Ochrana před podvodníky. Carsharingová společnost Car4way začala jako první používat Bank iD

Sdílený vůz Car4Way. Pramen: Louda AutoSdílený vůz Car4Way. Pramen: Louda Auto

Nejčastějším trikem, jak systém sdílených služeb zneužít, je registrace na cizí osobní doklad.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Černý

Vážení, nejlepší bude, služeb takovýchto společností nevyužívat. Toto je jen další ze skrytých marketingových pokusů, jak v ČR zavést tu přiblblou bankovní identitu, což je jen krůček k evropskému digitálním ID. To potom už bude člověk moci cestovat opravdu jen pěšky (pochopitelně bez mobilu) a jídlo si bude muset pěstovat doma na záhonku, protože si ho v obchodě nekoupí. Ministr vnitra tento týden v podstatě řekl, že bude potřeba nějakým způsobem zajistit, že důchodci přejdou z výběru důchodů v hotovosti na zasílání na účet. To je další dílek do tohoto digitálního puzzle. Ať si to každý dělá jak chce. Spousta… Číst vice »

Šejdr

Paranoia se dá léčit a neměl byste to už odkládat.

Lumiere

Tohle myslíte vážně? 😁😁😁

Yellowhammer

pěkné pozadí na fotce.. myslím ta zeleň a tak

Lukas

„…dokonce automobil zcizí“
No a? Majitel s tím souhlasil, tak to nemůže být žádný problém.

Kuba

Přesně, ale podle +/- se zdá, že spousta lidí nezná význam slova „zcizení“ :-))

Mysel

To mate pravdu. „Odcizit“ a „zcizit“ jsou pro nevzdelance synonyma.

Petr

Ano, zcizení je legální převod majetkového práva mezi dvěma účastníky. Taky v tom nevidím problém – a dokonce je to za úplatu 🙂 . C4W za to chce 10.000 Kč, pokud nejste elektronicky identifikován. takže pro všechny win-win situace 🙂

Leoš Konečný

Ještě by mě někdo mohl vysvětlit jaký je rozdíl mezi autopůjčovnou a sdílením, za mě je to jedno a to samé.

Tonda Sehnal

V první řadě cena, v druhé řadě taky to, že půjčovna má přesně dané místo kde si auto vyzvedneš a kam ho také vrátíš.

Mysel

Mate na mysli opravdove sdileni nebo to marketingove / politicke ala „sdilene kolobezky“? prvni pripad je obvykle jasny hned na prvni pohled, to druhe jsou normalni pujcovny hrajici na politickou notu.

původní Jakub P

Není to jedno a to samý, ale je v tom průnik. Sdílení může být jak komerční (pak je to specifickej druh půjčovny), tak třeba založený na družstvu (pak to ani moc autopůjčovna není). Ale bez ohledu na to, jak jsou ty auta vlastněný, hlavní rozdíl je, že to má každý svoje (odlišný) typický využití. Do klasický autopůjčovny půjdu, když budu chtít auto na týden+ nebo aspoň na víkend. Nebo auto tak specifický, že mi stojí za to dopravit se do půjčovny, půjčení auta vypapírovat, dojet si s ním tam, kde ho skutečně potřebuju, a při vracení to celý absolvovat v… Číst vice »

Frantisek

To už ale popisujete jen různé druhy půjčoven. Sdílení by bylo nejvýše ve formě toho družstva, kdy by automobily byly vlastněny společně. Na den nebo na týden, z ulice nebo z ohrady, to vše už je půjčovna, nikoli sdílení. To slovo pro to bylo jen ukradeno z původní neziskové myšlenky.

původní Jakub P

Charakter té služby, tedy krátkodobé půjčování bez velkých formalit kolem každé jízdy, skutečnost, že takové vozidlo poslouží (narozdíl od těch z klasiccké půjčovny) za den v průměru více různým zájemcům, atd. se holt ukázala jako daleko důležitější rozdíl, než způsob vlastnictví těch aut a tak se to slovo prostě vžilo trochu jinak, než byl asi původní záměr. Může se vám to nelíbit, ale to nic nezmění na tom, že je to realita a že se tak to slovo vžilo a používá…

Gale

Autopůjčovna platí všechny své náklady sama ze svých tržeb, tzv. -sharingové společnosti část z nich přenášejí na nezúčastněnou veřejnost, nejčastěji skrz dotace a/nebo bezplatné nadužívání veřejného prostoru.
Skutečné sdílení aut je v celé EU tak legislativně komplikované, že je prakticky nemožné.
Aktivismus zdejších autorů má však v tomto směru dost nečitelný cíl, takže jásavě oslavují cokolisharing, ale stěží se dočkáte něčeho více, než jen povrchní reklamy na „správné“ firmy a služby..

Frantisek

Jenže to právě není „sharing“ čili sdílení. „Oslavována“ je jen nová forma komerce, která se schovává za hezky se tvářící slovo sdílení.

v.sp

Sdileni je divne pojmenovani, stejne jako puvodni anglicke sharing.
Ale kdyz uz se to uchytilo, asi s tim nic neudelame.

Kdyz si treba prectu Ramcovou smlouvu Car4way, tak se jedna o „uplatny kratkodoby pronajem“.

Pronajmu aut je vic druhu – takovahle kratkodoba (minuty az hodiny), luxusni/sportovni auta („zazitky“), dodavky/voziky (na odvoz nabytku/nakupu staveniho materialu), no a pak to co si vetsina lidi predstavi pod autopujcovnou: kancelar s parkovistem kde se kazdy pronajem podepisuje samostatne a obvykla doba pronjamu je na celou delku tydenni dovolene.

Frantisek

Uchytí se bohužel různé blbosti. Pak se může i diktatura nazývat „lidovou demokracií“ a tvářit se přijatelně. Bacha na to. Já to tedy jako sdílení z podstaty věci nazývat nemohu. Pořád je to půjčovna, využívající ovšem nově veřejný uliční prostor – díky čemuž tedy ušetří i jalové kilometry (pokud je návazné využití) a jalové stání (oproti vlastním vozům).

Jiří

Kdyz si treba prectu Ramcovou smlouvu Car4way, tak se jedna o „uplatny kratkodoby pronajem“.

To bude asi tím, že české právo nezná pojem „sdílení“?

Petr

Rozdíl je jednoduchý – autopůjčovna je tradiční obvyklé označení. Komerční sdílení (sharing) je totéž, ale v „new speech“. Kdo použije slovo autopůjčovna je dneska označen za mimoně, out, starého. Kdo použije slovo sdílení / sharing je ten pravý frikulín :-). Dost často je pak rozdíl i v tom, že autopůjčovna podniká na svoje riziko, kdežto sdílení je závislé na dotaci (bez toho chcípne).

medvěd

To je riziko podnikání. Holt mezi námi jsou nepoctiví.

Jan

Smysl to dává a nedivím se, že C4W jsou první. Jako jejich uživatel, i jejich konkurecne, vím, že C4W jsou výrazně důslednější. Lepší stav aut a důslednost vymáhání škod/pokut po uživatelích. Bohužel jsem už jednou platil a jednou mi málem zkusili naúčtovat škodu, kterou jsem nezpůsobil.