dpp

Obří zakázka pro Siemens. Railpool koupí až 250 lokomotiv Vectron

Siemens Vectron pro Railpool. Foto: RailpoolSiemens Vectron pro Railpool. Foto: Railpool

Závazná objednávka počítá s dodávkou 70 lokomotiv.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Pešek

Skončí série 6 193 a začne série 7 193?

Mates

Áno.

Rejpal

Vyrobí se jich více než čmeláků?

Martin Toman

Vektrůnek je kámoš.🙂

Ex ČD

2400 objednaných strojů a to ani nemají umyvadlo a vařič ……

55p

Kam se hrabou na 122, že jo?

Radim

😀

Ex ČD

A na nákladní dopravu se nehodí…. další ze sbírky hlášek některých kolegů…já jako pravidelný uživatel jsem s tímto strojem spokojený 😉

Jiří Kocurek

Áno, RVHP a nařízeno z Moskvy, co odeberete.

Rozhodně to nebylo tak, že od roku 1969 do roku 1988 nikdo nechtěl kupovat kombíka, a tak ho Škoda nevyráběla.

Leinad

Co dělají odbory?
A mohl by někdo napsat, o kolik víc stojí mašina s výbavou – a přijde-li někdo třeba pan Šimral, zda a proč lokomotivy u MTR (ne)mají umyvadlo a je/není požadováno?
Nebo je vybavení kvůli schvalování samostatné(soukromej vařič do zásuvky, nepřišroubovaný k mašině).

DavidS

Je vidět, že Siemens v Evropě vládne a jeho Vectron zdá se válcuje konkurenci.

Martin Toman

Ano. Je to tak.

Josef Pešek

A není to tím, že žádná konkurence není? Ta byla kdysi.

DavidS

A proč není konkurence? Protože je prostě Siemens zválcoval. Udělal výborný produkt a zbytek na to nedokázal adekvátně zareagovat (zdravíme do Škodovky). Z mého pohledu se ho drží částečně jen Alstom s lokomotivou Traxx. Možná jsou i další výrobci, ale ty já neznám.

Josef Pešek

Alstom s Traxxem MS3 je průser a dokazují to počty vyrobených lokomotiv. To žádná konkurence není. Stadler Valencia dělá úplně jiný produkt NEWAG je lokální výrobek pro lokální trh.

Jan

Jak dlouho bude trvat dodání? Abychom se.za chvíli nedostali do situace jako v leteckém průmyslu, kde se čeká roky a zákazníci si mezi sebou prodávají výrobní sloty.

Mates

Ale veď roky sa už čaká. Ale Siemens zvyšuje kapacitu závodu v Allachu

Trumway

Včera simulátor Vectrona dneska Vectron Railpool 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=xMjuKMzX4jc

https://www.youtube.com/watch?v=6S66QkR6E88

Růža

To je skoro na závist. Kvalita se prodává.

Peeetr

Nejde o žádnou zázračnou kvalitu, ale o maximální masovost schopnou v podtypech nasazení na většině EU tratí, a plně rozjetou velkovýrobu, kdy i díky ETCS chce teď naráz během deseti let měnit lokomotivy v podstatě celá EU.

Jarda

Je to momentálně nejspolehlivější lokomotiva jakou můžete pořídit.

Zlámalík

Při vědomí, jaká je obecně poptávka, si Škodovka může jen nadávat. Kdyby z toho urvali byť jen čtvrtinu…

Radim

Si za to můžou sami

Jiří Kocurek

Měla by na to Škodovka výrobní kapacity při zachování současné produkce?

X 1

Siemens taky neměl. Už 2x rozšiřovali a mnoho komponentů i celků se vyrábí jinde.

Zlámalík

Ne, ale tak kdekoliv se něco rozjíždí, tak tomu psotaví halu, to snad není takový problém. Potíž by snad byli lidi, ale peníze by to snad vyřešily.

Apollo 17

Škodovka má tolik zakázek, že vyrábí nejen v Plzni, ale i v Ostravě, Trnavě, Šumperku. Lokomotivy v současné době nevyrábí, ale dodává el. výzbroj lokomotiv pro firmu HYUDAI-https://zdopravy.cz/skoda-se-bude-podilet-na-vyrobe-lokomotiv-pro-tanzanii-doda-elektrovyzbroj-93918/

Zlámalík

No to já vím, ale přece jen výzbroj a celá loko je něco jiného z hlediska prestiže. Když už se na BR102 naučili, jak to má vypadat, aby to splnilo dnešní požadavky, mohli něco vymyslet, připadne mi to jako dost ztracené úsilí. Pak se ty zkušenosti zapomenou a nazdar.

Vorech

Nevím,výzbroj má docela velkou přidanou hodnotu. Zapomenout nic nezapomenou. Vždyť 109 byl základ pro elektrické jednotky.