Obsazenost 97 %. Linka Delty z Prahy do New Yorku překvapila velkým zájmem cestujících

Boeing 767-300společnosti Delta Air Lines přistává v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 767-300společnosti Delta Air Lines přistává v Praze. Foto: Letiště Praha

Chuť Čechů cestovat přepsala statistiky Ruzyně, většinu cestujících poprvé tvořili Češi odlétající ze země.

Zpět na článek
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Vidíte, milé šotoušstvo…měli jste se věnovat byznysu, pak by sem lítalo víc dálkových linek.

Mat

Ono naplnit B763 s kapacitou 220 cestujících není zrovna zázrak. Ale každopádně dobrá zpráva, kéž by chtěli obnovit Atlantu, když AA s Filadelfií i UA s Newarkem pořád váhají.

EC104

Akorát by bylo dobré sdělit kolik taková letenka stojí aby si člověk udělal obrázek o tom jaká třída lidí si to může dovolit…

Daniel

Jenom buržoazie, Lojzo! Jenom buržoazie…

kakov

feudálové a kapitalisti na to nemají?? 😀

PAN

A všichni kapitalisti 🤪

Lenka Nováková

Není to nic nedosažitelného i pro nízkopříjmové skupiny. Prostě nebudete v New Yorku spát v *****. To víkend na Dolní Moravě vyjde pomalu na stejný prachy jak LowCost vejlet za oceán.

Jakub

Koupil jsem s předstihem kolem 10 tis./os., což je na přímý let pěkná cena, byť to bylo nakonec vzhledem k předčasnému zrušení přímých letů s přestupem. Jiná věc je útrata na místě. Vzhledem k dolaru za 25 korun a celkově vysokým cenám přišly 2 týdny na cca 100 tis. (bez započtení letenek, 2 dospělí, jedno dítě do 2 let), a to jsme nijak závratně nerozhazovali.

Jenda

Tykráso…pěkná cena je slabé slovo, při dnešních cenách to je skoro zadarmo. Myslím samozřejmě ty letenky.

Lukáš F.

Řekl bych, že tu linku využijí hlavně lidi letící do USA pracovně, nežli dovolenkáři.

Juraj

Ne-e. Tedy, kdo míří do NYC a těsného okolí, tak klidně, ale kamkoliv jinam v USA je to hrozný vopruz, protože člověk musí už při přestupu na JFK přes imigrační.

Kdykoliv se od nás z firmy létalo do Dallasu, Denveru nebo San Francisca, tak vždy přímý transatlantický let z Frankfurtu, Mnichova, Amsterdamu do té které destinace.

Původní Aleš

Tak nejde asi o imigrační, ale o celnici. Jestli se jde na imigrační při přestupu nebo v destinaci,vyjde na stejno (tedy pokud se na imigračním neudělá mimořádně dlouhá fronta až natolik, že uletí připoj). Co je ale vopruz, je vyzvedávání kufrů, průchod kolem celníka a opětovné odevzdání kufrů. To, pokud letíte z Evropy přímo do destinace, samozřejmě není. Obzvlášť „miluju“ přestup v LA, kde je chodba od celnice k opětovnému podání zavazadel do kopce. To musel vymyslet nějaký ynteligent. Pokud cestujete s více dětmi a kufry se Vám nevejdou na jeden vozík, tak menší dítě nemá šanci další vozík do… Číst vice »

Air Traveller

letenka do usa zpatecni zacina kolem 10-15 tisic vy trido

KrizeVychodniSpolecnosti

EC104: Můžete to zkusit vlakem, když se vám nelíbí letadlo 😉

Martin

Zpáteční na hlavu nás vyšla na cca 12k. To si vyděláš za měsíc na brigádách přes víkend.

EC104

I víc, díky za info.

Ivan_pha

To je problém si to dohledat?

Jiří Kocurek

To by pak nemohl závidět, vztekat se a nadávat.

Zdeněk

Typickej ceskej zavistiveček, patrně režista ČD:-(

EC104

Zdeňku, myslíš že réžista něco někomu závidí? Já určitě ne. Možná tak ty režijkářům režijku. Typický čecháček.

Jan Najbrt

Kéž by to bylo impulsem k celoroční lince a třeba i dalším (UA,AA) jako před pandemií. Praha by si stabilní spojení do USA zasloužila.

Air Traveller

tohle ale fakt neni o tom, co si zaslouzi, ale o tom, co uzivi

Martin Csabo

myslím že 3 lety týdně přes zimu by se uživily

Air Traveller

mohu se zeptat, na základě čeho se domníváte, že „tři lety by se uživily“? máte nejaká data, ,které aerolinky nemají?

vězte, že kdyby přesvědčení, že 3x týdně se uživí praha, s vámi sdílely i aerolinky, tak tu prahu lítat budou?

Korytnacka

To je panecku inflace :DTakova inflace je sen kazde ekonomiky

Petr

„To však podle Jiřího Pose už dnes udržitelné není“ – To jsou tedy ambice, rezignované sdělení od pana Pose. Jestli by nakonec nebyl lepší pan Řehoř v čele letiště.

Aleš

Když to není udržitelné v dnešní době, tak to znamená že už nikdy nebudeme mít přímého celoroční spojení s USA? A co třeba úsporné typy letadel nebo místo 7 rotaci týdně jen 4.

Majkl

Až bude k dispozici A321XLR tak to bude určitě někdo lítat celoročně, toho bych se nebál. B767 nebo A330 se asi vážně nenaplní a neuživí v jiných než letních měsících.

Aleš

Taky věřím v to že až budou mít 321 XLR tak to nebude jen JFK celoročně.

Původní Aleš

To čtěte kde?

Aleš

To čtěte kde?

Aleš

,,dnes už to udržitelné není “

Původní Aleš

Díky, přehlédl jsem to, sypu si popel na hlavu.

Jan Najbrt

Navíc i DL to chvíli ještě létala celoročně. Letěl jsem to na vánoce 2010/11 a v lednu 2012.

David

Souhlasim, Praha je letiste turistickeho charakteru a navic dost regionalni. Proc by mel lhat?

Air Traveller

myslite to, ze konstatuje realitu, je rezignovane sdeleni?

mimochodem, moznosti vedeni v takoveto veci jsou limitne nulove

Jiří Kocurek

Ale mohli by si koupit letadla. To bylo, aby to nešlo, stačí sehnat sponzory a do vedení dosadit LuftJardu Tvrdíka. Ten už to zařídí.
A nejhoríšm teda nebudou banány a pomeranče, ale bude areolinka.

Y.K.

On může komentovat situaci, ale jinak je to byznys aerolinky, když ta se rozhodne létat sezónně nebo jen některé dny v týdnu, tak s tím letiště a Jiří Pos nic nenadělají.

Jano

Môžete mi povedať aký vplyv má riaditel letiska na to aby niekto lietal z USA do Prahy? Leda tak dať zlavu -“ lietajte bez poplatkov do Prahy“. To asi nebude to pravé orechové. Fascinuje ma ak si niekto myslí, že letisko zásadným spôsobom ovplyvní to , že niečo niekam a odtial sem začne lietať. Len a len letecka spoločnosť zásadndým spôsobom rozhodne či nejaků linku zaháji ,alebo nie.

Tomáš

Nejsou mrakodrapy, není business. V Praze máme ekoteroristy, kteří před 20 lety (a dodnes) zablokovali stavbu mrakodrapů, čímž dokončili klausovo dílo nás prostagnovat pod úroveň Polska a poslední dobou už i Slovenska.
Poláci mají mrakodrapy, mají business a lety do Ameriky nejen za rodinou, ale i za obchody.

Mufiklo

Necítím se teda být pod úrovní Polska a Slovenska už vůbec ne

David

Ano, poslednich 5 let ujizdi za Slovenskem
Vl

Jiří Kocurek

Počkat, Klaus může za to, že Praha nepovolí v mrakodrapy v podhradí, jako to mají v Blavě? A to to měl Praze přikázat, ikdyž takové pravomoce nemá?

VTT

Tak nevím, co s tím má do činění Klaus, ale je fakt, že Poláci mají strategii, jak z Varšavy udělat finanční centrum přinejmenším zdejšího regionu. S tím souvisí nejen letecká doprava, ale i dostupné kanceláře, byty, dopravní infrastruktura a podobně. Někdy (dost často) mám pocit, že my jsme se rozhodli, že Praha bude zaprděným zapadákovem, kde lišky dávají dobrou noc.

Původní Pražák

Poláci jsou svým způsobem takoví malí Rusové. Taky mají pocit výjimečnosti, historicé ukřivděnosti a k tomu konečně vidí šanci vyhrabat se s bídy, kterou jsme my nikdy nezažili. A to je neskutečně pohání. My si proti nim minimálně od druhé poloviny 19. století let žijeme v blahobytu, takže tu jejich motivaci nemáme a mít nemůžeme. Je to naprosto přirozený vývoj. V globálním měřítku tomu úplně stejně odpovídá vzestup Číny a stagnace, když ne úpadek, Evropy jako celku.

Ondřej

A stejně tak úpadek Číny před průmyslovou revolucí, do které byla po tisíce let nejrozvinutější říší…jen tehdy jí Evropa, potažmo Amerika, předběhly, protože Čína usnula na vavřínech. Jde to holt v kruzích.

Juraj

Klíííd. V Praze se teď postavilo hafo nablýskaných kancelářských komplexů a další (Masaryčka) se staví. Zatím je kanceláří výrazně víc, než firem, které by se tam stěhovaly. Stačí se podívat na nabídku volných prostor.

Jestli ono to nebude trochu souviset i s velikostí polské ekonomiky díky velikosti populace.

Juraj

Mrakodrapy jsou obecně jedna z nejdebilnějších věcí, pokud opravdu, ale OPRAVDU není nouze o místo. To v Praze fakt není.
A takový Stockholm nebo Curych dělají docela parádní byznys i bez výškových CBD.

Jakub

Tak pak skutečně nechápu, proč Delta zrušila lety na začátku září, když měla létat ještě v říjnu. Měli jsme koupené letenky na konec září resp. zpět na začátek října a nakonec jsme letěli s přestupem. Nemluvě o tom, že jsem to zjistil víceméně náhodou asi týden před odletem při kontrole rezervace, protože vůbec nepřišel e-mail se změnou letu.

Aleš

kupoval jste přímo u Delty nebo přes agenturu? kamarád takto kupoval na letošní léto přes agenturu a nějaký čas před létem si voláme a on že letí přes Newark pak přímo do Prahy. Agentura mu to jaksi nesdělila, že ten let je zrušen, nebýt mě,tak se pak sakra dívil. Já jsem se tady na zdopravy dověděl, že United nebudou příští rok létat do Prahy, koukám na svoji letenku na příští léto, let tam není. Ruším letenku. Za pár dní mi přijde e-mail, že na letence (která už neexistuje) je zrušen leg a mám si to změnit:-) Jinak v USA jsou… Číst vice »

Jakub

Kupoval jsem přes AirFrance, která měla na jaře Deltu PRG-JFK kolem 10 tis./os. Vysvětlení s jiným využitím letadla mě nenapadlo, i to je možné.

Ivan_pha

To se divím, že vám neposlali oznámení. Před 5 lety jsem kupoval manželce deltu přes KLM, let zpátky jim změnili s přestupem a mail přišel. Je to už ale 5 let.
Doporučuji mít letenku v jejich aplikaci. Vím, že je to otrava mít další apku, ale info bude podle mne spolehlivější než mail.

LuckyAB

Za vším je nedostatek letadel u Delty. Raději otočí B767 2x denně na Jižní Americe než 1x denně na Praze. Takhle nám to vysvětlil jejich zástupce na setkání..

Aleš

Kdyby měla Delta přímé spojení z JFK do mého města, tak asi uvažuju o odchodu ze Star Aliance, ale bohužel tomu tak není. Tak zbývá doufat, že United někdy linku Newark-Praha obnoví a „pár“ měsíců před sezónou nezruší, jako tomu bylo nyní.