Obří tramvajová zakázka. Varšava shání až 160 nových vozů

Nová tramvaj od Hyundai Rotem pro Varšavu. R. Motyl / Warszawa.plNová tramvaj od Hyundai Rotem pro Varšavu. R. Motyl / Warszawa.pl

Soutěž bude dvoukolová, základní objednávka počítá s 20 tramvajemi.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MP22

Držím palce škodě, spousta typů novějších tramvají je ve Varšavě nic moc a škodovka poslední dobou nezklame.

liborvavrik82

Stejnou kvalitu umí nabídnout i Alstom, Siemens, CAF, Pesa apod.

MP22

Když nepočítám skříně z Alstomu, tak narozdíl od Škody ti ostatní neutváří HDP pro českou ekonomiku. Takže ideálně ať je to škoda, když už 🙂

Kubrt

V České Lípě se (v novodobé historii) dělají skříně pro EMU, nikoliv pro tramvaje. Alstom je vlastníkem někdejšího Konstalu v Chrozowě, dělali se tam mimo jiné i některé Citadisy, takže bch spíš sázel na tento provoz, pokud by uspěl Alstom.

Jan Tichavský

Co je na těch nových nic moc? Trochu jsem se tam projel a nepřišly mi špatné. Spíš naopak, vzdušné, spousta místa jak na cestující tak na kočáry nebo zavazadla.

automatic

mě teda přijde, že naopak třeba Pesa Jazz Duo nebo Hyundai Rotem jsou velmi kvalitní tramvaje, tiché, prostorné, uvnitř působí moderně, pohodlně, není to pojízdné železářství jako většina tramvají od Škody. Třeba k Hyundai jsem byl skeptický, a výsledek mě velmi překvapil a je škoda, že Varšava raději nepřistoupila o navýšení ceny o inflaci, protože nic lepšího teď stejně koupit nemůže. Podobné jako Olsztyn a Panorama – původně skepse k turecké tramvaji, pak chybělo jak jsou pohodlné, spolehlivé, jenže další jsou dražší kvůli inflaci, tak je nechceme. Vypíšeme nové výběrko a hle, buď se nikdo nepřihlásí a nebo je cena… Číst vice »

Sáček

Metro Škoda ve Varšavě jezdí, u tramvají uvidíme.

Martin

Jezdi, ale dalsi uz nechteji…

Pavel

„Dopravce uvedl, že nechce tramvaje vyvinuté na míru Varšavě, ale aby vycházely z modelů, které již jezdí.“
Bardzo sympatyczne. A v českých luzích a hájích nezvyklé.

Luk

Jo, u nás se to dělá tak, že to získá Škoda a pak začne s vývojem 😉

dizgrafy

V českých luzích a hájích se nepoptávají tramvaje na míru městu, ale na míru (jedinému správnému) výrobci.

Sáček

jo, Pragoimexu

Jan Tichavský

Pragoimex vyzobává levné drobky na rekonstrukci starých T3.

Jindra

Praha je ale vyjímkou

Twix

Říkám si, co by tam vlastně mělo být na míru Varšavě, kde je úplná rovina a široké ulice. V požadavcích je maximální délka tramvaje, minimální počet sedaček (vyšší než u posledních dodaných tramvají), minimální počet a šířka dveří, maximální výška podlahy nad podvozky (krajní musejí být otočné), antikolizní systém a požadavek na nouzové popojetí bez troleje. Co by se tam dalo ještě vymyslet? 🙂

liborvavrik82

To byste se divil co jde zadat na míru městu nebo 1 pravému výrobci. Mohou chtít atypickou šířku dveří, specifický typ podvozků, netypickou šířku vozu a mnohé další podivnosti 😉.

Martin

Chteji vychytanou tramvaj, ne ladeno a odstranovani chyb v provozu… viz Praha a elektrobusy nebo tro;ejbusy sor…

Twix

Tak to chce většinou každý, ale v zadání jsem nenašel nic o tom, že to má být existující a vychytaný výrobek.