Obří soutěž na stavbu klíčové dálnice kolem Prahy vyhrála Eurovia a spol., ŘSD chce začít ještě letos
Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

Stavba části Pražského okruhu má vyjít o pět miliard levněji oproti odhadované ceně.
Poradil by nekdo, kde najit detail teto stavby?
Zajimalo by me, jestli zustane zachovana A24 cyklostezka s pomoci nejakeho mostku. Oficialni mapy silnicky v teto oblasti vubec neukazuji.
jděte se s tou politikou vysrat, nešlo by se v diskusi vrátit zpátky k tomu o čem tenhle web je? tj. z dopravy 🙂
Provedu…
Celý jižní úsek okruhu by měl být šestipruh.
Za mě by jsme si měli vzít příklad z Poláků a veškerou dálniční síť buď rovnou stavět jako 3+3 nebo aspoň s rezervou. Moc dobře ví proč to tak dělají.
Přidání 3. pruhu D5 – Slivenec je v plánu 2026 – 2028. Zdá se, že zbytek zatím ne, ale s těmi tunely, které klesají směrem k D4 se toho moc dělat nedá.
Proč není silnice I/12 také naprojektována v dálničním profilu?
S24,5/110 je v podstatě „dálnicí“
Není, na D11 už u příjezdu u Prahy kapacitně nestačí dvojpruh nyní, co teprv za 5-10 let? Tady se má projektovat rovnou třípruh s budoucím výhledem stavby D12 dál na Kolín/Kutnou Horu
24,5 je D10 od Brandýsa až do Turnova 😀
Přes 9000 mld je pod 9mld? Si článek po sobě někdo nepřečetl že 😁
“Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun, o 718 milionů korun nižší než druhá nejlevnější nabídka.”
Mně to nevadí. Aso jste nějak zatížený na školskou aritmetiku. Můžete si přepočítávat doma paragony ze supermarketu.
Vypada to hezky vanocni darek 🙂
Další krůček. Dnes bude u fotbalu sekt. A modlitba, aby se nikdo neodvolal.
Jestli se někdo odvolá, tak doufám, že už v ČR z veřejných peněz nepostaví ani kus chodníku…
Doufám, že nejste nový předseda ústavního soudu.
A když ho… řekněme v Bruntálu z městských peněz postaví, tak jim bude odebrán obecní rozpočet a ponechány daně, protože Praha?
Co kdyby to bylo naopak a Praze byl odebrán rozpočet protože obchvat Bruntálu?
V právním státě je institut odvolání zcela přirozený nástroj…
Chtělo by to nějak systémove vyřešit. Buď vyhradit kapacity na úřadech a soudech a zabývat se tím prioritně, nebo prostě zavést nezrušitelné výběrové řízení, řešila by se jen náhrada škody. Ty náklady na zdržení jsou neskutečné.
Existují nějaké propočty jak to bude kapacitně zvládat připojení D0 z obou směrů na D1 na MÚK Modletice?
Když si vezmu, že teď to napojuje pouze polovinu D0, kde to všechno jde do jednoho přípojného pruhu a doprava tam ve špičkách celkem obstojně kolabuje, tak jak to bude zvládat další připojení z druhé strany mi není úplně jasné.
Ta křižovatka je nešťastná, tam by to chtělo celé rameno D0 (od Kolovrat) na D1 ve dvou pruzích a odbočovák na sjezd do průmyslové zóny prodloužit až k připojení ze západu (https://mapy.cz/s/moculacapo), když se trochu zaseká kruhák, tak by bylo nebezpečné stání na sjezd v pravém pruhu. Kruhák si teď trochu oddechne ale ta lokalita tak roste, že určitě za pár let nebude stačit stejně jako dnes. Připojení na D1 by bylo potřeba alespoň v délce 600 metrů a z toho 300 metrů ve dvou pruzích.
Ten pripojovák z D0 na D1 se měl protáhnout až ke stoupacímu pruhu u Popovic a tak udělat de facto čtyrpruh..
Tam pomůže až D3, hodně těch aut pak jede dolů na Benešov. Část snad vezme nové otevřená Písecká.
D35 to může trochu proměnit, k tomu D3. Je prostě vidět, že to vše souvislosti…
Určitě to zpracoval nějaký dopravní generel. Nemáte něco za Prahu nebo Středočeský kraj? Jsou tam často alespoň výhledy o jednu dekádu.
Zvládat to bude.. protože se to rozdvojí. To se samozřejmě zlepší, až bude okruh hotový
Tak tomu říkám krásný vánoční dárek. I když včera bylo pozdě. Ale lepší pozdě než nikdy. Pomalu ale jistě začínám věřit tomu že bych se mohl dožít nejen okruhu kolem Prahy.
Toto byla z chybějících částí D0 ta zdaleka nejméně problematická a přesto to aktuálně vypadá na 15 let zpoždění, když to dobře půjde. Myslím že tu severní část už většina z nás jistou nemá, aspoň coby aktivní řidiči. Možná si ji jednou projedeme sanitkou s havrany 🙂
*sanitkou NEBO s havrany
Vím že ta severní část je složitější neb si někteří staví hlavu. Ale jsem celoživotní optimista. Tak doufám…
Ten ředitel RSD je velmi dobrý a hodně to pozvedl. S zvědavý jestli se ho další vláda zbaví nebo na něj něco najdou aby ho odstavili. Naštěstí ty další vlády už nebudou mít tolik šanci to dokončení sítě ještě nějak posrat.
Nepodceňujte Andreje….
Pan Mátl tam byl už za něj. Nezbývá než doufat, že Babiš není tak blbý, aby si to u svých voličů rozházel tím, že na místo ředitele ŘSD zasadí nějakého zasloužilého … aby se pak točili jak na orloji.
jeho voliči nemají šanci nic takového rozpoznat..takže na tohle bych nesázel
Voliče Andreje Babiše bohužel zajímají pouze 2 věci – výše jejich důchodu a ceny v supermarketech.
Nechci Vám kazit radost. Ale díky přípravě z minulosti se nyní daří akcelerovat výstavbu liniových staveb. Jaký by Babiš a spol nebyl darebák, tak rozhodně v jejich zájmu není brzdit výstavbu. Právě naopak.
přesně tak, ač Babiše nemusím, tak ta velká příprava proběhla právě za jeho vlády +-… takže špínu spíš můžeme házet na předchozí vlády (více jak 10 až 15let) a jejich neschopnost…
Jj pokaždé když jedu autem z Olomouce do Prahy tak děkuji zejména panu Bártovi, že D35 už dávno nestojí. Sarkasmus.
Ač Bárta nadělal spoustu paseky, tak se teď staví výrazně levněji, než tehdy. Tehdy norma 1 km = 1 mld, teď je to zlomek a srovnatelné s okolními státy.
To ano. Ale stavby se nemuseli zastavovat. Stačilo „jen“ změnit podmínky výběrových řízení tak, aby stavět mohl daleko větší počet firem. Ale chápu, to by se moc nelíbilo místním kaprům.
A to je díky němu? Nebo díky aktuální situaci na stavebním trhu?
Tak nějak. Babiš a jemu podobní nejsou zrovna ukázkou čestnosti a jiných pozitivních vlastností. Ale nejde mu upřít že on a jeho suita udělali dost pro výstavbu liniových staveb.
Mátl byl jmenován za vlády ANO v roce 2019 a současný ministr ho ve funkci ponechal, protože to za něj celkem šlapalo. To v zásadě znamená, že ho obě strany berou jako nestranického odborníka, který doručuje výsledky a hlavně nedonáší konkurenci. Celkem tedy asi není důvodu se obávat, že by to případný nový ministr ze současné opozice měl důvod torpédovat a riskovat, že se mu to vrátí jako bumerang.
No .. to u těhle vlád z populistickonacionalistických magorů není vůbec záruka.
Jo, kdyby to byla normální partaj a normální politici, tak by se doufat dalo.
Stačí se podívat, co se děje na slováči….
Tam se zastavila výstavba? Naopak mám dojem že se pan Ráž bez ohledu na peníze co nejvíce staveb připravit tak, že když se objeví, zvláště ty evropské, tak aby se mohlo stavět.
Přešlápněte 🙂
Podívejte se na čistky, co Ficovo panoptikum na slováči rozjelo.
Tam by to nepřežil ani Mátl.
Babiš bude mít všude jen svoje lidi. .Podobně jako to má Trump, Fico a Orbán.
Tak si dej pozor aby ti z toho nepraskla žilka
Zasloužilá kobliha?
Tak pozor hlavně aby ti nepraskla cévka
Pokračuj do Egypta 🙂
Věřím , to bude ten typ lidí ,,vajgl v hajzlu,,…to jsou ti ,které nic nespláchne..
Pan Mátl není všemocný bůh, ale ŘSD funguje a to je důležité. Ještě kdyby mu p. Rýdl doporučil, aby se necpal při každé příležitosti před mediální mikrofony a ve volném čase raději vyhledal logopedického specialistu. Na mediální výstupy má svého mluvčího.
Jistě nějakou kvalitu má, ale pokud by měl prázdnou kasu, nepostavil by nic ani on. Výstavbu dopravní infrastruktury jsem podělali v minulosti a politikům již víceméně nezbylo, než peníze na výstavbu poskytnout.
Ušetřených 5mld půjde na SŽ, pač tam zase staví dráž než odhad. Tam nebude zasedat komise, aby vyloučili zájemce, že se chce napakovat?
PS. A jelikož je nejdražší nabídka 3mld pod odhadem, tak už by opravdu měli začít používat a násobit to „koeficientem pro silniční stavby „.
Tak bude odhad o něco nižší a vysoutěžená cena zůstane plus mínus stejná. Rozdíl?
Tak rozpočet asi spíše počítá s odhadem, ne?
Spíš se R. Mátl zmiňoval, že se počítá s levnějšími zakázkami.
Spíš by lidi kolem SZ zakázek mohli trávit víc času s Ferim a Cimickým
Spíš bude problém v tom, že firem co můžou stavět dálnice je podstatně víc než ty co můžou stavět železnici 😉
Me by zajimalo, jestli ty usetrene penize znamenaji, ze se urychli jine stavby, na ktere v rozpoctu nezbyly penize (typicky prelozky a obchvaty na silnicich I. trid), ktere jsou jinak pripraveny k realizaci,
Třeba spojika Budějovice – Písek, která má stavebnice firma povolení?
Řekl bych, že na ten PPP D35 úsek by se nakonec ušetřilo.
je pravda, že pokud by např.. ŘSD mělo 80 mld na nové stavby, tak by jim cca 15 mld mohlo přebývat… ale divné je, že ty stavby se spíš posouvají dozadu než dopředu…
Konečně…děkujeme ti Panebože a Radku Mátle…
„Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun“
Takže ono to bude stát 10 bilionů?
To víte doba je zlá. Spousta hladových krků…😃
prej v rámci stavby budou vylepšovat další infrastrukturu, tak možná udělají i další linku metra.. třeba do Říčan… 😀
Ona už ani ta koruna není co bývala.
To je tak, když se k naceňování používá místo peněz státem vynucovaná měna.
Opet se dokazuje co dokaze udelat konkurecni trh!! Nabidka je levnejsi a soutezi se o to aby ji mel kdo postavit.
Kdy tohle pochopi SZ, se ma jeji stavebni trh konkurencne otevrit.
Nebojte oni to moc dobře chápu a proto nikoho mezi sebe nepustí. Přeci si kapři sami nevypusti rybník.
Tohle ale ma resit vyssi autorita nez je SZ. Komu se zodpovida a proc se tak dlouho nic nedeje??
No mě se neptejte. Já to opravdu nevím. I když mi to hlava nebere.