Obrazem: Zelená „ponorka“ JHMD se přesunula do Jindřichova Hradce
Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala
Motorák v novém laku bude nasazován výhradně na spoje z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou a Obrataně.
Trošku off-topic: možná škoda, že se JHMD prakticky nepodílejí na přepravách kalamitního dřeva, vysvětlení z neoficiálních zdrojů je, že zbylé lokomotivy nejsou úplně v nejlepší kondici, a takové výkony by byly nejspíš posledním hřebíkem do jejich rakve. Takže z nákladky, pokud vím, zbyla jenom přeprava šrotu z Kunžaku, komplikovaná navíc tím, že objednavatel osobky odmítá vedení smíšených vlaků. Škoda, Balm/ú s nákladním vozem bývala pěkná raritka, no a případných pár minut zpoždění v turistickém provozu asi není fatálních.
Slyšel jsem, že ta zelená se má jmenovat Jožin. Uvidíme.
Mám železnici obecně rád a JHMD z nostalgických důvodů zvláště. Ale tyto motoráky jsou jednoznačně nejhorším vlakem všech dob. Nikdy neměly vzniknout. Nejde o design, jde o všechno ostatní.
to jsem potkal někde u Pelhřimova,bylo to jak zjevení ty kulatá okna!!
Oni to ještě nesešrotovali?
já si osobně myslím,že mnohem hezčí byl původní vzhled.aspoť to vypadalo jako autobus,velká okna apod…
To asi neusnu, když nebudu vědět druhé jméno motoráku. Také bych to tajil, aby se to náhodou nedozvěděla konkurence !!!
Bez ohledu na barvu, jsou hašišbedny otřesným případem, kdy vlak v tomto případě nemá žádnou přidanou hodnotu oproti autobusu (resp. jedině že by se za to daly považovat peníze přidané ze strany objednatele do rukou dopravce, kterému i tak jsou ty peníze nedostatečné, přinejmenším od Kraje Vysočina). Není to pohodlnější než autobus. Nemá to větší kapacitu než autobus. Ani WC v tom není reálně použitelné (stejně jako v linkových autobusech, kde nebývá vůbec). Není to ani rychlejší než autobus. Navíc, nastupuje se do toho daleko hůře než do autobusu (zejména nízkopodlažního). A zastavovací místa v jednotlivých obcích (nemluvě o nespádovosti… Číst vice »
Jste vedle, tenhle motorák jezdí pravidelně přes Černovice u Tábora a nikdo mu tam neřekne jinak.
No jediné, kam to nasazovat, tak by měl být Tlumačov…… A jen jedna jízda směrem tam.
Bohužel v Tlumačově není úzkoroschodná trať…
to sice není ale myšleno kovošrot
Kovošrot je hned vedle stanice Lomy. Bystřická větev.
Poprvé v životě jsem se tímto motorákem svezl na konci prosince. A zřejmě také naposledy. I prastaré vagóny s dřevěnými lavicemi na parních vlacích jsou komfortnější než tato kymácivá řvoucí plechovka s minimem výhledu a odérem spálené nafty v hermeticky uzavřeném interiéru.
ano, být celkově,vč. pohodlí pasažérů, hluboce i pod hurvinkem, to je vskutku kumšt.
Designér by za tenhle počin (myslím „rekonstrukci“, ne barvu) měl sedět na Pankráci
Ne, měl by sedět v tý hašišbedně. Tak 15 let.
podmínkou ovšem je, aby ta hašišbedna byla alespoň nastartovaná.
Naco zbytečně pálit naftu.
ale bez toho hluku a vibraci není zážitek kompletni
A studovat, jak se dělá retro: https://www.youtube.com/watch?v=_-U0E6wGa7M
Randy Grubb zvládá všecko sám, od návrhu po výrobu. Něco neskutečného v roce 2000+
Na Pankráci věšeli K.H. Franka za nacistické zločiny. Vraždu opravdu nespáchal, ani jiný „hrdelní“ čin.
Možná si dal něco „od Beatles“, třeba „Lucy in the sky with diamonds“. Což je tak pro zasmání, pro lamentování, ale nakonec design je věcí vkusu a proti vkusu žádný dišputát.
Výhodu to má jednu: Lze se z toho poučit, že takhle opravdu ne.
Mbxd vypadal mnohem líp.aspoň to byl prosklený autobus…to měli nechat!
Tohle vozidlo musí do muzea. Aneb jak ignorovat všechno, techniku, ergonomii… Barva tomu sice sluší, ale to je tak vše. Svezení s tím bude stale otřesné…
Jen je otázka do kterého. Jestli bude lepší NTM nebo pelhřimovské rekordů a kuriozit.
je jich dost, zbyde na obě.
když se tím nedá jezdit, dá se na to aspoň koukat
Má novou barvu, tak líp pojede ……
Nejsou na to potřeba náhodou blesky? 🙂
To by mohli překročit i traťovou rychlost, nikdo si to na triko nejspíš nevezme.
Ne na to je potřeba najbrt, pak to bude konečně moderní vozidlo.
jasně, a kdyby to polepili na zluto a zabudovali kavovar, tak to může při prerozchodovani i na koridor, že?
má to wifi a klimu? díky za reakci
To je snad podmínka objednatelů. Na střeše nějaká bedna je.
To je na ten hašiš. 🙂
😀😀😀👍👏👏👏
Nemá to funkční ani hazlik. Objednavatel na to kašle, dopravce taky… JHMD je rádo, že má co nasazovat do provozu, natož pak wifi…
Tramvaj / bus taky nemá „kadibudku“ …
Tu nemá, pravda, ani většina bicyklů, ale zde předpokládám, že budkou argumentovali při žádosti o dotaci. Úplně tam vidím termín zvýšení kultury cestování…
to sice nemá, ale zkuste si jak dlouho to jede třeba z Kamenice do Obratane…
i když pravda, na defekaci je dost času při pobytu ve stanici Cernovice
K čemu?Tam jízda je o koukání po krajině a né do blbých telefonů.Jinak máš data.
No, ještě kdyby se do krajiny z toho krámu dalo kloudně koukat, ale ono ani to úplně dobře nejde.
Bude to Jožin 😀
A bude na něj platit práškovací letadlo? 🙂
Na hašišbednu ? Minimálně bombardér 🙂 🙂 🙂
A další M27.0 by mohla mít khaki kamufláž a jmenovala by se Zbážin…