Obří kontrakt pro Škodu. Vozy pražského metra bude udržovat 15 let, DPP vyjednal slevu
Pražské metro. Autor: DPP
Dopravního podnik hl.m. Prahy (DPP) podepsal smlouvu a servis vozů metra 81 – 71 M na dalších patnáct let. V
To je spíše k breku, než k oslavám, ne?
Základem by měly být zcela průchozí soupravy, obzvláště v metru, které je věčné narvané.
I ty „dlabané ingoty“ by asi bylo možné zrekonstruovat na „průchozí“ (nouzový / služební průchod přece možný je i teď), ale proč zbytečně plýtvat prostředky na to, bez čeho se zatím po desítky let metro v pohodě obešlo?
Hmm, takže morálně i technicky zastaralé 81-71M budou v Praze jezdit minimálně dalších 15 let, super.
Jedte do Vidne tam metra jezdi jeste Z DOB kamene a dvere si musite otevrit klikou
Některé londýnské linky jsou také hezký skanzen. Metro není osobní auto …
Jneže někteří by to chtěli měnit jak mobil. Okamžitě, když vyjde nový typ. :/
To prehanite, 40 let je uz opravdu slusny vek na takovy provoz jako je v metru… podivejte za zabaky, ty meli skoro 50 let a uz jsou v muzeu nebo ve srotu…
Dobře zkonstruované elektrické vozidlo vydrží věčnost – a ty vlastně „dlabané ingoty“ v zakrytém provozu k tomu mají nejlepší předpoklady. A i „morální zastaralost“ lze aspoň částečně eliminovat „modernější“ úpravou interiéru, protože právě v metru je vnější vzhled vozidel naprosto marginální záležitostí.
Je to konstrukcne zastarale vozidlo, na urovni vozu z 30 let 20 stol., uz v dobe vyroby to bylo zastarale…
Mj. jakas takas kopie vozu NY metra z te doby…
Dobre zkonstruovane, me vazne pobavilo…
Zdravím diskutující… Se znalostí problematiky si dovoluji uvést, že v rámci rekonstrukce 93 vlakových souprav, která proběhla v plzeňské Škodovce v letech 1999 až 2011 byla v rámci rekonstrukce kompletně vyměněna elektrická výzbroj a to jak řídídící, tak i silová/trakční. Silová trakční výzbroj je postavena Škodovkou na IGBT tranzistorech, řídící systém je mikroprocesorový (Unicontrols) se sběrnicí WTB (obdoba toho, který je na City Elefantech). Byly kompletně vyměněny dveřní systémy (IFE+IGE), provedena generálka trakčních motorů (nové kotvy – opět ŠKODA), nové jsou kompresory (rotační (ATMOS)/pístové (KNORR)) a brzdiče (DAKO), zcela nová jsou i spřáhla (Dellner), v podstatě je i nový vlakový… Číst vice »
Vime 🙂
Ovšem tam jezdí ve smíšeném provozu s moderními průchozími typy a brzy se k nim přidá ještě třetí, samořiditelný…
Ve smíšeném provozu? A to kde, prosím (na které lince)? Já už jsem ve Vídni dost dlouho nebyl, ale na smíšený provoz si vůbec nevzpomínám.
Když jsem jel ve Vídni metrem, taky jsem tam narazil na kliku na lince U4. Ovšem mi přišlo, že to byla spíš nezmodernizovaná souprava, než něco prastarého, neboť cestu předtím na pohled stejný vlak, akorát s tlačítky… 🙂
Tak to máte velmi špatný zrak. Ve Vídni v metru jezdí jenom tři typy vozidel – staré typy U ze 70. a 80. let, které jsou neprůchozí a mají mechanické kliky, dále typ V ze začátku tisíciletí, který je průchozí a má dveře s tlačítky. Tyhle dva typy jezdí v smíšeném provozu na linkách U1, U2, U3 a U4. Pak je tu typ T/T1 od Bombardieru, který je spíš taková širší tramvaj (a skutečně můžou jezdit i na tramvajových kolejích), který ovšem jezdí jenom na lince U6, která byla původně tramvajová. Od minulého roku se také staví linka U5, která… Číst vice »
podstatne je, jestli to funguje a odpoved je podle me jasna. metro je opravdu jedinna vec, kterou praze zavidim.
Proč si to nemůže DPP udržovat sám? V ústředních dílnách to neumí, nebo na to nemají kapacitu či je vlastní podnik moc drahý? 😉
Trochu OT, ale zajímá mě kdo bude mít zájem o dceru DPO- Ekova Elektric- znova je na prodej.
Údržba stejně bude v „Hostivaři“ otázkou je čí logo bude viset na dveřích.
Uzavřít pevnou zakázku se sankcemi při nedodržení, je za určitých okolností lepší než zaměstnat člověka který nese odpovědnost do výše pracovní smlouvy (do které nenacpeš „98% vlaků jezdí“) a svého platu.
Z úspěchu našeho národního klenotu, kterým plzeňská Škoda bezesporu je, mám radost.
To snad nemyslíte vážně…
Z toho co předvádí v DP Praha Sobe je mi smutno… Rikam si jestli je nejaky rozdil kdyby tam sedel Bem 🙁
Psychopata už opravdu raději ne, ať se jmenuje jakkoli.
Tak ohledně Vámi popsané diagnózy si Bém se současným primátorem nemají co vyčítat. Ale nejvíce k smíchu či k pláči (dle nátury každého kdo to byl nucen sledovat) bylo vyjednávání Hříba s Burešem o pozemcích pro „vládní čtvrť“. Dva narcističtí sociopaté v jedné místnosti, to bylo opravdu jen pro silně otrlé jedince. A také to tak dopadlo.
„Tak ohledně Vámi popsané diagnózy si Bém se současným primátorem nemají co vyčítat.“
Rozdílů je samozřejmě mnoho, nejen to, že Hřib je aspoň slušný člověk a snaží se něco (navíc rozumného) prosadit ve prospěch Prahy a ne jen ve svůj a svých „kamarádů“ a řitilezců. Což platí samozřejmě i pro tu „kauzu Letňany“
Věř a víra tvá tě uzdraví. Podle mě je Hřib narcististní sociopat, naprosto neschopný fungovat v teamu (koalici). Proto to přirovnání k Burešovi. Ostatně neustálé spory na pražské radnici to jen potvrzují. A pro Prahu zatím neudělal vůbec nic, ten člověk vůbec nechápe způsob fungování zastupitelstva a roli primátora. Jeho snaha o nějaké paralelní zamini je naprosto směšná.
Ty spory koalici dělá Pospíšil, který si vždycky odskočí z europarlamentu a shodí domluvený kompromis.
To je docela trefné – co ale jiného čekat od té „jeho“ partaje, která vždy sice „musela být v každé vládě“, aby následně jednala ve stylu „rozděl a panuj“?
Hřib toho pro Prahu dělá každý den více než dost.. Stačí ho sledovat na Twitteru..
Porovnejte si Béma, Krndu a Hřiba.. 🙄🤷♂️
No, nevím. Stačí si projít předvolební sliby Pirátů ohledně parkovacích zón a jejich praktické kroky po usazení do funkcí. Když k tomu přidáte kvalitu podkladů, na základě kterých tak činí…
DPP je nepoučitelný,má problém se šroty zn.Škoda a vrhají se do problému znova a znova.Asi někde cinkla mince.
On je nějaký problém s jednotkami metra, která Škoda modernizovala? Nebo jen cítíte potřebu zde ventilovat svoji „šoto frustraci“?
Ty modernizace co už dnes jezdí v metru vyprodukovala Plzeňská Škoda. Dává logiku, že v opravách bude pokračovat..
15 let, jeste 15 let budou jezdit sroty… a ja se tesil na nove soupravy, pruchozi, moderni, automaticke, a nic…
Pokud to aspon trochu bude mozne, tak za 15 let vyjednaji jeste dalsi prodlouzeni zivotnosti. V soucasnem „nastaveni“ to vypada, ze soupravy tohoto typu budou unikatem vhodnym pro zapis do Ginessovy knihy rekordu. Smutny pribeh, opravdu.
Zrovna v tomto konkrétním případě mi to tolik nevadí, přeci jen ta rekonstrukce byla opravdu hloubková. Ty soupravy jsou z velké části relativně nové. Ale když jsem si dovolil kritizovat přestavbu tramvají T3 na tzv. wany, tak mě místní šoto úderka málem umínusovala, padaly takové perly jako, cituji „kvalitní a prověřené vozidlo“ , “ cestující vždy dá přednost T3 před nějakým rádoby moderním bazmekem“, “ městotvorné vozidlo“, „kvůli T3 do Prahy jezdí desetitisíce turistů“ atp. Takže pokud by měl DPP investovat své, nutně omezené zdroje do nákupu kolejových vozidel, tak bych ty investice uvítal spíše do tramvají. Ostatně, pokud se… Číst vice »
Vesmes souhlasim – linka D ale linky A a B nespasi. Nerikam nakoupit vozy pro celou linku behem jednoho rozpoctu, ale proc by nemelo davat smysl investovat do novych jednotek a temi postupne vyrazovat nejstarsi soupravy?
Smíšený provoz by asi byl větším problémem než rychlé „přezbrojení“.
Proč? Jak už to někdo napsal, ty jednotky jsou v polovině životnosti. Opravdu bych raději viděl nákup nových tramvají.
Take preferuji modernizaci vozu, kdyz to jde, neni nutne se zbavovat vozu ktere mohou jeste slouzit, musi se to ale vyplatit… Generalka by mela take prinest nove prvky, dnes uz standardni nebo i nadstandardni pokud to jde…
Z me strany je to spise osobni averze…
A vůči čemu (či komu) tedy máte averzi, když zároveň (jak píšete) tu modernizaci podporujete?
Vuci kvalite a technicke zastaralosti tech vozu, uz v dobe vyroby byly technicky 30 let zastarale, co se tyce kvality, tak jsou predimezovane a tezke, zadny plech neni rovny, na nekterych mistech je i slusna vrstva tmelu, nastesti z nich po rekonstrukci zustalo jen malo, vlastne skoro nic…
Obavam se, aby modernizace nebyla jen stylem „to nejnutnejsi aby to jezdilo“.
…pak by to moc nedavalo uz smysl, ….
Podívejte se do Berlína, Norimberku, apod. Jezdí tam desítky let staré soupravy s kvalitní a pravidelnou údržbou. Mě ty současné soupravy v Praze nevadí.
Já nevím, ale v Norimberku jsem se svezl plně příchozím metrem bez strojvůdce
Proč se držet tak při zemi? Není lepší třeba hyperloop? 🙂
Automatické řízení na trasách A a B by znamenalo rekonstrukci celé vlakové cesty, včetně stanic. Ty vozy mají od rekonstrukce životnost tak 15 – 20 let s možností prodloužení o dalších 15. Proč by se jich tedy měl DPP v polovině životnosti zbavovat? Komu by je prodal? Tohle je ekonomicky i provozně nejlepší řešení. A to, že nejsou sopravy průchozí, asi není největší problém pražské MHD.
Automaticky provoz, prikladem muze byt nova linka v Budapesti, stanic se to netyka, pouze by bylo nutne pri generalce s tim pocitat u souprav a pak samozrejme vymena zabzar…
Mj., jista firma to v souvislosti s metrem D pripustila i u ostatnich tras,… Prakticky na lince C to je mozne i dnes, na lince A se zkousel obrat bez strojvedouciho, opravdu to neni problem, byz zabzar je v metru jiz zastaraly…
Jinak samozrejme souhlas…
Děkujte těm, kteří svojí neschopností dopustili tak obrovské škody po povodních v roce 2002 a díky nákladným opravám nebylo možné M1 pořídit i na linku B.
Podle soudu za to nikdo nemohl.
Za komunistů se samy nedodržely stavební plány, těsně před povodní se vrata samy nezavřely.
Takze zivotnost 57 let. Gratuluji, tolik nemaj ani nektere jaderne elektrarny.
Napr. takovy singapur ma nejstarsi soupravy bez zatim planovaneho vyrazeni z roku 1995.
Japonske vlaky o 10 let mladsi nez sovetske 81-71 se vyrazuji za 4 roky (taky modernizovane).
Videl jsem fakt seriozni popelnice v Parizi, Belgii.. ale proc musime jit zrovna timto smerem?
Bude i v roce 2035 LCD displej sci-fi? Tam neni ani LED indikace polohy vlaku jako maj levne soupravy CRRC.. A to je jen jedna uzitecna blbustka pro turisty.
Mně tam LED displeje zrovna nechybí. O reklamu míň. Ale to je jen jeden pohled na věc.