Obří zakázka na dvoupodlažní vlaky. SBB shání až 200 jednotek s kapacitou přes 500 cestujících
Souprava DPZ pro provoz v S-Bahn Curych. Foto: SBB
Nové vlaky jsou určeny pro provoz v oblasti Curychu a Ženevského jezera.
Nové vlaky jsou určeny pro provoz v oblasti Curychu a Ženevského jezera.
U Ženevského jezera budou tyto jednotky nahrazovat Stadler KISS a Stadler FLIRT. DPZ ani HVZ-D ve Vaudu nejezdí. Vzhledem k tomu, že ve Vaudu se mohutně investovalo do prodloužení nástupišť pro odbavení 400m dlouhých vlaků, tak by mě celkem překvapilo, že by tam SBB kupovalo vlaky, které se nedají spojit do délky 400m.
To není pravda, že se v Curychu nevejdou k nástupištím jednotky delší než 300m, většina nástupišť v Curychu 400m jednotky zvládne a každý den zvládá. Hádám, že toto omezení se týká spíš některých specifických podzemních nástupišť u linek S na které jsou tyto jednotky určeny.
Mohla by to zas vyhrát Škoda Transportation jako NIM expres .. byla by sranda nejen v německých mediich
Podobně by působil i úspěch Hitachi Rail.
Nekoupíme je?
Ve Svycarsku je jina napajeci soustave nez v Cechach.
To se určitě dá nějak zrekonstruovat na českou střídavinu. Nebo koupit jen vozy a tahat českou lokomotivou. Jsou to hezké vlaky, akorát nízkopodlažní je v soupravě jen jeden vagon (ostatní mají dveře nad podvozky), a maximálka je tuším jen 130 km/h.
Pokud kupujete nove, tak je to jedno, postavi vam to klidne na 3kV DC a 25kV AC…
Problem je jinde, dve soupravy u nas se museji vejit cca do 200-220m, tak by nemohl byt na takovou kapacitu…
Potrebujeme vlaky tak akorat na nase nastupiste ve dvou soupravach…
Navic tyhle puvodni stare jednotky maji nastupni dvere nad podvozky a jsou tazene lokomotivou podobne jako railjety nebo comfortjety… Muzou mit jinou vysku podlahy.
Nevim zda jeste jezdi, ale jezdili podobne v Parizi na RER…
Tak ono to jsou vlastně netrakčňí jednotky s lokomotivou. Takže kdyby se k tomu dala jiná lokomotiva a upravila se komunikace s řídícím vozem, tak by to teoreticky mohlo jezdit. Jestli by to ekonomicky dávalo smysl, je věc jiná.
Švýcarsko ma taky větší profil, ale nevím jestli ho tyto jednotky plně využívají. Aby se to v tunelu nedralo stěny, jako ty „výhodně“ koupené vozy z Německa ve Varšavě…
Záleží čím se ty vozy daji napájet RJ taky má ve svém invetari asi 20 vozu které umí jezdit jen s německou stridavinou
(Ty vozy jsou odstaveny a nikdy ve vlaku nejely ale byly koupeny)
To by se dalo vyřešit výměnou CZE, ale samozřejmě to už je drahá sranda.
Ano, napájení je samozřejmě další (z mnoha) potencionálních problémů.
Potenciálních! Vy jeden potencionále… 🙂
Jsou to netrakční jednotky, takže to by bylo nějak řešitelné. Problém je spíš nešikovný nástup nad podvozky (do většiny soupravy). Uvítal bych něco šikovnějšího do PIDu 🙂
Tak zalezi na vysce nastupiste a vysce nastupni hrany… to by problem mohl byt… navic jsou az 30-40 let stale…
Jistě. Ovšem když se bavíme o využití v ČR, je ta situace celkem jasná 🙂
Ostatně on to je problém těchto souprav i ve Švýcarsku, kde se do nich přidával jeden vůz navíc, s 550 mm vstupem, aby byl v soupravě jeden bezbariérový vůz.
https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_450#/media/Datei:FFS_B_DPZ_NDW_508526-73021-5_CH-SBB_Ziegelbruecke_250114.jpg
Výroba 1989-1997, tedy o něco mladší než Honeckery. Obrovskou výhodou je ten 1 vagon s nízkopdlažními vstupy. Ty vysoké můžou být sotva horší než nástup do Honeckeru.
Asi už tušíte, kam mířím, k náhradě Honeckerových rychlíků/spěšňáků. Honekery odstavit na posily, tam je ještě člověk vezme na milost, či ty nadávky spolkne.
Má ten řidicí vůz ETCS?
Prakticky všude je ve Švýcarsku je min L1. To ale neznamená, že na vozidle musí být standartní mobilka ETCS, stačí tam zařízení, které čte z traťové části eurobalíz paket 44 a obsluhuje se to jako původní ZUB/Signum, tedy na infrastruktuře jinde než ve Švýcarsku nepoužitelné. Typuji, že právě toto tam je.
No jo, zase budu za toho grammar nazi, ale když tady toho je víc a ta slova mají úplně jiný význam:
standartní → standardní (nebo to má něco s nějakou vlajkou – tedy standartou?)
typuji → tipuji
Libilo by se mi od Bombardieru (Alstom) Omneo, kratsi vozy, ale vice prostoru, otazkou je jak by vypadali pro PID co se tyce konstrukce…
Do PIDu potrebujete aspoň 40 nových štvorvozňových Stadler KISS. Potom by sa kvalita cestovania posunula o hodne vyššie……
V Čechách? Na Morave a Slezku nie??
A k čemu by asi tak byly …
Príde mi subjektívne, že v okolí Zürichu jazdia staršie súpravy ako v Lausanne a už i tie súčasné regionálne vlaky v kantóne Vaud sú dosť dobré. Možno to chce vyššiu kapacitu, ako píšete.