Obří expanze Wizz Airu v Bratislavě, spustí 13 nových linek

Airbus letecké společnosti Wizz Air v Bratislavě. Zdroj: Letisko BratislavaAirbus letecké společnosti Wizz Air v Bratislavě. Zdroj: Letisko Bratislava

Nízkonákladový dopravce si ve slovenské metropoli otevře základnu.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

A ve srovnatelne velkem Brne mame p.r.d. ackoliv Brno je od Vidne mnohem dal nez Bratislava.

Tom

Za mě lepší než Vídeň, tam je mrtě drahý parkování a v Bratislavě se dá parkovat zadarmo a sjet pár zastávek MHD i v noci.

Lukas

me by zajimalo jak se dari tomu rimu z brna

Paolo1

Nic moc, LF kolem 60%. Ostatní linky přes 90%, často 100%. Je zajímavé, že Bergamo má mnohem víc cestujících než Řím, člověk by to čekal naopak. Možná je to neznámou aerolinkou, dost lidí hledá letenky jen u Ryanairu…

Jarda

Je to tak, ale už jsem viděl i plné letadlo….. Nevíte jestli bude létat přes zimu? Chci linku zkusit, ale radši bych letěl až v listopadu.

Paolo1

Předpokládám, že ne. Na stránkách už mají nahrané i zimní termíny a Brno tam není.

Taky předpokládám , že ten „sponzoring“ Veletrhů byl domluvený jen na léto. Takže by to museli rozšířit a jelikož ten LF není nijak velký, tak myslím, že šance je mizivá, že by poslali další peníze. Spíš se zaměřují na nové linky, jak jsem psal níže.

Arpad

Uvidí sa, čo sa reálne odletí. Wizzair je profesionál v ohlásení nových liniek a potom v ich zrušení. Je v tom vysoká pravdepodobnosť, cestujúcim potom ponúknu lety z Viedne. 321 nie je dobrý koncept na low-cost v rácmi EU. Preto majú aj také zlé výsledky. Samozrjeme každá konkurencia je dobrá, len či z toho reálne niečo aj bude..

Dominik

Dobrý den, souhlasím s tím, že se často ruší, jen mi nedává smysl že A321 neo nejsou dobrý koncept pro lowcost? Všude píšou jak díky těmto strojům snižují náklady na 1 cestujícího na km. Díky

Paolo1

Protože zaplnit těch 230 míst bude těžký, zvláštně v zimě budou některé destinace dle mě poloprázdné (Lamezia apod.).

Paolo1

Edit: Beru to teda jen z pohledu Bratislavy, jinak je to samozřejmě vhodné letadlo pro LC

David

Letenky sú od včera v predaji.
Barcelona vedie zatiaľ. Lietať sa tam bude denne.

MartinS.

Barcelonu denně chápu i na zimu, asi i Alicante 3x týdně a Malagu 2x, ale Plovdiv a Niš z Bratislavy 4x týdně, to mi úplně hlava nebere, koho to má oslovit? Stejně jako Varna 3x týdně od listopadu?

Patrick

Plodiv a Niš môžu byť pre robotníkov do fabrík na západnom Slovensku

MartinS.

To jsem si také říkal, ale z mých zkušeností Chorvati, Srbové, Rumuni nebo Makedonci z Kladna nebo z Rakovníka jezdí domů tak 2x ročně. Jedou si vydělat a nebudou plácat peníze za letenku (navíc bez zavazadla).
Ale tohle je 900 míst týdně do Niše i do Plovdivu a přes 20 tisíc za půl roku. To mi přijde hodně přehnané.

michal001

Já myslím, že ani Wizzair to předraženou parodii na letiště v Bratislavě nezachrání. Byl jsem tam naposledy v květnu a bohužel musím říct, zlatá Praha i Brno.

Padre

No to jsem zvědav ,kdy ta mela v Bratislavě vypukne.Zatim je tam stejný klid jako posledních 20 let.

Honza

Velka slava nyni, vetsinou postupne tiche ruseni, jak je to u tehle společnosti zvykem.

Honza

Praha nic? Skoda

Honza

Má reálně Praha o Wizzair zájem? Nebo preferuje jen aerolinky typu Delta, American a China airlines, které jsou zajímavé jen pro hrstku cestujících? Nebo půjdeme cestou progresivního Polska?

Jirka

V Praze Ryanair, Wizzair, easyjet a další lowcosti dělají 40% provozu, takže proč by zájem neměli. A progresivní Polsko by zase rádo mělo American, Deltu nebo China Airlines.

Michal141

Bratislava je jistě větší terno 😁… Pro rušení linek později, to bysme jim tu v Praze jen tak nezapomněli v té hojnosti 🤣

Stoupa

A co slíbená dotovaná linka Bratislava-Košice? Pořád nic.

Patrick

Sú nejaké klebety, že aj túto linku bude lietať Wizz, len ešte sa s ministerstvom dolaďujú detaily, takže to nemohlo byť oznámené spolu s týmto balíkom

Robert Horný

A co Brno???? Zase nic???? K……

Martin Hanzal

Asi příprava na fúzi…

Kubrt

S kým?

Lukáš F.

Fúzi Maďarska s Horními Uhry

Jirka

A do toho počítate i třeba Katovice, nebo Luton a Gatwick? Tam také létá hodně Wizzair

Thomas

Ja ti dám Horní Uhry, ty kkt jeden vjb

Otakar

Však Horní Uhry šlo vždy jako hodné děvče s tím, kdo nabídl nejmíň. Je dobře, že jsme se rozdělili.

karol

odpustite si podobne komentáre

Paolo1

Správně má být Severní Uhry? 😀

Lukáš F.

Správně mělo být s (kým, čím) Horními Uhrami. Jsem se upsal.

VíKo

Slušný. Podobnou nálož nových linek bych bral i v PRG. Nicméně co wizz deklaruje nyní, může být měsíc před odletem úplně jinak.

Jarda

Tak to Brno uz je asi vazne odepsane….

Jirka

Nemusí být, když kraj, respektive třeba Výstaviště, zadotuje, tak Wizz určitě rád přiletí… Stejně do Pardubic, kam by se možná taky mohl vrátit, tam to ale spíše vypadá, že se vrátí (jestli vůbec) až po otevření ukrajinského vzdušného prostoru.

N.N.

Otázkou je, proč
a) dotovat letadla a zároveň
b) bojovat proti letecké přepravě na evropské úrovni

marty-t

Dotovat low cost linky je opravdu krátkozraké. Snad jen ve vybraných zemích, kde jiná vnitrostátní doprava není konkurenceschopná – například právě u Slovenska bych čekal, že bude dotovat lety Košice-Bratislava 2x denně – ráno a večer. Přeci jen možnost to jet na otočku vlakem nebo autem je docela masochistická představa. U Brna vzdáleného 2-3 hodiny jízdy od nejbližšího letiště se síťovým dopravcem bych ale očekával, že bude mít tendenci jeden spoj na velký přestupní hub dotovat. Přeci jen by z vhodně zvolené feeder linky na hub profitovoalo nejen 400 tisícové město a jeho okolní cca 800-900 tisícová aglomerace, ale též… Číst vice »

Alois

U Brna to podle mě prostě nemá význam díky blízkosti Vídně i Prahy, kde je obrovská nabídka destinací. Spousta lidí bude vždy preferovat přímý let, než někde přistát, půl dne očumovat na letišti a pak pokračovat.
Osobně tipuju, že taková dotovaná linka by dlouhodobě nebyla zaplněná ani ze 40% a je úplně jedno, o které letiště by se jednalo.

Nemel

To už ale tak 300 let…možná i déle😄Neváhejte po mě hodit nějaký ten okurek.

Paolo1

Proč by bylo odepsané? Stačí, aby byly dobře zaplněné stávající linky, což se alespoň v případě Ryanairu daří a na Bratislavu nemusí brát vůbec ohled. Rozvoj brzdí leda Vídeň. Konec konců jsem četl, že jsou v jednání s Ryanairem 2 nové linky (jedna by měla Barcelona), plus ten už avizovaný Amsterdam.

Wizzair stejně radši nebrat 🙂

Fil

Rozvoj brzdí Vídeň? A Bratislavě ne? Z Bratislavy jezdí autobusy na Schwechat snad častěji, jak šalina z Modřic do centra Brna, na Schwechatu je slyšet slovenština víc, jak němčina, ale Vídeň brzdí Brno. Nemá to co dělat s neschopným managementem brněnského letiště.

Oznámit 12, resp. 13, linek najednou je extrém a neděje se to denně, ale Brnu nic nebránilo, aby oslovilo Wizzair, zvlášť, když informace o přesunu kapacit z Abu Dhabi do Evropy byla veřejná. Brno si ale myslí, že je dost důležitý na to, aby samo aktivně hledalo cesty.

Paolo1

Já ale Bratislavu vůbec neřeším, zda její rozvoj brzdí Vídeň. Jen jsem psal, že Brno může fungovat aniž by se ohlíželo na počet nových linek v Bratislavě.

karol

ryanair do AMS nepoleti

Lojza1934

A co furt Brno …. To je trojka s velkým odstupem, nabídka z Vídně a teď i z BA je luxusní ..
Spis mě překvapuje , že nic pořádně v Praze ani třeba Pardubice – ta Ukrajina šlapala slušně od tam.