největší úspěch bude, když ten projekt hned od začátku bude počítat se 110kmh v tunelech, jen ať tam není 80kmh, aby do 5 let od výstavby nedělali kompletní uzavírky a výměny technologií na vyšší rychlosti…
David
1 hodina
S těmi tunely je to odezdi ke zdi. Dříve ŘSD na své síti téměř tunely nepřipouštělo a už vůbec ne jako ochranu proti hluku a teď naopak bude stavět tunely i tam kde kilometr daleko není žádná zástavba. Snad dokonvergujeme k nějakému kompromisu a nedopadneme jako Británie, kde jim HS2 kvůli tunelech ve volné krajině téměř zkrachovala.
Nehty o tabuli
2 hodin
40 % v tunelech je blbost. Stavbu to předřazuje, prodraží provoz a potom je to více rizikové vs nehody, opravy a uzavírky. Zejména na tom SV bych ty tunely osekal a udělal pouze zářezy.
Samozřejmě to potřeba je. Nicméně z vlastní zkušenosti (jezdím pravidelně na služebky Olomouc – Kladno) vím, že zácpy v oblasti Letňat – Kbel jsou v rámci celé Prahy ještě relativně snesitelné. Severní obchvat mezi D7 a D8 je za mě asi větší priorita. Nicméně dobrá zpráva je, že stavět by se oba úseky měly stavět společně!!!!!!
Neexistuje žádný úsek Pražského okruhu, který „je potřeba asi nejméně“. Existují pouze úseky, které měly stát už 25 let a ty, které měly stát už 30 let.
A pak je ještě jeden úsek, který už stojí a je naprosto k ničemu, protože nemá 3 pruhy. A je to asi jediný obchvat na světě, kde vyjde často lépe jízda přes centrum města.
naopak, sice dražší výstavba, ale celkově bude stavba postavená rychleji a levněji, než kdyby se dalších 20 let soudili. Když nerozumíš investicím, tak se ekonomicky dovzdělej nebo nikde nepiš, nebudeš pak za vola
peter
2 hodin
Proč se místo tohoto úseku nezkapacitní ta E55? 3+3 nebo 4+4 a je to. Takhle to tam bude pořád stát. Tunely se co chvíli zavírají a zdroje opravdu nejsou nekonečné.
Ano, a je to městská čtyřpruhová silnice, jakých je v Praze spousta. Původně měla běžné křižovatky, následně kvůli extrémnímu provozu prestavěné na MÚK. Ale nikdy to nebyl okruh.
Jiří Urban
2 hodin
Trochu škoda, že se tenkrát ta D10 nepostavila až k Vinoři, ušetřilo by to budoucí dopravní mišmaš kolem Černého Mostu. Nyní si v podstatě všechna vozidla (tranzit) na západ bude muset 10km zajet a ještě se na malém kousku kříží dvě dálnice a důležitá spojnice do Prahy.
Přesně tak. Navíc, teď po dostavění této části D0 velká část řidičů z tras od D6, D7, D8, ale i dalších silnic na D10 nepojedete až přes MÚK Černý Most, ale budou si to zkracovat po II/610 a po nově vybudovaném JV obchvatu Brandýse nad Labem. Najedou na D10 až na 10 km. V Podolance a Dřevčicích je čekají krušné časy. 😱
Musíte brát do úvahy, že tehdy před tím půlstoletím, museli tu D10 taky navázat na nějaký kapacitní vstup/výstup z Prahy. A to byla Chlumecká. Kam byste to navázal u Vinoře?
D10 byla dlouhá léta připojena na D0 provizorní zatáčkou, která zmizela až s dostavbou Vysočanské radiály.. tak by ta propojka byla o 5km delší až k Vinoři. Trasa okruhu byla v koncepci uričitě dříve než se na D10 koplo do země.
Karel Svoboda
3 hodin
A VRT se odložilo o 2 roky. Asi má přednost neekologický asfalt plný smraďochů na 130km, který bude denně ucpaný bouračkami před elektrickými vlaky vezoucí české občany bezpecně rychlostí 300km/h za prací do zahraničí.Na co rychlovlaky, které posonou ČR o míle kupředu.
Ne, VRT se odložilo proto, že milovaná dobrá správa nemá nic připraveno pro výstavbu. Když nemáte ani vysoutěžený projektanty, tak je asi na čase to lehce odložit. Jak si to zodpoví i před aktuálním gumovým ministrem je mi záhadou, ale občas by se mi hodilo to umět takhle skoulet taky.
VTR v Česku je absolutní ekonomický nesmysl. Dnes ani rychlík na hlavním koridoru není cenově schopen konkurovat autu, natož rychlovlak, který bude stát dvakrát tolik. A těch ušetřených pár minut to fakt nevytrhne.
VRTka v Česku má zejména smysl pro propojení Berlína, Prahy, Brna a Vídně s odbočkou do Bratislavy a popř do Budapešti. Případně má smysl odbočka z Brna do Ostravy a dále do Polska, která propojí Rakousko s Polskem. Předpokládám, že v úseku Praha – Brno bude jezdit až 10 párů vlaků za hodinu.
par minut? je videt, ze vubec nevite…tak treba jen Jihlava-Praha bude misto 2.5h jen 1h. To je pres 1.5h / 90 minut uspora. To je par minut? A to je jeden smer. Kdyz pojedete v jeden den tam a zpet, treba pracovne, tak to jsou 3h. A jak vite, ze bude stat 2x tolik? Myslim, ze treba s in-kartou to nebude vychazet tak spatne. A auta budou spis drazsi nez levnejsi, takze i vetsi amortizace… nemluve o tom, ze ve vlaku si muzete odpocnout nebo klidne pracovat.
Také to považuji za ekonomický nesmysl. A technicky bych to viděl max. jako spojení měst Berlín, Praha, Brno, Ostrava, Katovice/Krakov, Vídeň, Bratislava, Budapešť. Všechno ostatní je nesmysl. Ale to bychom to museli stavět od hranic a ne odprostřed.
Pro auta se staví dálnice v nové stopě, aby se dalo jet dál a rychleji. Pro vlaky se musí stavět taky nové koridory které nevedou po trase původních tratí z 19. století, aby byly konkurenceschopné.
Je potřeba si realisticky přiznat, že přínos VRT je pro nákladní dopravu reálně neexistující. Možná pro osobní a i tady je to na diskusi. A tyto okruhy primárně řeší nákladní dopravu.
Ještě bych upozornil, že díky tunelům na 40% trasy nebude 130, ale max 100.. + občasné uzavírky tunelu pro údržbu.. to si moc lidí neuvědomuje. Sice je tato varianta více průchozí, ale bude náročnější na údržbu
Na tom neekologickém asfaltu plném smraďochů se převáží zboží. A tahle komunikace odvede nákladní tranzitní dopravu z obytné zástavby kde skoro každý den trčí kamiony v zácpách.
Bude to také celé 3+3tedy 6 pruh? A s jakou rychlostí počítá projekt v tunelu? Snad to bude 100/110, a ne 70/80.
Celé 3+3.
největší úspěch bude, když ten projekt hned od začátku bude počítat se 110kmh v tunelech, jen ať tam není 80kmh, aby do 5 let od výstavby nedělali kompletní uzavírky a výměny technologií na vyšší rychlosti…
S těmi tunely je to odezdi ke zdi. Dříve ŘSD na své síti téměř tunely nepřipouštělo a už vůbec ne jako ochranu proti hluku a teď naopak bude stavět tunely i tam kde kilometr daleko není žádná zástavba. Snad dokonvergujeme k nějakému kompromisu a nedopadneme jako Británie, kde jim HS2 kvůli tunelech ve volné krajině téměř zkrachovala.
40 % v tunelech je blbost. Stavbu to předřazuje, prodraží provoz a potom je to více rizikové vs nehody, opravy a uzavírky. Zejména na tom SV bych ty tunely osekal a udělal pouze zářezy.
Navic tohle je usek,co je potřeba asi nejméně…
Souhlas. Oproti E55 to moc zlepšení nebude. Už kvůli těm tunelům. I když ty už budou zaplať pánbůh na 100 km/hod.
Jasně 😀 na Kbelské se dá vlastně klidně procházet a je to klidová zóna bez aut… 😀
Pojďte se podívat do Dejvic a na spojení D7 a D8… jo kolony nejsou nic moc, ale nemusíte odjíždět kde co.
Samozřejmě to potřeba je. Nicméně z vlastní zkušenosti (jezdím pravidelně na služebky Olomouc – Kladno) vím, že zácpy v oblasti Letňat – Kbel jsou v rámci celé Prahy ještě relativně snesitelné. Severní obchvat mezi D7 a D8 je za mě asi větší priorita. Nicméně dobrá zpráva je, že stavět by se oba úseky měly stavět společně!!!!!!
Neexistuje žádný úsek Pražského okruhu, který „je potřeba asi nejméně“. Existují pouze úseky, které měly stát už 25 let a ty, které měly stát už 30 let.
A pak je ještě jeden úsek, který už stojí a je naprosto k ničemu, protože nemá 3 pruhy. A je to asi jediný obchvat na světě, kde vyjde často lépe jízda přes centrum města.
naopak, sice dražší výstavba, ale celkově bude stavba postavená rychleji a levněji, než kdyby se dalších 20 let soudili. Když nerozumíš investicím, tak se ekonomicky dovzdělej nebo nikde nepiš, nebudeš pak za vola
Proč se místo tohoto úseku nezkapacitní ta E55? 3+3 nebo 4+4 a je to. Takhle to tam bude pořád stát. Tunely se co chvíli zavírají a zdroje opravdu nejsou nekonečné.
Myslíte Kbelskou, která vede skrz pražská sídliště s desítkami tisíc obyvatel?
Přesně mluvíte….už tam vede..
Ano, a je to městská čtyřpruhová silnice, jakých je v Praze spousta. Původně měla běžné křižovatky, následně kvůli extrémnímu provozu prestavěné na MÚK. Ale nikdy to nebyl okruh.
Trochu škoda, že se tenkrát ta D10 nepostavila až k Vinoři, ušetřilo by to budoucí dopravní mišmaš kolem Černého Mostu. Nyní si v podstatě všechna vozidla (tranzit) na západ bude muset 10km zajet a ještě se na malém kousku kříží dvě dálnice a důležitá spojnice do Prahy.
https://mapy.com/s/remehalebo
Přesně tak. Navíc, teď po dostavění této části D0 velká část řidičů z tras od D6, D7, D8, ale i dalších silnic na D10 nepojedete až přes MÚK Černý Most, ale budou si to zkracovat po II/610 a po nově vybudovaném JV obchvatu Brandýse nad Labem. Najedou na D10 až na 10 km. V Podolance a Dřevčicích je čekají krušné časy. 😱
Musíte brát do úvahy, že tehdy před tím půlstoletím, museli tu D10 taky navázat na nějaký kapacitní vstup/výstup z Prahy. A to byla Chlumecká. Kam byste to navázal u Vinoře?
D10 byla dlouhá léta připojena na D0 provizorní zatáčkou, která zmizela až s dostavbou Vysočanské radiály.. tak by ta propojka byla o 5km delší až k Vinoři. Trasa okruhu byla v koncepci uričitě dříve než se na D10 koplo do země.
A VRT se odložilo o 2 roky. Asi má přednost neekologický asfalt plný smraďochů na 130km, který bude denně ucpaný bouračkami před elektrickými vlaky vezoucí české občany bezpecně rychlostí 300km/h za prací do zahraničí.Na co rychlovlaky, které posonou ČR o míle kupředu.
Ne, VRT se odložilo proto, že milovaná dobrá správa nemá nic připraveno pro výstavbu. Když nemáte ani vysoutěžený projektanty, tak je asi na čase to lehce odložit. Jak si to zodpoví i před aktuálním gumovým ministrem je mi záhadou, ale občas by se mi hodilo to umět takhle skoulet taky.
VTR v Česku je absolutní ekonomický nesmysl. Dnes ani rychlík na hlavním koridoru není cenově schopen konkurovat autu, natož rychlovlak, který bude stát dvakrát tolik. A těch ušetřených pár minut to fakt nevytrhne.
VRTka v Česku má zejména smysl pro propojení Berlína, Prahy, Brna a Vídně s odbočkou do Bratislavy a popř do Budapešti. Případně má smysl odbočka z Brna do Ostravy a dále do Polska, která propojí Rakousko s Polskem. Předpokládám, že v úseku Praha – Brno bude jezdit až 10 párů vlaků za hodinu.
par minut? je videt, ze vubec nevite…tak treba jen Jihlava-Praha bude misto 2.5h jen 1h. To je pres 1.5h / 90 minut uspora. To je par minut? A to je jeden smer. Kdyz pojedete v jeden den tam a zpet, treba pracovne, tak to jsou 3h. A jak vite, ze bude stat 2x tolik? Myslim, ze treba s in-kartou to nebude vychazet tak spatne. A auta budou spis drazsi nez levnejsi, takze i vetsi amortizace… nemluve o tom, ze ve vlaku si muzete odpocnout nebo klidne pracovat.
Také to považuji za ekonomický nesmysl. A technicky bych to viděl max. jako spojení měst Berlín, Praha, Brno, Ostrava, Katovice/Krakov, Vídeň, Bratislava, Budapešť. Všechno ostatní je nesmysl. Ale to bychom to museli stavět od hranic a ne odprostřed.
Pro auta se staví dálnice v nové stopě, aby se dalo jet dál a rychleji. Pro vlaky se musí stavět taky nové koridory které nevedou po trase původních tratí z 19. století, aby byly konkurenceschopné.
A taky za prací tam bude každý den dojíždět těch 70 tisíc lidí? To asi těžko, takže klídek.
Je potřeba si realisticky přiznat, že přínos VRT je pro nákladní dopravu reálně neexistující. Možná pro osobní a i tady je to na diskusi. A tyto okruhy primárně řeší nákladní dopravu.
Jenže to odložení není z politických ani finančních důvodů.. prostě ten projekt není připravený.
Ještě bych upozornil, že díky tunelům na 40% trasy nebude 130, ale max 100.. + občasné uzavírky tunelu pro údržbu.. to si moc lidí neuvědomuje. Sice je tato varianta více průchozí, ale bude náročnější na údržbu
Na tom neekologickém asfaltu plném smraďochů se převáží zboží. A tahle komunikace odvede nákladní tranzitní dopravu z obytné zástavby kde skoro každý den trčí kamiony v zácpách.
pokud je mi dobře známo, na SŽ je odklad o 5-10 let naprosto běžný, takže dva roky jsou pod normou 😉
Dominik Halásek vydávající se za jakéhosi Karla Svobodu? 🙂