Obrazem: Zelená „ponorka“ JHMD se přesunula do Jindřichova Hradce

Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Motorák v novém laku bude nasazován výhradně na spoje z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou a Obrataně.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lech Malý

Trošku off-topic: možná škoda, že se JHMD prakticky nepodílejí na přepravách kalamitního dřeva, vysvětlení z neoficiálních zdrojů je, že zbylé lokomotivy nejsou úplně v nejlepší kondici, a takové výkony by byly nejspíš posledním hřebíkem do jejich rakve. Takže z nákladky, pokud vím, zbyla jenom přeprava šrotu z Kunžaku, komplikovaná navíc tím, že objednavatel osobky odmítá vedení smíšených vlaků. Škoda, Balm/ú s nákladním vozem bývala pěkná raritka, no a případných pár minut zpoždění v turistickém provozu asi není fatálních.

LXV

Slyšel jsem, že ta zelená se má jmenovat Jožin. Uvidíme.

Beercrafter

Mám železnici obecně rád a JHMD z nostalgických důvodů zvláště. Ale tyto motoráky jsou jednoznačně nejhorším vlakem všech dob. Nikdy neměly vzniknout. Nejde o design, jde o všechno ostatní.

Miloš

to jsem potkal někde u Pelhřimova,bylo to jak zjevení ty kulatá okna!!

Bmo

Oni to ještě nesešrotovali?

petr

já si osobně myslím,že mnohem hezčí byl původní vzhled.aspoť to vypadalo jako autobus,velká okna apod…

121.065

To asi neusnu, když nebudu vědět druhé jméno motoráku. Také bych to tajil, aby se to náhodou nedozvěděla konkurence !!!

xyz

Bez ohledu na barvu, jsou hašišbedny otřesným případem, kdy vlak v tomto případě nemá žádnou přidanou hodnotu oproti autobusu (resp. jedině že by se za to daly považovat peníze přidané ze strany objednatele do rukou dopravce, kterému i tak jsou ty peníze nedostatečné, přinejmenším od Kraje Vysočina). Není to pohodlnější než autobus. Nemá to větší kapacitu než autobus. Ani WC v tom není reálně použitelné (stejně jako v linkových autobusech, kde nebývá vůbec). Není to ani rychlejší než autobus. Navíc, nastupuje se do toho daleko hůře než do autobusu (zejména nízkopodlažního). A zastavovací místa v jednotlivých obcích (nemluvě o nespádovosti… Číst vice »

Zdeněk

Jste vedle, tenhle motorák jezdí pravidelně přes Černovice u Tábora a nikdo mu tam neřekne jinak.

Pacicka

No jediné, kam to nasazovat, tak by měl být Tlumačov…… A jen jedna jízda směrem tam.

Jarda Š.

Bohužel v Tlumačově není úzkoroschodná trať…

petr

to sice není ale myšleno kovošrot

Václav

Kovošrot je hned vedle stanice Lomy. Bystřická větev.

Pavel

Poprvé v životě jsem se tímto motorákem svezl na konci prosince. A zřejmě také naposledy. I prastaré vagóny s dřevěnými lavicemi na parních vlacích jsou komfortnější než tato kymácivá řvoucí plechovka s minimem výhledu a odérem spálené nafty v hermeticky uzavřeném interiéru.

Gwann

ano, být celkově,vč. pohodlí pasažérů, hluboce i pod hurvinkem, to je vskutku kumšt.

J jj

Designér by za tenhle počin (myslím „rekonstrukci“, ne barvu) měl sedět na Pankráci

Facepalm

Ne, měl by sedět v tý hašišbedně. Tak 15 let.

Gwann

podmínkou ovšem je, aby ta hašišbedna byla alespoň nastartovaná.

Jiří Kocurek

Naco zbytečně pálit naftu.

Gwann

ale bez toho hluku a vibraci není zážitek kompletni

Jiří Kocurek

A studovat, jak se dělá retro: https://www.youtube.com/watch?v=_-U0E6wGa7M

Randy Grubb zvládá všecko sám, od návrhu po výrobu. Něco neskutečného v roce 2000+

Jiří Kocurek

Na Pankráci věšeli K.H. Franka za nacistické zločiny. Vraždu opravdu nespáchal, ani jiný „hrdelní“ čin.

Možná si dal něco „od Beatles“, třeba „Lucy in the sky with diamonds“. Což je tak pro zasmání, pro lamentování, ale nakonec design je věcí vkusu a proti vkusu žádný dišputát.

Výhodu to má jednu: Lze se z toho poučit, že takhle opravdu ne.

petr

Mbxd vypadal mnohem líp.aspoň to byl prosklený autobus…to měli nechat!

Josef

Tohle vozidlo musí do muzea. Aneb jak ignorovat všechno, techniku, ergonomii… Barva tomu sice sluší, ale to je tak vše. Svezení s tím bude stale otřesné…

Joe

Jen je otázka do kterého. Jestli bude lepší NTM nebo pelhřimovské rekordů a kuriozit.

Gwann

je jich dost, zbyde na obě.

Gwann

když se tím nedá jezdit, dá se na to aspoň koukat

Jenda-71

Má novou barvu, tak líp pojede ……

Rudolf Tuček

Nejsou na to potřeba náhodou blesky? 🙂

Jenda-71

To by mohli překročit i traťovou rychlost, nikdo si to na triko nejspíš nevezme.

rozinka

Ne na to je potřeba najbrt, pak to bude konečně moderní vozidlo.

Gwann

jasně, a kdyby to polepili na zluto a zabudovali kavovar, tak to může při prerozchodovani i na koridor, že?

libor

má to wifi a klimu? díky za reakci

král j

To je snad podmínka objednatelů. Na střeše nějaká bedna je.

Vbb

To je na ten hašiš. 🙂

Pája

😀😀😀👍👏👏👏

Josef

Nemá to funkční ani hazlik. Objednavatel na to kašle, dopravce taky… JHMD je rádo, že má co nasazovat do provozu, natož pak wifi…

Miroslav Zikmund

Tramvaj / bus taky nemá „kadibudku“ …

BND 30

Tu nemá, pravda, ani většina bicyklů, ale zde předpokládám, že budkou argumentovali při žádosti o dotaci. Úplně tam vidím termín zvýšení kultury cestování…

Gwann

to sice nemá, ale zkuste si jak dlouho to jede třeba z Kamenice do Obratane…

i když pravda, na defekaci je dost času při pobytu ve stanici Cernovice

Mirek

K čemu?Tam jízda je o koukání po krajině a né do blbých telefonů.Jinak máš data.

Joe

No, ještě kdyby se do krajiny z toho krámu dalo kloudně koukat, ale ono ani to úplně dobře nejde.

BND 30

Bude to Jožin 😀

Vbb

A bude na něj platit práškovací letadlo? 🙂

BND 30

Na hašišbednu ? Minimálně bombardér 🙂 🙂 🙂

CHODECzJIHU

A další M27.0 by mohla mít khaki kamufláž a jmenovala by se Zbážin…