Obří tendr na nové elektromobily. Resort vnitra koupí až stovky nových aut, většina zamíří k policii

Škoda Auto zapůjčila Policii ČR nový elektromobil Škoda Elroq, ilustrační foto. Zdroj: Škoda AutoŠkoda Auto zapůjčila Policii ČR nový elektromobil Škoda Elroq, ilustrační foto. Zdroj: Škoda Auto

Hodnota nákupu může přesáhnout půl miliardy.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JÁ I

Konečně odpadnou nesmyslné honičky ,poldové budou mít strach že jim dojde elektrika.

Petr samec

Služební elektromobil je super. Minimální servisní náklady, ježdění bez potřeby čemukoliv v motoru rozumět.

Petr samec

Konečně. Spalovací éra končí a stát by měl být tím, kdo na to zareaguje jako první.

J.Š.Hájek

Tak zrovna u policie je to docela dobrý testovací polygon reálného využití EV. Že bychom se za rok za dva dozvěděli jestli je to počin roku a nebo nesmysl století ?

Bartol

To vše je již dávno známo. V zahraničí je to již běžná praxe. Vyšší pořizovací náklady, ale levnější údržba.

Zdenda

to jsou vyhozený peníze, jsou nepoučitelný už teď má vnitro plno elektroaut k hovnu.

MP22

Jo a jaký?

SYN

Hm, obecně se nás stát zavázal plnit nějaká kriteria, mezi které patří též snížení emisí CO2. Proto si stát interně stanovil jaký musí mít která organizační složka podíl (v procentech) nově kupovaných OA v kategorii nízkoemisní/bezemisní. Pro policii by to MOŽNÁ znamenalo že nějaký počet by mohl být „jen“ hybridů, ale nabídka smysluplných hybridů (tak aby nebyly elktřinou jen „políbené“ s tím že se šetří jednotky procent spotřeby (a tím i emisí co2)) je velmi omezená takže složky státu aby splinly co mají nařízeno potřebují nutně kupovat řádévě třetinu OA v provedení elektromobil… A na další roky to procento bude… Číst vice »

JÁ I

aš budou honit zloděje a dojde proud to bude prdel.

Leinad

Kdo řekl, že to bude mít prvosled na pronásledování?

Jméno

Že by se konečně začalo něco dít? A nabíjecí stanice na noční nabíjení už jsou?

Teď jen aby to nezůstalo pro vedení a občasné jízdy, ale byly denně v provozu.

Libor

Slyšel jsem že praxe , jak to mají u Lesy ČR, mají plug-in, ale v některých provozovnách nemají nabíjení, doma se zaměstnancům nabíjet nechce, tak jezdí na benzín 😁

Václav Pašek

Zrovna nabíjení PHEV jde jednoduše realizovat i přes 230V zásuvku, takže to vidím spíš na lenost, než špatnou infrastrukturu.

Libor

Jako jo, ale chápu, že nějaký revírník někde na správě v lese nechce tahat prodlužku z okna k autu 😁. Všechno se dá vyřešit, ale… Spíš je někdy ta snaha o eko, ale není dotažena…

Frantisek

Spoustu PHEV, treba i pickupy umi V2L… řemeslníci si tom běžně pohání nářadí, neni teda nutný, aby jakýkoliv prace v lese byly 90+ decibelů kvůli řvoucímu dvoutaktu. Ale to by se nesměli revírníci bát pokroku

SYN

No řemeslník často potřebuje práci v „okruhu“ desítek metrů od vozidla, což jde řešit kabelem celkem dobře, ale v tom lese to bývá citelně dál, a vozit několik bubnů s kabelem (nebo furt popojíždět) to teda nic moc…

SYN

Teď jde o to jak dobře se dá řešit „přeúčtování“ z jeho soukromé domácí zásuvky…?

SYN

Ale hlavně, PHEV si odškrtne že „splňuje“ a má pořešeno. Když to jde tak si pište že ho ekonom tlačí do nabíjení, no ale když nejde tak to jezdí i tak… Celkem dobrý kompromis.

Václav Pašek

Myslím že nějaký paušál na dobíjení by vyšel výrazně levněji než tankovací karta. A spočítat se to dá poměrně jednoduše.

SYN

Poměrně jednoduše a poměrně nepřesně…

Petr samec

To může dělat jen člověk bez mozku.

Happy

To se nám to hoduje, když nám jiní půjčujou…

MP22

Jojo policajti maj jezdit na koloběžce, ale dětské, ať to není to tfujky elektro hlavně!

Leinad

Je fakt, že si dovedu představit pár pěších hlídek nebo hlídek na kole. Ale furt je potřeba i dost prvosledů s velkým akčním rádiusem.

frantisek

Me by se libilo, kdyby stat jako celej uz mel nejaky stupnovany pozadavky na auta a tendroval to pak jako celek … s tim, ze by tam byla obce a jednotlivy slozky si mohli vzit kolik ceho potrebuji. Jo PCR ma pozadavky na majaky a vybaveni, ale to proste muze byt jen dalsi pozdavek na upravu.

Uplne stejne to muze fungovat treba i autobusu pro MHD.

Jirka 2

Tohle už je právě ta centralizace. Na úroveň sloučení obcí to asi neprojde, to by byla příliš velká centralizace. Tak to dělá Čína a je to děsně neefektivní ve výsledku.

Libor

Jenže ty malé obce by sloučit mohly. Máme toho fakt moc, těch starostů, zastupitelů a všeho.. doba je jinde. Taky už není finanční úřad v každém městečku o 3000obyv.

Jméno

A místo starostů v menších obcích bude ve vetším městě sedět navíc stejné množství úředníků…

SYN

To by tam muselo být asi tak 50 různých „variant“ a navíc bohužel výrobci nedokážou zajistit dodávku vysoutěženého typu po dobu několika let (a ještě za stejnou cenu třeba) to by byl maglajz všechno by se často „přesoutěžovalo“ a každou chvíli by bylo „teď nemůžete koupit, běží odvolací lhůta, pak to budou mít na stole právníci, pak ředitel… ptejte se tak za měsíc“ což je děsně „fajn“ když jde o významnou položku rozpočtu který se musí plnit…

Miroslav

Smazáno pro porušení pravidel diskuze.

Bartol

Elektřina dochází, ale zdravý rozum vám už došel dávno. Až přijdou ti vaši, nakoupí zase koňské povozy. 😘

Jirka 2

Miroslave, je normální, že se obnovuje majetek. Když máte starý majetek, stoupají Vám náklady na údržbu.

Podepsala se normální smlouva na nábytek, kdy se reálně bude nakupovat až podle toho, jak bude odcházet. To není nic divnýho a neznamená se, že se nakoupí všechno.

To samý nákup aut. Když budete provozovat vergly, tak budete mít šílený nákupy na opravy.

Lidi myslete trochu. Tohle se dělá normálně bez ohledu na ministra, ten to jenom podepisuje.

Frank

Vzdyt to jsou referenstke vozy, ty zadne zlocince stihat nebudou… EV je tu optimum, male najezdy ve meste, AC nabijeni pres noc, mene soucastek, ktere se musi menit. A vite kolik je 0.5 miliardy ze statniho rozpoctu (2000 miliard)? 0.025%. Trosku se zamyslete…

Cestovatel

2 400 miliard dokonce. 0,0002 %.

Frank

bral jsem jen k prijmum, aby to „nebylo na dluh“. K celkovemu 2400 milard by to bylo 0.02%. Neco jako 2 halire ze 100 kc.

petrogar

Můžete mi prosím říci, kolik případu stíhaček za posledních 10 let bylo delších než 50 km?

Ferda

Jste volič Babiše, Okamury nebo Turka? Ten myšlenkový pochod naznačuje, že to může být kterýkoliv z nich…

UGL

a bude to zase vcetne tech nehomologovanych ramu? a placeno z fondu zabrany skod?

Jméno

Holt stát ve státě. Normální člověk si to nedovolí.

Ferda

Normální člověk ve Vašem pojetí je tupý tuner, který si to klidně dovolí… A už si to nejspíš i dovolil…

Jméno

Co je tunerského na ochráném rámu? Podívejte se, kolik dnes stojí světlomet, nárazník, chladič a všemožné senzory v přední masce ukryté. Všechno je to křehké a z plastů.

Do cesty vám skočí kočka či zajíc, a škoda je hned za statisíce. V případě srny nebo i něčeho většího může být auto klidně hned na odpis.

Frantisek X

Cožpak auto, ale škoda srny (kočky, zajíce). Peníze jsou vesměs jen virtuální, zvláště v poslední době.

Jméno

Já souhlasím, ale jako řidič těžko ovlivním to, zda mi z nenadání skočí před auto nějaké zvíře nebo zvěř.

Navíc přemnoženou srnčí zvěř lze považovat za škodnou, takže o nějaké škodě se zde dá polemizovat.

Jméno

Že by úředník jezdil s rámem?

Buď neumíš číst, nebo sis chtěl za každou cenu kopnout. Bohužel, nevyšlo ti to a střelil ses sám do vlastní nohy.

tomas-6273