Obří nákup marockých drah. Koupí 168 nových jednotek od tří výrobců
Nové jednotky od CAF pro Maroko. Foto: CAF

Maroko připravuje infrastrukturu na fotbalový šampionát v roce 2030.
Maroko připravuje infrastrukturu na fotbalový šampionát v roce 2030.
Přitom mohl vyhrát jeden správný dodavatel, nejlépe s vozidly ještě na papíře.
U nás tu vizi měl Pavel Bém. Kde ke mu konec ? (A kolik si odnesl sniž by ji realizoval ?)
Ukázka správného přístupu. ČD mohly koupit 100 comfortjetů a hned by se zvedla úroveň i u nás a pak by s nimi vyhrávali jeden konkurz za druhým
Konkurz neni soutěž… a co by s nima dělali, kdyby soutěž nevyhráli?
Ale no tak… do kterých soutěží, které byly vypsány, by se vůbec Comfortjet dal použít? Na Vysočinu ne, na západní Čechy taky ne, na Bavorské expresy snad (?), na Baltiky ne a na motorové rychlíky taky ne. Aby se dalo objednat 100 souprav, musí se nějak financovat, a to financování připadá v úvahu, když je jisté že se vlaky uplatní.
Jednak jsou takové nekryté kapitálové výdaje brutální riziko.
Jednak comfortjety třeba nesplňují podmínky pro výběrko na R16.
Přesně.
Comfortjet není nízkopodlažní. A protože to není jednotka s více hnanými podvozky ale netrakční push-pull souprava s lokomotivou, máte horší dynamiku, trakci, spotřebu. Projeví se to hlavně tam, kde se často zastavuje a kde je sklonově náročná trať
Přesně tak, dá se říct že vlaky typu Comfortjet se uplatní právě v mezistátní dopravě ve střední Evropě, kde je pořád snazší schvalovat „klasickou“ soupravu třeba s Vectronem, a zároveň tady moc nejsou VRTky, takže to stačí. Ale vše ostatní v osobní dopravě přejde dříve či později do jednotek, proto by ani nemělo smysl těch Comfortjetů objednávat o moc víc.
Spíše Interjetů a dověšovat k nim dle potřeby vozy.
Zajímavá země byl jsem tam v r.2014 a zíral…Dálnice Agadir – Marakéš neskutečný. Stavby VRT jen dokazují můj čistě osobní pohled z hlediska DI coby „švýcarska“ severní afriky.
No ti by Vám dali, kdyby Vás slyšeli…když už, tak Francie severní afriky 🙂