhajuju barvičkovač??

Jaaa

U SŽ se asi před deseti lety vyměnila garnitura a ode zdi “barvičkovač vždycky stačil” se to překlopilo ke druhé zdi “ETCS a jinak nejezdíme”.

Jiří Kocurek

Trolej sundat nechcete?

Jirka63

Ne nechci,jezdím pod ní 42 let.

Jiří Kocurek

Takže na ní tedy závada být nemůže…

Fakt si myslíte, že za problém může vždycky to, co je pro vás nové?

S vaším přístupem by trolej nebyla. Protože kdysi byla nová a byly na ní závady. Nebylo by ani PZB.

Jirka63

Chytrák z internetu.

X 1

ETCS v Německu? Asi jste mimo mísu.

Jiří Kocurek

https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=50.57277169042023&lon=11.4093017578125&zoom=7

To modré … jako je tam ETCS, ale v tak malém rozsahu… pán má ale rovnou jasno.

mgr.pavel

Jen pozor na zavádějící data z této mapy. Dle ní je v Česku na koridorech ETCS (výhradní provoz teprve bude, není to jen ETCS), zato jinde je „no train protection“. Sice nevím, jak kvalitní je náš barvičkovač, ale „no protection“ to snad zase není, ne? 🙂

Nicméně to je irelevantní faktu, že pod ETCS se v Německu prakticky nejezdí.

Air Traveller

co je zavadejicicho na tom, ze kdyz tam etcs je, tak je tam modra?

X 1

Zavádějící je skutečnost, že v DE se až na výjimku dvou úseků, jezdí na ETCS L2, které má jako spodní jistící vrstvu zabezpečovač PZB. V případě poruchy GSM-R se nejede na ETCS ale na PZB (Vmax=160). Výpadek GSM- R se týkal oblasti Frankfurtu, kde je jen krátký úsek ETCS s Rückfalebene PZB. Takže dopad nefunkčního GSM-R na vlaky jedoucí na ETCS L2 se rovná nula. Všechny vlaky přepínají vysílačky na P GSM, popřípadě lokální analog, který je ve streckenbuch. Pokud není možné ani spojení přes analog, tak nastupuje klasický telefon, kdy jsou čísla na personál také ve Streckenbuch a jezdí… Číst vice »

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak barvičkovač je no protection, můžete s tím vesele projet stůj 160.

O.K.

No protection je zcela odpovídající.

tarten

I když je tu od komančů zvyk říkat barvičkovači zabezpečovač a přetrvává to i v předpisech, žádný skutečný zabezpečovač to není, když to není schopné při hrubé chybě fíry zastavit vlak. Je to podobné, jako bývalo zvykem říkat větráku klimatizace.

Ares

Ty máš vir v hlavě tak akorát.

troglj

V tomto rozsahu dopravy a při rychlostech až 300 km/h by to jinak bezpečně nešlo.

Jirka63

Jo a ktomu mechaniky,jel jsi tam někdy?