Obří kruhová křižovatka nad dálnicí D10 u Kosmonos se otevírá. Stavbařům stačilo 21 měsíců
Dokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSD

Stavba začala v září 2023 a probíhala za provozu.
Stavba začala v září 2023 a probíhala za provozu.
Takže nakonec bude vylepšená trasa na jih od Českého ráje hotová stejně dřív než kontroverzní přeložky silnice I/35 přímo přes Český ráj, jen to zase nebude s takovou kapacitou, jakou by potřebovalo i regulérní převedení D35 tudy. Ale hlavně že takové řešení bylo dřív neprůchodné, a že šetříme, ať to stojí, co to stojí. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že úpravy by i tak nepotřebovala mezi Turnovem a Jičínem i současná I/35, ale nemuselo by se to tam dít formou výstavby nedokonalé a mnohými ani nechtěné polodálnice a stačily by tam jen jednodušší úpravy, které by mohly být navíc řešeny komplexně… Číst vice »
Přeložka I/35 není kontroverzní, ta je prostě nezbytná. Přídomek kontroverze jí dalo před dvaceti lety pár, dámy prominou, pomatených Zelených, kteří se protáhli na Bursíkovo ministerstvo. Lidí kteří v drtivé většině nebydleli v trase stávající silnice ani navržené přeložky.
Od Liberce na Jičín nikdo přes Bolku jezdit nebude.
Obří? Já bych spíš napsal docela malá, běžně mají tyto „křižovatky průměr půl kilometru, tohle je tedy spíše prcek.
Dobře, ale škoda,že za sjezdem nepokračuje ke KO 4 pruh s větvemi na fabriky…
Normální křižovatka- v Anglii jsou podobných stovky. Takovéto křižovatky by měly být na x místech u Prahy…
Např. MÚK Zdiby by se měla přestavět na podobný okruh pod dálnicí. Dříve než se tam ještě nasxxe tramvaj.
Stejně tak třeba v Itálii, ať už nad, nebo pod.
Ono by leckde stačily i úrovňové velké „kruháče“ s takovým už solidním průměrem a podle potřeby i bypassy, a ne ty jenom „pětníkové“, jaké se u nás pořád staví i tam, kdy je dost místa i na řešení s průměrem mnohem větším. V Praze mě napadá třeba Vypich, kde ta dosavadní klasická křižovatka ve špičkách nestíhá a zdržuje zbytečně dopravu v širokém okolí.
parádní – konečně se projede bez omezení (alespoň na kousku této „dálnice“) nicméně pro redakci – nebylo by možné doplnit galerii (e) doprovodných obrázků třeba o záběry z dronu ?
Tohle byla ukázka fakt dobré práce, postaveno za téměř plného provozu v náročné lokalitě se silným špičkovým provozem. Bravo ŘSD, mezitím SŽ prohrává spory s naštvanými dopravci, že jim ty nickolejné výluky není schopná ani včas oznámit…
Nemá Mátl dvojče? Že by na SŽ velel nějaký Zmátl třeba
RSD skoro ani nestiha oznamovat, ze to bude hotove driv …
To je takovéto srovnání typu, kdo chce psa bít….?
Vedle ten nadjezd škodovky co je vzdálený asi 300m stál 1/2 ceny a byl vybudovaný za 1/2 času…. rozdíl když staví stát a soukromý investor
A jakej smysl má tady konstatovat, že stavba o poloviční velikosti stojí polovinu peněz a zabere polovinu času? 🙂
A vyžadovala řádově míň organizačních opatření, překládání sítí a DIO?
To by nám měl sdělit člověk, který ty stavby má potřebu srovnávat. Vlastně to měl udělat jako první, aby bylo jasné, že o nich něco ví a není to jen žvást na základě průjezdu po D10.
Jen u skodovackyho mostu šlo o novostavbu, která se nepotýkala s udržením provozu sjezdu a nájezdu. Tohle byla přestavba za provozu, kde nejde vše udělat ideálně a dělají se kompromisy, nehledě na množství zemních prací a demolici starého nadjezdu
Jenže ten nájezd do škodovky je jen prostě most. Nic víc … To nemůžete srovnávat vůbec…