Obří soutěž na provoz vlaků v Ústeckém kraji vyhrál RegioJet, České dráhy nebyly hodnoceny

Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

V konečném hodnocení nebyly České dráhy.

532 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nádražák

Napadá mě myšlenka, co kdyby se mu nepodařilo přetáhnout personál. Já vím že ČD chybí na severu 23 strojvedoucích. Všichni tam rozhodně nepůjdou, to už vím na 100% kde vezme lokomotivní personál. Bude tu ještě bezpečno?

zdenek

Mě příjde takové banánové, že zakázky za 18 miliard na 15 let se vypisují mimo zákon o veřejných zakázách. A ještě tu chrochtají.

Nádražák

Tak jako od vás bych čekál nestrannost a nadhled. U RJ není nic košer a víte to! Jak podvádí a nerovné podmínky. Dobře, musí se pomocí nově se rozvíjející firmě, ale výsledkem bude úbytek cestujících ve vlacích. A to by je vždy pro společnost špatně.

fpul

Tak to teď v „baráku na nábřeží“ budou mít nižší výplaty? 🙂

libor

měli by mít, stejně tak by část lidí měla jít na dlažbu, ale ono to nakonec bude jinak… udělá se jiné oddělení apod…

vladki

Je zvláštní, jak mnoha lidem vadí liberalizace železnice. Ale že autobusové linky jezdí chvíli ten a chvíli onen, to nikomu žíly netrhá. Nikdo nevolá po znovusjednocení všech ČSAD a nejlépe i sloučení s ŘSD. Když unitární železnice, tak i unitární silnice.

Aha, ze to na silnicích zní absurdně? A proč by to tedy nemělo být stejně i na železnici?

Tomáš R.

Tak ono když se nějaký systém mění, tak je celkem moudré zachovat to, co fungovalo dobře a měnit to, co nefungovalo. Jednotnost sítě byla zcela nepochybně velkou výhodou železnice. „Mnoha lidem“ nevadí myslím ani tak liberalizace samotná. Vadí jim, například, že zatímco ještě nedávno mohli s IN100 cestovat kdykoli kamkoli, tak teď tenhle nástroj přestal v použitelné podobě existovat a musí studovat vzájemně nekompatibilní tarifní systémy, případně platit výrazně víc na OneTicket, dvakrát odbavovat třeba kolo, zajišťovat místenky atd. Vadí jim, že na tratích, kde jezdili 40 let staré motoráky ČD, teď budou dalších 15 let jezdit úplně stejné (co… Číst vice »

Tomáš R.

…motoráky samozřejmě jezdily….:-(

HonzaEM

Tak kromě 40 let starých motoráků, je to naprostá pravda.

M19

Ale nekecejte, většina lidí nejezdí na IN 100. Prostě přiznejte, že jde o režijku a paragraf 1.

Tomáš R.

Kdo si dovolí k současnému systému vznést jakoukoli připomínku, je majitelem režijky. Aktualizovaná verze paragrafu 1. Mějte se.

M19

Věcné a reálné argumenty by nebyly? Ne o IN-100 ve své podstatě vůbec nejde a ten zbytek to jsou vaše smýšlenky. Dík za přiznání, že vám jde o paragraf 1.

Granja

Marně přemýšlím, k čemu jsou takovéto osobní útoky s podsuny dobré.

M19

To nevím, to se zeptejte nicku Tomáš R. Má v tom evidentně praxi.

Kotec

Na in100 třeba ne, ale na In25 nebo In50 už znám dost lidí.

M19

Stále je to komerční nabídka dopravce. To nemá s tarifem objednavatele co dělat. Ostatně třeba v JMK vám bude IN25 i IN50 celkem jen na parádu.

ušatá

A to je dobře? Tady jde o atraktivnost a jednotnost systému a co největší jednoduchost pro cestujícího.

Jiří Kocurek

„Jednotnost sítě byla“

… a je stále zachována, máte One Ticket. Jsem přesvědčen, že o nem víte, tak proč?

Tomáš R.

OneTicket rozhodně není plnohotná náhrada IN100.

Kamui

Tady by to chtělo něco jako ten rakouský KlimaTicket, nebo DeutschlandTicket. Jenže při současném stavu veřejných financí si tohle v Česku bohužel nemůžeme dovolit.

Radim

Dovedu si představit, že to nemusí být až tak levné jako KlimaTicket a klidně by si to lidi koupili. Jen kdyby mohli „vším“.

ušatá

Ta síťovka SJT je pro naše lidi extrémně drahá a nevýhodná a nemá dostatek variant, aby byla použitelná a lákala.

Y.K.

IN100 je hlavně režijka. Kvůli tomu se železnice opravdu neprovozuje. Cílem je vozit cestující podle příní zadavatelů, za zaplacenou cenu dostat co nejvíce.

One ticket dost přesně odpovídá pásmovým cenám, co tu byly před konkurencí a regionálnímy jízdenkami.

ušatá

Nepletete si dojmy a pojmy?

M19

Tak samozřejmě, celosíťová One Ticket platí ve všech zahrnutých dopravcích, IN 100 pouze ve vlacích ČD. Taky nenahrazuje komerční produkt, jímž IN 100 je. Spíše tedy IN 100 není plnohodnotná náhrada za celosíťovou One Ticket.

ušatá

Snad obráceně. IN 100 ještě nedávno platila v podstatě na celé síti, takže ji vastně při více dopravcích nahrazuje ten ONE a tak má minimálně tuto jeho funkci plnit a dostat lidi do vlaků a ne je z nich vyhnat, což se v podstatě děje a je otázkou, zda to není třeba úmysl.

Kotec

OneTicket mi to nabízí v eshopu ČD z Budějovic do Prahy na vlak Arrivy. Má to jeden háček, cena je přesně 2x vyšší než rychlík ČD na In25.

ušatá

Asi nevíte, o čem píšete a asi to ani nepoužíváte, takže vaše argumenty nemají smysl.

libor

tak moment, porovnávat 40 až 50 let staré motoráky (tj. 810 a modifikace) s 20-30let starými motoráky RS1 to asi nechcete, ne???

Tomáš R.

854 845

PN-001

Naprostý souhlas. To, co se tu vyrobilo díky liberalizaci železnic, je šílenost. I když kraje do toho vstupují taky, svými požadavky vlastních tarifů, s různými podmínkami a možnostmi nákupu jízdenky, ve svých vlacích. Přitom pro pozitivní příklady jak by to fungovat mohlo a mělo nemusíme chodit ani tak daleko. Stačí třeba Německo. Ale holt, my musíme vždycky mít nějakou vlastní cestu a až někdy po dvaceti letech konečně přijít na to, že takto to nejde a zase to za drahé peníze měnit. Ach jo.

Granja

To jsou ty slepé uličky.

xyz

Německo s tímhle? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Karte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_Deutschland.png

Navíc různí objednatelé vlaků (spolkové země) vs. autobusů (zemské okresy?).

PN-001

Vidíte. A přes to všechno nemusíte v Německu řešit padesát různých aplikací na jízdenky, nebo u které pokladny, či automatu si jízdenku na který vlak koupit. A o to jde. Tarify mohou být různé, ale cestující by neměl věčně hledat kde a za jakých podmínek si jízdenku kupovat. Chci věřit, že jednou se do takového stavu dopracujeme také.

xyz

„Přes to všechno“ to takto nemusím řešit 1,5 roku. Předtím celé roky ano.

A nadále v Německu musím řešit, co je regionální vlak a co již ne, že.

Kamui

Já myslím, že většině lidí je to docela jedno. Třeba převzetí té jedné linky Arrivou na plzeňsku si podle mně většina cestujících ani nevšimne – nic se pro ně nezmění. Popravdě to štve akorát nás – režijkáře. Ale já už se s tím smířil, a jsem rád za tu dobu, kdy mi výhodně bylo umožněno vlakem sjezdit půl Evropy (a ještě pár let to vydrží).

ušatá

Nejsem režijkář a vadí mně to velmi silně.

Jiří Kocurek

Tak nějak, ani železnice, ani silnice v ČR není uzavřený ostrovní systém, kde by na hranici byl sráz a moře.

Ten původní systém fungoval za situace, kdy skoro nikdo nejezdil přes železnou oponu, už 50 km před ní bylo pásmo jen pro místní a v Těšíně přes řeku se mohlo jenom na pozvání Polska. Jenže situace je před 35 léty začala měnit a staromilci si holt nedokážou připustit, že mladí nemají ani železnou oponu a často ani jazykovou bariéru, domluví se tam. A že jim nevěří ty lži o střílení čechů v Německu na potkání, protože jsou nepřátelé.

Tomáš R.

Tohle je fakt naprosto komické. Pokud 90% hodnocení tvoří cena, pak by zadavatel měl zvolit takovou metodu výběru, aby dosáhl ceny co nejnižší. Jestliže teď vylučuje uchazeče, který je ochoten nabídnout nižší cenu a využívá k tomu nějakého jeho skutečného či vykonstruovaného procesního pochybení, pak kraj popírá sám sebe. Chtěl-li by kraj skutečně nejnižší možnou cenu, pak by mělo smysl nejdříve posoudit všechny uchazeče z hlediska splnění zadávacích podmínek, upřesnit s nimi detaily a pak udělat zcela otevřenou veřejnou dražbu, kde by se ti uchazeči o tu zakázku „poprali“. Veřejně a otevřeně. Tím by s vysokou pravděpodobností byla ta úspora… Číst vice »

Vesper

Však jste slyšel jak se náměstek pro dopravu v JMK vyjádřil, že kraj s ČD do budoucna nepočítá. A v kuloárech se už teď mluví o tom, že výběrko na provoz Moravií bude přiklepnuto RegioJetu.

Jiří Kocurek

O tom přiklpenutí Regiojetu hýkají diskutující už asi tak 3 roky. Bez důkazů kecají o tom, jak je to předem domluvené.

FrantaM

„využívá k tomu nějakého jeho skutečného či vykonstruovaného procesního pochybení“
Tak zadavatel musí přece postupovat podle pravidel výběrového řízení a zadání. Pokud nějaký uchazeč sice nabídne nižší cenu, ale poruší pravidla, tak se nedá nic dělat. Pokud by se tohle připustilo, tak budou oprávněné protesty ostatních uchazečů.

Tomáš R.

Však to tam uvádím. Má ta pravidla nastavit tak, aby měl možnost až do „klepnutí kladívka“ přijímat nižší nabídky.

Granja

Ideální stav, jen se obávám, že se najde dost důvodů proč právě tohle nejde.

Václav

A co otřepaná teze o řádném hospodáři? Ta se, koukám, používá jen, když se hodí do krámu, co?

Zdendik

A co když je to tak, že se „prolátla“, nabídka RJ a Dráhy honem honem šly s cenou dolů? Jak je to se mlčenlivostí úředníků, nedělejme si iluze.

Dave

Chtěl bych tímto poděkovat Ústeckému kraji za dovršení destrukce veřejné dopravy v regionu. Než budete mínusovat, vyzkoušejte prosím v praxi např. linky U5 a R23.

***** Petr

Naopak, snaží se o funkční systém. Destrukci se dlouhodobě zabýval jiný dopravce ale lidi chtějí jezdit tak se jim to snad umožní 😜

HonzaEM

Funkční systém už jsme měli. Teď máme jen bordel, s kterým jsme světu pro smích.

Jiří Kocurek

Funkční systém v podobě náhodných výstřelů, kdy přímý vlak Brno-Liberec jede 2x týdně, ale až přestan jezdit pán od dráhy, tak se zase ty přímé spoje zruší?

Funkční systém, ve kterém rychlíkový příplatek vyšel na 150 Kč v dnešních cenách, jeďte courákem?

Ondra L.

To nema cenu sem psat, budete maximalne obvinen z vlastnictvi rezijky.

HonzaEM

Takže definitivní konec železnice už za 2 roky…

libor

neplatí režijka = konec železnice? nebo jak?

Vesper

Tak zrovna režijka by tam asi neplatila tak jako tak, viz PK a JMK.

HonzaEM

Je sranda, jak se ta režijka pořád závidí těm, kdo si jí zaslouží.

Granja

Ona je za zásluhy? Za jaké? To už není běžný benefit všech zaměstnanců? Patrně jsem tu změnu nezaregistroval. Od kdy je to dle principu zásluhovosti?

Jiří Kocurek

Si kupte lístek a jeďte. Normálně to tak lidi dělají, stejně jako do kina, na koncert, na MHD. Nic z toho neskončilo.

PN-001

Ale předtím prostudujte miliony podmínek všech dopravců a/nebo IDS na trase, abyste se vůbec dozvěděl kde, jak a za jakých podmínek si tu jízdenku na daný vlak koupit, viďte.

xyz

One-ticket.

PN-001

Desetkrát dráž a ještě v aplikaci, která vypadá jak z počátků internetu. Jo, to je přesně to české řešení. Zajímavé je, že jinde to jde i bez toho.

xyz

One-ticket se dá u kteréhokoliv dopravce koupit i jako papírová jízdenka.

Tzn. netřeba aplikace.

Nicméně pokud máte problém s cenou, pak tedy „studování milionů nabídek dopravců“ (samozřejmě jich je v dané trase max. jen několik málo, že).

Tzn. ať jedno či druhé, obojí je pro vás špatně. 🙁

P. S. Oproti tzv. obyčejnému jízdnému ČD, a.s., není One-Ticket dražší skoro o nic. Tzn. žádné „desetkrát“.

Fandík

Nevěřil jsem tomu, že by vyhrál někdo než ČD…. Každopádně gratuluji a jsem zvědav, zda se to vůbec všechno stihne vyrobit a schválit…. Pesa sama o sobě není nafukovací a myslím, že ted má zakázek víc než dost…..

Anonym

Zajímalo by mě, co ČD a kraji brání zveřejnit podané nabídky, popřípadě vzájemnou komunikaci. Ptám se jen tak jako lajk. Těch možností, jak si vyložit chování obou subjektů je hrozně moc a jsem rád, že po ústeckém kraji jezdit nemusím.
Jinak zatím jsem naivní a věřím v nestranost UOHS, který tyto informace snad dostane.

zdenek

Bude na smlouvu vyhrazené jiné s.r.o. čko než hlavní společnost?

zdenek

Co vlastně liberalizace přinesla pozitivního. Podle mě nic. Zlínský kraj. Rozjezd zoufalost. Šumava problémy. Brno. Za mě vysoké ceny (a to se naštěstí povedlo prolobovat státní tarif, který to limituje, bez něj by to byla zoufalost) A viděl jsem i jiné stížnosti. Pokud se nepletu zrušené měsíční (tratové) jízdenky mimo kraje za rozumné peníze. (tam kde není regulace…). Vrch Mělník.. Taky „zajimavé“ recenze. Rozdrobení. Jizdenkový chaos. Rušení pokladen. Často menší kapacity souprav. Neviděl jsem 8 souprav na Brno jak za ČD. Sumava.. Krajské IDS dražší a nepřátelské pro jednodennní cestování. A 10 systémů. Apek a podobně. Mimo kraje.. Nikdo se… Číst vice »

xyz

Zlínský kraj – zvýšení kvality vozidel vč. nízkopodlažnosti. „Brno“ (= Jihomoravský kraj) – vždyť tam nadále jezdí ČD, a.s. Jihočeská část Šumavy: ano, problémy, stejně jako předtím tam ČD, a.s., měly problémy s četnými poruchami lokomotiv (vč. požárů) a vyšších zpoždění. Jihomoravské „rozdrobení“ = jednotný tarif pro vše, včetně návazností (naopak bez integrace je „jízdenkový chaos“ na vlak vs. bus vs. MHD). Totéž v řadě dalších krajů. Rušení pokladen = přirozený jev související mj. se zvyšujícím se počten on-line jízdenek. Došlo k němu z vůle kraje i např. v Kraji Vysočina, kde bylo „nabagrováno“ do rukou ČD, a.s. (a to… Číst vice »

zdenek

Nízkopodlažnost ve zlínském kraji jak ten vergl určený na rovné německé tratě a rychlíky. (uzké schodiště) A jinou výšku nástupišť?
Myslím Brno Ostrava.

Jirka G

Souhlas, ta nízkopodlažnost bije do očí hlavně na Karlovce.

Jiří Kocurek

A taky na trati 280, což je hlavní Valašské tepna.

Ale za tohle se vyhazuje z diskuze i z vlaku.

xyz

Na jinou výšku nástupišť jsou určeny GTW v rukou ČD v Olomouckém kraji.

GTW Arrivy ve Zlínském kraji mají podlahu ve výšce 550 mm.

PN-001

Zvýšení kvality vozidel ve Zlínském kraji? To nemyslíte vážně, že ne. Dříve jezdily RegioNovy, což sice není žádný zázrak, ale nízkopodlažnost byla skoro stoprocentní. Dnes jezdí pár NP spojů a zbytek jsou vysokopodlažní starožitnosti po DB, které ani nejde v létě pořádně vyvětrat. Asi to tam neznáte, jinak byste tenhle nesmysl napsat nedokázal.

Radim

Přesně…

xyz

Kvatra do Bylnice jste vynechal proč? 🙂

P. S. Kromě Lintů jsou to i GTW, že.

PN-001

OK, no, na tu Bylnici jsem zapomněl. Ale kolik to bylo procent z toho, co převzala Arriva?
A ano, jsou Linty a GTW, ale ty zajišťují minimum provozu a zlepšovat se to asi v dohledné době nebude, protože prioritu teď pro Arrivu budou mít jiné zakázky, kde kraje tu nízkopodlažnost opravdu reálně požadovaly a na Zlínský kraj se vybodnou.

HonzaEM

Co přinesla? Zničení fungujícího systému, rozkouskování sítě. Bavil jsem se s jedním Němcem, říkal, že u nich tenhle bordel začal asi o 20 let dříve než u nás a jen samo problémy.

Jméno*

Funkční systém = B249 na věčné časy?

Tomáš R.

Tohle je stejně relevantní a inteligentní argumentace jako kdybyste tvrdil, že všechny státní nemocnice dosud používají přístrojové vybavení ze sedmdesátých let minulého století.

oce

Hmm, nemocnice by tu byly, i se špičkovým vybavením. Jen tam nemá kdo dělat. U RJ to bude podobné. Už teď mají problém obsadit své rychlíky do Kolína vlakvedoucím, a to je pár (8 párů) vlaků. Jak chtějí obsadit ty všechny vlaky co teď vyhráli?

Baraba

Myslím že pár lidí od stávajícího dopravce se najde… Nebude jim mít co nabídnout…

HonzaEM

Záleží, jestli mají nebo nemají svojí hrdost a přejdou k nim. Správně by měli jít dělat něco jiného, než podporovat soukromníky.

Jiří Kocurek

„Správně by měli jít dělat něco jiného“

Správně byste jim neměl nic nařizovat.

Granja

Jo, o té hrdosti už byla řeč. (Mazání kolejí olejem.)

PN-001

No, já vám nevím, ale když takový vlakvedoucí dostane v Lidlu, či Albertu lepší pracovní i platové podmínky, na RegioJet se vám vybodne, pokud to není skutečný srdcař.

Baraba

jakože jeho srdce bije s ČD? Pokud je někdo „srdcař“ tak je to kvůli železnici a vlakům, ne kvůli modré barvě….

PN-001

Však tak jsem to i myslel. Škoda, že jste to pochopil jinak.

Jiří Kocurek

Když jste je načal: Vite že nemocnice mají vlastní poštu?

Klidně můžete sepsat litanii na téma, že na zasílání balíků má stát Poštu. Tak co si to nemocnice dovolují, zubní otisky mají jet poštou!

PvvS

Jakýho systému ? Při každým přestupu bus/vlak novej lístek ? Neprovázanost spojů mezi sebou ?

Ares

Spoje jsou provázané úplně stejně jako dříve a čekají na sebe, to nemá s dopravci co dělat. Jen tu podsouváte nepravdy.

Jiří Kocurek

Ano? Opravdu mi _dřív_ platil jeden doklad na bus z -neveřejné- do Kuřimi, z Kuřimi vlakem do Brna a po Brně v MHD?

Takže?

PvvS

Ale kecy. Do rozvoje IDSJMK to byl otřes… Až když začal JR dělat jeden jedinej koordinátor, tak se to začlo zlepšovat.

PN-001

Ne všude v kraji by s vámi souhlasili, víte? Třeba lidé z Mutěnic, kteří teď musejí při dojíždění do Pavlovic přestupovat dvakrát, by teď toho jediného koordinátora nejraději nakopali do… no vy víte kam 😉

xyz

Ironií je, že ten samý IDS JMK tam 14,5 roku to přímé spojení nabízel.

Není vám divné, že s touhle změnou nepřišel hned od dob integrace? 🙂

HonzaEM

Odkdy návaznost spojů vymýšlejí dopravci?

troglj

DÚK má samozřejmě jednotný tarif, který zahrnuje i nejrůznější dojížděcí jízdenky nebo celou řadu skupinových celodenních jízdenek (pro 1, 2+1, 4+2 apod.). Využíváme to s dětmi pořád.
Já jsem si letos pořídil celoroční Teplice-Ústí, platí na všechny smysluplné cesty a jejich zóny (např. i Krupku a Komáří vížku), na všechny dopravce, na MHD v obou městech.
A spoje v DÚK na sebe čekají bez ohledu na dopravce.

FrantaM

A Vy si myslíte, že bez toho by to bylo lepší? Já si myslím, že máte krátkou paměť. Nepamatujete si, jak to tu bylo před vstupem RJ do autobusů? Jaká to byla tragická kvalita? Koupit jízdenku přes net? Možnost jí zrušit nebo změnit před jízdou? Mít na palubě servis? Tohle všechno tenkrát ze dne na den přinesl RJ, to byl šok. navíc to bylo za stejné ceny. Pak to samé zopakoval na dráze, kdy jen díky tomu ČD investovali do aplikace (která je dnes lepší než má RJ), kvality vlaků, přístupu personálu, …. Já si to všechno pamatuji a jsem… Číst vice »

zdenek

Jaká svoboda? Když tam jezdí jeden dopravce.

Baraba

Bohužel doprava v závazku u nás na železnici nemá jiné řešení, než vybrat jednoho dopravce. Svoboda je v tom, že je z čeho vybrat a případně mu to i vzít….

Pokud se u nás zlepší infrastruktura a přístup lidí (zvýšení využívání železnice) může dojít i k hybridnímu modelu – v závazku budou jen okrajové a nutné spoje (na směnu, do škol…), zbytek může být komerční. V současné situaci ale bohužel komerční spoje vyžijí pouze na velmi omezeném souboru.

xyz

„Nutné“ spoje jsou v přepravně silných proudech víceméně všechny. Na směny se pracuje dnes již jen v menší části pracovních pozic. V případě, jaký popisujete, by v závazku byly jednak spoje v nejsilnější přepravní špičce (tzn. do školy), vyžadující větší soupravy, a souběžně i naopak spoje s nízkým vytížením – tedy ty „okrajové“. V součtu to nedává logiku – šlo by o několik málo spojů s různou potřebnou kapacitou a tedy o to vyššími fixními náklady. To už dává daleko větší logiku, aby v objednávce byly všechny spoje v rámci dne, čímž pádem by se fix rozpustil do daleko vyššího… Číst vice »

Tomáš R.

Potíž je v tom, že zatímco ČD se výrazně zlepšují v kvalitě vozového parku, přístupu personálu, online aplikacemi atd, tak RJ naopak ze svého kdysi vysokého standardu postupně a dost výrazně ustupuje, protože zjisti, že na to „pozlátko“ prostě nemá finance. A v závazkové dopravě se často chová úplně stejně, jako ČD před 25 lety.

S trochou nadsázky se obávám toho, že za 20 let tady budeme mít jednoho žlutého molocha a jednu malou, kvalitní a flexibilní modrou firmu provozující pár vlaků:-)

HonzaEM

Asi tak. Akorát ta modrá už nebude eistovat.

Radim

Ale ano, bude. Ale bude jezdit jenom komerční spoje. Stejně jako kdysi RJ

Honnzok

Zajímala by mě ta sitauce s těma nabídkami, pokud se kraji nelíbila ta snížená, ač bych k tomu třeba neviděl důvody, když měla být podána před termínem (tedy včas a bez zvýhodnění o zřejmé znalosti nabídek konkurence) ale budiž…. Dejme tomu, tak ji vyřídím, ale furt tam přeci zůstala ta předchozí (první) nesnížená a tou se nezabývaly asi rovněž, a to už mě trochu záhadou je, proč? Věděl by někdo prosím? Pokud to Regoijet získá tam mnoho spoko cestošů…

Honnzok

Oprava: vyřídím = vyřadím; tam =.tak

Ondrak

Vy všichni, co zde hážete špínu na soukromniky, nebylo by od věci se kouknout do vlastních řad? ČD je bohužel obrovský moloch, kde se peníze hází do hnoje…. I mě to mrzi, rad bych jezdil pro státního dopravce, ale musí začít přemýšlet jinak. Začneme jidelnimi vozy, strašně peněz dávají jlv a úplně zbytečne a tak můžeme pokračovat do nekonečna. JESTLI TOHLE ČTE NĚKDO Z ČD, TAK SAKRA ZMĚŇTE TO CO FUNGOVALO V DEVADESATKACH!

HonzaEM

Největší moloch je Správa železnic, tam se vyhazují miliardy oknem.

Rosolozub

Mohl byste vysvětlit pojem „soukromník“?
Až na pár výjimek (Alpy, úzký rozchod…) je v osobní dopravě struktura vlastníků taková, že se vždycky dohrabete k dceřinným firmám silných „národních“ dopravců.

Jiří Kocurek

A je to tady: Regiojet, RailwayCapital, KŽC, GWTrain (dříve Viamont) patří kterým národním dopravcům?

Co se týká Arrivy, tak ta je na prodej, předtím to byla Veolia transport, ještě předtím Connex
https://cs.wikipedia.org/wiki/Arriva_Transport_%C4%8Cesk%C3%A1_republika

A pak je tady Transdev…

zdenek

No.. Každopádně krajští politici vám podepíší něco na 15 let.
To je v podstatě Váš život pracovní.
Pokud to pokazili. Sorry. Změny atd.. Někdy příště..

zdenek

A 15 let je to zafixované… Nikdo to nebude moct moc měnit. Atd.

Pavel

Tady něco smrdí. Už nyní se přidávají vlaky Regiojetu na linkách, kde vozí vzduch. Nově další osobáky ráno v relaci Teplice-Litvínov.
Jde prostě o legální vyvádění penéz z krajského rozpočtu do kapsy Regiojetu, nic víc v tom nehledejme. Mimochodem, některé el. jednotky ze slavné Prsy nejezdí, takže opět smradlavé a špinavé německé ojetiny na scéně. Je třeba kraji poděkovat za zvyšování komfortu na kolejích.
A linka R23? Netřeba komentáře. Vítejte v ČR ve 21. století.

xyz

Kde že se nyní zvýší počet spojů RJ v Ústeckém kraji? Koukám se do nových JŘ a nikde nic nevidím – na t-073 pořád mizerný 2h takt bez posílení. Na t-123/131 stejný počet spojů jaký tam je už 4 roky. O rok méně pak t-134.

A co se týče náhrad za moderní jednotky, tak obdobou nasazení starší 845 namísto Pesy je nasazení soupravy s peršingem, Bdmtee a syslem namísto Pantera na U1, že. 🙂

P. S. Navýšení počtu spojů na t-130 ve prospěch ČD, a.s., je/není „legálním vyváděním peněz z krajského rozpočtu do kapsy ČD, a.s.? 🙂

Jiří Kocurek

Proti třídnímu nepříteli je jakákoliv lež důkazem. A pokud je těch lží dostatek, tak se začnou stávat pravdou, ikdyž se vzájemně vylučují.
Doublethink: Je vinen, ikdyž na místě činu nebyl, je to alibista!

Pavel

Litvínov ranní špička, koukáte špatně. Pokud byste tady bydlel, věděl byste, že z dvouhodinových taktů vznikly po převzetí RJ ve špičkách hodinové-Bílina přes Úpořiny plus protažení do Mostu, na Žatec totéž. Chtělo by to znàt trochu reálie. Na 073 nejezdí ani noha.

xyz

Tak do Litvínova došlo předně k zahuštění taktu po elektrizaci. Včetně kapacitnějších souprav, a to i u ČD, a.s. (namísto Regionovy Panter nebo syslograf, tedy soupravy větší než Pesa od Regiojetu).

1h takt ve špičce byl na t-131 i 123 i dříve, jen došlo k jeho rozšíření. Mimochodem bez zvýšení potřeby vozidel, tzn. zejména při existenci nových souprav jde o rozpuštění fixních nákladů do vyššího počtu vlkm.

073? Jestli není problém právě v tom, že takt je jen 2hodinový a proto nepoužitelný. Vždyť reálně jde o příměsto – ta trať nevede žádnou pustinou.

HonzaEM

Zajímavé, že na lokálkách se jezdí běžně v 2hodinovém taktu a lidí tím jezdí mnohonásobně víc, než na „hlavní“ 073. 073 je typická trať, kde i ta 810 má víc jak 6x větší kapacitu, než by bylo potřeba a oni tam nasadí pantografy s kapacitou 154 míst k sezení!

xyz

Na lokálkách se běžně jezdí ve špičce v 1h taktu.

Avlaky

Takže neschopnost ČD vypsat nabidku v řádném termínu s pevnou cenou svalujete na regiojet?

Krasa

Honnzok

Kde máte prosím informaci o nedodržení termínu, v článku vidím jen: Během jednání zadavatel odmítl o ceně jednat a při výzvě k podání finálních nabídek nám, podle nás protiprávně, zakazoval cenu snížit.

xyz

To „jednání o ceně“ je pro mě zajímavým údajem. Vždyť u obálkové metody by se o ní jednat nemělo, max. jen o přesných podmínkách, podle kterých bude obálka s (do jejich otevírání tajným) údajem o ceně stanovena, ale nebude při jednáních zmiňována.

jal

Nenadávejte, jen RJ a možná Arriva vyzbrojena suhlasem vedení kraje je schopna otočiť kormidlo dějin kupředu, zpátky ni krok!

Konečně to bude levnější a bez zpoždění.

strojvedoucí ÚK

Levnější možná, ale bez zpoždění? Jste úplně mimo realitu a jde vidět, že jen občas jezdíte vlakem.

jal

RJ nevadí výluky jako ČD. Vždy jezdí načas a když náhodou ne, je to jen z důvodu házení klacků pod kola od konkurence.
Když v Ústeckém kraji nebude mít konkurenci, nebudou ani zpoždění.

Jestli si někdo stěžuje na špinavé vlaky u RJ, je to dezolát nechápající o třídu lepší špínu.

HonzaEM

Tak zatím se dostáváme jen někam do „pravěku“ železnic.

Tomáš R.

Stát (MD či kraje) objednává a platí dopravní obslužost. Stát (MD) vlastní dopravce, který takovou dopravu dokáže zajistit. Stát se rozhodl dopravu liberalizovat. Stát (kraje) vypisuje výběrová řízení, v nichž jeho vlastní dopravce výrazně ztrácí svůj tržní podíl a tím se snižuje jeho hodnota a bonita. Stát jako vlastník v minulosti dopustil, aby se jeho vlastní dopravce výrazně zadlužil s cílem zlepšení kvality služeb a vozového parku. Tím, že nyní snižuje jeho tržní podíl a tedy hodnotu, ohrožuje i jeho schopnost v bodoucnu tyto dluhy splácet. Dává tohle všechno nějaký smysl? Pokud se stát rozhodl dopravu takto výrazně liberalizovat, měl… Číst vice »

Sova

Otázka je, jestli by ještě bylo možné zajišťovat dopravní obslužnost na celé síti, kdyby ČD v současné podobě zanikly a soutěžili by jen soukromníci. V době, kdy tento systém vznikal, by na to těžko měli dost lidí, strojů a kapacit obecně. Ani dnes by to imho nezvládli bez velkých průvodních bolestí.

Tomáš R.

Ano, to je pravda. Pak si ale měl stát nechat ČD jako „dojížděče“, který to do doby, než to převezme soukromník, dojezdí skoro zadarmo s žabotlamy, Béčky a šukafony. Namísto toho nechal ČD se giganticky zadlužit a teď jim ty výkony a tedy zdroje příjmů začne brát. Riziko, že obří dluhy po ČD bude muset „někdo“, tedy my všichni zaplatit, je bohužel značné. Stát mohl ČD privatizovat různými způsoby, prodejem jednomu zájemci, prodejem akcií nebo jakýmkoli jiným způsobem. Bylo by to ale pravděpodobně politicky i odborářsky neprůchodné, proto vznikl tenhle absurdní systém, na který nakonec doplatíme všichni.

M19

Stát jim nic nebere. Kraj je vyšší územně správní celek, nikoli stát či jeho organizační složka.

Tomáš R.

To je úplně jedno. Jsou to prostě veřejné peníze, erár, nezáleží na tom, zda tečou z MD nebo z krajů, to na principu nic nemění.

M19

Nesmysl. Kraje nemají s ČD majetkově nic společného. To co píšete je čistá demagogie. Pokud nechápete rozdíl mezi kraji a státem, tak to je pak těžké. A neměli by školy jezdit na školní výlety povinně vlakem a jen s ČD, protože to ue taky erár?

jal

To se dá lehce vyřešit privatizací a prodeji ČD některému ze sousedních států. Případně i jinému, který bude mít zájem. Ostatně to bude jeden z posledních podniků, který byl takto pozvednut na vyšší úroveň.
Podobně se dá ušetřit i na administrativě.
K čemu nám jsou všechna ta ministerstva, která už vlastně nemají co řídit.
K vedení státu stačí jen pár úředníků v Bruselu.

HonzaEM

To je pravda, vždyť už teď nám tu nepatří ani rezavý hřebík ve zdi, tak proč to nerozprodat uplně.

Jiří Kocurek

Bývaly doby, kdy měl stát i vlastního výrobce televizorů. Já byl dálkové ovládání…

Tomáš R.

Ano, váš způsob vedení diskuse (nejen v tomto případě) výkonnosti dálkového ovladače televizoru celkem odpovídá.

Jiří Kocurek

Zkuste se zamyslet nad kontextem. Byly doby, kdy bylo všecko státu a nikde nic nebylo.

Podle vašich pouček by to tak mělo zůstat, protože když na to má stát (neschopnou) firmu, tak nesmí přijít nikdo jiný a vyžírat mu práci, protože to Vám nedává smysl.

Tomáš R.

Jednak jsem nikde nic takového nenapsal. A jednak, pokud stát vlastní „neschopnou“ firmu bez šance uspět na liberalizovaném trhu, tak ji, jako „řádný hospodář“, má zavřít, zrušit, prodat, prostě se jí zbavit a ne ji nenechat dále zadlužovat, nevidí-li v ní perspektivu.

oce

Ano, zkratka Tesla se tehdy překládala jako „Technicky slabé“. Kdo mohl, koupil si západní.

Jméno*

Nějak vám z toho (patrně omylem) vypadlo, že stát si neumí svého dopravce dostatečně zefektivnit, ba naopak předešlé vlády si do tohoto státního podniku dosadily trafiky, které jsou na GŘ mimochodem dodnes. Tudíž je státní dopravce těžce neefektivní a stojí občany daleko více, než soukromý subjekt.

Tomáš R.

To mi z toho nevypadlo. Pak se ho ovšem stát, pokud seznal, že je nereformovatelný, měl včas zbavit a nenechat ho vyrobit obří dluhy.

Jiří Kocurek

Takže by se stát ČD zbavil a dál? Ta firma by stejně potřebovala kapitál, takže by stejně ČD skončily zadlužené ať už by byl vlastníkem akcií kdokoliv.

Nechat je dojezdit se starým šrotem až padnou … přesně takhle skončily velké firmy pod rukama těch, co věděli jak to dělat správně národohospodářsky, i ta Tesla i to ČKD. Tam přesně vedou vaše postupy. Dálkový ovladač z Moskvy, nic jiného ten plánovací úřad nebyl, ale všem to tam dávalo perfektní smysl.

Jenže ekonomie není od toho, aby ekonomika dávala smysl národním plánovačům.

Tomáš R.

Mohl byste sem dát prosím odkaz na nějaký překladač, který dokáže váš příspěvek přeložit do češtiny?

Pavel

Přesně tak. Zpackáme, co se dá.

xyz

ČD, a.s., patří výhradně státu. Rozhodně ne krajům.

Tzn. vámi uvedené dává určitou logiku v pohledu MD vůči rychlíkům. Rozhodně však ne v pohledu krajů vůči regionálním vlakům (tam je částečným krokem tímto směrem to, co udělal JMK – tzn. mít své vlastní soupravy).

Ztráta schopnosti splácet závazky se dá řešit různě – např. zpeněžením majetku. Tzn. v konečném důsledku to prvotně zaplatí sama společnost, která by ty závazky měla přestat být schopna splácet.

Tomáš R.

Jak píšu výše, je v principu jedno, zda jde o kraje nebo MD, vždy jsou to veřejné peníze.
Zpeněžením majetku jistě, důležité ovšem je, zda toho majetku bude tolik, aby ty dluhy pokryl. Obávám se, že pokud to bude pokračovat tímto způsobem, tak se ČD brzy dostanou do situace, kdy závazky jejich majetek převýší (pokud tomu tak už není).

xyz

Ohledně poměru aktiv vůči cizím zdrojům ČD, a.s., můžete leccos najít v jejím výsledku hospodaření za rok 2022 https://or.justice.cz/ias/content/download?id=ff72290580cd447b99c3b6daf4c69bfe, pohříchu doručeném na příslušný obchodní soud až k 9. 11. 2023.

Veřejné peníze to jsou každopádně, ať už dopravu zajistí ČD, Regiojet nebo (v případě autobusů) třebas Dopravní společnost Ústeckého kraje (tzn. stav přesně odpovídající tomu, co popisujete, že dopravce je ve vlastnictví objednatele).

Zlámalík

Stát nemá, kromě strategických záležitostí, nic vlastnit a nemá ani podnikat. Tím by se to elegantně vyřešilo. Ale dopadá to přesně, jak píšete.

Tomáš R.

To si úplně nemyslím. Ale předmětem mého původního příspěvku nebylo řešit otázku státní/soukromý, ale to, jakého bastarda z toho stát udělal. Kdy na jedné straně tu „svou“ společnost vlastní a na straně druhé ji svými rozhodnutími poškozuje. To nedává smysl. Měl se ČD nejdříve zbavit, pokud usoudil, že jsou drahé, neefektivní a nereformovatelné a pak liberalizovat.

HonzaEM

Spíš naopak, stát má vlastnit všechno.

noerf

Musíte popsat také druhou stranu. Stát od ČD neviděl na dividendách ani korunu. Osobní doprava ČD končí obvykle ve ztrátě a zachraňují to v rámci skupiny ostatní firmy Cargo, VÚZ, Telematika. Navíc díky konkurenci platí méně za dopravní obslužnost a má dodatečný příjem z daní ze zisku od ostatních dopravců.
Takže to, že jeho vlastní firmu omezí je pro stát ekonomický přínos. ČD už dávno nejsou firma, která jediná umí železniční osobní dopravu a konkurence je za tím výrazně efektivnější.

happy-barney

Trochu matematiky (zaokrúhlené, nech sa lepšie počíta):

predpokladaná cena bola 280 CZK/km (čo je pravdepoodobne cena, za ktorú by to dostal štátny dopravca od stolu bez súťaže), 210 CZK/km je vysúťažená cena.

pri odjazdení 1 mil km kraju zostane 70 mil, ktoré môže použiť na ďalší rozvoj, čo by v prípade rozhodovania od stolu posunul štátnej firme.

To je liberalizácia – kraju zostane viac peňazí.

Tomáš R.

Porovnávat tímto způsobem výnosy nebo úspory je přibližně stejně relevantní, jako porovnávat například náklady na cestu vlastním autem vs. VHD pouze se započítáním ceny paliva jako jediného nákladu na tu cestu autem. To je obrovské zjednodušení a nicneříkající hausnumero.

***** Petr

A co tedy ČD nabízí jako přidanou hodnotu , že bychom je měli neustále dotovat? Prebendy a rezijky mě nezajímají.

HonzaEM

Tak se nechte u ČD zaměstnat a nebudete muset tu režijku nikomu závidět.

XP3

Cena jaksi není vše. Za nízkou cenu obvykle dostanete odpovídající (nízkou) kvalitu. Pokud by kraj akceptoval vyšší kvalitu za vyšší cenu, může to znamenat nárůst počtu cestujících a vyšší výnosy z jízdného (tj. příjem pro objednavatele), takže ve finále objednavatel by ušetřil také a zároveň by dostal i vyšší kvalitu služeb.

Baraba

Stát jako vlastník dopustil, že jeho vlastní dopravce není schopen optimalizovat postupy a procesy a snížit naprosto nehorázné režijní náklady.

Stát jako vlastník neustále přihlíží, jak jeho vlastní dopravce ani netuší jaké jsou jeho reálné náklady na přepravu a není schopen řádně a reálně skalkulovat cenu přepravy.

Ondra

Zajímavá je ta poslední věta. Informace o tom, kde se bude provádět údržba. Nevíte někdo kde ?

Petr

Tak třeba vodu, tu doplníme hadicí oknem na nástupišti. Viz Ústí západ.

Zapa

Pokud vím, tak současné Pesy jsou občas vidět v Děčíně v depu, takže třeba tam.

Ondra

Ale já se ptal na stav budoucí a ne současný

král j

Jak dopadne starosta Mariánských Lázní, který má u ˇČD jako vedlejšák funkci obchodního ředitele, m.j. i pro Ústecký krajh?

Jan Schmidt

táborová vedoucí Blanka to určitě vyřeší

Pohádkář

Jsem myslel, že Zeď nářků je v Izraeli 🤣 dneska je všechno online už, to ta digitalizace …

Vesper

Jak a čím dopravce ručí za svoje služby? Třeba (jakkoli málo pravděpodobný) případ že by dopravce zbankrotoval. Má pro takové případy objednatel třeba na soupravách zástavní právo?

Kubrt

Nemá zástavní právo. Ani nevím, z jakého titulu by ho měl získat.

Jiří Kocurek

Správce konkurzní podstaty bude už ze své podstaty chtít udržet provoz, aby věřitelé nepříšli zkrátka.
PS: Státní bankrot je horší případ.

Apollo 17

To je vidět na Jindřichohradeckých úzkorozchodkách. 🙂

Jiří Kocurek

Tam to taky došlo příliš daleko. Teď v zimě to už nemá cenu rozjíždět a papíry získali pozdě.

xyz

Tam ale byl zastaven provoz kvůli propadlému osvědčení na provozování dráhy (tzn. specifický pozůstatek „unitáru“ – kdy JHMD byly i provozovatelem infrastruktury).

Jaaa

To nijak nevyvrací předešlou argumentaci.

Josef

No, řekl bych, že na kraji někdo před těma jednanima donášel….

Jiří Kocurek

Co když se Jančura nechal uplatit a donášel on osobně?

Pozor! To je snaha ukázat, že majitel firmy je daleko méně náchylný k jejímu poškození, než ve státní firmě dosazený luftjarda. Že koncept „vše státu“ nemá dobré vyhlídky, protože na uplatitelné pozice se hrnou úplatní lidé.

Fandík

Já bych spíš řekl, že Radim je tam už jen jako maskot. Tu firmu řídí už manažeři

Anonym ze severu

Jestli ji řídí manažeři, proč teda jejich provoz vypadá tak, jak vypadá?

Jaaa

Protože všichni jeli vlakem naposledy jako děti. A u kindermanagementu nejeli asi vlakem nikdy.

Má úcta

Nechci tady obhajovat ani jednoho dopravce ale trošku obrátím logiku, kterou tady uplatňuje spousta lidí. Spousta lidí tu píše jak kraj chce vyštípat ČD nebo manipuluje. Co když ale ČD někdo donesl kolik RJ nabídl a pak rychle přispěchali s jinou nabídku? Což když jim to někdo prásknul i třeba z kraje?

Erik85

Při posledních jednáních probíhaly schůzky s dopravci v pořadí ARR, ČD, RJ. Poslední vyhrál s tím, že kraj odmítl před termínem odevzdání ještě vylepšit nabídku. Tak asi tak.

***** Petr

A jakou mají tato informační schůzky souvislost z nabídkou ? Blábolení a nemožnost podrazu je spíše zásluhou. A co v případě, že by alternativci obdobně reagovali ?

Jarda

Díky bohu, modra magie skončila, konečně kraj, co uznava liberalizaci a ne monopol.
Deme to oslavit.

Zdrasa

Monopol? Kolik podle vás nyní jezdí železničních dopravců v Ústeckém kraji? 1? Nebo snad máte nějaký alternativní výklad slova monopol?

***** Petr

Není to monopol . Je to systém udk a soutěž je jen výběrové řízení. Pak ať tam jezdí Petr nebo Pavel vždy jezdí pro kraj a nikoli za sebe

Anonym ze severu

Jestli je nasazení NAD výhodou (když nemám lidi) nebo pravidelné zpožďování kvůli krátkým obratům (Žatec – Most – ÚL skoro denně)… Asi jak pro koho.

xyz

Krátké obraty nejsou vina dopravce.

Brumla

Nikdo nebrání dopravci nasadit další soupravu navíc aby eliminován případné zpoždění. Ale to něco stojí že

xyz

Tak proč ČD točí na U1 v Děčíně ostře? 🙂

Dokonce se kvůli tomu svého času posouvaly polohy U1 tak, aby se ten ostrý obrat stíhal.

PvvS

A to ji má platit ze svýho ?

mirek2

S tím souhlasím. To je bohužel denní realita. Poslední výluka Postoloprty – Žatec je toho důkazem.

Apollo 17

Od roku 2026 bude mít v Ústeckém kraji monopol RJ v elektrických soupravách. Kromě Os Praha – Ústí bude vozit všechny el. vlaky.

mostecak007

Mno a ještě bůh ví co nakoupí za vlaky když nemusí mít nové

Kubrt

Tak schválně, nahoďte nějaké tipy, co by mohl koupit. Ne, nebudu vás napínat, žádné dostupné ojetiny nesplňují zadání.

Honza Gajdoš

Jsou vůbec někde v nabídce ojeté elektrické jednotky cca 10 až 15 staré? Myslím že ne. Snad jedině, že by němci ztratili trpělivost y NIM expresy ze Škodovky, ale to taky není jednotka a ještě ten Messerschmitt umí jen 15/16.7

Honza Gajdoš

Omlouvám se, ta mikroklávesnice v mobilu a moje prsty a oči, nějak nenašly společnou řeč.

HonzaEM

Zátopek umí všechny 3 soustavy.

Avlaky

U2 má časem přejít taky na elektriku ne?

Daniel Jablonecký

Nic nebrání Českým drahám (nebo tomu, co z nich zbyde), aby provoz v letech 2041 – 2056 zase zajišťovaly.

zdenek

Vytvářením monopolu soukromé firmy

PvvS

Takže je podle vás lepší monopol „státní“ firmy ? Zajímavý, že soukromníci mají zisk a osobka ČD stále jen prodělává..

Jana

Hodně štěstí s novým dopravcem:-)

Lukáš

Podle mě je to ze strany Ústeckého kraje vůči Českým drahám nefér. Oni chtějí vytlačit ČD a nasadit jiného dopravce , který je jen podle nich lepší. To stejné se stalo i v Libereckém kraji, tam také nechtěli ČD a raději dali přednost soukromým dopravcům.

Jiří Kocurek

Nefér je, aby někdo někomu předal obsah konkurenční nabídky. Tím netvrdím, že se to stalo. Jen píšu, že se to stát nesmí.

Erik85

Nikdo nikomu nic nepředal. Už jsem to psal níže. Ne, takto to nefunguje. Jednalo se o „Jednací řízení s uveřejněním.“ Tedy není to tak, že zadavatel zveřejní požadavky, dopravci podají nabídky a pak se jen otevřou obálky. Naopak se podají předběžné nabídky, kde se pak s jednotlivými uchazeči jedná o jednotlivých bodech. (Například uchazeč uvede, že kdyby stačila nižší kapacita pro kola o 2 kola, tak by zadání vyhovělo více typů vlaků od více výrobců = možná nižší cena.) Zadavatel to může, nebo nemusí akceptovat. Pokud s úpravou souhlasí, tak by měl logicky dopravce mít možnost svou původní cenovou nabídku… Číst vice »

Josef

Ale oni všichni ty nabídky podali. Pak teprve při jednání, které již neřeší cenu chtěly CD najednou měnit cenu….to je trochu divné ne?

Erik85

V rámci těch jednání se řeší možné úpravy zadání. Viz mnou zmiňovaná změna požadované kapacity kol. Řeší se i provozní záležitosti, které například vedou ke změnám v turnusech apod. To vše má vliv i na náklady. Takže u jednacích řízení je standardem, že uchazeči po konzultacích upravují své nabídky.

xyz

To sice bývá vcelku běžné, ale snad i proto uchazeči odesílají své nabídky směrem k objednateli až krátce před vypršením finálního termínu – tak, aby ta podaná nabídka již vše zohledňovala a aby ji pak ještě nechtěli upravovat.

Erik85

Nikoliv. Jedná se o vícekolové řízení… Proto se napřed posílají nabídky dle zadání a potom se diskutuje o možné úpravě. Tady máme unikát o první nabídce a po konzultacích o zákazu změny nabídky. Jak čisté…

Erik85

Ne, posílá se první nabídka na základě prvotního zadání. Aby se s objednatelem dalo jednat o případě úspoře.

Nasranej

Výborně budem jezdit autobusem, jak RJUK dělá.

svojsin

A jindy zase vlakem.

***** Petr

A ostatní zase vlakem 🙂

Anonym ze severu

Zpožděným kvůli ostrým obratům/nulovým zálohám.

xyz

Ostré obraty U1 v Děčíně jsou běžnou věcí už od doby pořízení Panterů (předtím ob 1 h kvůli objíždění staré soupravy lokomotivou). I teď, kdy na té lince jezdí ČD, a.s.

***** Petr

Takže stejně jako doposud

Kačák

Konkurence….jak se to vezme. My vlastně v ČR až na pár výjimek konkurenci nemáme. Konkurenci si představuji tak že zákazník si vybere na stejné trase dopravce který mu „sedí“. Ať už kapacitně, kvalitou,cenou nebo doplňkovými službami. Pak by se vidělo ke komu cestující tíhnou. Takto pokud chce jet cestující vlakem musí použít i toho dopravce se kterým „nesympatizuje“. Můj názor….

Kamui

Jenže cestující není zákazník, zákazníkem je objednavatel. Obzvlášť pak v brutto systémech je cestující skutečně degradován na onen příslovečný substrát, jehož přepravu si někdo objednal.

Jaaa

To sice ano, ale zákazníkem je prostě ten, kdo objednává a sankcionuje. Cestující neobjednává a žádnou sankci uplatnit nemůže.

Jiří Kocurek

Cestující u ČD někdy něco objednával? Vyjma nostaligkých vlaků…
Bylo to tak, že ministerstvo odkývalo, jak si ČD řekly, že jim vychází provozní koncept a oběhy. K vidění dodnes na Slovensku.

Jaaa

A?

Kamui

Tak alespoň v netto systému uzavírá cestující přepravní smlouvu přímo s dopravcem.

xyz

V brutto systému taky.

Kačák

To samozřejmě chápu…je to celkem paradox. Kdysi objednávky dělalo ministerstvo dopravy pro stát jako celek. Pak regionálka spadla krajům. Každý kraj má svojí integrovanou dopravu , ty se mezi sebou stále více prolínají až jednoho krásného nebo špatného dne budeme zas jezdit na jednu jízdenku kamkoliv. Koukal jsem že se na PID dojede až skoro do půlky Karlovarského kraje.

xyz

Pro stát jako celek dělalo MD objednávky… ani si nejsem jist… jen krátce, nebo vůbec?

Protože do počátku 21. stol. nešlo vlastně o žádnou objednávku – stát jen posílal peníze do rukou ČD, s.o. Tedy co se týkalo vlaků. Zato regio. autobusy byly objednávány okresními úřady.

No a od roku tuším 2005 převod objednávky regio. vlaků do rukou krajů v samostatné působnosti. A už předtím to po několik let kraje dělaly v přenesené působnosti státní správy.

Anonym

Ne, zákazníkem JE primárně cestující. Je to služba jako každá jiná. Kraj je jen prostředníkem vymýšlejícím naprosté kraviny typu povinných barev a potahů.

Jiří Kocurek

A návaznosti vlak-bus-MHD, což předtím neřešil vůbec nikdo. A když se někdo na okrese snažil, tak byl za blbce.

Anonym

A ono jako někde vlaky a busy navazují jak ve švajcu? To teda fakt ne, je to stále velká mizérie. Každou chvíli vidím busy jak odjíždí když vlak brzdí ve stanici. Troufám si říct, že ve veřejné dopravě je od doby co to přebraly kraje chaos ještě větší než byl před tím. Navíc se v mnoha místech projevují krajské hranice, přes které skoro nic nejezdí, jako by to byla zóna nikoho. Tak malý stát jako ČR nepotřebuje další členění, chtělo by to spíš celostátní smysluplnou organizaci.

PvvS

To už tu bylo . A nějak moc to nefungovalo.

xyz

„Každou chvíli vidím busy jak odjíždí když vlak brzdí ve stanici.

Např. v Jihomoravském kraji toto nevidím snad vůbec.

Jaký kraj máte na mysli v této věci? Ústecký?

HonzaEM

Krásná věc je třeba když přijedete autobusem NAD z Kladna do Brandýsku, kde přijedete v X:17 a koukáte z okna autobusu, jak v X:16 odjíždí ten vlak, kterým vlastně máte pokračovat do Kralup. Fakt to se povedlo.

HonzaEM

A další vlak za hodinu.

Daniel Jablonecký

A souvislost s DÚK?

Ares

Špatný názor, takhle to nefunguje a ani nemá. Jen máte zblblou hlavu z médií, žádná konkurence to není, je to je výběr z dodavatelů. Prostě dnes nepůjdete do Lídlu a zítra do Tesca.

Kubrt

A ti potenciální dodavatelé jsou vzájemně v konkurenčním vztahu. Nebo si myslíte, že konkurence by byla jen a pouze v nabídce tří dopravců osobních vlaků mezi Ústím a Mostem? To by ovšem cena jízdenek byla úplně někde jinde. Tenhle model není ufinancovatelný ani ve Švýcarsku, natož v ČR.

Kačák

Ano to s Vámi souhlasím. Už jsem to tady jednou psal … Cena jízdenky by byla neúnosná a Český člověk chce jezdit Německým komfortem, Švýcarskou spolehlivostí , Japonskou přesností ….ale …..za českou cenu….(.-)

HonzaEM

Přesně tak, proto bych nejradši vždycky někoho praštil, když se na konečné z reproduktoru ozve „Jsme rádi že jste si pro svou cestu vybrali dopravce XY“, jako kdybychom si ho snad vybrali my.

Kamui

Chápu to dobře tak, že ČD poslaly obálku s nabídkou, a ještě před termínem otevírání obálek chtěly, aby jim kraj obálku vrátil s tím, že pošlou jinou s novou nabídkou, a kraj to odmítnul s tím že jednou zaslaná obálka je konečná bez možnosti změny? Nu, jsem zvědav co na to UOHS.

Y.K.

Tak se koukám do dokumentace VŘ…

str 18 – Dopravce není oprávněn provádět ve Finančním modelu žádné další úpravy, změny či doplnění, kromě výše uvedeného doplnění žlutě odlišených polí.

Nabídková cena může být dále měněna pouze za podmínek, které jsou podrobně upraveny v závazném návrhu Smlouvy (Příloha č. 1 ZD)

Nabídková cena, která bude předmětem hodnocení nabídek v rámci tohoto dílčího kritéria hodnocení, bude v nabídce automaticky vypočtena ve Finančním modelu (Příloha č. 2 ZD) na listu „Nabídka“, buňka B5.

Kamui

Už tu byl případ, že UOHS (nebo kdo) vydal nález, že MD se musí zabývat i nevyžádanou nabídkou, pokud je podána (rychlíky Liberec – Pardubice, které MD chtělo na přímo zada ČD bez rozstřelu, a nakonec je dostala Arriva), protože účelem je maximální efektivita (čti nejnižší cena).

***** Petr

Jenže v „rozstřelu“, jiná situace. Otázka je, kde modromor získal data pro snížení ceny.

Kamui

Neřekl bych že jiná – posuzovatel se musí zabývat všemi nabídkami a podněty, které mohou vést k vyšší efektivitě (nižší ceně).

Kamui

To sice ano, ale já vždy přímé zadání chápal tak, že zadavatel si někoho vybere, a svoje rozhodnutí nemusí nijak a nikomu zdůvodňovat.

xyz

Odkazovaný materiál ale o tomto zadání hovoří jako o nabídkovém řízení.

Nikoliv o přímém zadání či „poptávkovém řízení/tržních konzultacích“.

Leštění

Třeba v jednacím řízení, od toho se taky jmenuje jednací.

Dan

A jak tyto formulace souvisejí s tím, že ČD poslaly novou kalkulaci před finální výzvou poslání nabídek?

Finanční model – jasně vyplnit jen žlutá pole, to snad bylo ok

„Nabídková cena může být dále měněna pouze za podmínek, které jsou podrobně upraveny v závazném návrhu Smlouvy (Příloha č. 1 ZD)“

Toto už se týká smlouvy kdy je daný dopravce vybrán jako vítěz, nic o nemožnosti upravit nabídkovou cenu před podáním finální jsem v dané příloze nenašel a ani se tím daná příloha nezabývá.

HonzaEM

Přesně tak.

Y.K.

jenže nabídky jsou podány tím, že se v eletronickém že se zašlou spolu s klíčem do systému, ten pak potvrdí přijetí a dá něco jako „elektronickou pečeť“. Datum uzavření tam hraje roli jen jako nejzazší hranice, ale není to ten moment, kdy se nabídky berou jako přijaté. Je to tam popsané.

Nic tam není o tom, že by se to týkalo smlouvy. Jsou to obecná ustanovení která prostě platí pro celé VŘ.

HonzaEM

Tak to snad platí pro již proběhlou sotěž, ne?

Y.K.

Je to v pravidlech zasílání nabídek do tendru.

oce

Vida. Tak jako strojvedoucí v produktivním věku mám před sebou poslední dva roky ježdění. K Regiojetu nejdu, sice strojvedoucím více platí, ale peníze nejsou všechno.

Jiří Kocurek

Cargo?

HonzaEM

Tak to má být.

Radek

Budu hledat asi elektrikáře a mechaniky.

Handzidcek

Přítomnost tichého oddílu je super 🤩🤩🤩🤩.
Kéž by to i Ministerstvo dopravy požadovalo u svých objednávaných linek (třeba 1 vůz v každém vlaku).

rzc

Tichý oddíl je každý když si dáš sluchátka.

jouda

Sluchátky už se ale řeší následek. Tichý oddíl řeší příčinu. 🙂

Laborec425

Já jsem ještě tedy v českých podmínkách nezažil funkční tichý oddíl. Zažil jsem tam i na hodně nahlas telefonujícího ožralýho člověka, co mluvil z Olomouce do Prahy vkuse.
Naopak v devadesátých letech v Dánsku jsme to neznali a začali se s přítelkyní bavit v tichém oddíle, a během pár minut tam byl průvodčí a upozorňoval nás, že sedíme v tichém oddíle 🙂

Honza1 a 1

U dálkové dopravy to většinou funguje. Osobní zkušenost při cestách Pce – Pha. Paradox je, že pravidelným rušivým elementy byl pán od dráhy. 🙂

HonzaEM

A nejlepší je, když to dají na hlasitý odposlech a celý vagon slyší i druhou stranu. Jako když jsem tuhle jel do Plzně a tam slovenská Ci*ánka takhle telefonovala. Jedna spolucestující ji okřikla a byl klid.

xyz

V Dánsku se na to hodně dbá (i letošní zkušenost). Zato Railjety v Rakousku málokdy skutečně tiché.

Nagymarosznik

Mimochodem, pokud to takhle budou ČD vést dál tak se možná uvidíme, ale třeba v Německu.

Mengo

Nekdy to vypada tak ze aby dopravce uspel tak musi nabidnout nejaky srot aby mel nejlepsi cenu. Tak jsou radni a dopravce ktery vyhral spokojeni a ty cestujici to uz je celkem nezajimava polozka. Ukol splnen dopravce vybran. Dost me prekvapuje jak je zde psano o spatnem stavu vlaku RJ a asi jim to prochazi kdyz se nedostatky opakuji. Kdyz mi u CD rikaji ze je pokuta od kraje za vse okamzite. Nedodrzeni razeni vlaku, nedodrzena teploty ve voze, neoznaceny vuz a atd atd.

Kubrt

O špatném stavu jakých vlaků RJ mluvíte? V objednávce Ústeckého kraje nebo Ministerstva dopravy? Koukal jste do zadávací dokumentace „elektrické páteře“?

Jenda

Pro ČD pokuta i za toaletní papír…..a vysvětlete , že po doplnění tam vleze fetka a vyleze s papírem v kapse. Ta růžová politická prostituka Jančura vyhraje výběrko a pak nejenomže nedodržuje řazení, ale v klídku zruší spoj a nebo NAD a to klidně i víc jak 2 měsíce a nic. A to bylo v době po převzetí pár linek, tohle bude jiná liga.

Nagymarosznik

Jsem upřímně zvědav jestli vyjedou. Nicméně to co nechápu je to, proč si na sebe dávají ještě vic zakázek které očividně nemají šanci dát s klidem. Již teď mají problémy s Rychlíky a s tou Os dopravou v ÚK a dají si na sebe pro jistotu ještě více zakázek než je pro ně zdrávo.

Jaaa

Bez růstu nejsou peníze. Fake it till you make it…

Miroslav

Jako ze za 3 roky jim Pesa vyrobi a doda takove mnozstvi vozu, aby mohli bez problemu obsluhovat vsechny vysoutezene trate? Ze udrzi alespon uroven, jakou na paternich tratich kraje poskytuji nyni CD? Nebo si mysli, ze budou lidi zvedavy na ty jeho prelepeny krapy, dokud se mu nepodari sehnat dostatek pozadovanych vozu? Ze sezenou dostatek personalu do provozu i udrzby? Ze budou mit kde udrzovat a opravovat vozy? Ze budou mit dostatek prodejnich mist po kraji? Do toho vsechno bude muset nasypat pohadkar Radim nehorazny penize a uvery, ale se vsim tim je schopny se za soucasne cenove hladiny… Číst vice »

Kubrt

A ČD by ty vlaky získaly rychleji a bez potřeby úvěru? Pokud vím, žádnou běžící vhodnou rámcovu smlouvu nemají. Jančura „alespoň“ nemusí dělat výběrové řízení na ty vlaky, ČD by musely.

Miroslav

A cim asi CD jezdi do ted? Ty vlaky jsou stare 12-13 let. Kdyz chcete na nekoho reagovat, tak si aspon prectete ten prispevek. Jancurova kalkulace je pohadka, kterou odnesou zas jen cestujici.

Jesenik

Samozřejmě, že to bude podvod jako minulé vítězství Jančury tady. Když se přihlásil do výběrka, ikdyž věděl že to nedokáže splnit.

Kubrt

Stávající pantery ČD pokrývají s bídou třetinu výkonů „elektrické páteře“. Takže nějakých 15 nových souprav by potřebovaly i ČD.

Miroslav

Soucasne celkem nove stroje, pripadna relokace z jinych tratovych souboru, vyuziti obci na objednavane vlaky? Porad budou CD potrebovat vyrobit mnohem mene, nez ulhanej Jancura, ktery v podstate krome hromady nesplnenych slibu nema zatim v podstate nic s s cim by na tak velky soubor trati vyjel. Jestli Vam osobne nevadi jezdit tema jeho staryma krapama tak prosim. Pro me a pro spoustu dalsich to bude duvod presedlat zpet do aut.

Kubrt

Znova: ČD tam mají 7 panterů, na celý soubor jich bude potřeba asi 22, jak zaznělo níže. Ty pantery, co se uvolnily v Brně dodávkou Moravií (5+2) už jsou „rozebrané“ a zachraňují situaci v Olomouci a Bohumíně. Žádné jiné pantery se ĆD v nejbližších letech neuvolní. Volná „obce“ aktuálně u ČD není. Takže ČD by musely, stejně jako Jančura, nakupovat – sice méně, ale musely. Mimochodem, před časem jsem tu psal, že tuto diskutovanou soutěž asi vyhrají ČD, protože část vlaků už mají, na rozdíl od konkurence. A ejhle, neměl jsem pravdu, aní 7 vlaků „z vlastních zdrojů“ neumožnilo ČD… Číst vice »

Avlaky

Ano tech 5 panteru z Brna zachraňují situaci ale jen teď za 2 roky už všechny kraje obdrží nové soupravy

Tudíž je k dispozici 12 panteru

HonzaEM

Takže Brno bude mít jen Ibaliginy a pantery žádné?

HonzaEM

Ještě mají sysloidy.

noerf

Dvouvozove jednotky již provozuje v Ústeckém kraji a třívozové jednotky bude provozovat od prosince 2024 v Praze.
A pokud máte na mysli rychlíky jednotky na R9, tak jednotky Dark již Pesa vyráběla, kdežto Škoda jednotky na rychlost 200 km/hod teprve vyvíjí podobně jako bateriové jednotky pro Moravskoslezský kraj.
A součástí smluv jsou obvykle bankovní záruky financujících bank.

HonzaEM

K čemu jsou dobré na regionální vlaky jednotky na 200, když ani těch 200 se nejspíš nebude nikdy jezdit ani na hlavních tratích?

Jaaa

Já je neobhajuji. Jenom říkám, že tohle se skrývá za těmi moderními výrazy “dravý” a “ochotný riskovat”.

“Byznys” se dneska takto dělá – je třeba chytnout příležitost za pačesy bez ohledu na to, jestli na to máte nebo ne – jinak prostě skončíte opodál, prachy shrábne někdo jiný a ještě vám vyroste konkurence která vás bude válcovat v budoucnu.

Opravdu se mi tento způsob všelživého hrubě suboptimálního kapitalismu ve veřejné službě zajídá – ostatně proto jsem z “byznysu” taky odešel. Na tohle fakt nemám žaludek.

HonzaEM

Asi tak.

HonzaEM

Správně jim mají ČD prodat ty pantery, tak byla původní smlouva a dotace na pořízení panterů.

Laborec425

Protože pro tyhle podnikatele je toto nejvýhodnější. Dojit stát. A klidně i platit pokuty. Hlavně být v zisku. Podplácet, podvádět….

HonzaEM

Tak aspoň pujdou brzo do háje a zase to tady převezme ten, kdo to má celou dobu mít.

Nagymarosznik

Naprosto nespolehlivý dopravce. Přeji hodně úspěchů.

Václav Šp

To je typické pro Ústecký kraj. Na tak dlouhou smlouvu nepožadovat nové soupravy, to nechápu. Kraj se nepoučil že souprav, které „Jančura“ nasazuje na rychlíky Ústí n. L. – Kolín, ani z toho, že na lince Ústí n. L. Střekov – Děčín měly od začátku smlouvy jezdit soupravy v elektrické trakci, a začaly tam jezdit až po 2 letech. Tak uvidíme, s čím RegioJet ve skutečnosti vyjede. Navíc by mě zajímalo, co RegioJet předložil v soutěži, kde bude dělat údržbu souprav. To byly asi neskutečné „pohádky“

Jiří Kocurek

Nebyl zrovna na téhle lince odklad o rok, až pak nové soupravy? Že přijde COVID v té době nevěděl nikdo, příští takovou epidemi na rok přesně taky nikdo neurčí a se zpožděním dodávek se potýká i Škoda dodneška, situace v JMK s Moravií je veřejně známá – půl roku.
Jinde taky čekají na nové vlaky od Škody v barvách ČD a mnohde i na ojeté vlaky v bravách ČD od Stadleru. Když jeden napíše „že by, konečně“ tak je mu ordinováno černé uhlí.

Jesenik

Věděli moc dobře, že to nestihnou. A covid byl dobrá výmluva.

Anonym ze severu

A stejně se i ten prodloužený termín nasazení nestihl.

xyz

Tam za to ale mohl primárně Ústecký kraj coby objednatel. Viz krátká doba mezi vyhlášením vítěze „poptávkového řízení“ a začátkem účinnosti kontraktu.

(= dočasné nasazení starších souprav s tím, že pak tedy nastalo zdržení v dodávce nových souprav; nicméně i bez tohoto zdržení by nové soupravy nevyjely hned od začátku)

Jesenik

Jak mohl kraj? Podmínky znaly, takže chyba Jančury. A jasné obelhání podmínek soutěže.

xyz

V tamním případě ale nešlo o soutěž (= nabídkové řízení), ale „tržní konzultace“ se zadáním napřímo.

Ano, „Jančura“ podmínky znal a podle toho se i přizpůsobil – dočasně starší jednotky a nakonec zcela nové jednotky (i když O. K., se zpožděním) namísto původně plánovaných repasovaných (Stadlerů GTW s 76cm výškou „nízkopodlažní“ části, kteréžto Stadlery ale Jančurovi vyfoukly ČD, a.s., pro nasazení v Olomouckém kraji, mimochodem taktéž se značným zpožděním oproti původnímu plánu).

Miroslav

Predpokladam, ze pokud mu Pesa nevyrobi dostatek novych vozu, tak presne tyhle stare nemecke smradlave dobytcaky, ktere nas vozi na trase Usti – Kolin nas cekaji. Tak s tim fakt radsi zpatky do aut. Sorry jako. Je 21. stoleti.

Jarda

Rychlíky objednává stát,ne kraj.

Vilém

Tak dlouho jezdily ČD se 40 let starými šroty, s upadlými okny a s wc typu „díra na koleje“, až dojezdily. Ještě by to chtělo přesoutěžit R Labe.

Zapa

A tohle, aniž by to byla na U1 třeba pravda, bylo v soutěži percentuelně ohodnoceno jak?

Zdrasa

Jel jste vůbec někdy U1? Během posledních 10 let?

roman

očividně jsi už hodně dlouho nejel vlakem

HonzaEM

Tak jsme aspoň dřív jezdili pohodlně, no.

Michal²

Jak to bude s vlaky na lince S3-2, které z Lysé pokračují do Kolína

HonzaEM

A co tam se má dít?

Michal

Máte prosím někdo informace, zda už byla vypsána soutěž na „balíček jih“ (Jižní expressy atd.)? To také mělo proběhnout ještě letos, jestli se nepletu.

Václav Šp

Ústecký kraj je na severu.

Honza11

Jak pro koho.

Kotec

Neděste mně. Na Jižní expresy jsem si zvyknul, rychlé, levné a kvalitní cestování a místo toho mi tam hrozí nasazení nějakých šrotů s nutností kupovat jízdenku týden dopředu jenom proto, že stát vyjdou o korunu levněji?

xyz

Kde na závazkových spojích RJ je potřeba kupovat jízdenku týden dopředu?

P. S. Zrovna na jih Čech jezdí na „Vltavách“ (O. K., pravda ne na Jižních expresech) dost šrotů i s ČD, a.s.

vendelin

Hm to bude ješte zajímavé když se nami volení lidé neponaučí,jeli jste někdy a srovnali jste jízdní komfor patera-pessy,spolehlivost vypravení Regiojetu, vždyt dostaly za to i pokuty a tak dále,to snad musí být někdo uplacený ,nebo neodborně spůsobylí?Navíc se dívím že tam je zařazena i linka Ustí -Roudnice kde již jsou v plnění nové jednotky?A to zázemí na Zapadě v Ul?Nerespektováví nabítky co tam píšete také?

Výpravčí z Jenče

„Nabítka“ je super 😀

Jiří Kocurek

Volného paradox: Největší spiknutní odhalí…

Jaaa

“spůsobylí” je podle mne větší terno. 😀

Betliar

Prý rozdíl 2kč. Takže co na to moralisti o bagrování nebo o nějakém sbírání.
ČD tam zahrnulo zázemí ale co Rj?

Kubrt

Kdyby tomu příspěvku bylo rozumět, možná by se na něj dalo nějak reagovat.

Betliar

Čemu není rozumět ? Rj byl o 2kc levnější, nabídka ničím nepodložená.

Kubrt

Co to je nabídka podložená a nabídka nepodložená? A co plyne z nabídky o 2 Kč (na kilometr?) levnější? Co to je zahrnulo zázemí?
I kdybych všemu tomuhle rozuměl, tak nabídka ČD byla vyřazena. Nejsa právník, nevyjadřuju se k tomu a nechám to na povolanějších.

Jiří Kocurek

Rozdíl 2 kč byl v původní nabídce nebo až v té druhé?

Je totiž nemorální a nezákonné porušit veřejnou soutěž tím, že pokoutně získám nabídku konkurence.

Betliar

Pokud ČD nabídlo i nové panter a placnu na turnus 30% zálohu a Rj ojetinu a na turnus 10%, pak je rozdíl v ceně jasný.

Betliar

Jinak řečeno každá záložní souprava je o cenu vyšší, obdobně jako další služby.

Kubrt

Plácnu…. aha, takže jen spekulujete. Mimochodem, RJ žádnou ojetinu nenabídl.

PvvS

A kdepak by ty nový pantery vzali ? Na ty už žádnou smlouvu nemaj.

Betliar

Snížená cena od ČD byla o snížení záložních souprav na minimum. Nevím kolik měl RJ, ale pokud se zaloha sníží z cca 30% na cca 10% a méně, pak jsme na rozdílu 2kč. Nezapomeňme na ECM. Nadto Bus může být levnější i za cenu pokuty.

Betliar

Ano, minimální na spodní hraně. Pokud mám turnus na 10 EJ, tak zaloha je minimum 2. U traktoru bývalo 40%. Ale pokud si někdo dá jen 1 EJ, tak splňuje. Ovšem plnění gvd bude třeba 90%, ale pokuta muze vyjít v konečné ceně lépe. To je prostě fakt.

Betliar

Samozřejmě cenu mohli ponizit hned, ne až potom. Což bylo blbě.

Betliar

Zdroj ČD samozřejmě.

PvvS

Která uklizečka brečela ?

xyz

2 Kč/vlkm (dle vašich slov; nevím, jestli tomu tak je ve skutečnosti), takže v úhrnu za rok kolik Kč? 🙂

***** Petr

To si přečteš článek a ty kilometry vynásobíš dvěma. A pokud uspěješ a vynásobíš patnácti tak Ti to vyjde i za celou smlouvu 🙂

Moravan

ČD se musí po tomhle hodně rychle sebrat a vynaložit veškeré úsilí k vítězství zakázky v IDS JMK.

Kakos

A o co se soutěží v Jmk? O to, kdo zaplatí méně strojvedoucímu? Tam snad nic jiného „dopravce“ ani zajišťovat nebude. A za pár let pak bude „dopravce“ řešit, že tam nikdo za ty prachy nechce dělat fíru…

xyz

O veškeré provozní náklady vyjma nákladů na vozidla (protože ta jsou v majetku kraje – a to ještě „jen“ v závislé trakci).

Kubrt

Dopravce bude i nakupovat trakční energii a platit průvodčí (zatím).

Leštění

Průvodčí tam nebudou

Kubrt

Aha, nevěděl jsem, že už je rozhodnuto.

HonzaEM

Jako ani vlakvedoucí?

Ondra

Tam už za rok bude jezdit Arriva,jižní cíp Moravy…

Jarda

Proboha jen ne žádné vítězství pro ty modrý gumy.

Anonym ze severu

Proč? Za mě přístup ČD k cestujícím v ÚK víc než dobrý (oproti RJ o hodně lepší!)