Obří zakázka na dvoupodlažní vlaky. SBB shání až 200 jednotek s kapacitou přes 500 cestujících

Souprava DPZ pro provoz v S-Bahn Curych. Foto: SBBSouprava DPZ pro provoz v S-Bahn Curych. Foto: SBB

Nové vlaky jsou určeny pro provoz v oblasti Curychu a Ženevského jezera.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

U Ženevského jezera budou tyto jednotky nahrazovat Stadler KISS a Stadler FLIRT. DPZ ani HVZ-D ve Vaudu nejezdí. Vzhledem k tomu, že ve Vaudu se mohutně investovalo do prodloužení nástupišť pro odbavení 400m dlouhých vlaků, tak by mě celkem překvapilo, že by tam SBB kupovalo vlaky, které se nedají spojit do délky 400m.

David

To není pravda, že se v Curychu nevejdou k nástupištím jednotky delší než 300m, většina nástupišť v Curychu 400m jednotky zvládne a každý den zvládá. Hádám, že toto omezení se týká spíš některých specifických podzemních nástupišť u linek S na které jsou tyto jednotky určeny.

Ketchup1970

Mohla by to zas vyhrát Škoda Transportation jako NIM expres .. byla by sranda nejen v německých mediich

liborvavrik82

Podobně by působil i úspěch Hitachi Rail.

intrus

Nekoupíme je?

Skippy

Ve Svycarsku je jina napajeci soustave nez v Cechach.

Lukáš F.

To se určitě dá nějak zrekonstruovat na českou střídavinu. Nebo koupit jen vozy a tahat českou lokomotivou. Jsou to hezké vlaky, akorát nízkopodlažní je v soupravě jen jeden vagon (ostatní mají dveře nad podvozky), a maximálka je tuším jen 130 km/h.

Martin

Pokud kupujete nove, tak je to jedno, postavi vam to klidne na 3kV DC a 25kV AC…
Problem je jinde, dve soupravy u nas se museji vejit cca do 200-220m, tak by nemohl byt na takovou kapacitu…
Potrebujeme vlaky tak akorat na nase nastupiste ve dvou soupravach…

Martin

Navic tyhle puvodni stare jednotky maji nastupni dvere nad podvozky a jsou tazene lokomotivou podobne jako railjety nebo comfortjety… Muzou mit jinou vysku podlahy.
Nevim zda jeste jezdi, ale jezdili podobne v Parizi na RER…

Jan

Tak ono to jsou vlastně netrakčňí jednotky s lokomotivou. Takže kdyby se k tomu dala jiná lokomotiva a upravila se komunikace s řídícím vozem, tak by to teoreticky mohlo jezdit. Jestli by to ekonomicky dávalo smysl, je věc jiná.

Švýcarsko ma taky větší profil, ale nevím jestli ho tyto jednotky plně využívají. Aby se to v tunelu nedralo stěny, jako ty „výhodně“ koupené vozy z Německa ve Varšavě…

Avlaky

Záleží čím se ty vozy daji napájet RJ taky má ve svém invetari asi 20 vozu které umí jezdit jen s německou stridavinou

(Ty vozy jsou odstaveny a nikdy ve vlaku nejely ale byly koupeny)

Kubrt

To by se dalo vyřešit výměnou CZE, ale samozřejmě to už je drahá sranda.

Jan

Ano, napájení je samozřejmě další (z mnoha) potencionálních problémů.

MaT

Potenciálních! Vy jeden potencionále… 🙂

Kubrt

Jsou to netrakční jednotky, takže to by bylo nějak řešitelné. Problém je spíš nešikovný nástup nad podvozky (do většiny soupravy). Uvítal bych něco šikovnějšího do PIDu 🙂

Martin

Tak zalezi na vysce nastupiste a vysce nastupni hrany… to by problem mohl byt… navic jsou az 30-40 let stale…

Kubrt

Jistě. Ovšem když se bavíme o využití v ČR, je ta situace celkem jasná 🙂
Ostatně on to je problém těchto souprav i ve Švýcarsku, kde se do nich přidával jeden vůz navíc, s 550 mm vstupem, aby byl v soupravě jeden bezbariérový vůz.
https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_450#/media/Datei:FFS_B_DPZ_NDW_508526-73021-5_CH-SBB_Ziegelbruecke_250114.jpg

Jiří Kocurek

Výroba 1989-1997, tedy o něco mladší než Honeckery. Obrovskou výhodou je ten 1 vagon s nízkopdlažními vstupy. Ty vysoké můžou být sotva horší než nástup do Honeckeru.
Asi už tušíte, kam mířím, k náhradě Honeckerových rychlíků/spěšňáků. Honekery odstavit na posily, tam je ještě člověk vezme na milost, či ty nadávky spolkne.

Má ten řidicí vůz ETCS?

Michal Němčanský

Prakticky všude je ve Švýcarsku je min L1. To ale neznamená, že na vozidle musí být standartní mobilka ETCS, stačí tam zařízení, které čte z traťové části eurobalíz paket 44 a obsluhuje se to jako původní ZUB/Signum, tedy na infrastruktuře jinde než ve Švýcarsku nepoužitelné. Typuji, že právě toto tam je.

MaT

No jo, zase budu za toho grammar nazi, ale když tady toho je víc a ta slova mají úplně jiný význam:
standartní → standardní (nebo to má něco s nějakou vlajkou – tedy standartou?)
typuji → tipuji

Martin

Libilo by se mi od Bombardieru (Alstom) Omneo, kratsi vozy, ale vice prostoru, otazkou je jak by vypadali pro PID co se tyce konstrukce…

ICE_Laco

Do PIDu potrebujete aspoň 40 nových štvorvozňových Stadler KISS. Potom by sa kvalita cestovania posunula o hodne vyššie……

Jozef

V Čechách? Na Morave a Slezku nie??

XXXD

A k čemu by asi tak byly …

Peter Sabol

Príde mi subjektívne, že v okolí Zürichu jazdia staršie súpravy ako v Lausanne a už i tie súčasné regionálne vlaky v kantóne Vaud sú dosť dobré. Možno to chce vyššiu kapacitu, ako píšete.