Obří soutěž na stavbu klíčové dálnice kolem Prahy vyhrála Eurovia a spol., ŘSD chce začít ještě letos

Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSDVizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

Stavba části Pražského okruhu má vyjít o pět miliard levněji oproti odhadované ceně.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Přes 9000 mld je pod 9mld? Si článek po sobě někdo nepřečetl že 😁
“Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun, o 718 milionů korun nižší než druhá nejlevnější nabídka.”

Air Traveller

Vypada to hezky vanocni darek 🙂

Tomáš Flaška

Další krůček. Dnes bude u fotbalu sekt. A modlitba, aby se nikdo neodvolal.

Sova

Jestli se někdo odvolá, tak doufám, že už v ČR z veřejných peněz nepostaví ani kus chodníku…

DKo

Existují nějaké propočty jak to bude kapacitně zvládat připojení D0 z obou směrů na D1 na MÚK Modletice?

Když si vezmu, že teď to napojuje pouze polovinu D0, kde to všechno jde do jednoho přípojného pruhu a doprava tam ve špičkách celkem obstojně kolabuje, tak jak to bude zvládat další připojení z druhé strany mi není úplně jasné.

MP22

Ta křižovatka je nešťastná, tam by to chtělo celé rameno D0 (od Kolovrat) na D1 ve dvou pruzích a odbočovák na sjezd do průmyslové zóny prodloužit až k připojení ze západu (https://mapy.cz/s/moculacapo), když se trochu zaseká kruhák, tak by bylo nebezpečné stání na sjezd v pravém pruhu. Kruhák si teď trochu oddechne ale ta lokalita tak roste, že určitě za pár let nebude stačit stejně jako dnes. Připojení na D1 by bylo potřeba alespoň v délce 600 metrů a z toho 300 metrů ve dvou pruzích.

Asd

Tak tomu říkám krásný vánoční dárek. I když včera bylo pozdě. Ale lepší pozdě než nikdy. Pomalu ale jistě začínám věřit tomu že bych se mohl dožít nejen okruhu kolem Prahy.

Sova

Toto byla z chybějících částí D0 ta zdaleka nejméně problematická a přesto to aktuálně vypadá na 15 let zpoždění, když to dobře půjde. Myslím že tu severní část už většina z nás jistou nemá, aspoň coby aktivní řidiči. Možná si ji jednou projedeme sanitkou s havrany 🙂

Sova

*sanitkou NEBO s havrany

Martin V.

Ten ředitel RSD je velmi dobrý a hodně to pozvedl. S zvědavý jestli se ho další vláda zbaví nebo na něj něco najdou aby ho odstavili. Naštěstí ty další vlády už nebudou mít tolik šanci to dokončení sítě ještě nějak posrat.

Víťa

Nepodceňujte Andreje….

Jiří Kocurek

Pan Mátl tam byl už za něj. Nezbývá než doufat, že Babiš není tak blbý, aby si to u svých voličů rozházel tím, že na místo ředitele ŘSD zasadí nějakého zasloužilého … aby se pak točili jak na orloji.

Asd

Nechci Vám kazit radost. Ale díky přípravě z minulosti se nyní daří akcelerovat výstavbu liniových staveb. Jaký by Babiš a spol nebyl darebák, tak rozhodně v jejich zájmu není brzdit výstavbu. Právě naopak.

libor

přesně tak, ač Babiše nemusím, tak ta velká příprava proběhla právě za jeho vlády +-… takže špínu spíš můžeme házet na předchozí vlády (více jak 10 až 15let) a jejich neschopnost…

Jirka

Jj pokaždé když jedu autem z Olomouce do Prahy tak děkuji zejména panu Bártovi, že D35 už dávno nestojí. Sarkasmus.

Libore

Ušetřených 5mld půjde na SŽ, pač tam zase staví dráž než odhad. Tam nebude zasedat komise, aby vyloučili zájemce, že se chce napakovat?

Libore

PS. A jelikož je nejdražší nabídka 3mld pod odhadem, tak už by opravdu měli začít používat a násobit to „koeficientem pro silniční stavby „.

Jiří Kocurek

Tak bude odhad o něco nižší a vysoutěžená cena zůstane plus mínus stejná. Rozdíl?

Petr

Tak rozpočet asi spíše počítá s odhadem, ne?

František

Spíš by lidi kolem SZ zakázek mohli trávit víc času s Ferim a Cimickým

Otto

Me by zajimalo, jestli ty usetrene penize znamenaji, ze se urychli jine stavby, na ktere v rozpoctu nezbyly penize (typicky prelozky a obchvaty na silnicich I. trid), ktere jsou jinak pripraveny k realizaci,

František

Třeba spojika Budějovice – Písek, která má stavebnice firma povolení?

Řekl bych, že na ten PPP D35 úsek by se nakonec ušetřilo.

libor

je pravda, že pokud by např.. ŘSD mělo 80 mld na nové stavby, tak by jim cca 15 mld mohlo přebývat… ale divné je, že ty stavby se spíš posouvají dozadu než dopředu…

Padre

Konečně…děkujeme ti Panebože a Radku Mátle…

jaroslav.dohnalik

„Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun“

Takže ono to bude stát 10 bilionů?

Asd

To víte doba je zlá. Spousta hladových krků…😃

libor

prej v rámci stavby budou vylepšovat další infrastrukturu, tak možná udělají i další linku metra.. třeba do Říčan… 😀

Dusmor

Ona už ani ta koruna není co bývala.
To je tak, když se k naceňování používá místo peněz státem vynucovaná měna.

Vladimír

Opet se dokazuje co dokaze udelat konkurecni trh!! Nabidka je levnejsi a soutezi se o to aby ji mel kdo postavit.
Kdy tohle pochopi SZ, se ma jeji stavebni trh konkurencne otevrit.

Asd

Nebojte oni to moc dobře chápu a proto nikoho mezi sebe nepustí. Přeci si kapři sami nevypusti rybník.

Vladimír

Tohle ale ma resit vyssi autorita nez je SZ. Komu se zodpovida a proc se tak dlouho nic nedeje??