Obyvatelé italských měst dostanou kvůli epidemii peníze na kolo, v Bari platí i za ujeté kilometry
Cyklista v ulicích Milána. Foto: Igor Saleviev / Pixabay.com
Obyvatelé větších italských měst dostanou v rámci boje proti dalšímu šíření koronaviru finanční příspěvek na nákup nového kola, skútru či
Toto by bylo dobre reseni lokalek, kde vyjde vyhodneji platit lidem taxik nez motoracek. Zaplatit jim za to, ze pojedou na kole. Jednak tim udelaji neco pro sebe a sve zdravi a usetri penize ve zdravotnictvi, druhak si prijemne privydelaji a do tretice to kraje a stat vyjde cele levneji nez hradit vlak a tim zbyde i na bus pro babicky.
Vemte si prášek, když Vám ty lokálky tak leží v žaludku. Uvědomujete si že bez What-If, potenciálního doplnění sítě atd. je blbost o rušení více než několika málo lokálek uvažovat? Vybudování třeba 10km dlouhé spojky může vést k naprosté změně poměrů v železniční síti.
Jako jezdit na kole v létě do práce v Česku je jedna věc, ale jet takto v obleku v jižní Itálii, navíc v tamějším dopravním chaosu, to je už fakt jen pro fajnšmekry. Tam se v prostorách bez klimatizace mezi 9. dopolední a 7. večerní pohybuje minimum lidí.
V obleku do práce na kole bych si netroufl ani já a to mám hodně naježděno, ale je dost profesí a činností při kterých to nemusí vadit. Stejně tak třeba při běžném vyřizování po městě či při jízdách za rodinou. Ale to berte jako názor někoho kdo se část života pohyboval po Moravské Šanghaji. Pokud se půjde do elektrokol, tak to bude mít význam i pro důchodce.
Občas v obleku po Praze jezdím a žádný problém. 🙂
No to je pro některé rána přímo na komoru
Za trochu zarážející ovšem považuji odůvodnění „Vláda tak chce lidi motivovat, aby méně používali prostředky hromadné dopravy, kde se mohou snadno nakazit, a zároveň tak přispět ke zlepšení kvality ovzduší, napsal server TheLocal.it.“ – kdykoli jsem navštívil Itálii, připadalo mi, že ve městech je mnohem intenzivnější IAD než MHD + příměstská doprava, byť ani ta tam rozhodně zanedbatelná není: Italové někam rejdí pořád
Je to tak, můj dojem z železniční dopravy v Itálii je, že jediné co tam doopravdy využívaně funguje jsou (polo)VRT vlaky a milánské radiály a několik pár relací k tomu. Zbytek je spíš do počtu. MHD tak Milano, Řím a skoro nic jiného.
Krachující Itálie by měla peníze vydávat trochu smysluplněji.
Myslím že toto je smysluplné. Pokud to vyjde, tak to uleví ulicím a teoreticky omezí mírně i dovozy paliv.
Dotace na kola poslouží k víkendové zábavě. Neočekávám významnější přesun lidí z aut na cyklodopravu.
Nakonec podpora pohybových aktivit také nejsou vyhozené peníze.
Všimněme si ovšem, že je to zaměřeno na vytažení lidí z veřejné dopravy, nikoli z aut. A už takové elektrokolo (pokud nenabíjí cestou z kopce) nebo skútr ovzduší tak úplně neušetří, byť oproti poloprázdné tramvaji či dokonce autobusu o úsporu paradoxně jít může. Možná pak trochu ušetří i na údržbě silnic či kolejí, pokud pojede méně spojů. Ovšem primární problém bývá obvykle i v přemíře dopravy samotné, která v důsledku většinou také škodí zdraví…
Zavidet, ze lide radeji (a casto i rychleji) pojedou na elektrokole nez vlakem, vyzaduje opravdu velky stupen lokalkove lobotomie. Jestli ono by uz to nechtelo konecne priznat, ze sotousum vubec nejde o kvalitni verejnou dopravu, ale jen o to, aby kazdou lokalku hobloval aspon jednou tydne vlacek, kdyby chteli zrovna na vylet a bus je pro ne fuj, natoz auto.
Ulicím to neuleví, když lidi místo v MHD budou překážet na kolech.
Jj, takže mají překážet v autech, že. 😀
Záleží na návrhu dalších opatření a jestli to jenom opravdu vytáhne lidi z MHD, neb to bude mít nějaký přidaný efekt. Pokud se upraví některé ulice na kombinaci kolo, chodci + zásobování, bez parkování, tak by to mohlo začít vytahovat lidi z aut.
Především to brutálně víc učiní MHD ztrátovou, tudíž na ni bude potřeba víc dotací. Navíc v době pokrizové nebude mít žádná vláda na rozhazování. Což může společně vést k omezování spojů, tím pádem poklesu atraktivity MHD a pokud se tato spirála roztočí, může MHD v podstatě zaniknout…
Zanik socky nekomu vadi?
Ne, neznám tě, tak by mi tvůj zánik ani nevadil.
A má cenu držet násilím takový systém, který není s to poskytnout pohodlnou a komfortní dopravu? Myslím si že se systémy hromadné dopravy dělají nějak trochu vadně zkoušíme z nich dělat „sociálně dostupnou“ dopravu pro všechny, přestože původně byly navrženy jako pohodlná doprava po městech pro střední třídu, která nemusela/nemohla vlastnit kočáry a chtěla se ale také pohodlně vozit po městě. Jenže s dnešním nastavením to vypadá spíš jako snaha o převoz dobytka. A za to se moc lidem platit nechce. Takže bych se vůbec nedivil kdyby reálně byla přijatelná vyšší cena lístku pokud bude zajištěn dostatečný komfort, což dnes… Číst vice »