Obří letecká fúze: Boeing jedná o koupi brazilského Embraeru, světové trojky mezi výrobci
Poslední model Embraeru E2 pojme až 140 lidí. Foto: Embraer
Odstup Airbusu a Boeingu před jinými výrobci dopravních letadel se může ještě zvětšit. Jen dva měsíce poté, co Airbus vstoupil
Mno, uvidíme jak s duopolem Boeing – Airbus zamíchá čínský Comac. Myslím, že především na čínském trhu a i jinde by se mohla dost prosadit.
Zatím Comac prodal 2 letadla do Laosu, 9 do Indonésie a 3 do Konga a to ještě v segmentu Embraeru/Bombardieru. Na C919 má sice přes 700 objednávek, což vypadá slušně, ale Boeing má na 737 MAX 4 tisíce a Airbus na A32xneo přes 5 tisíc. Navíc všechny objednávky na C919 jsou jen a pouze z Číny, takže s ním možná Comac trochu zamíchá (otázka je, jak se C919 bude chovat v praxi a hlavně, jak zvládne dodržovat všechny lhůty, aby i ty čínské aerolinky nakonec nemusely utíkat zpátky k Boeingu a Airbusu), ale mimo Čínu si zatím ani neškrtnul
Jak s nim zamicha comac? Nijak.