Obří soutěž na stavbu klíčové dálnice kolem Prahy vyhrála Eurovia a spol., ŘSD chce začít ještě letos

Vizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSDVizualizace Pražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD

Stavba části Pražského okruhu má vyjít o pět miliard levněji oproti odhadované ceně.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Clovek

Poradil by nekdo, kde najit detail teto stavby?
Zajimalo by me, jestli zustane zachovana A24 cyklostezka s pomoci nejakeho mostku. Oficialni mapy silnicky v teto oblasti vubec neukazuji.

Jeňýk

jděte se s tou politikou vysrat, nešlo by se v diskusi vrátit zpátky k tomu o čem tenhle web je? tj. z dopravy 🙂

Padre

Provedu…

David

Celý jižní úsek okruhu by měl být šestipruh.

Asd

Za mě by jsme si měli vzít příklad z Poláků a veškerou dálniční síť buď rovnou stavět jako 3+3 nebo aspoň s rezervou. Moc dobře ví proč to tak dělají.

JiriP

Přidání 3. pruhu D5 – Slivenec je v plánu 2026 – 2028. Zdá se, že zbytek zatím ne, ale s těmi tunely, které klesají směrem k D4 se toho moc dělat nedá.

Jakub

Proč není silnice I/12 také naprojektována v dálničním profilu?

Jarda

S24,5/110 je v podstatě „dálnicí“

Jakub

Není, na D11 už u příjezdu u Prahy kapacitně nestačí dvojpruh nyní, co teprv za 5-10 let? Tady se má projektovat rovnou třípruh s budoucím výhledem stavby D12 dál na Kolín/Kutnou Horu

Roman

24,5 je D10 od Brandýsa až do Turnova 😀

Milan

Přes 9000 mld je pod 9mld? Si článek po sobě někdo nepřečetl že 😁
“Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun, o 718 milionů korun nižší než druhá nejlevnější nabídka.”

Vlastimil Kocurek

Mně to nevadí. Aso jste nějak zatížený na školskou aritmetiku. Můžete si přepočítávat doma paragony ze supermarketu.

Air Traveller

Vypada to hezky vanocni darek 🙂

Tomáš Flaška

Další krůček. Dnes bude u fotbalu sekt. A modlitba, aby se nikdo neodvolal.

Sova

Jestli se někdo odvolá, tak doufám, že už v ČR z veřejných peněz nepostaví ani kus chodníku…

JFK

Doufám, že nejste nový předseda ústavního soudu.

Jiří Kocurek

A když ho… řekněme v Bruntálu z městských peněz postaví, tak jim bude odebrán obecní rozpočet a ponechány daně, protože Praha?
Co kdyby to bylo naopak a Praze byl odebrán rozpočet protože obchvat Bruntálu?

Ferda

V právním státě je institut odvolání zcela přirozený nástroj…

Jindřich

Chtělo by to nějak systémove vyřešit. Buď vyhradit kapacity na úřadech a soudech a zabývat se tím prioritně, nebo prostě zavést nezrušitelné výběrové řízení, řešila by se jen náhrada škody. Ty náklady na zdržení jsou neskutečné.

DKo

Existují nějaké propočty jak to bude kapacitně zvládat připojení D0 z obou směrů na D1 na MÚK Modletice?

Když si vezmu, že teď to napojuje pouze polovinu D0, kde to všechno jde do jednoho přípojného pruhu a doprava tam ve špičkách celkem obstojně kolabuje, tak jak to bude zvládat další připojení z druhé strany mi není úplně jasné.

MP22

Ta křižovatka je nešťastná, tam by to chtělo celé rameno D0 (od Kolovrat) na D1 ve dvou pruzích a odbočovák na sjezd do průmyslové zóny prodloužit až k připojení ze západu (https://mapy.cz/s/moculacapo), když se trochu zaseká kruhák, tak by bylo nebezpečné stání na sjezd v pravém pruhu. Kruhák si teď trochu oddechne ale ta lokalita tak roste, že určitě za pár let nebude stačit stejně jako dnes. Připojení na D1 by bylo potřeba alespoň v délce 600 metrů a z toho 300 metrů ve dvou pruzích.

Velký putan

Ten pripojovák z D0 na D1 se měl protáhnout až ke stoupacímu pruhu u Popovic a tak udělat de facto čtyrpruh..

František

Tam pomůže až D3, hodně těch aut pak jede dolů na Benešov. Část snad vezme nové otevřená Písecká.

Libore

D35 to může trochu proměnit, k tomu D3. Je prostě vidět, že to vše souvislosti…

J.M.

Určitě to zpracoval nějaký dopravní generel. Nemáte něco za Prahu nebo Středočeský kraj? Jsou tam často alespoň výhledy o jednu dekádu.

lukas

Zvládat to bude.. protože se to rozdvojí. To se samozřejmě zlepší, až bude okruh hotový

Asd

Tak tomu říkám krásný vánoční dárek. I když včera bylo pozdě. Ale lepší pozdě než nikdy. Pomalu ale jistě začínám věřit tomu že bych se mohl dožít nejen okruhu kolem Prahy.

Sova

Toto byla z chybějících částí D0 ta zdaleka nejméně problematická a přesto to aktuálně vypadá na 15 let zpoždění, když to dobře půjde. Myslím že tu severní část už většina z nás jistou nemá, aspoň coby aktivní řidiči. Možná si ji jednou projedeme sanitkou s havrany 🙂

Sova

*sanitkou NEBO s havrany

Asd

Vím že ta severní část je složitější neb si někteří staví hlavu. Ale jsem celoživotní optimista. Tak doufám…

Martin V.

Ten ředitel RSD je velmi dobrý a hodně to pozvedl. S zvědavý jestli se ho další vláda zbaví nebo na něj něco najdou aby ho odstavili. Naštěstí ty další vlády už nebudou mít tolik šanci to dokončení sítě ještě nějak posrat.

Víťa

Nepodceňujte Andreje….

Jiří Kocurek

Pan Mátl tam byl už za něj. Nezbývá než doufat, že Babiš není tak blbý, aby si to u svých voličů rozházel tím, že na místo ředitele ŘSD zasadí nějakého zasloužilého … aby se pak točili jak na orloji.

Jarda

jeho voliči nemají šanci nic takového rozpoznat..takže na tohle bych nesázel

Petr

Voliče Andreje Babiše bohužel zajímají pouze 2 věci – výše jejich důchodu a ceny v supermarketech.

Asd

Nechci Vám kazit radost. Ale díky přípravě z minulosti se nyní daří akcelerovat výstavbu liniových staveb. Jaký by Babiš a spol nebyl darebák, tak rozhodně v jejich zájmu není brzdit výstavbu. Právě naopak.

libor

přesně tak, ač Babiše nemusím, tak ta velká příprava proběhla právě za jeho vlády +-… takže špínu spíš můžeme házet na předchozí vlády (více jak 10 až 15let) a jejich neschopnost…

Jirka

Jj pokaždé když jedu autem z Olomouce do Prahy tak děkuji zejména panu Bártovi, že D35 už dávno nestojí. Sarkasmus.

Otakar

Ač Bárta nadělal spoustu paseky, tak se teď staví výrazně levněji, než tehdy. Tehdy norma 1 km = 1 mld, teď je to zlomek a srovnatelné s okolními státy.

Asd

To ano. Ale stavby se nemuseli zastavovat. Stačilo „jen“ změnit podmínky výběrových řízení tak, aby stavět mohl daleko větší počet firem. Ale chápu, to by se moc nelíbilo místním kaprům.

Jirka

A to je díky němu? Nebo díky aktuální situaci na stavebním trhu?

Asd

Tak nějak. Babiš a jemu podobní nejsou zrovna ukázkou čestnosti a jiných pozitivních vlastností. Ale nejde mu upřít že on a jeho suita udělali dost pro výstavbu liniových staveb.

Danny

Mátl byl jmenován za vlády ANO v roce 2019 a současný ministr ho ve funkci ponechal, protože to za něj celkem šlapalo. To v zásadě znamená, že ho obě strany berou jako nestranického odborníka, který doručuje výsledky a hlavně nedonáší konkurenci. Celkem tedy asi není důvodu se obávat, že by to případný nový ministr ze současné opozice měl důvod torpédovat a riskovat, že se mu to vrátí jako bumerang.

Air Traveller

No .. to u těhle vlád z populistickonacionalistických magorů není vůbec záruka.

Jo, kdyby to byla normální partaj a normální politici, tak by se doufat dalo.

Stačí se podívat, co se děje na slováči….

Asd

Tam se zastavila výstavba? Naopak mám dojem že se pan Ráž bez ohledu na peníze co nejvíce staveb připravit tak, že když se objeví, zvláště ty evropské, tak aby se mohlo stavět.

Air Traveller

Přešlápněte 🙂

Podívejte se na čistky, co Ficovo panoptikum na slováči rozjelo.

Tam by to nepřežil ani Mátl.

Vlastimil Kocurek

Babiš bude mít všude jen svoje lidi. .Podobně jako to má Trump, Fico a Orbán.

Apofis

Tak si dej pozor aby ti z toho nepraskla žilka

Petr

Zasloužilá kobliha?

Apofis

Tak pozor hlavně aby ti nepraskla cévka

FrenkyUL

Pokračuj do Egypta 🙂

Padre

Věřím , to bude ten typ lidí ,,vajgl v hajzlu,,…to jsou ti ,které nic nespláchne..

F. Brabenec

Pan Mátl není všemocný bůh, ale ŘSD funguje a to je důležité. Ještě kdyby mu p. Rýdl doporučil, aby se necpal při každé příležitosti před mediální mikrofony a ve volném čase raději vyhledal logopedického specialistu. Na mediální výstupy má svého mluvčího.

Tomáš Sys

Jistě nějakou kvalitu má, ale pokud by měl prázdnou kasu, nepostavil by nic ani on. Výstavbu dopravní infrastruktury jsem podělali v minulosti a politikům již víceméně nezbylo, než peníze na výstavbu poskytnout.

Libore

Ušetřených 5mld půjde na SŽ, pač tam zase staví dráž než odhad. Tam nebude zasedat komise, aby vyloučili zájemce, že se chce napakovat?

Libore

PS. A jelikož je nejdražší nabídka 3mld pod odhadem, tak už by opravdu měli začít používat a násobit to „koeficientem pro silniční stavby „.

Jiří Kocurek

Tak bude odhad o něco nižší a vysoutěžená cena zůstane plus mínus stejná. Rozdíl?

Petr

Tak rozpočet asi spíše počítá s odhadem, ne?

J.M.

Spíš se R. Mátl zmiňoval, že se počítá s levnějšími zakázkami.

František

Spíš by lidi kolem SZ zakázek mohli trávit víc času s Ferim a Cimickým

Roman

Spíš bude problém v tom, že firem co můžou stavět dálnice je podstatně víc než ty co můžou stavět železnici 😉

Otto

Me by zajimalo, jestli ty usetrene penize znamenaji, ze se urychli jine stavby, na ktere v rozpoctu nezbyly penize (typicky prelozky a obchvaty na silnicich I. trid), ktere jsou jinak pripraveny k realizaci,

František

Třeba spojika Budějovice – Písek, která má stavebnice firma povolení?

Řekl bych, že na ten PPP D35 úsek by se nakonec ušetřilo.

libor

je pravda, že pokud by např.. ŘSD mělo 80 mld na nové stavby, tak by jim cca 15 mld mohlo přebývat… ale divné je, že ty stavby se spíš posouvají dozadu než dopředu…

Padre

Konečně…děkujeme ti Panebože a Radku Mátle…

jaroslav.dohnalik

„Nabídnutá cena je 9 764,9 miliardy korun“

Takže ono to bude stát 10 bilionů?

Asd

To víte doba je zlá. Spousta hladových krků…😃

libor

prej v rámci stavby budou vylepšovat další infrastrukturu, tak možná udělají i další linku metra.. třeba do Říčan… 😀

Dusmor

Ona už ani ta koruna není co bývala.
To je tak, když se k naceňování používá místo peněz státem vynucovaná měna.

Vladimír

Opet se dokazuje co dokaze udelat konkurecni trh!! Nabidka je levnejsi a soutezi se o to aby ji mel kdo postavit.
Kdy tohle pochopi SZ, se ma jeji stavebni trh konkurencne otevrit.

Asd

Nebojte oni to moc dobře chápu a proto nikoho mezi sebe nepustí. Přeci si kapři sami nevypusti rybník.

Vladimír

Tohle ale ma resit vyssi autorita nez je SZ. Komu se zodpovida a proc se tak dlouho nic nedeje??

Asd

No mě se neptejte. Já to opravdu nevím. I když mi to hlava nebere.