Obří zakázka pro Boeing. Ryanair objednal až 300 letadel B737-MAX

Letadla společnosti Ryanair, ilustrační foto. Pramen: RyanairLetadla společnosti Ryanair, ilustrační foto. Pramen: Ryanair

Nová dodávka má podle O'Learyho pomoci Ryanairu zvýšit počet přepravených cestujících za rok z dnešních 168 milionů na 300 milionů v roce 2034.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jana

Vypadá to opravdu hezky, ale není nic proti ČSA, kde flotilu dokonce zdvojnásobili. O tom si může Ryanair pořád jen nechat zdát.

David Tomáško

Vypadá to že toto je velice oblíbené

Lord Pitzbudka

Ryanair se toho nebojí. Slušná práce.

A jako vždy kupují v době, kdy je Boeing celkem ve srajdách, takže sleva určitě nebyla zanedbatelná .

Apex

Tak vzhledem k tomu, v jakém stavu se Boeing nachází a že neplánuje začít připravovat nějaký zcela nový stroj dříve než v polovině příštího desetiletí, tak to pro něj může do jisté míry být záchrana. A RYR snad nedopadne tak, že bude donucen se administrativně rozdělit, aby byla zachována konkurence na trhu…

Milan V

Ryanair je administrativně rozdělený už poměrně dlouho a důvodem není nějaká regulace kvůli konkurenci na trhu, ale a) brexit – takže Ryanair UK, aby mohl lítat třeba z Londýna do Maroka; b) osekání osobních nákladů, protože pod dceřinkou na Maltě a v Polsku to jde levněji než v Irsku. A že pro Boeing je RYR takový záchranný kruh je fakt

Apex

Ano, RYR má pobočky (resp. AOC) na Maltě, v Polsku a UK, ale všechny lety jsou provozovány jako Ryanair. Konečně, v Praze lety provozuje Buzz (tj. PL AOC), nicméně lety jsou provozovány jako FR. Jistě máte pravdu, že AOC v EU jsou motivovány různými důvody, ale to nic nemění na skutečnosti, že lety jsou RYR.

Lukas

To není úplně pravda. Lety Ryanair UK, operované letadlem G-xxxx jsou vedené pod kódem letu RK. Technicky se, s výjimkou livery, jedná papírově o úplně jinou společnost.

Apex

Asi si nerozumíme… pochopitelně, když má letadlo britské AOC, tak má značku G-xxxx, podobně polskou SP-xxx, maltskou 9H-xxx…ale jinak jsou všechny tyto společnosti a jejich letadla součástí Ryanair Holdings Group, v žádném případě nejedná o jiné společnosti. Všechny lety jsou obchodně provozované jako Ryanair, nikoliv jako Buzz nebo Malta Air… Letadlo je možné si z obchodních důvodů registrovat i v jiné zemi, než mateřská společnost sídlí (např. EasyJet Europe, Smartwings Slovakia). Navíc, společnosti v rámci RYR holding si vzájemně nekonkurují, což je přesně to, co jsem zmiňoval ve včerejším komentáři… Prostě že by mohlo někoho napadnout, že je RYR už… Číst vice »

Lukas

Ano, nerozumime 🙂 tvrdil jste, ze lety operuje Ryanair vzdy pod FRxxxx, ja tvrdim, ze to neplati u letu Ryanair UK, operovanych letadlem s registraci G-xxxx, ktere jsou operovane vzdy pod RKxxxx. Lety Ryanair UK operovane letadlem EI-xxx/SP-xxx/9H-xxx, jsou operovane pod FRxxxx

Lord Pitzbudka

Musim rict, ze mistni diskuse zacina malinko novinkovatet.

Jinak si nedovedu vysvetlit, ze mate 3 cerveny hlasy za komentar naprosto vecny a korektni (a zcela pravdivy) … coz je stejny cislo, jako ma ta … ehm … nahore za ten nesmysl …

Apex

Z toho si vážně nic nedělám, to spíše svědčí o tom, že někteří diskutující nevědí, jak RYR funguje. Nebo v jakém stavu se nachází Boeing.

Y.K.

Záchrana dost těžko, ale rozhodně je to vzpruha a zajistí to práci, což Boeing potřebuje aby vůbec na nějaký vývoj nakonec měl budget. Co se týče marže to zaser takové terno nebude, Ryanair je známý tím, že umí stračit cenu na úplné minimum, ale zase objedná stovky letadel což se taky počítá.

Mysel

V pripade Boeingu neni problem v budgetu. Problem je ve vuli a schopnostech vedeni spolecnosti. Ale je vec akcionaru, jestli si nechaji svoji firmu (rychle nebo pomalu) pohrbit.

Y.K.

Nó, to bývalo, co se týče rezerv na vývoj úplně nového typu, na to jsou potřeba miliardy dolarů ze zisku a ty moc vydatné nebyly. To že mají přízemní vedení je pravda, akcionáři jdou převážně pro aktuálním profitu, tak jim vedení dokonce naposledy slíbilo, že do nového typu se nebudou pouštět nejméně 10 let, čemuž dost těžko věřit (jestli to hrají na akcionáře a nebo si fakt myslí, že jim neujede vlak, i když jim 777X, Maxy a Dreamlinery ještě pár let vydělávat budou (i když ty 787 jsou na hranici profitability). Kromě toho že to je smutné, je to… Číst vice »

Apex

Bohužel, pokud jde o Boeing, to je aktuální stav, daný oficiálním vyhlášením CEO… Jenže konkurence se zdá být v Číně, jakkoliv si to dnes nechceme přiznat. C919 sice zatím nedosahuje parametrů Airbusu nebo Boeingu, ale vzhledem k tomu, že jsme jim dali know how, tak oni mají čas….

Apex

Ještě snad.dodatek… převzetí Mcdonald – Douglas, resp. jejich korporátní kultury se ukázalo jako velká chyba. Boeing převzali účetní, sledující vývoj/růst akcií pro akcionáře. Úplně opustili strategické pojekty a rozvoj fungování firmy ve prospěch krátkodobého profitu namísto budování dlouhodobého rozvoje.

Y.K.

To ano, dříve to na mě působilo trochu jako mem, ale začíná se ukazovat, že se fakt úplně vytratila vize a poslední drtivá inovace byl Dreamliner, což je projekt starý 20 let a sice všechny předběhl, ale mnozí už zase předběhli zpět, nyní vše v rukou Airbusu. Management McDonald Douglas fakt přinesl vedení na profit bez vize do delší budoucnosti a bez vize dělat nezapomenutelná letadla (no Max se asi stane nezapomenutelným jako de Havilland Comet).

Mysel

Panove, kdyz uz se poustite do tehle sirsich uvah, stalo by za to pouzit spravny nazev te firmy: „McDonnell Douglas“. Neni / nebyla to ta se saskem a hamburgery..

Gajda

Tak ono i za 150 letadel napevno a k tomu to co přetrpěli s dodávkama 8200 by ta sleva byla sama o sobě hezká. Teď pro image Boeingu bude ještě hezčí. A domluvili se krásně před začátkem hlavní sezony, kdy se o tom bude psát a ve všech zpravodajstvích budou mít obrázek svýho letadla a nic to nebude stát. Taky hezkej bonus.